Voinko laittaa tämän mekon alkukesän häihin?
Tiedän, että musta ei ole paras väri häihin, mutta tykkään mekosta todella paljon. Kysymyksiä herättää myös se, että mekko on aika ihonmyötäinen, ei kuitenkaan mikään nakinkuori. Mitä mieltä olette?
https://www.galerieslafayette.com/fstrz/r/s/static.galerieslafayette.co…
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Se se vasta oli noloa kun tutun häissä äitipuolella oli pitkä valkoinen mekko, aivan kuin häämekko.
Kaaso?
Aluksi ajattelin että mikä ettei, mutta kun tarkemmin katsoo niin ei toi mekko kyllä toimi häissä. Toi korkea kaulus tekee siitä niin syksyisen/talvisen /tunkkaisen/raskaan ja kun toi materiaali on kaikkea muuta kuin juhlavaatteessa. Mekko on aika arkinen ollakseen juhlavaate, eikä se ole sellaiseksi varmasti tarkoitettukaan. Juhlavampi materiaali ja erilainen kaulus olisi voinutkin pelastaa asiaa paljon.
Kuvissa ehkä hienoja, mutta kun materiaali on polyesteri niin sen halvempaa ja hirveämpää ei olekaan!
Miksi suomalaiset naiset pukeutuu tällaisiin halpisrönttöihin? Kun katsoo täällä naisten vaatetusta niin ei ole mitään materiaalitietoutta tai tyyliä. Asosta ja Ellosta vaan vedetään päälle.
Itse en ostaisi juhlapukua alle 200 euron hintaluokasta, koska ne on juuri tällaisia hiostavia halpoja keinokuituryysyjä. Second hand löytönä voi tulla jotain laadukasta alle 200 eurolla vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi melko harva ymmärtää täällä henkilökohtaisen tyylin päälle tuon taivaallista. Tuo mekko on erittäin hyvä häihin, jos oma tyyli on kerran muutenkin pelkistetty, selkeälinjainen ja enemmän murrettujen sävyjen suuntainen, ei missään nimessä kannata lähteä millekään värikkäälle linjalle. Musta on täysin hyväksyttävä väri häihin ihan vogueta myöten, jos ette usko niin kannattaa vaikka googlettaa.
Tuon mekon malli ja tyyli ovat muutenkin hyvät. Nudet kengät on hyvä valinta, mutta se halpa laukku kannattaa jättää kyllä ostamatta. Tekisin tuon mekon kanssa raikkaan, mutta erilaisen meikin kuten
https://stealherstyle.net/wp-content/uploads/2017/11/bella-hadid-makeup…Tästä keskustelusta kyllä huomaa hyvin, miten huonosti suomalainen nainen ymmärtää mitään muodin päälle :)
Oletko ihan tosissasi? Meikki on kuin noita-akka olisi vetänyt eyelinerit itselleen kännissä. Ei taida olla ihan 40-vuotiaalle naiselle sopiva häävieraan meikki.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei osata asustaa, oikeilla, tyylikkäillä ja tarkkaan valituilla asusteilla monesta perusvaatteesta saa irti aivan erilaisia käyttötarkoituksia. Valtaosa kommenteista päätellen näkee tuon pelkän mustan mekon, eikä kokonaisuutta. Siis sitä mitä oikeilla kengillä, koruilla, vyöllä, jakulla/huivilla voi saada aikaan. Joo jos ap pukee pelkästään tuon mekon ja mustat kengät ja mustan laukun, niin näyttää varmasti tilanteeseen sopimattomalta, oikeilla asusteilla taas mekosta voi saada hyvinkin hääkelpoisen. Kokonaisuus ratkaisee, älkää oleko aina niin mustavalkoisia, ja käyttäkää vähän mielikuvitusta.
Naulan kantaan! Olen työssäni huomannut, ettei suomalaiset harrasta asusteita kuten italialainen daami tai ranskatar. Euroopassa naiset käyttävät paljon rahaa tyylikkäisiin huiveihin, hattuihin, kenkiin ja laukkuihin, myös laadukkaat pukukorut ovat monikäyttöisiä. Täällä tunnetaan vaan Aarikka ja Glitter...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei osata asustaa, oikeilla, tyylikkäillä ja tarkkaan valituilla asusteilla monesta perusvaatteesta saa irti aivan erilaisia käyttötarkoituksia. Valtaosa kommenteista päätellen näkee tuon pelkän mustan mekon, eikä kokonaisuutta. Siis sitä mitä oikeilla kengillä, koruilla, vyöllä, jakulla/huivilla voi saada aikaan. Joo jos ap pukee pelkästään tuon mekon ja mustat kengät ja mustan laukun, niin näyttää varmasti tilanteeseen sopimattomalta, oikeilla asusteilla taas mekosta voi saada hyvinkin hääkelpoisen. Kokonaisuus ratkaisee, älkää oleko aina niin mustavalkoisia, ja käyttäkää vähän mielikuvitusta.
Naulan kantaan! Olen työssäni huomannut, ettei suomalaiset harrasta asusteita kuten italialainen daami tai ranskatar. Euroopassa naiset käyttävät paljon rahaa tyylikkäisiin huiveihin, hattuihin, kenkiin ja laukkuihin, myös laadukkaat pukukorut ovat monikäyttöisiä. Täällä tunnetaan vaan Aarikka ja Glitter...
