Surullista kun yh rakastuu ja uusi mies menee oman lapsen edelle...
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on. En edes ymmärrä kuinka pienen lapsen (tai useamman!) äidillä on aikaa tapailla miehiä? Itse erosin lapseni isästä kun lapsi oli 1,5 v ja kyllä mun kaikki aika meni sen lapsen kanssa. Yli 10 vuotta oltiin kahdestaan. Kun lapsi oli 12-vuotias löysin elämääni miehen josta lapseni myös kovasti piti ja nyt eletään kolmestaan. Mulle oli tosi tärkeää että lapsi hyväksyi miehen, muuten ei oltaisi yhteen muutettu.
Omassa tuttavapiirissä vievät lapset vanhemmilleen tai ystävilleen hoitoon.
Jep. Tätä hoivapalvelua käyttää sinkkuäidit ja -isät aika tiuhaan. Omat lapset hoitoon, että pääsee n*ssimaan jotain uutta rakkauttaan. Toki ymmärrän, että silloin tällöin, mutta kun tätä tehdään lähes joka viikonloppu, niin huhhuh...
Mikä sua tässä järkyttää eniten - sekö, että lapset ovat hoidossa vai onko mielestäsi seksitahti (kerran viikossa) jotenkin päätä huimaava?
Entä mitä mieltä olet siitä, jos ihan ydinperheessä asuvat lapset tapaavat vaikka isovanhempiaan kerran viikossa ja tekevät näiden kanssa jotain ilman että lapsen vanhemmat ovat mukana? Oletko siitäkin, että "huhhuh", vai koskeeko päivittelysi vain niitä tilanteita, joissa sinkkuäiti ja -isä käyttää tämän vapaa-aikansa seurusteluun? Jos sinkkuäiti kävisi avoimen yliopiston kurssilla tai katsoisi leffaa kotona, niin olisiko tämä ok? Onko siis toisin sanoen s.eksi tässä se raskauttava tekijä? Entä m.asturbointi itsekseen kotona vaikka sen elokuvan jälkeen, onko ok vai "huhhuh"?
Seksuaalisuutta ei tarvitse normalisoida lasten lapsuuteen. Seksiin liittyvät asiat olisi syytä pitää pois lasten silmistä!
No mutta eikö tässä esimerkissä just tehty niin - seurustelu ja seksi hoidettiin silloin, kun lapset olivat hoidossa. Joten mikä on se ongelma?
Kuuluuko lapsen olla joka viikonloppu hoidossa? Olisitko halunnut oman lapsuutesi viikonloput viettää poissa kotoasi?
Tuskinpa kovinkaan yleistä.
Kauheampaa on, että isä lähtee perheestä ja ulkoistaa vanhemmuutensa yh-äidille. Ja kun yh-äiti tapailee uusia kumppaniehdokkaita, hän on halpa ja vihaa lastaan. Kun vanhemmuutensa hylännyt isä tapailee uutta naista, se on vain asia josta ollaan kateellisia/mustasukkaisia.
Ei taida olla kovin iso ongelma, että mies menisi lasten edelle. Miehethän ovat tälläkin palstalla moneen kertaan kertoneet, että eivät ikinä huolisi yksinhuoltajaa, koska sellaisessa suhteessa mies jää aina kakkoseksi lapsen ollessa ykkönen äitinsä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on. En edes ymmärrä kuinka pienen lapsen (tai useamman!) äidillä on aikaa tapailla miehiä? Itse erosin lapseni isästä kun lapsi oli 1,5 v ja kyllä mun kaikki aika meni sen lapsen kanssa. Yli 10 vuotta oltiin kahdestaan. Kun lapsi oli 12-vuotias löysin elämääni miehen josta lapseni myös kovasti piti ja nyt eletään kolmestaan. Mulle oli tosi tärkeää että lapsi hyväksyi miehen, muuten ei oltaisi yhteen muutettu.
Jep. Tätä hoivapalvelua käyttää sinkkuäidit ja -isät aika tiuhaan. Omat lapset hoitoon, että pääsee n*ssimaan jotain uutta rakkauttaan. Toki ymmärrän, että silloin tällöin, mutta kun tätä tehdään lähes joka viikonloppu, niin huhhuh...
Mikä sua tässä järkyttää eniten - sekö, että lapset ovat hoidossa vai onko mielestäsi seksitahti (kerran viikossa) jotenkin päätä huimaava?
Entä mitä mieltä olet siitä, jos ihan ydinperheessä asuvat lapset tapaavat vaikka isovanhempiaan kerran viikossa ja tekevät näiden kanssa jotain ilman että lapsen vanhemmat ovat mukana? Oletko siitäkin, että "huhhuh", vai koskeeko päivittelysi vain niitä tilanteita, joissa sinkkuäiti ja -isä käyttää tämän vapaa-aikansa seurusteluun? Jos sinkkuäiti kävisi avoimen yliopiston kurssilla tai katsoisi leffaa kotona, niin olisiko tämä ok? Onko siis toisin sanoen s.eksi tässä se raskauttava tekijä? Entä m.asturbointi itsekseen kotona vaikka sen elokuvan jälkeen, onko ok vai "huhhuh"?
Hyviä kysymyksiä. Et tule saamaan tosin vastausta, koska ap lienee katkeroitunut, kun mies lähti jonkun yhärin kelkkaan. Tuollaista vihaa ei voi rationaalisesti perustella, pitää keksiä omasta hatusta jotain "uusi mies menee lasten edelle". Miten se käytännössä näkyy, ei ole nähty tässä ketjussa perusteluja. Lasten käynnit mummolassa tai etävanhemman viikonloput eivät ole mitään lasten edun polkemista, vaan normaalia elämää.
Kateus- ja katkeruuskortti vedetty esiin! Väärin yhärit! Teitä vain halveksitaan.
Höpö höpö. Olen siis tuo yli kolme vuosikymmentä jo saman miehen kanssa avioliitossa ollut ydinperheen äiti. Enkä todellakaan halveksi muita kuin kaltaisiasi katkeria yleistäjiä.
Katkeruudellesi on pakko olla joku omakohtainen syy, muuten sitä ei voi selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laspi ei koskaan ollut isällään? Kyllä sitä aikaa on kuule enemmän kun lapsi on välillä isän luona eikä koko ajan äidin huollettavana. Että siinä välissä on hyvin aikaa tapailla miestä. En tosin ihmettele miksi sinulle ja lapsesi isälle ero tuli, jos et koko 1.5v aikana kerennyt mitään muuta kuin olla lapsesi kyljessä kiinni, mies jäi samantien, ja meni 12v ennen kuin näit taas muun kuin lapsen. Vai onko tämä lapsi joku vaikeavammainen? Ihan järkevää oli miehen kannalta erota, ettei joutunut olemaan 12v ilman puolisoa.
Sellaisia isiä on tämä maa täynnä jotka näkevät lapsiaan joka toinen viikonloppu.
Minun lasteni isän kanssa on tosi vaikea etukäteen sopia tapaamisia koska hänellä on vuorotyö ja lisäksi hänen on oltava usein hälytysvalmiudessa kun saatetaan soittaa yhtäkkiä töihin. Usein käy niin että lapset on isällä mutta hänen on pitänyt palauttaa heidät mulle yhtäkkiä, eli en voi suunnitella mitään sellaista että lähtisin kauemmas kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalisuutta ei tarvitse normalisoida lasten lapsuuteen. Seksiin liittyvät asiat olisi syytä pitää pois lasten silmistä!
No mutta eikö tässä esimerkissä just tehty niin - seurustelu ja seksi hoidettiin silloin, kun lapset olivat hoidossa. Joten mikä on se ongelma?
Kuuluuko lapsen olla joka viikonloppu hoidossa? Olisitko halunnut oman lapsuutesi viikonloput viettää poissa kotoasi?
Missä nyt päätit, että kyseessä on joku "joka viikonloppu hoidossa" systeemi? Tiesitkö, että yksinhuoltajillakin on usein joka toinen vkl joka tapauksessa lapsivapaata, kun lapset ovat etävanhempansa luona?
Tai mistä päätit, että kyse on aina ja ikuisesti eroperheissä vain vauvoista tai taaperoista eikä vaikkapa teini-ikäisistä, jotka - herranen aika, mitä lapsen "laiminlyöntiä" - voivat olla joskus puoli vrk kotosalla ilman valvovaa äitiäkin?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän miesystävän tapaaminen ja seksin harrastaminen edellytä sitä, että lapsen pitää olla koko viikonloppu hoidossa - tai edes yötä hoidossa. Ja voivathan ne isovanhemmat tulla kotiinkin lapsen kanssa, jos välillä tapaa miesystävää/naisystävää tämän kotona.
