Laiska ja nuuka siirtyi pikakahviin, mikä on paras merkki?
Laiskuuttani ja nuukuuttani olen siirtynyt pikakahvien maailmaan. Yksin ollessa ei tod. viitsi keitellä sitä yhtä kupillista tavallista kahvia, vaan olen huomannut että säästän rahaa ja aikaa noilla pikakahveilla.
Tavalliset suodatinkahvit tiedän kyllä mennen tullen, mutta pikakahveista ei vielä ole ensituntumaa enempää, purkki kun näyttää kestävän paljon pidempään kuin kahvipaketti. Nyt siis menossa Clipperin Super Special Organic Coffee -purkki, joka itse asiassa on aivan yllättävän hyvää!
ELI: suosituksianne, mikä on sinun mielestäsi parasta pikakahvia?
Kommentit (79)
Olen käyttänyt lähes kaikkia enkä huomaa erityisiä eroja. Ekokahveista käytän Africafen pikakahvia.
Toinen helppo tapa olisi kylmäuuttaa kahvi jääkaapissa yön yli 10+ tuntia ja laittaa mikroon aamulla, tai kiiretapauksessa menee myös kylmänä. Tulee parempaa kuin pikakahvista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikakahvi tulee 100% kalliimmaksi mutta hinnoissa Liiti rulettaa kuten kaikessa.
Ei tule kalliimmaksi. Laskin että tulee suunnilleen saman hintaiseksi. Paketti juhlamokkaa maksaa noin 4 euroa ja suodatin pussit noin 2 euroa. Jos keität vain kaksin kupillista päivässä niin kulutat tarpeettoman määrän suodatin pusseja eli yhtä kahvipakettia kohtaan joutuisi aina ostamaan kolme pakkausta suodatinpusseja. Purkki Kulta Katriinan pikakahvia maksaa vain noin 3,50 ja siitä juo yhtä pitkään kuin kahvijauheesta.
Siis mitä hittoa? Yhtä kahvipakettia kohtaan 3 pakkausta suodatinpusseja? Miten olet tämän laskenut?
Suodatinpussit maksaa noin euron/100 kpl eli noin 1 sentin pussi. Juhlamokka 3 euroa ja tästä riittää 55 kupilliseen ohjeen mukaan. Eli noin 5 senttiä kuppi. Eli 6 senttiä per kuppi kahvi + suodatinpussi yhteensä, taatusti halvempaa kuin pikakahvi!
Enkä ymmärrä miten niin ei muka voi keittää vain yhtä kuppia kerrallaan? Itse keitän aina vain yhden kupin ja hyvää tulee! Nyt on mokkamaster käytössä mutta ei ole kyllä eroa mikä kahvinkeitin kyseessä.
Alkuperäiseen kysymykseen en osaa kyllä vasta eli mikä pikakahvi paras, mutta hinnan takia ei pikakahviin ainakaan kannata siirtyä :) Eikä kahvinkeitto ole muutenkaan rasittavaa, jopa minä patalaiskana keitän sen yhden kupin kahvinkeittimellä helposti.
Vaahtoat aivan kuin olisi kyseessä henkilökohtaisempikin asia, esim. äitisi sukupuolimoraali.
Yksin asuvalle on paljon helpompaa huitaista kuppi pikakahvia kuin läträtä purujen ja suodatinten kanssa ja pestä vielä kannukin. Piste.
Joskus käytin ½ vuotta pikakahvia, silmät alkoivat kirvellä.
Tilapäisesti käy ei jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikakahvi tulee 100% kalliimmaksi mutta hinnoissa Liiti rulettaa kuten kaikessa.
Ei tule kalliimmaksi. Laskin että tulee suunnilleen saman hintaiseksi. Paketti juhlamokkaa maksaa noin 4 euroa ja suodatin pussit noin 2 euroa. Jos keität vain kaksin kupillista päivässä niin kulutat tarpeettoman määrän suodatin pusseja eli yhtä kahvipakettia kohtaan joutuisi aina ostamaan kolme pakkausta suodatinpusseja. Purkki Kulta Katriinan pikakahvia maksaa vain noin 3,50 ja siitä juo yhtä pitkään kuin kahvijauheesta.
Keitä aamulla pannullinen kahvia koko päiväksi ja juo päivän mittaan siitä niin ei kulu niin paljon suodatinpusseja. Suodatinpusseja ei muutenkaan lasketa kahvin hintaan.
Nimenomaan ottamalla huomioon kaikki suodatinpussien epäekologisuus, pannujen peseminen jne. ja oikeasti vain yhden kupillisen (ei edes mukillisen) keittimellä keittämiseen verrattuna pikakahvi on erittäin kokonaistaloudellinen ja näppärä vaihtoehto.
Tottakai taviskahvi tulee halvemmaksi jos keittää päivittäin kerralla paljon eikä sitä mene hukkaan.
