Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kenelläkään tai kenenkään puolisolla minoksidiili ja finasteridi auttaneet kaljuuntumiseen?

Vierailija
01.02.2020 |

Nuorehko mies kyselee joka on vasta herännyt siihen että hiukset alkavat lähteä.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että ainut juttu mitä hiustenlähdölle voi/kannattaa tehdä on käydä hiustensiirrossa kun hiustenlähtö on edennyt tarpeeksi pitkälle ja sinulla on ikää se noin +30v.

Kävin itse Turkissa 10½kk sitten. 3300 siirrettä hintaan 3800€ eli yhden siirteen hinta 1.15€

Mites se alue jaksaa, jolta siirteet otettiin?

Vierailija
22/71 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä suomenkielinen tuoteseloste

https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=5758

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä hävettävää kaljussa on?

Vierailija
24/71 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mitä hävettävää kaljussa on?

Ei kai sinänsä mitään. Haluan vaan kokeilla jos eivät ihan vielä lähtisi.

Vierailija
25/71 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaljuuntuminen on vielä alkutekijöissään niin kannattaa aloittaa päänahan dermarollaus. Youtubesta löytyy paljon ohjeita dermaroller hairloss, sen pitäisi vähintään pysäyttää hiustenlähtö ja vahvistaa olemassaolevia hiuksia. Jos olet jo ollut pidemmän aikaa lähes kalju niin tämä ei auta, mutta alkuvaiheessa voi auttaa paljonkin. Vaikutusta tehostaa rogaine tai jopa piparminttuöljy (on tehty tutkimuksia että nämä ovat yhtä tehokkaita, tai öljy jopa tehokkaampi).

Itse aloitin tämän kaljuuntuvana naisena ja ainakin hiustenlähtö pysähtyi kuin seinään, toivon vielä että olemassaolevat vauvanhiukset vahvistuisivat ja kasvaisivat pituutta.

Vierailija
26/71 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko lisää kokemuksia?

Vierailija
27/71 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaljuuntuminen on vielä alkutekijöissään niin kannattaa aloittaa päänahan dermarollaus. Youtubesta löytyy paljon ohjeita dermaroller hairloss, sen pitäisi vähintään pysäyttää hiustenlähtö ja vahvistaa olemassaolevia hiuksia. Jos olet jo ollut pidemmän aikaa lähes kalju niin tämä ei auta, mutta alkuvaiheessa voi auttaa paljonkin. Vaikutusta tehostaa rogaine tai jopa piparminttuöljy (on tehty tutkimuksia että nämä ovat yhtä tehokkaita, tai öljy jopa tehokkaampi).

Itse aloitin tämän kaljuuntuvana naisena ja ainakin hiustenlähtö pysähtyi kuin seinään, toivon vielä että olemassaolevat vauvanhiukset vahvistuisivat ja kasvaisivat pituutta.

Meinasin tulla itsekin suosittelemaan tätä, mutta ehdit ensin. Hain eilen dermarollerini postista ja aloitan sen käytön maanantaina. Yritän muistaa päivitellä tuloksia tälle palstalle myöhemmin. Hiukseni ovat ohentuneet päälaelta ja tällä hetkellä vedän koko pään millisiiliksi, koska päänahka näkyisi muuten hiusten läpi. Ohimoilla on enää tuollaista ohutta vauvatukkaa. Minulla oli enemmän tukkaa viimeksi 28-vuotiaana.

M31

Vierailija
28/71 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin tulla itsekin suosittelemaan tätä, mutta ehdit ensin. Hain eilen dermarollerini postista ja aloitan sen käytön maanantaina. Yritän muistaa päivitellä tuloksia tälle palstalle myöhemmin. Hiukseni ovat ohentuneet päälaelta ja tällä hetkellä vedän koko pään millisiiliksi, koska päänahka näkyisi muuten hiusten läpi. Ohimoilla on enää tuollaista ohutta vauvatukkaa. Minulla oli enemmän tukkaa viimeksi 28-vuotiaana.

M31

Tilanteesi on vielä optimistinen koska hiustupet kuolevat reilussa kolmessa vuodessa sen jälkeen kun ovat kokonaan lakkaneet kasvamasta hiusta, ja tuo vauvahius voi vielä hyvinkin vahvistua(ainakin itse luotan tähän). Muista että yli 0,5mm rollereita voi käyttää vain 1-2krt kuukaudessa ja pitää odottaa 24h ennen litkujen laittamista, alle 0,5 voi käyttää monesti viikossa.