Ihmeellistä kärjistämistä, että treffien vuoksi lapsen olisi oltava monta päivää hoidossa. Sehän voi tarkoittaa vaikka 4-5 tuntia, joskus jopa vähemmän, satunnaisesti (vaikka kerran kuussa) yökylässä isovanhemmilla. Riippuu lasten iästäkin ja kaikesta.
Ja mitä itseeni tulee, niin oma isoäitini asui kaukana, eli pystyin näkemään häntä vain kesäisin. Jos hän olisi asunut samalla paikkakunnalla, niin olisin todella mielelläni nähnyt häntä vaikka joka viikko. Olimme läheisiä, vaikka kaukana asuimmekin.
Käsittämätön ketju. Ja sitten vielä ihmetellään, miksi suomalaiset naiset eivät halua hankkia lapsia - vaikka heidän edellytetään hautaavan koko muun elämänsä lapsiarjen alle, varsinkin jos sattuu parisuhde kariutumaan ja jäämään yksin.
Mä olen yh-äidin kasvattama. Omalla äidilläni ei ollut koskaan mitään sutinaa kenenkään kanssa, olimme aina vaan kaksistaan. Aika pienestä lähtien todella toivoin, että hän olisi löytänyt miehen rinnalleen. Halusin normaalin perheen.
Ap, taisit hävitä kisan jollekin yksinhuoltajalle? 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Off-topic mutta kysyn silti: Miksi juuri yh-äidit tekevät niin pian uuden miehen kanssa lapsen?
Koska haluavat ison perheen??
Vierailija kirjoitti:
Ap, taisit hävitä kisan jollekin yksinhuoltajalle? 😂😂
Kerrassaan yksinkertaista ajattelua.
No joo, onhan se isäkin tosiaan jossain. Usein nämä isät vain ovat vähän sellaisia... Hmmm.
"M-m-mutta kun lapsi on onnellinen, kun isä/äiti on onnellinen!" Kaikista yleisin perustelu, mitä olen koskaan kuullut tätä asiaa koskien. Loppupeleissä lapsi on kuitenkin se joka kärsii. Lapsi asetetaan monesti tilanteeseen "tässä on uusi äitisi/isäsi ja opettelet rakastamaan häntä", vaikka monikaan lapsi ei halua tuollaista päätöstä itselleen tehdä saatika antaa toisen vanhempansa korvata oman aidon vanhempansa omalla kumppanillaan, joka ei välttämättä olekaan kohta enää kuvioissa. Uskokaa huvikseen, se lapsi ei todennäköisesti ole onnellinen, kun isällä/äidillä on kokoajan uusi kumppani tai ei välttämättä siitä ensimmäisestäkään uudesta kumppanista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Off-topic mutta kysyn silti: Miksi juuri yh-äidit tekevät niin pian uuden miehen kanssa lapsen?
Siksi juuri kun jättävät miehensä ja nyksättely on kivaa ja sitä perustellaan sillä että vain minun kulloisellakin halulla on metkitystä.
Juu ja älkää unohtako ”lapset on onnellisia kun äiti on onnellinen!!” :,D juu tämähän tarkoittaa että lapset voi olla koko ajan hoidossa ja äiti bailaamassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi juuri kun jättävät miehensä ja nyksättely on kivaa ja sitä perustellaan sillä että vain minun kulloisellakin halulla on metkitystä.
Juu ja älkää unohtako ”lapset on onnellisia kun äiti on onnellinen!!” :,D juu tämähän tarkoittaa että lapset voi olla koko ajan hoidossa ja äiti bailaamassa...
Ja että *nyxä* on kuin oma isä ja jopa parempi :D lapsi yhteiskuvissa ihan surkean näköisenä
Vierailija kirjoitti:
Parhaat tekee sopivassa parin kolmen vuoden syklissä aina uudelle miehelle "vahingossa" muksun. Sitten sopivalla hetkellä miehelle kenkää, elarit ja uutta putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähes sama stoori. Lapsi oli 7 kun erottiin. Olin yksin (tai no - lapselle päin) 7 vuotta. Sitten tapasin uuden miehen. Lapsi ja mies nykyäänkin hyviä kavereita.
Ja kyllä se rakkaus sekoitti mun pään aika lailla... Onneksi lapsi oli jo teini ennen kuin uusi mies tuli kuvioihin. Lapsi ehti jo kysellä, että miksen seurustele.
Tämän palstan mukaan kadehdituin asia on yh-äiti.