Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnantajan avautuminen: Mistä h*lvetistä hyviä työntekijöitä?

Vierailija
01.02.2020 |

Taas päätty lauantai-ilta siihen, kun työntekijät lähettää viestiä kun ei voi tehdä huomista vuoroa ja toinen on laskenu kassan väärin ja ens viikon inventaarioon ei päästäkään vaikka luvattu. Millä hitolla ne hyvät ja luotettavat työntekijät tunnistetaan työhakemuksista/haastatteluissa? Menee hermot.

Kommentit (152)

Vierailija
21/152 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kertoo vain sinusta itsestäsi, olet tehnyt vääriä henkilövalintoja, jotka eivät ole sitoutuneita työtehtäviin tai et maksa tarpeeksi, etkä itsekkään arvosta työntekijöitä.

Tämän tiesi jo vanhakansa. Sellaiset rengit, kuin on isäntä/emäntä.

Vierailija
22/152 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supliikkityypit ehdottomasti OUT! Itse tein kertakaikkisen munauksen rekrytoinnissa kun otin puheliaan pölvästin töihin. Osoittautui patalaiskaksi tyypiksi joka saikutti minkä ehti. Hieman epävarmat ja asialliset ovat osoittautuneet luotettaviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/152 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri toissa viikolla jouduin työnantajan puhutteluun, koska olin antanut pomolle palautetta parikymppisestä työkaverista, joka tuli harjoitteluvuoroon ja olisi halunnut vain lukea tenttiin. No tämä tietysti oli sanonut, ettei näin ollut ja minä olen nyt se paha... Alkaa kyrsiä niin pahasti, että olen vaihtamassa hommia. En ala tehdä kahden ihmisen töitä yhden palkalla ja kun palkka on muutenkin paska ja hommia tosi paljon.

Luulisi, että hyviä tekijöitä löytyisi, kun työttömyyttäkin on, mutta ilmeisesti sitten ei vain löydy. Meidänkin alalla on työvoimapula... Tosin voisi mielestäni työnantajatkin tosiaan katsoa peiliin. Meidän firmassa muutenkin sellainen meno ja juurikin tuo palkkataso vielä kaiken huipuksi, niin ei täällä kukaan enää nykyään kauaa viivy eikä enää edes ilmeisesti tule töihin...

p.s. Mikä työpaikka tai ala kyseessä aloittajalla? Ja missäpäin? :-D

Tosin voi olla, etten itsekään ole enää hyvä työntekijä... Minusta on ehkä tullut vanha ja kärttyinen nelikymppinen akka. ;-) Asiakkaat kyllä kehuu suuresti ja töissä olen iloinen. Paikan pitäjät, jossa olen töissä, tykkäävät, mutta oman firmani pomot ei tykkää, koska olen liikaa "asiakkaaseen päin kallellaan" (asiakasyritykseen, jossa teen työni käytännössä). No rike sekin, ja ymmärrettävää harmitus -ei haluta, että totuus työvoimapulasta paljastuu asiakkaalle...

Miten sinä teit kahden ihmisen työt, jos kaveri oli teillä työharjoittelussa, kun työharjoittelijalta ei voi edes odottaa työpanosta, vaan hän on vasta opettelemassa työtehtäviä ohjaajan avustuksella. Tietysti tuo tenttiin luku on väärin. Ja useimmille työharjoittelusta ei makseta palkkaa, päinvastoin yritys saa siitä korvauksen.

Vierailija
24/152 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Supliikkityypit ehdottomasti OUT! Itse tein kertakaikkisen munauksen rekrytoinnissa kun otin puheliaan pölvästin töihin. Osoittautui patalaiskaksi tyypiksi joka saikutti minkä ehti. Hieman epävarmat ja asialliset ovat osoittautuneet luotettaviksi.

Todellakin, ei näitä enää yhtään ikinä kiitos. 

T: se hyvä työntekijä

Vierailija
25/152 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen työnantajani vannetukku.fi (nimi muutettu) ilmoittaa suoraan työsopimuksessa ettei työehtosopimusta ole alalla (tämä on valhe jonka jokainen työntekijä tietää. Työehtosopimuksen saa selville kun vie firman oikeuteen joko liiton avulla taikka ilman). Väärin maksetuista palkoista on 2 viikkoa aikaa valittaa taikka valitus on aiheeton (tämä on valhe. Lain mukaan väärin maksetusta palkasta on 2 vuotta aikaa valittaa). Firman ei tarvitse tilittää ammattiliitolle työntekijän jäsenmaksua koska se huomioidaan palkassa (tämä on valhe. Työnantaja jättää mm. vuosittaiset yleiskorotukset maksamatta).

.

Tämän jälkeen työnantaja on mukana jokaisessa rekrytointitapahtumassa hakemassa uusia työntekijöitä. kannattaisiko työnantaja osapuolen kokeilla joskus toimia rehellisesti jos firmassa on jatkuvasti työvoimapula.

Vierailija
26/152 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne hyvän näköiset itsensä kehujat ensi kerralla palkkaamatta ja ota vaikka se viisikymppinen ylipainoinen hissukka ja saatat yllättyä.

Vierailija
27/152 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et arvosta työntekijöitä niin miksi he arvostaisivat sinua?

Vierailija
28/152 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa 40-50 vuotias, eivät todennäköisesti lähde kuin laudoissa ja tekevät työnsä tunnollisesti. Nuorilla on sata rautaa tulessa ja opinnot mielessä.

Vierailija
29/152 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni todella hyvä ja tunnollinen työntekijä ei pärjää haastatteluissa. Usein työnantajat tekevät sen virheen, että palkkaavat henkilön, joka vaikuttaa haastattelussa supliikilta "hyvältä tyypiltä" ja osaa puhua siitä, miten hyvä ja ahkera työntekijä on. Ja en tietenkään väitä, etteikö heistäkin löytyisi oikeastikin hyviä työntekijöitä. Tietysti löytyy. Mutta kannattaisi antaa mahdollisuus myös hiljaisemmalle, ujolle ja sellaiselle, joka ei loista haastatteluissa. Meillä kaikki hiljaisemmat ja ujot ovat tunnollisia ja luotettavia, sopeutuvat muuttuviin tilanteisiin, joustavat, eivät valita ja narise tai saikuta turhan takia. He ovat ahkeria puurtajia. Eräs tällainen aivan ihana työhtekijä on niin ujo, että hänestä ei saa "virallisemmissa" tilanteissa oikein mitään irti. Hän on niin ujo, että hän ei luultavasti saisi sanottua sanaakaan työpaikan ryhmähaastattelussa tai pillahtaisi itkuun, jos pitäisi esiintyä. Siitä huolimatta hän on todella paljon rennompi työpaikan arkisissa tilanteissa ja juttelee muille. Ei kaikkien tarvitse olla supliikkeja esiintyjäihmisiä pärjätäkseen ryhmässä ja työelämässä. Tätä kannattaisi rekrytointia tekevien ajatella. 

Vierailija
30/152 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri toissa viikolla jouduin työnantajan puhutteluun, koska olin antanut pomolle palautetta parikymppisestä työkaverista, joka tuli harjoitteluvuoroon ja olisi halunnut vain lukea tenttiin. No tämä tietysti oli sanonut, ettei näin ollut ja minä olen nyt se paha... Alkaa kyrsiä niin pahasti, että olen vaihtamassa hommia. En ala tehdä kahden ihmisen töitä yhden palkalla ja kun palkka on muutenkin paska ja hommia tosi paljon.

Luulisi, että hyviä tekijöitä löytyisi, kun työttömyyttäkin on, mutta ilmeisesti sitten ei vain löydy. Meidänkin alalla on työvoimapula... Tosin voisi mielestäni työnantajatkin tosiaan katsoa peiliin. Meidän firmassa muutenkin sellainen meno ja juurikin tuo palkkataso vielä kaiken huipuksi, niin ei täällä kukaan enää nykyään kauaa viivy eikä enää edes ilmeisesti tule töihin...

p.s. Mikä työpaikka tai ala kyseessä aloittajalla? Ja missäpäin? :-D

Tosin voi olla, etten itsekään ole enää hyvä työntekijä... Minusta on ehkä tullut vanha ja kärttyinen nelikymppinen akka. ;-) Asiakkaat kyllä kehuu suuresti ja töissä olen iloinen. Paikan pitäjät, jossa olen töissä, tykkäävät, mutta oman firmani pomot ei tykkää, koska olen liikaa "asiakkaaseen päin kallellaan" (asiakasyritykseen, jossa teen työni käytännössä). No rike sekin, ja ymmärrettävää harmitus -ei haluta, että totuus työvoimapulasta paljastuu asiakkaalle...

Miten sinä teit kahden ihmisen työt, jos kaveri oli teillä työharjoittelussa, kun työharjoittelijalta ei voi edes odottaa työpanosta, vaan hän on vasta opettelemassa työtehtäviä ohjaajan avustuksella. Tietysti tuo tenttiin luku on väärin. Ja useimmille työharjoittelusta ei makseta palkkaa, päinvastoin yritys saa siitä korvauksen.

Käytännössä olen nyt jonkun aikaa tehnyt kahden töitä, kun etsinnässä on toinen vakituinen. Kyseessä ei ollut siis mikään palkaton työharjoittelija, vaan ihan firman oma, oikea palkattu työntekijä, joka tuli vuoroon ja tarkoituksena oli, että minä opettaisin hänelle hommat ja hänestä mahdollisesti tulisi se toinen vakkari. Mutta tätä ei työ eikä työn oppiminen kiinnostanut, vaan olisi halunnut koko ajan lukea vain tenttiinsä.

Vierailija
31/152 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksatko sille hyvälle työntekijälle saman verran liskaa kuin ei-hyville työntekijöille? Eli TEssin minimin. Jos kyllä niin älä ihmettele että hyviä työntekijöitä ei löydy. Itse en ala tekemään yhtään sen paremmin töitä kuin työpaikan surkein yksilö jos palkkataso on sama.

Aivan, miksi tehdä enemmän töitä samalla liksalla, aikaisemmassa firmassa tein kunnolla töitä, sitten firmaan tuli parikin laiskaa säkkiä, tein varmaan 30% enemmän duunia kuin he, jonkun aikaa tein silti samalla tahdilla duunia ja sitten huomasin etten minä sen enempää tule palkkaa samaan, vaikka pomokin näki että teen enemmän töitä kuin ne, mutta liksa pysyi samana, joten laskin tehot samaan kuin he,

tämä siis varastolla

Vierailija
32/152 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen työnantajani vannetukku.fi (nimi muutettu) ilmoittaa suoraan työsopimuksessa ettei työehtosopimusta ole alalla (tämä on valhe jonka jokainen työntekijä tietää. Työehtosopimuksen saa selville kun vie firman oikeuteen joko liiton avulla taikka ilman). Väärin maksetuista palkoista on 2 viikkoa aikaa valittaa taikka valitus on aiheeton (tämä on valhe. Lain mukaan väärin maksetusta palkasta on 2 vuotta aikaa valittaa). Firman ei tarvitse tilittää ammattiliitolle työntekijän jäsenmaksua koska se huomioidaan palkassa (tämä on valhe. Työnantaja jättää mm. vuosittaiset yleiskorotukset maksamatta).

.

Tämän jälkeen työnantaja on mukana jokaisessa rekrytointitapahtumassa hakemassa uusia työntekijöitä. kannattaisiko työnantaja osapuolen kokeilla joskus toimia rehellisesti jos firmassa on jatkuvasti työvoimapula.

Sanoit että firman nimi muutettu, mutta tuommoinen firma kuin Vannetukku on olemassa

Vierailija
33/152 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs palkkaat niitä tyhjäpäisiä sirkusapinoita!?

Vierailija
34/152 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin vuosia loistava työntekijä, venyin silloin kun pitää ja välitin asiakkaista. Kas kummaa tajusin, ettei työnantaja välitä panoksestani pa* kan vertaa saman palkan saa viereinen Riitta, joka vain ilmestyy paikalle. Mitään ilmoittamatta loppuivat bonukset ja kesäjuhlat ym. kannustimet. Nyt kun olen Riitta niin kauhea itku kun kaikki kaatuu päälle. Niinpä. Nyt käytän pitämättömät sairaslomat, opintovapaat, vanhempain ja äitiysvapaat ja sen jälkeen firma vaihtoon. 

N32

Sama juttu. Meillä eräs rva saa vaihtaa työvuoroja ja tehtäviä miten haluaa. Tulee myöhässä kun auto ei starttaa ja lähtee ajoissa...

Viimeksi valitti kun joutui vastaamaan puhelimeen ja hoitamaan ”hänelle kuulumattoman” asian...

Vierailija
35/152 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle työ ei ole tärkeää. Ei ole velkaa ja terveys on hyvä, joten elämä on melko halpaa omistusasunnossa. Työllä saan jotain extraa, mutta ilmankin pärjään. Tärkeintä on hyvä olo, ei työnantajan lompakon kasvattaminen. Olen vain duunari, joten ei ole minun murhe.

Vierailija
36/152 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole auktoriteettia yhtään ja surkeat työntekijät.

Meillä esimies myös umpisurkea. Katselee kun ihmiset lorvii kahvihuoneessa yms.

Mutta kun sijainen hoitaa homman niin kukaan ei lorvi vaan homma toimii.

Vierailija
37/152 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hyvä, mutten pääse haastatteluihin. En saikuta turhaa ja muutenkin työmoraali korkea. Ei kohtaa oikein työ ja tekijät.

Vierailija
38/152 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät työntekijät on hyvillä työnantajailla ja ne usein myös pysyy niiden parissa ellei oo pakko lähteä

Vierailija
39/152 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette kutsu edes haastatteluun kun ikä alkaa 5'lla, niin turha valittaa jos saatte vain niitä somessa roikkuvia 'tekijöitä'. Eli niittää mitä kylvää.

Vierailija
40/152 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota niitä mukavia itseään kehuvia supliikkityyppejä, jos kyse on jostain peruskassatyöstä. Ota rauhallinen ja nöyrä, mutta skarppi tyyppi. 

Tätä olin tulossa sanomaan myös. Usein otetaan ne sosiaalisimmat ja kivoimmilta vaikuttavat tyypit. Totuus on sitten etteivät ole kovin motivoituneita työntekoon eivätkä ole tunnollisia.