Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisitte ostamassa asuntoa?

Vierailija
01.02.2020 |

Oisko parempi et se ois tyhjänä, että todella näkis kunnon?
Vai omistajan vielä siellä asuen, elikkä huonekalut paikoillaan? Tietysti siinä sitten on voitu piilotella vaikka mitä sotkua. Entä mitä mieltä stailauksesta? Eihän siinä kuitenkaan niitä tavaroita mennä ostamaan.

Meillä myynti ajankohtainen emmekä enää asu kohteessa, vaan teemme lähes täysrempan, ja minusta sinne ei sit kannata mitään roinaa kuskata, on niin nätti kämppä, vai?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, pintoja en osta vaan talon/ yhtiön, pohjan ja sijainnin. Sen näkee joka tapauksessa onko keittiö ja kylppäri remontin tarpeessa eli ne kalliit, muusta koristelusta en maksa.

Vierailija
42/53 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, pintoja en osta vaan talon/ yhtiön, pohjan ja sijainnin. Sen näkee joka tapauksessa onko keittiö ja kylppäri remontin tarpeessa eli ne kalliit, muusta koristelusta en maksa.

Keittiö on halvempi rempata. Just meni kylppäriin sievoinen summa, puhumattakaan asumisesta kunnon kylppäriremontin aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneiden koon hahmottaa paremmin kalustetuissa kohteissa. Mahtuuko ruokailutilaan esimerkiksi neljän vai kuuden hengen pöytä, makuuhuoneeseen parisängyn lisäksi muuta jne. Toki isoissa taloissa tätä ongelmaa ei yleensä ole mutta pienemmissä kaksioissa ja kolmioissa tilan hahmottaminen on tärkeää. Näytöissä harvemmin mahtuu pyörimään mittanauhojen kanssa. Tyhjä tila vaikuttaa yleensä pienemmälle kuin todellisuudessa onkaan.

Vierailija
44/53 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoneiden koon hahmottaa paremmin kalustetuissa kohteissa. Mahtuuko ruokailutilaan esimerkiksi neljän vai kuuden hengen pöytä, makuuhuoneeseen parisängyn lisäksi muuta jne. Toki isoissa taloissa tätä ongelmaa ei yleensä ole mutta pienemmissä kaksioissa ja kolmioissa tilan hahmottaminen on tärkeää. Näytöissä harvemmin mahtuu pyörimään mittanauhojen kanssa. Tyhjä tila vaikuttaa yleensä pienemmälle kuin todellisuudessa onkaan.

Höpö höpö

Vierailija
45/53 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle välittäjä sanoi hiljattain, että kuvat kannattaisi ottaa huonekalujen kanssa, koska mittasuhteet erottuvat paremmin. Näytössä voi toimia tyhjä asunto. Lättänästä kuvasta ei niin hyvin erota huoneen neliöitä, etenkään, jos kaikki on valkoista. Usein kuvat otetaan laajakulmalla, joka sekin vääristää todellisuutta. 

Vierailija
46/53 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjä tila vaikuttaa yleensä pienemmälle kuin todellisuudessa onkaan.

Minä olen samaa mieltä. Nykyinen kotini on noin 50 neliötä (kaksi huonetta). Olen käynyt katsomassa uudisrakennuksien asuntoja, jotka tyhjinä todellakin näyttävät pieniltä. Esim. 60 neliön loft-asunto (jossa ei siis väliseiniä) näytti suunnilleen oman kotini olohuoneen kokoiselta. 

Vierailija
47/53 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole. Ostanut aika paljon auntoja, ja mua itse asiassa helpottaa se, että on JOTAIN kalusteita siällä. Se auttaa näkemään huoneiden kookoja ja suhteita paremmin. Mitään stailauksia en tarvi.

Vierailija
48/53 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää stailatuista asunnoista. Niin teennäistä.

Osaan kyllä ajatella mitä huoneeseen mahtuu vaikka se on tyhjänä.

Vierailija
49/53 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen käytiin katsomassa yhtä rivaria, valkoisilla hienoilla huonekaluilla ja matoilla yritetty peittää kamalia jälkiä. Ja ilmankos kylppärin laattojen saumat ei näkyny kuvissa kunnolla.

Seuraavaks katsotaan tyhjää kämppää.

Vierailija
50/53 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjänä.

Kaikki muu on vikojen peittelyä tai yritystä mielikuvahaihattelulla nostaa hintaa.

Vierailija
51/53 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjä tila vaikuttaa yleensä pienemmälle kuin todellisuudessa onkaan.

Minä olen samaa mieltä. Nykyinen kotini on noin 50 neliötä (kaksi huonetta). Olen käynyt katsomassa uudisrakennuksien asuntoja, jotka tyhjinä todellakin näyttävät pieniltä. Esim. 60 neliön loft-asunto (jossa ei siis väliseiniä) näytti suunnilleen oman kotini olohuoneen kokoiselta. 

Uusissa pienissä asunnoissa on se ongelma että pohjaratkaisu on kuin merikontissa. Huonekalujen paikat vain seinien vieressä ja käytävä keskellä.

Se saa tilan näyttämään pieneltä.

Vierailija
52/53 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin olisi hyvä nähdä tyhjänä tai ainakin niin, että ei olisi paljoa henkilökohtaisia tavaroita.

Itse ostin asunnon kännipäissäni; JEE! Tää on kiva, otan tämän. 😀

Kannattaa siis tarjota kaikille asuntonäyttöön tulijoille jotain vahvaa juotavaa : )

Vierailija
53/53 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuvuodesta asunnon ostaneena pidin näytöillä eniten niistä joissa oli muutamia kalusteita. Esim. olkkarissa oli sohva (ja ehkä joku hylly/pöytä), makkarissa sänky, keittiössä pöytä. Huoneen mittasuhteet hahmotti paremmin (esim. ostamani asunnon olkkarin isouden tajusin kunnolla vasta, kun toin tavarat sisään, oli näytössä siis tyhjä), mutta todellinen kunto oli silti nähtävillä. Jotkut välittäjät tuo myös ite just tollaset peruskalusteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän