Moni nainen tykkää käsittääkseni olla ilman rintaliivejä kotioloissa. Miksi ihmeessä?
Kysyn, koska minusta vapaasti heiluvat rinnat tuntuvat todella epämiellyttäviltä. Rakastan erityisesti hyvin istuvia urheilurintaliivejä, jotka puristavat rintani tiiviisti puolipalloiksi rintakehääni vasten. Tavalliset, hyvin istuvat rintaliivit ovat minusta vähän kuin yhtä tyhjän kanssa siksi, että rinnat pääsevät niissä heilahtelemaan kevyesti joka sekin tuntuu minusta pahalta. Urheilurintsikoissa olo tuntuu ryhdikkäältä ja kevyeltä. Vähän siltä, kuin joku jatkuvasti kannattelisi rintojani kämmenissään.
Nukkuessa esim. kyljelläni toinen rinnoista saa aikaan "roikkuvan" tunteen ja sekin tuntuu epämiellyttävälle. Käytännössä olen siis ilman rintsikoita ainoastaan seksin aikana sekä suihkussa käydessäni.
Rintani eivät edes ole isot vaan enemmänkin pienehköt ja käytän kokoa 65/70 C.
Kommentit (89)
Olen aina kotiin tultuani riisunut rintsikat ja vaihtanut muutenkin mukavammat vaatteet. Rintani ovat todella suuret ja painavat, mutta muuten 58-vuoden ikäni huomioon ottaen säilyttäneet hyvin pyöreytensä - varmaan juuri, koska en tue niitä vuorokaudet ympäri. Ihmisten ilmoille en kehtaisi mennä ilman liivejä, uima-asutkin ovat erikoisliikkeistä.
No, en käytä rintaliivejä enkä myöskään tiukkoja vaatteita kuten slim-farkkuja kotioloissa. Ja nukun pelkissä alushousuissa. Ei oo mies ainakaan valittanut pukeutumisestani koskaan... Töihin puen sitten kiristävät rintaliivit, farkut yms. asiallista.
Jätin jo vuosi sitten liivit pois, en tarvii käyttää kuin töissä. Eipä hankaa jätä jälkiä.
Jätin jo vuosi sitten liivit pois, en tarvii käyttää kuin töissä. Eipä hankaa jätä jälkiä.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttavaperheemme omistaa erikoisrintaliivejä valmistavan firman. Heidän periaatteenaan on, että jos liivit ovat käyttäjän mielestä epämukavat, niin on joko vääräntyyppiset, -malliset tai -kokoiset liivit, ja/tai ne on väärin säädetty.
Joo, näinhän ne liivivalmistajat ja -myyjät aina väittävät. Itselläni on kuitenkin jonkinlaista aistiyliherkkyyttä, ja mielestäni kaarituelliset liivit ovat aina epämukavia.
Muotitalot vois alkaa suunnitteleen jotain dickkihaarniskoja miehille, niin tuntisivat kuinka ihanasti ne tukevat kasseja. Not!
Vierailija kirjoitti:
C-rinnat ovat kyllä isot. Minulla on AA-A eivätkä rinnat liiku mihinkään vaikka kuinka pomppisin. Rintaliivit puristavat pidemmän päälle, joten en käytä kotona.
Käyttäisitkö kenkiä jos sinulla ei olisi jalkoja? Jos et, miksi siis käytät liivejä :D?
Itselläni on aina tissiliivit päällä, myös kotona. No yöksi otan melkein aina pois.
Luulen, että minulla on nänneissä tavallista enemmän hermopäätteitä tai jotain, koska tissejä kylmää ilman liivejä! Eikä nännit (ei tissitkään) ole kovin isot. En ole koskaan tykännyt nännien hyväilystä. Melkein sattuu!
Olen kuitenkin yliherkkä myös puristaville liiveille, joten kun joitakin vuosia sitten löysin sloggin zero feelit, en ole käyttänyt muita sen jälkeen.
Olin vastikään sairaalassa muutaman päivän, ja olipa vaikea olla ilman tissiliivejä.
Tissit ja me muijat ollaan erilaisia.
Eivät minun rintoni heilu tai roiku tai paina, ovat aika pienet. Olkaimet sen sijaan tuntuvat. Milloin puristavat ja milloin liukuvat olalta. En todellakaan käytä kotona rintaliivejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
C-rinnat ovat kyllä isot. Minulla on AA-A eivätkä rinnat liiku mihinkään vaikka kuinka pomppisin. Rintaliivit puristavat pidemmän päälle, joten en käytä kotona.
Käyttäisitkö kenkiä jos sinulla ei olisi jalkoja? Jos et, miksi siis käytät liivejä :D?
En ole edellinen, mutta tietty siksi, etteivät nännit paista läpi + se on kulttuurillinen tapa + rintaliiveistä tulee rinnan muoto.
Lollottimet pysyy kiinteämpänä jos välillä antaa niiden olla ilman tukea. Tästä oli joku tutkimuskin joskus. Itsellä kiinteät rinnat B-kuppilla ja vapaalla kotona aina ilman liivejä, myös kauppareissut, kun päällytakki on päällä. Eli ei ole venähtäneet tuonne navan suuntaan.
Rinnoissahan on suuria eroja. Mm. Ympärysmitta on oleellinen (siis rinnan, ei rinnanympäryksen). Ns. laaja rinta roikkuu vähemmän Kuin pitkä. Ennen imetystä oma 75D:ni alla ei pysynyt lyijykynää, koska rintani on tosi laaja. Visuaalisesti ei koskaan näyttänyt ”D”ltä. Nyt ollaan mallia ”koirankorvat”. Nyt pidän useammin rintaliivejä. Aikaisemmin, jos isot nännit ei olisi hävettänyt, en olisi pitänyt rintaliivejä kuin liikkuessa.
Toinen tekijä on rauhaskudoksen ja rasvan suhde. Lähinnä rauhaskudosta oleva rinta on kiinteämpi ja vaihtelee mm vähemmän painon mukana kokoa.
Ei rintojen kuulu olla liiveissä. tuki on hyväksi toki, jos paljon joutuu esim urheilemaan tms, mutta kotona ollaan usein aika chillisti.
En ymmärrä tuota väitettä, että liivien käyttö ehkäisisi roikkumista. Samalla logiikallahan tiukkoja housuja käyttämällä saisi pakarat kiinteämmäksi.
käytän liivejä vain liikkuessani yleisillä paokoilla ja lääkärikäynneillä. koska teen työtä kotona en tarvitse edes työssä käyttää. pienten rintojen etuja on kun eivät hirveästi hölsky aiheuttaen epämiellyttävää tunnetta. alunperin jätin liivien käytön kun pienirintaiselle on niin vaikea löytää hyviä ja sellaisia jotka tukevat, en myöskään halunnut topattuja ja liivien valmistajat ilmeisesti olettavat että pienirintainen haluaa vahvasti topatut näyttääkseen pari kokoa suuremmalta.
Käytän liivejä töissä ja aina muutoinkin ns. julkisilla paikoilla, kotona en koskaan. Paitsi jos on vieraita. Paljon mukavampi olla ilman ja vaikka mun C-kokoiset rinnat hieman roikkuukin, tunne ei ole ikävä. Ikävämpi ois olla koko ajan rintsikat päällä. Nukun alasti.
Jos naisen nännit eivät olisi niin yliseksualisoitu asia nyky-yhteiskunnassa, en varmaan käyttäisi rintaliivejä ollenkaan. Epämukava, hiertävä vaatekappale. Pienirintaiselle suorastaan turha, paitsi ehkä urheillessa. Kotona ainakin pitäisi voida päästää irti näistä kuristavista yhteiskunnan normeista ja olla kuten itsestä hyvältä tuntuu. Ei vain kehtaa liehua vapaasti ulkona vaikka kuinka pitäisi olla oma valinta.
Jollekulle rintaliivit taas tuntuvat mukavilta ja ovat tarpeelliset kotonakin. Meitä on erilaisia.
Kotiin tullessani vaihdan kotivaatteet päälle ja riisun rintsikat ehdottomasti pois. Ne häiritsee ja painaa varsinkin sohvalla löhöillessä. Mulla on ikäisekseni hyvin kiinteät A/B - kokoiset rinnat, joista pidän ja jotka eivät koskaan ole häirinneet minua millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, kiitos tästä avauksesta. Voitko vielä laittaa havainnollistavan kuvan niistä rinnoistasi?
Kun pyysit:
https://lh5.googleusercontent.com/proxy/Xn2s1Zv-Zlmyf92q7DfsROIrre2GtYL…;
Ei noi ole urheiluliivejä nähneetkään. Petosta!
t. #5
Ihanko oikeasti katsoit tuossa niitä liivejä? Sporttiliivifetissipervertti!
Kyllä. Olen sofistikoitu tisufani.
t. #5
Käytän nukkumaanmenoon asti. Tosin vain mukavaksi todettuja liivejä. Minulla on hätävarana parit vanhat liivit, joissa on pientä istuvuusongelmaa, ne ovat niin epämukavat, että mielummin olisin ilman.
Syinä se, että minäkin tunnen sellaisia inhottavia muljahtelun tunteita, etenkin nopeissa liikkeissä, kumarrellessa jne.
Toinen on se, että tuntuu että nännit kutiaa inhottavasti kun paita liikkuu. Saa raapia kuin tautinen.