Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisitte ostamassa asuntoa?

Vierailija
01.02.2020 |

Oisko parempi et se ois tyhjänä, että todella näkis kunnon?
Vai omistajan vielä siellä asuen, elikkä huonekalut paikoillaan? Tietysti siinä sitten on voitu piilotella vaikka mitä sotkua. Entä mitä mieltä stailauksesta? Eihän siinä kuitenkaan niitä tavaroita mennä ostamaan.

Meillä myynti ajankohtainen emmekä enää asu kohteessa, vaan teemme lähes täysrempan, ja minusta sinne ei sit kannata mitään roinaa kuskata, on niin nätti kämppä, vai?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjänä, enkä ostaisi ilman kuntotarkastusta ja homekoiran käyntiä.

Kerrostaloasunnossa kuntotarkastus ja homekoira? Oikeasti?

Ammattimaisesti hoidetussa isossa yhtiössä tuskin noita tarvitsee kun kaiken näkee oikein laaditusta isännöitsijätodistuksesta, mutta maa on täynnä 3-10 huoneiston amatöörihallinnossa olleita yhtiöitä, joissa isännöintikin tehdään mutulla. Niistä ei kannata ilman kuntotarkastusta ostaa mitään.

Siis kuntotarkastus koko kerrostaloon? Joissa yleensä on enemmän kuin 3-10 asuntoa.

Kuntotarkastuksen voi tehdä myös kerrostaloasuntoon. Tarkastuksessa kiinnitetään erityistä huomiota niihin tiloihin, joissa on vesipiste tai lattiakaivo. Märkätilat ja keittiö tarkastetaan aistinvaraisin menetelmin rakenteita rikkomatta.

Vierailija
22/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattimaisesti hoidetussa isossa yhtiössä tuskin noita tarvitsee kun kaiken näkee oikein laaditusta isännöitsijätodistuksesta, mutta maa on täynnä 3-10 huoneiston amatöörihallinnossa olleita yhtiöitä, joissa isännöintikin tehdään mutulla. Niistä ei kannata ilman kuntotarkastusta ostaa mitään.

Siis kuntotarkastus koko kerrostaloon? Joissa yleensä on enemmän kuin 3-10 asuntoa.

Kuntotarkastuksen voi tehdä myös kerrostaloasuntoon. Tarkastuksessa kiinnitetään erityistä huomiota niihin tiloihin, joissa on vesipiste tai lattiakaivo. Märkätilat ja keittiö tarkastetaan aistinvaraisin menetelmin rakenteita rikkomatta.

Huom. ASUNTOON.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjänä, kiitos. Stailaus on typerintä mitä voi tehdä.

Vierailija
24/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama minulle. Olen kokenut remontoija ja osaan hahmottaa mittasuhteita ja ostan yleensä muutenkin huonokuntoisia asuntoja koska haluan itse laittaa kämpän mieleisekseni.

Hienoa. Mut kaltaisiasi on aika harvassa, remppa on kova homma kun sen tekee perusteellisesti.

Vierailija
25/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjänä, kiitos. Stailaus on typerintä mitä voi tehdä.

Ihan just samaa mieltä.

Vierailija
26/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme parhaillaan etsimässä omakotitaloa pk-seudulta.  

Tyhjä, ilman stailausta on paras ainakin minusta. 

Tyhjänä voi kuvitella miten itse remontoi, sisustaa ja miten näkee kussakin asunnossa itsensä. Sekä saa jotenkin uuden alun asunnolle kun ei ns tiedä millainen perhe on asunut aiemmin.

Osa hyvistäkin asunnoista on tippunut pois vain koska siellä on nykyisen asujan elämisen jäljet niin näköisällä. En voi kuvitella että asuisimme asunnossa sen jälkeen mitä kaikkea olen nähnyt.  

Olen todella fiilis ihminen ja mulle on todella tärkeä se fiilis minkä asunnosta saa. 

Vierailija
27/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti haluan käydä katsomassa asuntoa tyhjänä.

Huonekalujen lähdettyä kämppä on ihan eri näkönen.

Vierailija
28/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjä sen olla pitää.

Vierailija
29/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut todella kuvittelee et ne niillä hienoilla huonekaluilla sen asunnon myy, pöljät.

Vierailija
30/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stailaus parantaa asunnon myyntiä.

Vierailija
31/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stailaus parantaa asunnon myyntiä.

Mut se ajaa näytöstä pois!

Vierailija
32/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti tyhjänä, eikä mitään stailauksia tarvita. Jos teette remontin, niin muistakaa tarpeeksi neutraali sitten!

Kiitti kommentista, on muistettu, paljon vaaleaa ja nykytrendin mukaista.

Kylppäriinkin vaaleat, muttei kuitenkaan ihan puhtaan valkoiset kaakelit, ja harmaa "korosteseinä".  Todellakin neutraali mut siisti näyttää tulevan.