-tuo lainaamasi

Ja aloittajalle: itse sain apua myös rogainesta, alkoi kasvamaan nopeasti uutta hiusta hiusrajaan, mutta yllättäen vielä 2v jälkeen käytön aloittamisesta alkoi puskea suht vahva hiustupsu toiseen ohimoon.

Vierailija
29/71 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31

Tilanteesi on vielä optimistinen koska hiustupet kuolevat reilussa kolmessa vuodessa sen jälkeen kun ovat kokonaan lakkaneet kasvamasta hiusta, ja tuo vauvahius voi vielä hyvinkin vahvistua(ainakin itse luotan tähän). Muista että yli 0,5mm rollereita voi käyttää vain 1-2krt kuukaudessa ja pitää odottaa 24h ennen litkujen laittamista, alle 0,5 voi käyttää monesti viikossa.

-tuo lainaamasi

Ja aloittajalle: itse sain apua myös rogainesta, alkoi kasvamaan nopeasti uutta hiusta hiusrajaan, mutta yllättäen vielä 2v jälkeen käytön aloittamisesta alkoi puskea suht vahva hiustupsu toiseen ohimoon.

Minulla on 0.25mm rolleri ja ajattelin käyttää sitä ainakin aluksi kolmesti viikossa (netissä suositeltiin tuollaista käyttöväliä). Toivottavasti saan hyviä tuloksia. Ei tämä kaljuus ulkonäköäni pilaa ja olen oppinut tykkäämäänkin siitä, mutta mieluummin pitäisin pidempää tukkaa päälaella, jos se vaan on kohtuullisella vaivannäöllä mahdollista.

M31

Vierailija
30/71 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Does Topical Finasteride Work?

For topical finasteride to work, it needs to be able to lower the dihydrotestosterone (DHT) level in the scalp, meanwhile it shall have minimum impact on the serum DHT level to avoid any side effects.  

In the 7th World Congress on Hair Research, a Dutch research group reported the effect of topical and oral administration of finasteride on  DHT levels in the scalp and serum. Results showed the topical finasteride not only decrease the DHT level in the scalp but also in the serum.  The good news is that topical finasteride decreases the scalp DHT level more than oral version does, meanwhile it has far less impact on the serum DHT level than oral finasteride. Thus the data supports topical finasteride works better than oral finasteride in two aspects: a) better hair growth; b) lower chance of side effects. 

The results were confirmed by several clinical studies,  In 2012, a Thailand group compared the efficacy and safety of the 24 weeks application of 3% minoxidil lotion (MNX) versus combined 3% minoxidil and 0.1% finasteride lotion (MFX) in men with AGA. Results show the MFX group had significantly greater improvement than the MNX group in the amount of hair regrowth, and no side effect was reported (see the details of this study below, study 2).

In 2009, an Iranian group compared the therapeutic effects of topical finasteride gel and tablet in treatment of male pattern hair loss, and found that the therapeutic effects of both finasteride gel and finasteride tablet were relatively similar to each other ( (see the details of this study below, study 3).

Serum Dht       scalp Dht

(decrease by)     

Oral finasteride    72%                   40%

Topical finasteride  25%                    51%

https://www.minoxidilmax.com/topical-finasteride-review-how-make-your-o…

Eli käytännössä paikallinen toimi tehokkaammin ja sitä meni huomattavasti vähemmän vereen, joka taas tarkoittaa vähemmän mahdollisia haittavaikutuksia.

mies52v

Vierailija
31/71 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hydrocortisonia. Lisää karvojen kasvua ainakin.

Naisena voin sanoa, että miehessä ei hiukset ja kalju merkkaa mitään. Se merkkaa miten käyttäytyy ja toimiiko se!;-)

Vierailija
32/71 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että ainut juttu mitä hiustenlähdölle voi/kannattaa tehdä on käydä hiustensiirrossa kun hiustenlähtö on edennyt tarpeeksi pitkälle ja sinulla on ikää se noin +30v.

Kävin itse Turkissa 10½kk sitten. 3300 siirrettä hintaan 3800€ eli yhden siirteen hinta 1.15€

Paitsi, että joudut kuitenkin käyttää aineita. Kaljuuntuminen jatkuu, ellet ole leikkauttanut muniasi.

mies52v

Vierailija
33/71 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuohan on 5mg ja tarkoitettu eturauhasen hoitoon. Hiustenlähtöön tarkoitettu on 1mg ja tutkimusten mukaan siitäkin vain 0,2mg tarvitaan. Ajaa kulemma ihan tutkimusten mukaan asiansa noin pienellä annoksella.

