Kaadoin vahingossa kaupassa päin juosseeen lapsen ja ikävä sanoa, mutta tämän äiti kyllä streotyyppinen ns. lähiömutsi..
Ensinnäkin huusi MINULLE eikä sille kullannupulleen, joka säntäili kuin päätön kana ja lopulta meni nurin kun pukkasin kärryllä. Toiseksi kroppa oli mallia "my 600ib life" ja ympärillä leijui hien ja tupakan hajucoctail.
Miksi aina, kun jonkun lapsi riehuu holtittomasti esiin lopulta laahustava äiti tai isä on tuota samaa ihmistyyppiä? Lihava, epäsiisti, ketjupolttaja...
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä sen lapsen nimi myös on aina tyyliä Leo, Theo, Niklas tai Ava, Isla, Ella. En ole ikinä nähnyt Marttaa tai Einoa terrorisoimassa muita ihmisiä.
Minulla 3v Eino ja kaupassa ei riehu. En ennen äitiyttä sietänyt kaupassa rääkyviä ja juoksevia lapsia ja nyt äitinä en edelleenkään siedä niitä. Olen opettanut pojalle, että muille ihmisille putää antaa kaupassa käynti (tai bussissa tai työpaikalla työnteko)rauha ja kukaan ei jaksa kuunnella huutoa. Joskus saatta vähän ääntä korottaa ja silloin kysyn mikä hätänä, kehotan puhumaan niin, että äiti saa selvää ja siitä sillä selvitään. Koskaan ei ole tarvinut kantaa pois tai kuunnella raivoamista. Kerran kuuntelin kaupassa, kun 4-5v tyttö huusi 15 minuuttia täyttä huutoa, itki lattialla ja vanhemmat eivät tehneet mitään. Tuli paha mieli työntekijöiden puolesta, kun joutuvat työpaikallaan kuuntelemaan kakaroiden ulinaa, koska vanhemmat ei tee työtään oikein.
Ja turhaan tulee kukaan mamma lässyttämään, että lapsella voi olla nälkä ja siksi riehuu. Älä anna olla nälkä sitten. Minä olen vauva-ajasta saakka kanstanut laukussa mukana jotain naposteltavaa, että selviydytään kauppareissusta ja jos on unohtunut, niin käyn nopeasti kassan kautta ostamassa jotain, annan lapselle ja jatkan ostoksia.
Vihaan myös vanhempia, jotka opettavat lapsiaan varastamaan. Maksamattoman leipomon riisipiirakan syöminen on varastamista. Maksa ensin, syö sitten. Aivan törkeää prseilyä tekopyhiltä vanhemmilta, jotka eivät voi myöntää virhettään.
Homma kotiin lusmuvanhemmat!
Alapeukuttajilla taisi kolahtaa xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä sen lapsen nimi myös on aina tyyliä Leo, Theo, Niklas tai Ava, Isla, Ella. En ole ikinä nähnyt Marttaa tai Einoa terrorisoimassa muita ihmisiä.
Minulla 3v Eino ja kaupassa ei riehu. En ennen äitiyttä sietänyt kaupassa rääkyviä ja juoksevia lapsia ja nyt äitinä en edelleenkään siedä niitä. Olen opettanut pojalle, että muille ihmisille putää antaa kaupassa käynti (tai bussissa tai työpaikalla työnteko)rauha ja kukaan ei jaksa kuunnella huutoa. Joskus saatta vähän ääntä korottaa ja silloin kysyn mikä hätänä, kehotan puhumaan niin, että äiti saa selvää ja siitä sillä selvitään. Koskaan ei ole tarvinut kantaa pois tai kuunnella raivoamista. Kerran kuuntelin kaupassa, kun 4-5v tyttö huusi 15 minuuttia täyttä huutoa, itki lattialla ja vanhemmat eivät tehneet mitään. Tuli paha mieli työntekijöiden puolesta, kun joutuvat työpaikallaan kuuntelemaan kakaroiden ulinaa, koska vanhemmat ei tee työtään oikein.
Ja turhaan tulee kukaan mamma lässyttämään, että lapsella voi olla nälkä ja siksi riehuu. Älä anna olla nälkä sitten. Minä olen vauva-ajasta saakka kanstanut laukussa mukana jotain naposteltavaa, että selviydytään kauppareissusta ja jos on unohtunut, niin käyn nopeasti kassan kautta ostamassa jotain, annan lapselle ja jatkan ostoksia.
Vihaan myös vanhempia, jotka opettavat lapsiaan varastamaan. Maksamattoman leipomon riisipiirakan syöminen on varastamista. Maksa ensin, syö sitten. Aivan törkeää prseilyä tekopyhiltä vanhemmilta, jotka eivät voi myöntää virhettään.
No, tavallaan. Minullakin on "Eino", ja kärsivällisellä keskustelulla ollaan selvitty hienosti. Ei ole huudettu tai riehuttu julkisilla paikoilla ja evästäkin on löytynyt äitin kassista (ja sitä annettu aina huolellisesti niin, ettei ettei lapsi jäänyt käsitykseen evään olevan palkkio huonosta käytöksestä).
Sitten meille syntyi Jessica ceellä ja huomasin, että kiitos ei ollutkaan erinoimaisten kasvattajantaitojeni, vaan lapsen luonteen 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä kolahti se, että suurin osa useamman lapsen vanhemmista vaan nyt tietää, että joissain lapsissa näkyy se uhmaikä vahvemmin kuin toisissa.
Kun puhutaan alle kouluikäisistä lapsista, joille ei nyt vaan ole vielä kehittynyt aitoa itsehillintää ja tunnetaitoja - vaan käytöstä määrittää enemmän temperamentti ja luonne, niin se aikuisen kasvatusnäyte on todellakin se aikuisen käytös tilanteessa.
En ikinä arvostele vanhempia heidän pikkulapsen käytöksen vuoksi. Arvostelen vanhempia ihan vaan heidän käytöksensä vuoksi. Ja silloinkin pidän mölyt mahassa ja ilmeen neutraalina, koska ihmisenä nyt vaan tiedän ettei se äiti tai isäkään ole robotti, joka jaksaa aivan jokaikisen tilanteen hoitaa täydellisesti.
T. Ensimmäinen vastannut
Yksi Kahelin lapsi ja äiti, niitä tasapainottaa ne monet fiksut lapset ja äidit.
Ja jos kysytään miksi on huonosti käyttäytyvä lapsi ja lihava äiti. Voipi olla mielenterveydellisisä ongelmia. Lääkkeet lihottaa, eikä jaksa kasvattaa lasta tai huolehtia itsestään. Se on aika usein syy. Se ei tarkoita, että riehuminen kaupassa olisi sen varjolla hyväksyttävää.
Ja yksi pääsky ei tee kesää.