Kuinka eroon ludesohvasta?
Ainakaan pöäkaupunkiseudun kaatopaikat eivät ota vastaan ilman että ammattilainen on puhdistanut sohvan ja antanut siitä todistuksen... Oman taloyhtiöni ludemies ei aio tätä tehdä.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittelet tänne ja onko samalla ludesohvassa olkkarissa? Olis kyllä pitänyt hävittää ludesohva heti. Jos asut kerros-tai rivitalossa, luteet kipittää jo pitkin naapureitasi. Hyvät ihmiset, kun luteita havaitaan, pitää toimia pikaisesti eikä mennä eka kyselemään vauvalta neuvoja.
No sitähän tässä yritetään, kerro mitä teen kun kaatopaikat eivät huoli.
Kyllähän nyt kaatopaikka ottaa vastaan!
Ei ainakaan Helsingissä eikä Espoossa, jos tietävät ludesohvaksi. Luepa ed. sivulta viesti 11.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sortti-asemalta saat viralliset ohjeet? Soita sinne.
Soitettu on, heillä vain näitä kalliita vaihtoehtoja joihin ei mulla ainakaan nyt rahaa. "Ei ole meidän ongelma" sanoi Sorttiaseman täti puhelimessa mulle.
Kannat roskakatokseen niin siltä häipyy.
Yks mahdollisuus on toki vielä hakea sossusta rahaa tähän. Sorttiasemalta käskivät jopa että varmistin itse siitä että taloyhtiöni työntekijät noudattavat Sorttiaseman ohjeita. Se on kuulemma mun vastuullani. Jotain on pahasti vialla meidän yhteiskunnassa, kun tällaisen "siviilin" pitää heittäytyä hankalaksi vuokraisäntänsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kannat roskakatokseen niin siltä häipyy.
Ei ole meillä sellaista vaan roskasammio, syvä ja iso "luola" jossa aika pieni pyöreä suuaukko, ehkä metri säteeltään. Ja muutenkin tuo on sitten vastoin taloyhtiön sääntöjä ja siitä tulee roskankäsittelyyn lisämaksua kuulemma...
Onko pakko kertoa että on ludesohva? Viet sinne vaan.
Minä en nyt ymmärrä. Miten ei oo muka varaa hävittää ludesohvaa vaikka on käyty ulkomailla hakemassa luteet sohvaan? Sieltä ulkomailtahan ne pääsääntöisesti tänne Suomeen tulee.
Vierailija kirjoitti:
Minä en nyt ymmärrä. Miten ei oo muka varaa hävittää ludesohvaa vaikka on käyty ulkomailla hakemassa luteet sohvaan? Sieltä ulkomailtahan ne pääsääntöisesti tänne Suomeen tulee.
No enpä kyllä olekaan missään ulkomailla käynyt aikoihin. Mutta juu jos saisin jonkun ludetyypin putsaamaan sohvan niin että siihen tulee todistus sen puhtaudesta, niin sitten sen kuulemma voikin viedä kaatopaikalle, nyt muistin. Ehkäpä tuo vaihtoehto tulee halvemmaksi kuin Riihimäen polttokaatopaikalle kärrääminen, täytyy vielä tarkistaa paljonko se maksaa ja tekeekö tuota joku kun kerran oman taloyhtiömme spesialisti ei tee.
^ tää mahdollisuus kerrottiin mulle puhelimessa, ei jostain syystä löydy Sorttiaseman nettisivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko kertoa että on ludesohva? Viet sinne vaan.
Niin no, se oiski kiva tietää mikä ongelma siihen ludesohvaan kaatopaikalla liittyy, kun niitä ei sinne ilman perusteellista puhdistusta haluta.
^ siis ilman ammattilaisen tekemää puhdistusta.
Laita fb kirppikselle, että annetaan pikaisella noudolla. Ja nauti :D
Vierailija kirjoitti:
Laita fb kirppikselle, että annetaan pikaisella noudolla. Ja nauti :D
Kiva. Naapurisi varmaan oliki sohvaa vailla.
Tilaa se firma joka käsittelee luteet lämmöllä? Nehän hoitaa ne luteet niin ettei huonekaluja tarvitse hävittää. Googleta Luteiden Torjunta Helle.
Halvemmaksi tulee varmaankin sohvan käsittely kuumalla höyryllä.
Putsaa ulostepilkut näkymättömiin ja myy huutonetissä.
Ota yhteyttä taloyhtiösi isännöitsijään /asiakaspalveluun. Sitä kautta tulee yritys myrkyttämään. Koko asunto pitää myrkyttää, koska niitä on koko asunnossa, ei vaan sohvassa. Sängystä lähtee. He hoitavat saastuneiden tavaroiden poisviennin asiallisesti, ei maksa mitään. Ehdottomasti et saa antaa kenellekkään. Todennäköisesti koko talo tarkastetaan ja myrkytetään. Luteet ei poistu asunnosta ilman myrkytystä.
Oon raskaana niin en uskalla myrkyttää kotiani...
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä taloyhtiösi isännöitsijään /asiakaspalveluun. Sitä kautta tulee yritys myrkyttämään. Koko asunto pitää myrkyttää, koska niitä on koko asunnossa, ei vaan sohvassa. Sängystä lähtee. He hoitavat saastuneiden tavaroiden poisviennin asiallisesti, ei maksa mitään. Ehdottomasti et saa antaa kenellekkään. Todennäköisesti koko talo tarkastetaan ja myrkytetään. Luteet ei poistu asunnosta ilman myrkytystä.
Noi ludefirmatkaan ei välttämättä noudata kaatopaikan määräyksiä, kuulemma on mun tehtäväni huolehtia että noudattavat... Sanoi Sorttiaseman työntekijä.
Kyllähän nyt kaatopaikka ottaa vastaan!