Aion tunnustaa tänään peliongelmani miehelleni
Pelottaa ja itkettää. Viha itseä kohtaan on valtava. Olen aviovaimo ja kahden lapsen äiti. Olen hyvässä työssä ja minulla on ”kaikki kohdallaan”. Paitsi, että minulla on peliongelma. En pysty kertomaan, kuinka vihainen olen itselleni, että olen päästänyt tämän näin pitkälle.
Velkaa on jo kymmeniä tuhansia. Mieheni ei ole aavistanut mitään. Tänään illalla kasaan itseni ja kerron.
En tiedä menetänkö mieheni tätä varten. Luottamuksen häneen ainakin.
Aion myös hakea apua. Kunpa olisin tehnyt toisin.
Kommentit (30)
Minä jouduin ottamaan lähes 40 000 euroa velkaa neljä vuotta sitten kun vaimon vanhemmilla oli akuutti rahapula (ei peliongelma, tms.). Tein pankin kanssa 5 vuoden maksusuunnitelman. Muiden lainojen kanssa se teki sen että meillä ei ollut yhtään pelivaraa, siis yhtään mihinkään. Onneksi oli vakuuksia sen verran että pankki myönsi lainan vaikka oltiin selkeässä ylivelkaantumistilanteessa. Tänä vuonna laina on kokonaan maksettu ja voidaan henkäistä. Tässä on kituuteltu aika veitsen terällä monta vuotta ja ollaan oltu onnekkaita että on pärjätty mutta jonglöörausta se on vaatinut.
AP. Tee samalla tavalla. Ota 5 vuoden, tms. velkojen yhdistelylaina, jolloin maksat vain yksiä tilinhoitomaksuja ja korkoja. Kun laina on maksettu 5 vuoden kuluttua, jatkat laittamalla saman rahamäärän esim. sijoitustilille seuraavat 5 vuotta. Tällöin voit osoittaa miehellesi että olet ensin maksanut velan ja sitten säästänyt hassatun rahamäärän. Hyvässä lykyssä tuo sijoitettu rahamäärä sitten kasvaa vielä hyvin korkoa.
Niin, ja jos joku koiranleuka ihmettelee miksi ottaisin moisen lainan toisten avuksi, niin vastaus on: "Perhe on minulle tärkein". Tämä on kyllä vahvistanut perhettämme. Raha on vain rahaa.
Olet rohkea ja nyt ihan ensimmäiseksi laitat itsellesi joka paikkaan pelieston niin kauaksi kun sen saa, et voi enää pelata. Siitä se toipuminen lähtee ja haet apua.
Vierailija kirjoitti:
Tänään en voi käsittää mitä olen mennyt tekemään. Ja silti tiedän, että voisin pelata vielä uudelleen ja uudelleen. Järki ei pysty tätä selittämään.
Olen aina ollut hoikka ja ennen mietin, miksi ylipainoiset eivät vain jätä herkkuja syömättä. Nyt en enää mieti.
Tätä ei kukaan uskoisi minusta. Pelattu summa ja velka on hirvittävä. Minulla on hyvä työ ja pystyn maksamaan velan pois viidessä vuodessa ilman, että se vaikuttaa arkeemme mitenkään. Mutta silti. Kamalaa mitä olen pystynyt tekemään.
Kertominen on hankalaa siksikin, kun ei ole ihan pakko. Jos pystyisin lopettamaan pelaamisen itse, pystyisin maksamaan velan pois itsekseni. Mutta ymmärrän, että vuoden päästä velkaa voi olla jo satatuhatta, jos en nyt tee asialle jotain.
Ap
Tilanne on korjattavissa💓 Onneksi pystyisit maksaa velan pois, eli tilanne ei ole ihan toivoton vielä. Toivottavasti miehesi ymmärtää💓
Tsemppiä 💓💓
Tsemppiä, olet rohkea!!
Lataa nyt heti ainakin puhelimeen Gamban, se on turvallinen ja todella toimii. Puhelimella et pääse edes Veikkauksen sivuille eikä sitä pysty poistaa. Mä laitoin ja se lopetti mulla nettipelaamisen koska koneella en uskalla pelata, mies huomaisi.
Suosittelen myös laittamaan miehelle viestiä koska minä ainakin jättäisin kertomatta vaikka kuika olisin päättänyt.
Olet uskomattoman rohkea jos kerrot ja selviät kyllä!
Nyt se taakka on pois harteilta ja yksi etappi kohti parantumista ja tästä selviämistä on otettu. Kerroin miehelleni.
Olin varautunut siihen, että hän hermostuu. Sen sijaan hän tuijotti seinään ja oli hiljaa. Pettynyt ja surullinen. Se oli paljon pahempaa kuin suuttuminen.
Ei epäilystäkään siitä, että olen menettänyt hänen luottamuksensa. Hän kuitenkin lupasi pysyä rinnallani ja auttaa avun hakemisessa. Ja pitää huolen siitä, että sitä myös käytetään.
Olo on helpottunut. Mutta itsesyytös on pahempi kuin ennen kertomista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt se taakka on pois harteilta ja yksi etappi kohti parantumista ja tästä selviämistä on otettu. Kerroin miehelleni.
Olin varautunut siihen, että hän hermostuu. Sen sijaan hän tuijotti seinään ja oli hiljaa. Pettynyt ja surullinen. Se oli paljon pahempaa kuin suuttuminen.
Ei epäilystäkään siitä, että olen menettänyt hänen luottamuksensa. Hän kuitenkin lupasi pysyä rinnallani ja auttaa avun hakemisessa. Ja pitää huolen siitä, että sitä myös käytetään.
Olo on helpottunut. Mutta itsesyytös on pahempi kuin ennen kertomista.
Ap
Hienoa että sait kerrottua, on varmaankin helpottunut olo, ja olet sen ansainnut.
Tottakai miehesi on pettynyt ja surullinen, se kuuluu asiaan, mutta siitä pääsee kyllä yli. Ja koska hän on suhtautunut asiaan kuitenkin noin rakentavasti, niin käsittelee juttua varmaankin enemmän järjellä kuin tunteilla.
Kyllä se luottamuskin sieltä tulee vielä takaisin, kun osoitat olevasi sen arvoinen korjaamalla ongelman ja maksamalla velat pois. Ei meistä kukaan ole täydellinen, virheitä tekee jokainen, mutta niistä oppimalla kasvaa paremmaksi ja vahvemmaksi ihmiseksi.
Onwards and upwards! :)
no.1
Hyvä sinä! Minulla myös pelivelkaa useita kymmeniä tuhansia, ja kyllä se puolisolle kertominen helpotti! Jos miehelle raha on sinua tärkeämpää niin joutaakin lähteä! <3
Ok aika hyvä duuni jos saa kymmenien tuhansien eurojen velat maksettua parissa vuodessa
Valitettavasti et ole yksin. Suomessa on (kymmeniä) tuhansia pelivelkaisia. Tsemppiä pelaamattomuuteen!