Hyvä! Vaikuttaa tulevan ihan sopivan neutraali... 🤗

Vierailija
33/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit käyttää tätä aistinvaraista tietoa hyväksesi siinä vaiheessa, kun päätät rempata kylppärin ja haluat taloyhtiön maksajaksi? Ei ole kerta eikä kaksi, kun remppaaja yllättyy siitä tiedosta, että pelkkä halua saada aikaan unelmien kylppäri ei tuokaan taloyhtiötä maksajaksi, vaikka kuntotarkastuksesta tuntui ummehtunut haju.

Vierailija
34/53 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan menossa huomenna yhteen asunto esittelyyn, mut kuvien perusteella se on sullottu täyteen valkosia huonekaluja ja muuta valkosta roinaa.

En tykkää. 

Vierailija
35/53 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjä sen olla pitää.

Monellako asunnon myyjällä mahdollisuus tähän? Yleensä uusi koti ostetaan, kun edellinen on saatu myytyä.

Vierailija
36/53 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti tyhjänä, eikä mitään stailauksia tarvita. Jos teette remontin, niin muistakaa tarpeeksi neutraali sitten!

Kiitti kommentista, on muistettu, paljon vaaleaa ja nykytrendin mukaista.

Kylppäriinkin vaaleat, muttei kuitenkaan ihan puhtaan valkoiset kaakelit, ja harmaa "korosteseinä".  Todellakin neutraali mut siisti näyttää tulevan.

Kodin ei pidä olla minkään vallitsevan trendin mukainen vaan sen asukkaan näköinen. Kukin voisi sisustaa kotinsa niin, että siellä on kiva olla.

Nykyään kodin perustajat ovat sopuleita, jotka tuijottavat sisustuslehtien kuvia silmät soikeina: JOOOO! Mulle kanssa tuommoinen samanlainen koti. Mennään Ikeaan (esim.) ja ostetaan koko setti kerralla.

Vierailija
37/53 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjä sen olla pitää.

Monellako asunnon myyjällä mahdollisuus tähän? Yleensä uusi koti ostetaan, kun edellinen on saatu myytyä.

Vuokralle ja remppaamaan. Ei tarvi heti ostaa uutta.

Vierailija
38/53 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjänä, ne toisten huonekalut todellakin vie ajatukset olennaisesta.

Naurettavaa kun joissain myynti-ilmoituksissakin on kuvattu joku kukkaruukku, mitä se siihen asuntoon liittyy?

Et varmaan tajua sitäkään, miksi joidenkin asunnot myydään ja sun läävääsi ei.

Markkinointi perustuu mielikuviin ja tunteeseen paljon enemmän kuin järkeen.

Aivojen kuvantamisella on todettu, että ihmisen tunnekeskus reagoi paljon aiemmin kuin loogisen ajattelun tahdonalaiset alueet.

No en todellakaan osta jotain ykköskerroksen läävää huumelähiöstä vaikka Bon tyttö on lätkäissyt mainoskuvaan silkkikankaan päälle päärynän ja kuivakukan. Ostatko sinä?

Vierailija
39/53 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan menossa huomenna yhteen asunto esittelyyn, mut kuvien perusteella se on sullottu täyteen valkosia huonekaluja ja muuta valkosta roinaa.

En tykkää. 

Jos olet tekemässä elämäsi isoimpia kauppoja niin nykyisen asukkaan roinat on viimeinen asia mihin kannattaa kiinnittää huomiota.

Taloyhtiön kunto ja talousasiat, tulevat remontit, yhtiöjärjestys, pohjaratkaisu, sijainti, sitten näkymät ja kämpän kunto ja kaikki nämä suhteutettuna pyyntihintaan.

Väärä tapetti ja nykyisen asukkaan väärä sisustusmaku = mitä väliä?

Vierailija
40/53 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama minulle. Olen kokenut remontoija ja osaan hahmottaa mittasuhteita ja ostan yleensä muutenkin huonokuntoisia asuntoja koska haluan itse laittaa kämpän mieleisekseni.

Hienoa. Mut kaltaisiasi on aika harvassa, remppa on kova homma kun sen tekee perusteellisesti.

En tee itselleni kovin perusteellisia remontteja. Maalaan itse. Arvostan vanhoja yksityiskohtia ja jätän niin paljon vanhaa kuin voin, mikäli se miellyttää silmää. Jos lattioita ei voi kunnostaa laitan yleensä puulattiat. Tuunaan retrokeittiöitä, en useinkaan vaihda. Ei hyväkuntoista kannata heittää roskiin. Seinänpätkiä olen kaadattanut.

Siksi en osta ikinä halpismateriaaleilla vasta remontoitua kämppää. En halua harmaata halpalaminaattia enkä maksa siitä ylimäärää. Vuokrattavaksi toki eri kriteerit. Kukin tyylillään:).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi