Ystävä utelee intiimiasioitani ja syyttää epänormaaliksi kun en kerro
Onko teistä muka normaalia, että ystävien kesken jaetaan kaikki intiimit yksityisasiat kuten seksielämän yksityiskohdat. Ei ole kyse mistään teinimenosta!
Kommentit (46)
Minusta kaverisi kuulostaa kieroutuneelta. Ettei vain olisi vähän epänormaali, ehkä jopa perverssi?
Tätä se on nykyään, kun (nuoret) naiset on aivopesty seksipositiivisuuteen. Kaikki yksityisasiatkin pitäisi kertoa eteenpäin
Vierailija kirjoitti:
Minusta kaverisi kuulostaa kieroutuneelta. Ettei vain olisi vähän epänormaali, ehkä jopa perverssi?
Vaikuttaa tosiaan pervolta, ehkä saa kiksit uteluistaan? Voi myös olla ihastunut sinuun.
M52 kirjoitti:
Minun mielestäni sellaisista asioista voi keskustella, joista molemmat osapuolet haluavat keskustella. Jos toinen ei halua kertoa tai toinen ei halua kuulla, niin sitten keskustellaan jostain muusta.
Itse lähtökohtaisesti en halua keskustella esim. seksistä kavereideni kanssa, tai itse asiassa kenenkään muun kuin vaimoni kanssa. Mutta toisaalta tiedän että vaimoni kyllä keskustelee 'tyttöporukassa' (aina hieman huvittaa tuo 'tyttö' kun on viisikymppisistä eukoista kyse, mutta whatever...) seksistäkin, joka heille toki suokoon jos koko porukka on okei sen suhteen.
*suotakoon
.
PS: Lisäisin vielä, että riippuu tietenkin myös siitä mitä ja miten kerrotaan/keskustellaan. Jos esim. vaimoni kertoo tyttöporukalleen että meillä oli kivaa seksiä ja kokeiltiin jotain uutta, niin ei tuossa mitään. Jos hän sen sijaan valittaa että meillä ei seksi suju koska minä en osaa sitä ja tätä, ja sitten mennään varsin intiimeihin yksityiskohtiin, niin minusta ainakin näin kritiikin kohteena tuossa kyllä ylittyisi joku raja (vaikka pitäisikin paikkansa). Eli tahdikuutta tarvitaan silti, vaikka kaikki keskustelijat olisivatkin valmiita keskustelemaan.
Ei minua kiusaa kuulla muiden seksi asioista. Omistani en juurikaan kerro ja jos kerron, niin silloinkin niin liioitellusti, että vastuu jää kuulijalle.
Kerro mitä haluat kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että nämä, jotka puhuvat kaikesta, puhuvat myös kaikille jutut teistä eteenpäin. Kammottava järkytys, kun tajusin, että ”ystävä” teki näin.
Näin juuri. Ihmiset, jotka kertovat auliisti omista asioistaan, kertovat todennäköisesti myös kaikki heille kerrotut jutut eteenpäin. Ei ole mitään tilannetajua eikä suodatinta.
Kysy ap siltä kaveriltasi, miksi hän on tilannetajuton juntti. Jos kieltäytyy vastaamasta, syytä epänormaaliksi ja vaikka miksi.
Teillä on selvästi erilaiset rajat ja tyyli puhua asioista. Miksi ystäväsi ei kunnioita sinun rajojasi? En itsekkää jaa kaikkia parisuhteen asioita ystäville. Tai ystävien kaikkia asioita miehelle. Se on mielestäni ihan keskinäistä kunnioitusta.
Minultakin on yksi kaveri udellut enkä kertonut. Varsinkaan partneriin liittyviä asioita ei mielestäni ole asiallista kertoa. En itsekään tykkäisi jos seksijuttujani kerrottaisiin eteenpäin.
Vähän yllättää nämä vastaukset. Ainakin Jodelissa naiset kertovat kuinka heille on täysin normaalia puhua seksiasioistaan kavereilleen miehen välttämättä edes tietämättä asiasta
On normaalia ja melkolailla estynyt kuva jää kyllä ihmisestä joka ei kykene normaaleista arkipäivän asioista ystävien kanssa keskustelemaan.
Melko boomeria kyllä jotenkin häpeillä seksiä tai siitä puhumista.
Vierailija kirjoitti:
Melko boomeria kyllä jotenkin häpeillä seksiä tai siitä puhumista.
Mahtavaa tällainen tuplasheimaus. Ensin oletetaan, että joku häpeää jotain asiaa. Sitten vielä syyllistetään häpeämisestä...
Sain kerran lahjakortin kosmetologille, jolla en aiemmin ollut käynyt. Siinä makasin naamio kasvoillani kun kosmetologi selosti minulle yksityiskohtaisesti sen aamun seksikuvionsa. Ihan hiukan vaivaannuttavaa. Yritti myydä hoidon jälkeen minulle uutta hoitokertaa, en varannut.
Multa on kyselty myös ja annettu ymmärtää että olen jotenkin estynyt ja "vaikea kuvitella että harrastaisin seksiä". Näitä kommentteja tullut elämän aikana kolmelta eri ihmiseltä.
Yksi on aika varmasti narsisti. Yhdessä kaveriporukassa olin kiusattu. Yksi kiusasi muuten vaan kysymällä tuollaista.
Eli normaalit mukavat tyypit ei ota tuolla lailla puheeksi. Ei vaikka kuinka ajattelisivat jotain mielessään minusta.
Menin eilen kaverilleni kylään. Hän avasi oven sanoen: Hyvä, että ehdin pukeutua, melkein tulin lakanassa avaamaan kun just oltiin sillee...En olis halunnut tietää!!198
Vierailija kirjoitti:
Sain kerran lahjakortin kosmetologille, jolla en aiemmin ollut käynyt. Siinä makasin naamio kasvoillani kun kosmetologi selosti minulle yksityiskohtaisesti sen aamun seksikuvionsa. Ihan hiukan vaivaannuttavaa. Yritti myydä hoidon jälkeen minulle uutta hoitokertaa, en varannut.
Kosmetologi kuvaili sen aamun hoitonsa... öhö öhö. (Sori oli pakko, tiedän että tää oli huono.)
Riippuu kai ihmisestä 😂 Kyllä me jaetaan kaverin kanssa välillä tosi intiimejäkin juttuja toisillemme, mutta eipä noista mitää juorua edes saisi irti :D missä asiayhteydessä kukaan edes juoruilisi jonkun seksielämästä mitään eteenpäin :D eiköhän se juoruilija itse ennemminkin nolaisi siinä itsensä 😂 seksi on ihan normaalia 🤷🏼♀️
Vierailija kirjoitti:
Multa on kyselty myös ja annettu ymmärtää että olen jotenkin estynyt ja "vaikea kuvitella että harrastaisin seksiä". Näitä kommentteja tullut elämän aikana kolmelta eri ihmiseltä.
Yksi on aika varmasti narsisti. Yhdessä kaveriporukassa olin kiusattu. Yksi kiusasi muuten vaan kysymällä tuollaista.
Eli normaalit mukavat tyypit ei ota tuolla lailla puheeksi. Ei vaikka kuinka ajattelisivat jotain mielessään minusta.
Jos ihmisellä on terve suhde seksiin ja seksuaalisuuteen, niin ei todellakaan heittele tuollaisia kommentteja yhtään kellekään! Seksuaalisuus on herkkä elämänalue ja siihen iskemällä on helppo saada toinen tuntemaan olonsa ikäväksi ja epävarmaksi. Luonnehäiriöisten kiusaajien touhua sellainen. Osa näistä omasta mielestään vapautuneista ja seksipositiivisista myös kuvittelee, että seksiasioissa pidättyvämmät ihmiset paheksuvat heitä ja pitävät huonoina ihmisinä, ja hyökkäävät heti kimppuun varmuuden vuoksi. Yleensä näillä kuvitelmilla ei ole mitään todellisuuspohjaa ja se heijastaa ennemmin sitä, etteivät nämä ihmiset ole syvällä sisimmässään sittenkään niin estottomia ja itsevarmoja.
Miksi sä olet AP ääliön kaveri? Eikö ystävyys ole vapaaehtoista ja oikeus yksityisyyteen on kaikilla.