Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laiska ja nuuka siirtyi pikakahviin, mikä on paras merkki?

Vierailija
01.02.2020 |

Laiskuuttani ja nuukuuttani olen siirtynyt pikakahvien maailmaan. Yksin ollessa ei tod. viitsi keitellä sitä yhtä kupillista tavallista kahvia, vaan olen huomannut että säästän rahaa ja aikaa noilla pikakahveilla.

Tavalliset suodatinkahvit tiedän kyllä mennen tullen, mutta pikakahveista ei vielä ole ensituntumaa enempää, purkki kun näyttää kestävän paljon pidempään kuin kahvipaketti. Nyt siis menossa Clipperin Super Special Organic Coffee -purkki, joka itse asiassa on aivan yllättävän hyvää!

ELI: suosituksianne, mikä on sinun mielestäsi parasta pikakahvia?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vain laita pannukahvia kupin pohjalle? Taitaa se toimia myös normipuruilla.

Vierailija
2/79 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkää k marketista ostamastani littles french vanilla kahvista. Muitakin makuja on mutta en oo testannut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut ihan tavallista Kulta Katriina pikakahvia. Kestää kuukauden jos aamulla juo parin kuppia (yksi muki) ja päivällä kuppi. Minusta tämä on ollut yllättävän hyvää ja maksaa vain 3,60 e sittarissa.

Vierailija
4/79 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut useita eri pikakahveja, mutta kyllä Pirkan pussirouhe on ollut omasta mielestäni tähän asti se paras. Nescafea, Crandosta ja KultaKatriinaa voin suositella kanssa. Liddlistä sen sijaan pikakahveja ei kannata lainkaan ostaa, niiden maku on täyttä kuraa.

Vierailija
5/79 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Lisää? :)

Olen erittäin positiivisesti yllättynyt miten hyvää pikakahvi voikin olla. Mielikuva oli jostain takavuosilta, mutta innostuin tästä nyt kun joku tarjosi mulle pikakahvia ja jouduin toteamaan etten erottanut sitä oikeasta kahvista. :D

Ja miten paljon tosiaan säästän. Normaalista paketista kun keitän vain itselleni, sitä menee aina hukkaan. Nyt ei mene, ja purkki vaan kestää ja kestää.

ap

Vierailija
6/79 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakahvi tulee 100% kalliimmaksi mutta hinnoissa Liiti rulettaa kuten kaikessa.

Vierailija
7/79 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe että tulee kallimmaksi...? Tavallista kahvia on hankala keittää yhtä kupillista.  Toki jos juojia on paljon /keittelee ja juo pannullisen, sitten toki. Mutta kun itse juon yksin ja keitän yhden kupillisen, tuntuu pikakahvi taloudellisemmalta.

ap

Vierailija
8/79 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikakahvi tulee 100% kalliimmaksi mutta hinnoissa Liiti rulettaa kuten kaikessa.

Ei tule kalliimmaksi. Laskin että tulee suunnilleen saman hintaiseksi. Paketti juhlamokkaa maksaa noin 4 euroa ja suodatin pussit noin 2 euroa. Jos keität vain kaksin kupillista päivässä niin kulutat tarpeettoman määrän suodatin pusseja eli yhtä kahvipakettia kohtaan joutuisi aina ostamaan kolme pakkausta suodatinpusseja. Purkki Kulta Katriinan pikakahvia maksaa vain noin 3,50 ja siitä juo yhtä pitkään kuin kahvijauheesta.

Vierailija
9/79 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin säästyy rahaa tuossa pikakahvissa kun sitä ei tule keitettyä liikaa, kuten kahvinkeittimellä helposti tulee.

Vierailija
10/79 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä länkytystä hinnoista. Litra-/kuppihinta on pikakahvilla oikeasti noin nelinkertainen pakettikahviin verrattuna. Puhumattakaan jos hyödyntää tarjouksia. 

Vierailija
11/79 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut useita eri pikakahveja, mutta kyllä Pirkan pussirouhe on ollut omasta mielestäni tähän asti se paras. Nescafea, Crandosta ja KultaKatriinaa voin suositella kanssa. Liddlistä sen sijaan pikakahveja ei kannata lainkaan ostaa, niiden maku on täyttä kuraa.

Täältä ääni myös Pirkalle.

Vierailija
12/79 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontoa säästyy kun ei tarvitse suodatinpusseja. :)

Vierailija
13/79 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä ääni myös Pirkalle.

Ja vinkki kovan kahvinhimon kanssa tappeleville. Pääsin irti kahviriippuvuudesta kun ostin Pirkan kofeiitonta murukahvia ja aloin korvata sillä oikeaa kahvia vähitellen. Nyt about vuosi myöhemmin juon enää vain aamukahvin, joka on oikeaa kahvia enkä "tarvitse" enää kahvin lipittämistä pitkin päivää.

Vierailija
14/79 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä länkytystä hinnoista. Litra-/kuppihinta on pikakahvilla oikeasti noin nelinkertainen pakettikahviin verrattuna. Puhumattakaan jos hyödyntää tarjouksia. 

Tähän. Lapsikin osaa laskea. Kilohinta on moninkertainen ja vaikka sitä grammoina vähemmän meneekin, kupillisen hinnaksi tulee vähintään tupla. Puruja on tarjouksesa aina, pikaa harvoin.

Vierailija
15/79 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitten vielä lisää niitä vinkkejä hyvistä pikakahveista. :)

En nyt ala enempää kinastelemaan hinnoista. Itse koen että tämä tulee kaikin tavoin taloudellisemmaksi.

ap

Vierailija
16/79 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin euron Nescafe Brasero (hinta 2,30e) on hyvää ja kestää mullakin kauemmin kuin tavallinen kahvipaketti.

Vierailija
17/79 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Littles pikakahvit ja utekräm

Vierailija
18/79 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkää k marketista ostamastani littles french vanilla kahvista. Muitakin makuja on mutta en oo testannut

Oi tämä oli herkullista kun sitä laittoi kuumennettun Alpro suklaamantelijuoman sekaan 😋

Vierailija
19/79 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin hintaesimerkin: Suodatinkahvi 5 snt/kuppi. Pikakahvi 13 snt/kuppi. Halpoja tosin molemmat ;-)

Vierailija
20/79 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii pikakahvi. Purkki kestää kun juon viikonloppuna 2-4 kuppia kahvia. Viikolla vain töissä. Tällä juontimäärällä mikään hintakaan ei ole este

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä