Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin tiistaina kivuliaan ja nöyryyttävän lääkäri käynnin

Vierailija
01.02.2020 |

Ja eilisen ja tämän päivää olen ollut itkuun purskahtamaisillaan liki kokoajan. Voiko olla joku stressireaktio päällä?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää.

Voi olla. 

Vierailija
2/57 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miltä tuo tuntuu. Kerran tirskahdin itkuun ja oli vaan pakko lähteä kesken kaiken pois vastaanotolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika toimenpide?

Vierailija
4/57 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kävi? Vähättelikö?

Vierailija
5/57 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähätteli ja PALJON, kivulias toimenpide kesti tunnin, vaikka kipua ei olisi pitänyt olla ollenkaan. Useampi ihminen kävi katsomassa.

Olen ollut siitä asti kipeä ja kolmen kämmenen kokoinen mustelma.

Ap

Vierailija
6/57 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos olisi mennyt oikein olisi ollut 15 min ohitse. Nyt epäonnistui kokonaan.

Ap

Vierailija
7/57 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
8/57 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kauhealta. Keskusteliko kukaan sun kanssa siitä miksi toimenpide epäonnistui?

Vierailija
9/57 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähätteli ja PALJON, kivulias toimenpide kesti tunnin, vaikka kipua ei olisi pitänyt olla ollenkaan. Useampi ihminen kävi katsomassa.

Ap

Kay nayttamassa laakarille kattensa jalkea.

Vierailija
10/57 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä potilasasiamieheen. Puhu jollekin läheiselle.

Vierailija
11/57 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilasasiamieheen olen ottanut yhteyttä ja lääkäristä on tehty muistutus tai jotain sinne suuntaan.

Olen harkinnut myös laittaa kyseiselle lääkärille suoraan sähköpostia mutta en tiedä voiko hankaloittaa jotenkin tuota potilasasiamiehen kautta alotettu prosessia jos laitan.

Ap

Vierailija
12/57 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidossa tapahtuva väkivalta niin fyysinen kuin henkinenkin on ihan yhtä traumatisoivaa väkivaltaa kuin kaikki muukin. Ehkä joissain tapauksissa vielä pahempi, koska hoitavaan tahoon pitäisi pystyä luottamaan.

Vierailija
13/57 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko missä kaupungissa tämä tapahtui? On varmaan meidän sairaala. Todella kurja juttu.

Vierailija
14/57 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus, dokumentoi sitä varten vammat. Väkivalta on väkivaltaa. Lääkärin pitää osata myös keskeyttää toimenpide, jos ei onnistu.

Vierailija
15/57 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byäää!! Anna kaiken tulla vaan.

Sinc

Vierailija
16/57 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa :( Olen pahoillani.

Hyvä että olet tehnyt jo valituksen. Kannattaa miettiä miten pääsisit puhumaan asiasta vaikka johonkin tukinumeroon. Noista nimittäin ihan oikeasti voi tulla posttraumaattinen stressireaktio ja jäädä kammo lääkäreitä ja tutkimuksia kohtaan. Minulla on ollut huomattavasti sinun kokemustasi lievempi ikävä tilanne fysioterapeutilla, ja läksin sieltä itkien pois. Tässä vielä useita vuosia myöhemmin en edelleenkään kestä ajatusta, että menisin kenellekään fysioterapeutille.

Vierailija
17/57 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Viimexi kun kävin verikokeissa, niin oli joku plikka tekemässä sitä tökki mua neulalla. Auts äyt auts äyts. Olisin itsekin tehnyt sen vasemmalla kädellä paremmin! 

Sen jälkeen olt mustelma ja kädessä jotain ihme haamukipua kuukausi. Valehtelematta se oli siitä kohtaa kuukauden ärtynyt ja punoittava.

Zinc

Vierailija
18/57 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentoijille.. En ole tahtonut kehdata puhua koska olen ajatellut, että ylireagoin..mutta totta, itse ajatellut ja potilasasiamies sanoi että jos tämä olisi missään muualla tapahtunut, olisi se selkeä pahoinpitely. Koen oloni nöyryytetyksi koska minua ei kuunneltu ja ihmisiä pyöri ympärillä töllistelemässä.

Sama toimenpide tehty aiemminkin minulle eikä tuntunut missään ilman minkäälaisia puudutuksia ym!!

Olin tämän rääkin jälkeen niin puhki että olisi tehnyt mieli vaan itkeä ja olin koko loppupäivän itkuun purskahtamaisillaan.

Ap

Vierailija
19/57 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidossa tapahtuva väkivalta niin fyysinen kuin henkinenkin on ihan yhtä traumatisoivaa väkivaltaa kuin kaikki muukin. Ehkä joissain tapauksissa vielä pahempi, koska hoitavaan tahoon pitäisi pystyä luottamaan.

Totta. Ja rehellisesti sanoen koen tulleeni pahoinpidellyksi sekä henkisesti, että fyysisesti.

Ap

Vierailija
20/57 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Mä itkin pari tuntia sen jälkeen, kun lääkäri oli vahingossa puhkaissut kohtuni kierukan laiton yhteydessä, vaikka huusin, että kaikki ei oo ok ja sattuu väärässä kohti. Oli ihan raiskattu ja pahoinpidelty olo, vaikka se oli vahinko. Pelkäsin, että joku muu sisäelin meni puhki ja sain antibiootit. Lääkäri soitti vielä sitten parin päivän jälkeen ja pyysi anteeksi.