Ystävä utelee intiimiasioitani ja syyttää epänormaaliksi kun en kerro
Onko teistä muka normaalia, että ystävien kesken jaetaan kaikki intiimit yksityisasiat kuten seksielämän yksityiskohdat. Ei ole kyse mistään teinimenosta!
Kommentit (46)
Ei sinun ap tarvitse puhua mistään sellaisesta, mistä et halua puhua. Itse en kerro omista asioistani kenellekään mitään, eikä ystävyyksien luominen tai ylläpito voisi vähempää kiinnostaa. Tällä hetkellä opiskelupaikassa minua ärsyttää joidenkin ihmisten tapa hölöttää kaikki yksityisasiansa muille. Kai se on jotain bondaamista, en tiedä. Tulee mieleen koirien tapa nuuskia toistensa takapuolia - pohjimmiltaan kai kyse on samasta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko boomeria kyllä jotenkin häpeillä seksiä tai siitä puhumista.
Mahtavaa tällainen tuplasheimaus. Ensin oletetaan, että joku häpeää jotain asiaa. Sitten vielä syyllistetään häpeämisestä...
Onhan se nyt vähän outoa että ei täysin normaalista asiasta jota kaikki tekee kykene keskustelemaankin ihan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko boomeria kyllä jotenkin häpeillä seksiä tai siitä puhumista.
Mahtavaa tällainen tuplasheimaus. Ensin oletetaan, että joku häpeää jotain asiaa. Sitten vielä syyllistetään häpeämisestä...
Onhan se nyt vähän outoa että ei täysin normaalista asiasta jota kaikki tekee kykene keskustelemaankin ihan normaalisti.
En nyt oikein ymmärrä, miksi tuo on mielestäsi outoa. Miksi kaikista asioista pitäisi puhua? Kuka päättää ne aiheet, joista ihmisten pitää pystyä keskustelemaan? Miksi edes oletat, että vaikenemisen taustalla on häpeä? Jospa jonkun mielestä seksi on yksinkertaisesti hemmetin tylsä puheenaihe?
En halua tietää ystävien seksielämästä mitään! Ihan oikeasti! Miksi minun pitäisi? En myöskään aio puhua seksielämästäni mitään ystävilleni. Ihan sama vaikka joku pitäisi rajoittuneena, jotain rajoja pitääkin olla!
Vierailija kirjoitti:
On normaalia ja melkolailla estynyt kuva jää kyllä ihmisestä joka ei kykene normaaleista arkipäivän asioista ystävien kanssa keskustelemaan.
Mä voin keskustella seksistä yleisellä tasolla ihan hyvin, enkä koe seksissä olevan yleisesti mitään häpeiltävää. Se on mulle kuitenkin mulle sen verran intiimi asia, että en halua keskustella siitä. Arvostan myös kumppaniani sen verran, että en jaa hänen intiimiasioitaan muille ilman lupaa. Hänellä on oikeus yksityisyyteen. Mielestäni tällaisia asioita jakelevat ihmiset ovat tilannetajuttomia tai muiden tunteista piittaamattomia. En myöskään halua olla ns. osallisena muiden seksielämään joutumalla kuuntelemaan raportteja siitä, miten kauan ja mistä kulmasta on viimeksi pantu. 1) Ei kiinnosta 2) Ärsyttää, että minut osallistettiin tuohon 3) Joudun nyt teeskentelemään kaverin kumppanille, etten tiedä näistä jutuista
Voisin puhua seksielämästäni kavereille yksityiskohtaisesti jos tarvitsisin tukea jossain asiassa, esimerkiksi kokisin, että puolisoni painostaisi minua tai jotain muuta vakavanlaatuista olisi vialla. Jotain sellaista, jota en itse puolisoni kanssa keskustelemalla saisi ratkottua ja tarvitsisin apua. Vastaavasti voin tukea ja kuunnella kavereita jonkun oikean ongelman ollessa kohdalla, mutta muuten en halua tietää, mitä makuuhuoneissaan tekevät.
Teininä vertailtiin ja ihmeteltiin kun oli niin uutta ja hienoa. Niistä ajoista on onneksi jokunen vuosi vierähtänyt. Nyt kiinnostaa enemmän ihan muut asiat.
En kerro omasta seksielämästäni kavereille, enkä ole kiinnostunut kuulemaan heidän intiimielämästään. Joskus nuorena, kun asiat olivat uusia ja jännittäviä, juttelimme asioista kavereiden kanssa. Nyt viisikymppisenä ei enää kiinnosta. Mutta kukin tyylillään. Voit aina sanoa kaverillesi, ettei sinua kiinnosta keskustella tästä aiheesta. Fiksumpi kyllä ymmärtää yskän.