Voinko laittaa tämän mekon alkukesän häihin?
Tiedän, että musta ei ole paras väri häihin, mutta tykkään mekosta todella paljon. Kysymyksiä herättää myös se, että mekko on aika ihonmyötäinen, ei kuitenkaan mikään nakinkuori. Mitä mieltä olette?
https://www.galerieslafayette.com/fstrz/r/s/static.galerieslafayette.co…
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei osata asustaa, oikeilla, tyylikkäillä ja tarkkaan valituilla asusteilla monesta perusvaatteesta saa irti aivan erilaisia käyttötarkoituksia. Valtaosa kommenteista päätellen näkee tuon pelkän mustan mekon, eikä kokonaisuutta. Siis sitä mitä oikeilla kengillä, koruilla, vyöllä, jakulla/huivilla voi saada aikaan. Joo jos ap pukee pelkästään tuon mekon ja mustat kengät ja mustan laukun, niin näyttää varmasti tilanteeseen sopimattomalta, oikeilla asusteilla taas mekosta voi saada hyvinkin hääkelpoisen. Kokonaisuus ratkaisee, älkää oleko aina niin mustavalkoisia, ja käyttäkää vähän mielikuvitusta.
Juuri tuohon mekkoon en kyllä osaa kuvitella sopivia asusteita, jotka keventäisivät kokonaisuutta. Ehdotettu punainen esimerkiksi näyttäisi omaan silmääni aivan hirveältä. Sori.
Miksi juuri tuo ja musta?
Mekkoja löytyy tosi paljon. Kivoja mekkoja on tarjolla pilvin pimein ja vielä sellaisia, jotka on sopivampia kesähäihin.
Miks ihmeessä tuollainen, joka oikeestaan kaikin puolin yleisten häävieraiden pukeutumisohjeiden vastainen?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarpeeksi juhlava häihin. Toi on enemmän sellainen kyläily tms vaate. Musta on muutenkin tympeä väri iloisiin juhliin.
Mistä lähtien häät on olleet iloinen juhla?
Vierailija kirjoitti:
Mekkoja löytyy tosi paljon. Kivoja mekkoja on tarjolla pilvin pimein ja vielä sellaisia, jotka on sopivampia kesähäihin.
Miks ihmeessä tuollainen, joka oikeestaan kaikin puolin yleisten häävieraiden pukeutumisohjeiden vastainen?
Miten kaikin puolin? Minusta siinä on ongelmana vain väri.
Kuten sanottu, olen jo ostanut mekon, en tosin erityisesti häitä varten.
Ap
Tässä ohjeet häävaatteiden valintaan.
https://www.haat.fi/artikkeli/haavieras-muista-nama-saannot
Naisen kannattaa vältellä väreistä morsiamelle varattu valkoista, ja suruun liitettävää täysmustaa.
Ap:n kannattaisi nyt vaan uskoa, ettei se mekko käy häihin, vaikka muuten hieno musta mekko onkin. Ajattelepa että palstan otanta on sellainen keskiverto otanta naisista ja kuinka moni täällä on ollut sitä mieltä, että ei missään tapauksessa sovi kesähäihin. Ihan yhtä suuri osa naisista kummastelee sinua niissä kesähäissä ja ajattelee, että haet huomiota/haluat loukata hääparia/olet muuten outo. Haluatko oikeasti sitä?
Etsi joku muu mekko, joka ei ole musta. Etsi vaikka vaalean harmaa tai tumman sininen jos haluat tuon tyylistä, mutta ei mustaa.
Värin puolesta sopii. Muuten riippuu häistä, ovatko kuinka juhlavat.. no oikeastaan kyllä, sopii, vaikka olisivatkin, kunhan ei pitkää mekkoa odoteta.
Katsokaa kuninkaallisista häistä mallia, siellä on vieraita mustissa, niin kyllä me takapajuiset suomalaisetkin uskalletaan.
Mutta auta armias jos siellä on pahanlaatuinen av-mamma vieraiden joukossa tai morsmaikkuna niin hyytävä tunnelma ja huorittelu selän takana on taattu.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ohjeet häävaatteiden valintaan.
https://www.haat.fi/artikkeli/haavieras-muista-nama-saannot
Naisen kannattaa vältellä väreistä morsiamelle varattu valkoista, ja suruun liitettävää täysmustaa.
"Kannattaa vältellä" ei ole yhtä kuin "kielletty".
Ei haittaa jos joillakin on mustat, kunhan ihan koko vieraskunta ei ole täysmustissa. Tosin liekö silläkään niin väliä.
Lukematta muiden kommentteja, niin yläosa ok, alaosa ei, eikä näytä mekolta. Tunkkainen ja synkkä kesäjuhliin, musta voi olla myös "kevyt" ja kesäisempi, tuo ei sitä ole.
Enkä laittaisi häihin kokomustaa asua, ei sitä pelasta nudet kengät tai pikkuolkalaukku.
Btw, se laukku ja kengät voisi olla myös jotakin räväyttävää ha kirkkaampaa kuin nudea tai sinistä, esim.oranssi tai keltasävyinen kävisi ja toki moni muukin.
Mutta lyhyesti, ei edusta itselleni kesän ja rakkauden juhlaa, ei väriltään, tyyliltään eikä materiaaleiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan hyvä. Olen ollut häissä mustassa mekossa (oli myös mustat kengät ja musta laukku). Jos musta on kantajan tyyli, niin se sopii vieraalle kyllä.
Oliko vielä musta hattu? Näytit varmaan juhlatiloissa liitävältä noita-akalta...
Tottakai! Sä myös olit tosi suloinen pinkeissä crocseissa ja valkoisissa legginseissä.
Vierailija kirjoitti:
Se on jo ap:lla olemassa.
Et voi. Musta eikä valkoinen sovi häävieraille.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kannattaisi nyt vaan uskoa, ettei se mekko käy häihin, vaikka muuten hieno musta mekko onkin. Ajattelepa että palstan otanta on sellainen keskiverto otanta naisista ja kuinka moni täällä on ollut sitä mieltä, että ei missään tapauksessa sovi kesähäihin. Ihan yhtä suuri osa naisista kummastelee sinua niissä kesähäissä ja ajattelee, että haet huomiota/haluat loukata hääparia/olet muuten outo. Haluatko oikeasti sitä?
Etsi joku muu mekko, joka ei ole musta. Etsi vaikka vaalean harmaa tai tumman sininen jos haluat tuon tyylistä, mutta ei mustaa.
Toisaalta kun katselee ympärilleen, niin suunnilleen sama osuus naisista näyttää omaan silmääni aika sivuun stailatulta... Tarkoitan siis, etteivät varsinaisesti edusta omaa tyyliäni. Jos mietin, että nämä ihmiset arvostelevat minun asuani, niin loppujen lopuksi se on ihan se ja sama. Makuasiat on makuasioita.
Ap
Mulla oli joskus häissä päällä musta 50-l vintagemekko, kehuja sain eli ei se musta väri ole mikään rikos.
Vierailija kirjoitti:
Värin puolesta sopii. Muuten riippuu häistä, ovatko kuinka juhlavat.. no oikeastaan kyllä, sopii, vaikka olisivatkin, kunhan ei pitkää mekkoa odoteta.
Katsokaa kuninkaallisista häistä mallia, siellä on vieraita mustissa, niin kyllä me takapajuiset suomalaisetkin uskalletaan.Mutta auta armias jos siellä on pahanlaatuinen av-mamma vieraiden joukossa tai morsmaikkuna niin hyytävä tunnelma ja huorittelu selän takana on taattu.
Jopa kuninkaallisissa häissä naisvieraat välttävät mustaa ja valkoista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joskus häissä päällä musta 50-l vintagemekko, kehuja sain eli ei se musta väri ole mikään rikos.
Otan osaa. Kehuin mekkoasi jotta saat muuta ajateltavaa menetyksen johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa kuninkaallisista häistä mallia, siellä on vieraita mustissa, niin kyllä me takapajuiset suomalaisetkin uskalletaan.Mutta auta armias jos siellä on pahanlaatuinen av-mamma vieraiden joukossa tai morsmaikkuna niin hyytävä tunnelma ja huorittelu selän takana on taattu.
😂 Se vielä puuttuisi että ap joutuu juhlimaan kyräilevien av-mammojen kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ois 30 euroa
Kiitos avusta, ihan nätti on mekko, mutta ei todellakaan sopisi minulle. Näyttäisin ihan hirveältä tuo päällä, olen liian lyhyt ja liian rintava tuohon. Minusta tuo on myös aika synkkä kesään. Musta on toki vieläkin synkempi, mutta ainakin siinä on klassista tyyliä.
Aika tylyjä kommentteja kyllä tullut :)
Joku sanoi, että mekko on 2007 tyylinen, itseni täytyy myöntää, että olen lakannut seuraamasta muotia ihan kokonaan enkä yhtään tiedä, miten nykyään on tyylikästä pukeutua. Olen yli 40-vuotias ja tykkään ajattomista jutuista, joiden kanssa voi kikkailla pienillä yksityiskohdilla.
Ihan oikeasti minua tuon mekon kanssa jännittää eniten se, että vaikutan liian seksikkäältä ja tyrkyltä, koska se on aika ihonmyötäinen. Sen lisäksi joitakin häiritsee musta väri. Toisaalta mekko on peittävä, mikä on ihan hyvä. Tyylikysymykset muuten eivät varsinaisesti kiinnosta minua tässä.
Ap
Eli vaatteesi on liian pieni, jos se on mielestäsi liian seksikäs. Kuvan naisella näyttää tylsältä työvaatteelta.
Olen itsekin ollut kaksissa häissä mustalla mekolla, toisissa isolla värikkäällä silkkihuivilla ja toisissa sifonkihihoilla ja isolla kasmirhuivilla, vaalean sininen. Häät olivat loka- ja marraskuussa, ei kesällä. Tuo vaate voi olla ajaton, mutta talvivaate eikä juhlavaate.
Itepä kysyit.
Vierailija kirjoitti:
Täsdä olisi mekkoon sopiva hattu;
https://www.europeana.eu/portal/fi/record/2021009/M012_K11737_4a_b.html
😂😂😂😂
En jaksanut kahlata koko ketjua läpi. Mekko on kaunis, mutta tosiaan ei ollenkaan sopiva alkukesän häihin, eikä muutenkaan häihin koska minusta tuohon ei sovi värikkäät asusteet. Nudet kengät ja sininen laukku mustan mekon kanssa näyttäisi, noh, vähän random yhdistelmältä.
Joku samantyylinen mekko eri värisenä voisi toimia.