Laiska ja nuuka siirtyi pikakahviin, mikä on paras merkki?
Laiskuuttani ja nuukuuttani olen siirtynyt pikakahvien maailmaan. Yksin ollessa ei tod. viitsi keitellä sitä yhtä kupillista tavallista kahvia, vaan olen huomannut että säästän rahaa ja aikaa noilla pikakahveilla.
Tavalliset suodatinkahvit tiedän kyllä mennen tullen, mutta pikakahveista ei vielä ole ensituntumaa enempää, purkki kun näyttää kestävän paljon pidempään kuin kahvipaketti. Nyt siis menossa Clipperin Super Special Organic Coffee -purkki, joka itse asiassa on aivan yllättävän hyvää!
ELI: suosituksianne, mikä on sinun mielestäsi parasta pikakahvia?
Kommentit (79)
Join 40 vuotta teetä, mutta kun sain kerran maistaa pikakahvi Braseroa, siirryin heti kahvikissaksi 😺
Minä siirryin kapselikahveista pikakahviin, helpompaa ja ei tule niitä hilvatun kapseleita joita valuttaa ja kantaa roskikseen. Lisäksi hintojen nousun myötä nuo kapselikahvit alkoivat tuntua naurettavan kalliilta, 30 kapselia lähikaupassa on yli 12 euroa! Minulla ei siis maha kestä suodatinkahvia joten se ei ole vaihtoehto.
KultaKatriina on yllättävän hyvää, Lidlin luomuversio myös. Perinteinen Lidlin pikakahvi ei ole huonoa mutta suomalaiseen makuun aika erikoista. Pirkka oli vähän blah ja turhan vaaleaa. Brasero on ihan omanlaisensa makuelämys (robusta?), ihan jees mutta ei mun suosikki. Jossain hotellissa oli ihan törkeän hyvää Löfbergsin pikakahvia. Googlasin että niitä on monenlaista sorttia, mutta tuota versiota en ole toistaiseksi kaupoissa nähnyt.
Ostan kerralla vuoden pari pikakahvit, kun välillä ovat tarjouksessa.
Parasta ovat Nexcafe tummapaahto, olen ruotsista ostanut, lidl suomesta yleensä keväällä halvalla (melkein puoleen hintaan) Nexcafe Cold joka on kelpo kahvi.
Vedenkeittimellä lämpmäksi ja röhnät mukiin ja vesi niskaan, käytän myös Cafe creamereita eli jauhemaista "kermaa" on kätevää...
Vierailija kirjoitti:
Mikset vain laita pannukahvia kupin pohjalle? Taitaa se toimia myös normipuruilla.
Minä tein ennen noin, mutta tulee siitä sitten porojen siivoamista kupista, ja osa suuhun kuitenkin. On minulla myös suodatinsuppilo, mutta nyt tulee enimmäkseen ostettua pikakahvia niin ei tarvitse suodatinpusseja tai muita ylimääräisiä touhuja.
Vierailija kirjoitti:
Parasta ovat Nexcafe tummapaahto, olen ruotsista ostanut, lidl suomesta yleensä keväällä halvalla (melkein puoleen hintaan) Nexcafe Cold joka on kelpo kahvi.
Vedenkeittimellä lämpmäksi ja röhnät mukiin ja vesi niskaan, käytän myös Cafe creamereita eli jauhemaista "kermaa" on kätevää...
Mäkin käytän kahvissa creameria nykyisin, on se vaan kevyempi kantaa kuin parin viikon kahvimaidot.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkää k marketista ostamastani littles french vanilla kahvista. Muitakin makuja on mutta en oo testannut
Nuo on omaan suuhuni paitsi esanssisia myös kalliita. Jos kuitenkin kaipaa jotain twistiä niin sekoittaa tuota puolet halvemman murun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin käytän kahvissa creameria nykyisin, on se vaan kevyempi kantaa kuin parin viikon kahvimaidot.
Tuo on vaan huono valinta elimistölle, kovetettua kasvirasvaa. Kokeile maitojauhetta sen sijaan, sitä tekee Valio pahvilootassa ja etnokaupoista löytyy usein Nestlen pyöreitä metallipurkkeja,joissa taitaa olla full fat- jauhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vaan huono valinta elimistölle, kovetettua kasvirasvaa. Kokeile maitojauhetta sen sijaan, sitä tekee Valio pahvilootassa ja etnokaupoista löytyy usein Nestlen pyöreitä metallipurkkeja,joissa taitaa olla full fat- jauhetta.
Ei kukkaro taivu valion maitojauheeseen oikein, etnokauppoja ei ole. Taitaa mun elimistö kärsiä paljon muustakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkää k marketista ostamastani littles french vanilla kahvista. Muitakin makuja on mutta en oo testannut
Nuo on omaan suuhuni paitsi esanssisia myös kalliita. Jos kuitenkin kaipaa jotain twistiä niin sekoittaa tuota puolet halvemman murun kanssa.
Minä pidin tuon sarjan Chocolate caramelista, satunnaisesti juotuna. Päivittäiseen käyttöön se on turhan ällö. Viimeksi maksoi suunnilleen vitosen.
Siirryin pikakahviin kun ostin joskus raskausaikana kofeiinitonta ånglamarkin pikakahvia ja huomasin että se olikin tosi hyvää! Aiemmin keitettiin pari kuppia kerrallaan Pressopannulla tavallisesta pannukahvijauheesta ja siitä tuli roskaa ja tiskiä, yleensä loppupussi piti heittää pois kun purut ehti kuivua.
Pikakahvi on niin helppo kun ei tarvitse murehtia purun hävittämisestä. Ostetaan yleensä Pirkkaa tai Lidlin bellarom ja "herkutteluun" joskus noita erikoisempia maustettuja.
En ole huomannut että kahviin menisi enempää rahaa näin
neskafe brassero on ok makuinen.myös pirkka ruskea pussi menee alas.
Maistuuko tuo maitojauhe kahvin seassa ihan tavalliselta maidosta? En ole koskaan kokeillut mutta ihan hauska idea.
Kultakatriina oli hyvää! Nyt kyllä lopetin pikakahvin vetämisen kun on oikeesti aika epämääräistä tavaraa, prosessoitua jos mikä. MUTTA; kätevää kun sitä on kaapissa, (vaikkakin nescafen paskaa) koska jos keitän ikinäkään vahingossa laihat pluirut sen voi seivata pikakahvilla!🤗
Ostettiin retkeilyauto kun matkattiin paljon Suomen päästä päähän ja autoon piti löytää hyvä murukahvi. Useita testattiin purkki kerrallaan, mm. Lidl Bellarum ja Kulta Katriina. Nescafe Gold meni ykköseksi, kunnes! Kaverin luona olin kylässä ja sanoi siirtyneensä murukahviin, koska on löytänyt niin hyvän merkin. Ja oli todella!
Eli Löfbergs Fair Fresh Instant Coffee.
Sen jälkeen muut merkit jäi ja hävitettiin kotoa kahvinkeitin, siirryttiin kokonaan juomaan tuota. Ja edelleen maistuu, neljättä vuotta. Jotkut kylässä käyneetkin on kyläilyn jälkeen tuota ostaneet. On hyvää!
Harmi vaan ettei sitä saa kaikista kaupoista. Ei meidänkään oman paikkakunnan kaupoista saa eikä mistään satunnaisista pikkukaupoista, työpaikkakunnalta haen Cittarista aina hyllyn tyhjäksi purkeista.
^ Tuo Löfbergs on hyvää, siskolla on sitä.
Ihan Pirkka.