Ei ihme ettei stondaa jos noin paljon popsit.

mies52v

Vierailija
34/71 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en haluaisi mieheni syövän tuollaista tavaraa.

-Kaljun miehen onnellinen vaimo.

Samat sanat!

Kaljuuntuvan naisystävä🥰

Vierailija
35/71 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuohan on 5mg ja tarkoitettu eturauhasen hoitoon. Hiustenlähtöön tarkoitettu on 1mg ja tutkimusten mukaan siitäkin vain 0,2mg tarvitaan. Ajaa kulemma ihan tutkimusten mukaan asiansa noin pienellä annoksella.

mies52v

Kuulemma noilla hiustenlähtöön tarkoitetuilla anostuksilla voi olla jopa pahempia sivuvaikutuksia kuin isommilla annoksilla. Osalle syöjistä. Kannattaako riskeerata, jos sivuvaikutus omalla kohdalla onkin pysyvä...

En kyllä ulkonäkösyiden vuoksi söisi.

Vierailija
36/71 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksualiterveysklinikan sivulta kopsattua.

"Dos. Juhana Pihan kommentti: Finasterdi voi aiheuttaa pysyviä ja vaikeita seksuaalitoimintojen häiriöitä jo lyhyen käytön jälkeen. Tutkimustyö aiheen ympärillä on vilkasta, mutta varmaa syytä asiaan ei vielä tiedetä eikä tehokasta hoitoa ole. Finasterdia tulee mielestäni välttää hiustenlähdön hoidossa tai ainakin tiedostaa riski vakaviin seksuaalisivuvaikutuksiin. Myös finasteridia määrävien lääkäreiden tulee kertoa potilaalle asiasta."

Vierailija
37/71 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies52v

Kuulemma noilla hiustenlähtöön tarkoitetuilla anostuksilla voi olla jopa pahempia sivuvaikutuksia kuin isommilla annoksilla. Osalle syöjistä. Kannattaako riskeerata, jos sivuvaikutus omalla kohdalla onkin pysyvä...

Miten niin muka? Pikku googlaamisella löytyy kuinka lähes sama onnistuminen saadaan aikaan paljon pienemmällä annoksella kuin 1mg. Toki ei minuun vaikuta kun en tuota syö, mutta silti.

mies52v

Vierailija
38/71 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies52v

Miten niin muka? Pikku googlaamisella löytyy kuinka lähes sama onnistuminen saadaan aikaan paljon pienemmällä annoksella kuin 1mg. Toki ei minuun vaikuta kun en tuota syö, mutta silti.

mies52v

Sie taijjat olla apteekkari, joka myy nuita miehuuvven tappajia. Kokkeilisit ihteesi niitä ennen ku tuut niitä mainostammaan.

Vierailija
39/71 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia sä ruikutat anonyymien kokemusten perään, kun molempien lääkeaineiden teho on tutkittu? Täällä kuka vaan voi sanoa mitä vaan. Ootko sä ihan varmasti mies, vai ehkä sittenkin nainen, joka on huolestunut miehensä kaljuuntumisesta?

Vierailija
40/71 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies52v

Noita pahimpia sivuvaikutuksia kokee maks. 1-2 % lääkkeen käyttäjistä. Ja kuinka monessa tapauksessa niissäkin on syöty liian isoa annosta kuten tuo yksi sankari oli tehnyt...?

Itse olen syönyt finasteridia hiustenlähtöön 1 mg:n annostuksella ja hiustenlähtö pysähtyi sekä uusia hiuksia kasvoi selkeästi kun vertaa lähtötilanteen valokuvia. Ei se tukka miksikään nuoruuden leijonanharjaksi enää palaa, mutta olosuhteisiin nähden olen tyytyväinen. Mitään rintojen kasvua tai "pelin" toimimattomuutta en ole havainnut, toimii kuten ennenkin eli hyvin. Yksi lääkärin mainitsema sivuvaikutus on eli sperma on selvästi juoksevampaa kuin ennen lääkitystä.

Itse olen tyytyväinen, mutta ymmärrän toki ettei sovi välttämättä kaikille.

Ihmettelen vaan ettei tähän ongelmaan ole vielä saatu kehitettyä turvallista täsmälääkitystä tai vastaavaa hoitokeinoa geeniteknologialla kun ongelman syntymekanismi kuitenkin tunnetaan jo hyvin. Maksavista asiakkaista tuskin olisi puutetta.