Asiakas, miksi rynkytät kaikin voimin kaupan ovea ennen sen aukeamista?
Olen töissä kaupassa, joka aukeaa klo 8 ja joka aamu siellä on ihmisiä odottelemassa jo puoli tuntia ennen kaupan aukeamista ja he repivät ovea kaksin käsin heti kun näkevät, että henkilökuntaa on jo paikalla. Aukioloajat on selvästi kaupan ovessa. Miksi ihmeessä harrastat tätä?!?
Kommentit (232)
KOSKA MINÄ TYKKÄÄN RYNKYTTÄÄ KAIKKEA MIKÄ LIIKKUU!!
Jos ovessa lukee, että kauppa aukeaa klo 8 ja kauppa ei ole klo 8 auki, niin tottakai silloin rynkytetään!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös pankit on hyvin suosittuja jonotus ja rynkytys paikkoja. Ensimmäiset mummot ja papat alkavat jo ottamaan asemiaan 45min ennen pankin aukeamista. Nordea on tässä lajissa todella suosittu. Vanhempi väki on sen verran kiukkusta että nokkapokkaakin voi siinä kiihkossa syntyä.
Usein nähnyt aamulla kun mummot flaidaa pankin edessä.
Tää oli ennen niin hauska joka aamuinen näytelmä Nordean edessä 😂😂😂 Nykyään sitä ei enää niin näe, kun konttori on harvoin auki ja kaikilla melkein varattu aika.
Kyllä vielä tänä talvena pakkasaamuna tärisi varttia vaille pankin aukeamista porukkaa kylmässä ulkona ovella. Kun nostin automaatista rahani, avasin kortilla heille oven, että pääsivät eteiseen lämmittelemään.
Koska olen mielisairas yksinäinen ihmisriekale ja en jaksa odottaa viittä minuuttia paikallani. Siksi minun on pakko olla kuin sekopää.
Vierailija kirjoitti:
Niin suomalaista, NIIN suomalaista.
Ulkomailla asiakkaat otetaan ilolla sisään, jos ollaan jo kaupassa, eikä pidetä kellon tarkasti säännöistä kiinni ja avata ennen aukioloaikaa.
Siellä ollaan vähän fiksumpia ja joustavampia.
Sinccis
Me ollaankin suomessa ja olen 99% varma ettei nämä rynkkääjät ole käyneet kuin korkeintaan suomi/tallinna risteilyllä.
Samaan sarjaan menee se, miksi hakataan asunnon oveen vaikka ovikellokin keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun innoittamana täytyy mennä joskus kaupan pihaan ennen aukeamisaikaa. Aion istua autossa ja katsella kiikareilla rynkyttäjiä luonnollisessa elinympäristössään.
Nuorempana jos joskus epähuomiossa olin liikkeen ovilla ennen aukeamisaikaa, niin se oli mielestäni todella noloa. Mitä sitä nyt sillä tavalla sinne kiiruhti, täällähän on jotain vanhuksia rynkyttämässä ovea, en halua kenenkään luulevan että minäkin olen rynkyttäjä... Mutta vuosien vieriessä olen kasvanut henkisesti ja ymmärtänyt aamuisen rynkytyksen hienouden. Vähän niinkuin vesijuoksu, neulonta tai sienestys! Teininä hirveän noloa ja tylsää, nykyään oikein mieluinen harrastus. Aamu alkaa rakkaan harrastuksen parissa hyvässä seurassa: rynkytyksen parissa on muodostunut sekä moikkaustuttuja, että ihan sydänystäviä. Siinä R-Kioskin kahvan nykimisen ja liikkeen henkilökunnan tuijottelun lomassa meistä on tullut oikea samanmielisten found family.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun innoittamana täytyy mennä joskus kaupan pihaan ennen aukeamisaikaa. Aion istua autossa ja katsella kiikareilla rynkyttäjiä luonnollisessa elinympäristössään.