Pikakahvi on kallista, eikö nuo ole jotain kympin luokkaa hinnaltaan per purkki. Pysyn mieluummin tavallisessa pannukahvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä hittoa? Yhtä kahvipakettia kohtaan 3 pakkausta suodatinpusseja? Miten olet tämän laskenut?
Suodatinpussit maksaa noin euron/100 kpl eli noin 1 sentin pussi. Juhlamokka 3 euroa ja tästä riittää 55 kupilliseen ohjeen mukaan. Eli noin 5 senttiä kuppi. Eli 6 senttiä per kuppi kahvi + suodatinpussi yhteensä, taatusti halvempaa kuin pikakahvi!
Enkä ymmärrä miten niin ei muka voi keittää vain yhtä kuppia kerrallaan? Itse keitän aina vain yhden kupin ja hyvää tulee! Nyt on mokkamaster käytössä mutta ei ole kyllä eroa mikä kahvinkeitin kyseessä.
Alkuperäiseen kysymykseen en osaa kyllä vasta eli mikä pikakahvi paras, mutta hinnan takia ei pikakahviin ainakaan kannata siirtyä :) Eikä kahvinkeitto ole muutenkaan rasittavaa, jopa minä patalaiskana keitän sen yhden kupin kahvinkeittimellä helposti.
Vaahtoat aivan kuin olisi kyseessä henkilökohtaisempikin asia, esim. äitisi sukupuolimoraali.
Yksin asuvalle on paljon helpompaa huitaista kuppi pikakahvia kuin läträtä purujen ja suodatinten kanssa ja pestä vielä kannukin. Piste.
Kenen elämä voi olla niin raskasta, ettei pysty tuota vaivaa näkemään paremman kahvin vuoksi? Henkinen velttous leviää Suomessa viruksen lailla, tämä on paljon vakavampi kuin mikään korona tulee koskaan olemaan.
Pikakahveissa on eniten akryyliamidia, ei suurkuluttajan valinta.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan ottamalla huomioon kaikki suodatinpussien epäekologisuus, pannujen peseminen jne. ja oikeasti vain yhden kupillisen (ei edes mukillisen) keittimellä keittämiseen verrattuna pikakahvi on erittäin kokonaistaloudellinen ja näppärä vaihtoehto.
Tottakai taviskahvi tulee halvemmaksi jos keittää päivittäin kerralla paljon eikä sitä mene hukkaan.
Eiköhän se pikakahvin paksu muovipurkki + korkki ole paljon epäekologisempi kuin 100 biojätteeseen menevää suodatinta.
Huvittavaa. Aloittaja kysyy suosituksia pikakahvimerkeistä ja mausta niin porukka vain tappelee hinnoista.
Minä pääasiassa ostan Kulta Katriinaa. Käytän kotona vain lähes pikakahvia. Vieraille on omat kahvit. Myös syystä että helppoa ja nopeaa. Juon lähinnä kupin aamulla ja iltapäivällä kotiin palattua.
Joissain asioissa en edes laske hintoja tuleeko nyt pari euroa vähemmän tai enemmän kuussa. Mitä väliä.
Vierailija kirjoitti:
Pikakahvi on kallista, eikö nuo ole jotain kympin luokkaa hinnaltaan per purkki. Pysyn mieluummin tavallisessa pannukahvissa.
Haloo hei. No ei ole.
Makuasia tietenkin. Minä ostan nykyisin Nescafe Braseroa. 200 gr pusssi maksaa alle 5€.
Mulle pikakahvi on sikahalpaa. Koska en halua purukahvia keittää niin, sen sijaan että ostan latten muutaman kerran viikossa teen hyvän pikakahvin. Toki sen lattenkin ostan, mutta pari kertaa kuukaudessa
Vierailija kirjoitti:
Lidlin Bellarom mild, 3-vahvuus.
Ehdottomasti tämä. Toinen hyvä on Nescafe Kulta, mutta kalliimpaa. Pirkkakin menettelee.
Pirkka on hyvä.
Nescafen Brasero myös.
Pikakahvi todellakin tulee halvemmaksi, jos juo vähän. Jos juo useita kuppeja kerralla, niin toki suodatinkahvi on halvempaa.
Kun asuin ulkomailla, meillä oli vesiautomaatti (siis se sellainen, johon tökättiin iso pullo kiinni). Toisesta hanasta tuli kiehuvaa vettä, toisesta jääkylmää. Kahvin juominen oli aika helppoa :)
Vierailija kirjoitti:
En koe että tulee kallimmaksi...? Tavallista kahvia on hankala keittää yhtä kupillista. Toki jos juojia on paljon /keittelee ja juo pannullisen, sitten toki. Mutta kun itse juon yksin ja keitän yhden kupillisen, tuntuu pikakahvi taloudellisemmalta.
ap
Käytän yksin juodessa pressopannua