Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen lähdössä pian matkalle ja asun yksin, lento aamulla, pelkään että mitä jos nukun pommiin!

Vierailija
01.02.2020 |

En koskaan nuku pommiin mutta tottakai tuo stressaa silti. Ajattelin estää mahdollisen pommiinnukkumisen:

1. kännykkäherätys
2. pitäisikö ostaa pattereilla toimiva herätyskello lisäksi?
3. pyydän läheistäni soittamaan minulle. sovimme, että mikäli en vastaa tietyn ajan kuluessa, hän tulee koputtelemaan ovelleni.

riittääköhän nuo 3 eri herätystekniikkaa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kännykässä herätyskellon lisäksi toinen kellosovellus, johon laitan aina herätyksen vähän ensimmäistä myöhemmin. Antaa mielenrauhaa.

Vierailija
2/20 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita hyvissäajoin lentoasemalle että pommiriski kohdallasi voi realisoitua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puhelimen herätys lakkaa vasta, kun saan koodin oikein 😅

Vierailija
4/20 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut tuo sama pelko. Seurauksena tietysti se, ettei saa juuri unta. Hyvä kun sulla on toi kaveri joka voi auttaa, ja asuu vielä niin lähellä että voi tulla ovelle.

Vierailija
5/20 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puhelimen herätys lakkaa vasta, kun saan koodin oikein 😅

Olettepa lyhytnäköisiä ja luotatte tekniikkaan sokeasti. Ettekö ymmärrä, että kännykkä ei herätä, jos koko KÄNNYKKÄ SEKOAA JA SAMMUU! Tuliko mieleen?

Vierailija
6/20 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus.

Ripottele asunnon eri huoneisiin pari herätyskelloa kännykkäherätyksen lisäksi. Jokainen soi 5min välein ja pakkohan ne on nousta sammuttamaan. Tai jospa ihan vaan laittaisit kännykkääsi useamman herätyksen tyyliin klo 04.30, 04.40 ja 04.50. Niiden jälkeenkin jos jäät punkkaan niin et ole matkaasi ansainnut.

Vierailija
7/20 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kännykkään monta herätystä, 5 min välein, ja jokaiseen eri soittoääni, ja äänet täysille.

Vierailija
8/20 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten vaan puhu mitään pommista siellä lentokentällä!

Vierailija
9/20 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus.

Ripottele asunnon eri huoneisiin pari herätyskelloa kännykkäherätyksen lisäksi. Jokainen soi 5min välein ja pakkohan ne on nousta sammuttamaan. Tai jospa ihan vaan laittaisit kännykkääsi useamman herätyksen tyyliin klo 04.30, 04.40 ja 04.50. Niiden jälkeenkin jos jäät punkkaan niin et ole matkaasi ansainnut.

Herään kyllä ihan ensimmäisestäkin herätyksestä. Pelkään sitä, että sitä ensimmäistäkään herätystä ei tule koska tekniikka pettää.

ap

Vierailija
10/20 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukun tosi sikeästi ja aina jos pitää herätä aikaisin laitan useamman herätyksen parin minuutin välein, ja jos kyseessä on vaikkapa matka, olen myös pyytänyt miestäni (jos en ole kotona) tai vaikkapa äitiä soittamaan ja varmistamaan että herään. Aina on joku näistä herätyksistä lopulta paksuun kallooni mennyt.

Vierailija
11/20 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on varmasti myös joku vanha puhelin, kuten joku vanha nokia jemmassa. Akut täyteen kaikista puhelimista ja moneen puhelimeen hälytys, eri aikoihin.

Vierailija
12/20 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo moninkertainen herätyskellojärjestelmä ei mielestäsi ole riittävän luotettava, ainoa keino lienee ajaa lentokentälle jo illalla ja nuokkua siellä penkillä kunnes tulee oman lennon aika. Varaat vain iPadin laturin mukaan ja pari leffaa siihen.

Vierailija
13/20 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyään ole enää automaattisia puhelinherätyspalveluita? Muistaakseni joskus lankapuhelinaikana tilasin puhelinherätyksen herätyskellon tueksi kun ei todellakaan ollut varaa ottaa pommiin nukkumisen riskiä. Nykyisin käytän herätyskelloa ja puhelimen herätystä ja ehkä pistän vielä miehenkin puhelimeen herätyksen, jos hän saa nukkua mua pidempään.

Vierailija
14/20 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko lentoyhtiöt myydä lisäpalveluna sellaista noutopalvelua? Elikkä yhtiön gorillat tulisi ovelle koputtelemaan ja hakisivat tarvittaessa vaikka sängystä poloisen pommiin nukkujan mukaansa.

Vierailija
15/20 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi näin kerran, kännykkä ei vain soinut kun oli jossain tiltissä.

Nykyisin minulla on kaksi kännykkäherätysta ja herätyskello, niillä on pärjätty. Matkakohteesta lähtiessä tilaan hotellista herätyksen. Kaikki 10 minuutin välein.

Hyvin ehtii ja nukahtaa paremmin :-)

Vierailija
16/20 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi näin kerran, kännykkä ei vain soinut kun oli jossain tiltissä.

Nykyisin minulla on kaksi kännykkäherätysta ja herätyskello, niillä on pärjätty. Matkakohteesta lähtiessä tilaan hotellista herätyksen. Kaikki 10 minuutin välein.

Hyvin ehtii ja nukahtaa paremmin :-)

Ehkä silloin ei ole tarkoitus lähteä matkalle jos juuri sinä aamuna herätys ei soi. Säästyiväthän jotkut Ihmispolot Titaniciltakin kun eivät ehtineet laivaan tms.

Vierailija
17/20 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni asuu yksin ja joutuu heräämään töihin kamaliin aikoihin, esim klo 04. Hänellä on kovaääninen tavallinen herätyskello huoneen toisella puolella rämisemässä.

Saako muuten telkkariin ajastuksen, että se menisi päälle johonkin aikaan?

Vierailija
18/20 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa olla erillisiä laitteita, kuten itselläni patterikello, sarastuslamppu radiolla tai vanha kännykkä näitä tilanteita varten. Ensimmäisenkin herätykseen luultavasti herää, mutta nukkuu paremmin, kun ei stressaa ollessaan yhden menetelmän varassa.

Kerran en työputken ja univajeen takia olisi varmaan jaksanut herätä hälytyksiin ajoissa. Onneksi kaveri soitti ja puhelun aikana tokenin se verran, että pääsin matkaan.

Vierailija
19/20 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kännykän lisäksi aina herätyskello, joka toimii pattereilla.En luota pelkästään kännykkään.Tietty voit mennä lentokenttähotelleihin varmuudeksi yöksi.

Vierailija
20/20 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kännykkäherätys, mutta kyllä erityisen aikaisiin herätyksiin varaudun lisäksi herätyskellolla, mikä sitten soi hieman myöhemmin. Aina on toiminut niin, eikä ole tarvinnut olla huolissaan. Toisaalta kyllä havahdun kyllä jo siihen ekaan kännykän hälytykseen, mutta ei vara venettä kaada.