Nuorempana jos joskus epähuomiossa olin liikkeen ovilla ennen aukeamisaikaa, niin se oli mielestäni todella noloa. Mitä sitä nyt sillä tavalla sinne kiiruhti, täällähän on jotain vanhuksia rynkyttämässä ovea, en halua kenenkään luulevan että minäkin olen rynkyttäjä... Mutta vuosien vieriessä olen kasvanut henkisesti ja ymmärtänyt aamuisen rynkytyksen hienouden. Vähän niinkuin vesijuoksu, neulonta tai sienestys! Teininä hirveän noloa ja tylsää, nykyään oikein mieluinen harrastus. Aamu alkaa rakkaan harrastuksen parissa hyvässä seurassa: rynkytyksen parissa on muodostunut sekä moikkaustuttuja, että ihan sydänystäviä. Siinä R-Kioskin kahvan nykimisen ja liikkeen henkilökunnan tuijottelun lomassa
Olen niin kateellinen! Läheisen uimahallin ovilla on samanlainen läheinen rynkyttelyryhmä, jotka iloisesti toivottelevat toisilleen huomenet ja kyselevät kuulumiset. Miten tuollaiseen pääsee sisään? Olen aloitteleva rynkyttelijä, ja en oikein osaa mennä tuollaisiin valmiisiin ryhmiin mukaan. Pitäisikö vain reippaasti joku aamu laittaa jutteluksi?
Tietysti siksi, jos ovi sattuiskin olemaan jo auki! Sitte täällä irvailtais, et haa, vain suomalainen seisoo kiltisti kaupan oven takana kun virallinen avausaika ei o viel koittanu.
Monista ihmisistä rynkyttäminen voi olla kivaa. Sellainen edestakaisin liike. Eteen taakse ja sama uudelleen. Ehkä sen ovitärinän ajatellaan tuovan vauhtia. Vaikkei sitä taida tulla. Sama kuin liikennevalonappi, joita joku painelee uudelleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näen, että kaupassa on jo valot päällä ja henkilökuntaa sisällä, niin kokeilen olisiko ovi jo auki.
T. Mumma 64vee.
Mummako ei näe lukea ovessa tai lähistöllä näkyviä aukioloaikoja? Mummako paukkaa ovesta sisään, jos ovi on auki ennen aukioloaikaa tavaran toimituksen vuoksi?
Luulen Mumman tekevän juuri niin. Näitä Mummoja saa aina hätistellä takaisin ulos, kun livahtavat salaa sisään. Olenpa muutaman kerran todistanut kiinteistön hälyttimien paukahtavan soimaan, kun joku Mumma on löytänyt itsensä putiikin puolelle ennen kuin henkilökuntakaan on saapunut työmaalle. Olen siis siivooja (taikka palveluvastaavahan se nimike nykyään on...), ja kiertänyt siistimässä toimitiloja. Jos oven on erehtynyt jättämään auki siivouksen helpottamiseksi, niin Mummat ne sieltä livahtavat sisään,
Minä aion olla vanhana tällainen livahtaja-mummo. Sovin siihen hyvin, olen pieni ja vikkelä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki osaa katsoa kellosta, milloin kauppa aukeaa.
Tämä pitäisi todellakin ottaa huomioon ja antaa anteeksi.
Koska ovi on lukossa ja kello on 20 sekuntia yli.
Kyllä valtion pitäisi varmistaa ja tukea verovaroin, että pienemmilläkin paikkakunnilla säilyisi edes yksi rynkytyspaikka. Ei pienituloisilla eläkeläisillä ole varaa johonkin kalliisiin harrastuksiin. Ja kaikilla kuitenkin pitäisi olla mahdollisuus harrastustoimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Asiakas on aina oikeassa
Niin on, mutta vaan omasta mielestään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä valtion pitäisi varmistaa ja tukea verovaroin, että pienemmilläkin paikkakunnilla säilyisi edes yksi rynkytyspaikka. Ei pienituloisilla eläkeläisillä ole varaa johonkin kalliisiin harrastuksiin. Ja kaikilla kuitenkin pitäisi olla mahdollisuus harrastustoimintaan.
Kaikenlaiseen humpuukiin kyllä liikenee valtiolta euroja. Miksi tällaista kansanperinneitä ei tueta? Yhteiskuntamme on jatkuvan automatisoinnin tiellä, ja perinteiset rynkytyspaikat korvataan liukuovilla. Pian tämä kulttuuriperintö ei enää perinteisessä muodossaan periydy isältä pojalle, äidiltä tyttärelle...
https://riemurasia.fi/video/Ovi-ei-aukea/125308
Tämäkin tilanne olisi selvinnyt helpommin, jos olisivat rynkytelleet
Hän kokeilee jos ovi oliskin jo auki. Mikä naurunremakka raikuisi jos ovi oliskin sattumoisin auki ja väki jonottelis hölmönä ulkona eikä kukaan olis huomannu rynkyttää. Voi nolous. Täällä olis ketjukaupalla panettelua asiasta.
Mikset o kohtelias asiakaspslvelija ja avaa ovea asiakkaille kun kerran lymyät jo myymälässä? Joustoa!
Ei kaikki osaa katsoa kellosta, milloin kauppa aukeaa.