Tai sitten "asustetaan" sillä iänikuisella keinokuituisella kaulaan kiedotulla tuubihuivilla. Sitä pidetään ulkona ja sisällä, kesällä ja talvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi melko harva ymmärtää täällä henkilökohtaisen tyylin päälle tuon taivaallista. Tuo mekko on erittäin hyvä häihin, jos oma tyyli on kerran muutenkin pelkistetty, selkeälinjainen ja enemmän murrettujen sävyjen suuntainen, ei missään nimessä kannata lähteä millekään värikkäälle linjalle. Musta on täysin hyväksyttävä väri häihin ihan vogueta myöten, jos ette usko niin kannattaa vaikka googlettaa.
Tuon mekon malli ja tyyli ovat muutenkin hyvät. Nudet kengät on hyvä valinta, mutta se halpa laukku kannattaa jättää kyllä ostamatta. Tekisin tuon mekon kanssa raikkaan, mutta erilaisen meikin kuten
https://stealherstyle.net/wp-content/uploads/2017/11/bella-hadid-makeup…Tästä keskustelusta kyllä huomaa hyvin, miten huonosti suomalainen nainen ymmärtää mitään muodin päälle :)
Oletko ihan tosissasi? Meikki on kuin noita-akka olisi vetänyt eyelinerit itselleen kännissä. Ei taida olla ihan 40-vuotiaalle naiselle sopiva häävieraan meikki.
Kyllä 40-vuotiaskin voi meikata kissa eyelinerit. Kommentistasi ja esimerkistäsi päätellen olet tyypillinen suomalainen ylihillitty polyesterijakkutäti, joka vahtii ettei joku vaan lyö yli. Tuollaiset ihmiset on sitä väsynyttä kaavoihin kangistunutta sakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Glitter? Ei sano mitään, mutta ehkä kirjoittajalla on eri tyylisiä koruja kuin minulla.
Järkyttävä toi meikki, ja vielä häihin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kannattaisi nyt vaan uskoa, ettei se mekko käy häihin, vaikka muuten hieno musta mekko onkin. Ajattelepa että palstan otanta on sellainen keskiverto otanta naisista ja kuinka moni täällä on ollut sitä mieltä, että ei missään tapauksessa sovi kesähäihin. Ihan yhtä suuri osa naisista kummastelee sinua niissä kesähäissä ja ajattelee, että haet huomiota/haluat loukata hääparia/olet muuten outo. Haluatko oikeasti sitä?
Etsi joku muu mekko, joka ei ole musta. Etsi vaikka vaalean harmaa tai tumman sininen jos haluat tuon tyylistä, mutta ei mustaa.
Toisaalta kun katselee ympärilleen, niin suunnilleen sama osuus naisista näyttää omaan silmääni aika sivuun stailatulta... Tarkoitan siis, etteivät varsinaisesti edusta omaa tyyliäni. Jos mietin, että nämä ihmiset arvostelevat minun asuani, niin loppujen lopuksi se on ihan se ja sama. Makuasiat on makuasioita.
Ap
Miksi kysyit, jos et välitä muiden vastauksista? Ikävää mennä suruasussa häihin.
Ehdotan valkoista, pitkää pitsiunelmaa valkoisena. Päähän kannattaa kiinnittää kaunis huntu ja käteen sopii herkkä kukkakimppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 40-vuotiaskin voi meikata kissa eyelinerit. Kommentistasi ja esimerkistäsi päätellen olet tyypillinen suomalainen ylihillitty polyesterijakkutäti, joka vahtii ettei joku vaan lyö yli. Tuollaiset ihmiset on sitä väsynyttä kaavoihin kangistunutta sakkaa.
Voi laittaa nelikymppinenkin kissamaiset rajaukset, taidokkaasti tehtynähän ne ovat klassiset, mutta nuo kuvassa olevat ovat vain suttuiset ja tyylittömät. Ei mairittele Bellaakaan tuo kokonaisuus yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten "asustetaan" sillä iänikuisella keinokuituisella kaulaan kiedotulla tuubihuivilla. Sitä pidetään ulkona ja sisällä, kesällä ja talvella.
Joo ne huivit on muuten juuri niitä hikipajoissa Aasiassa valmistettuja massatuotteita mitä ei pitäisi tiedostavan kuluttajan ostaa. Mutta suomalainen tantta ostaa kun on vaan sen 5 euroa ja pirteän värikäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Glitter? Ei sano mitään, mutta ehkä kirjoittajalla on eri tyylisiä koruja kuin minulla.
Kirjoittajalla? Tekstissä sanottiin sarkastisesti, että nuo tunnetaan lähinnä suomessa. Anna kun arvaan, sulla on varmaan sitten iänikuista Kalevalaa? :-D
Värissä ei ole mitään vikaa, musta käy mihin juhliin tahansa. Mutta muuten tuo ei ole kovin juhlava ehkäpä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä olisi kaksi ehdotusta samasta kaupasta.
https://www.galerieslafayette.com/p/robe+maxi+longueur+en+chiffon+de+so…
https://www.galerieslafayette.com/p/robe+longue+frarley+asymetrique+imp…
Äh, en nyt todellakaan näe, millä tavoin nuo ovat juhlavampia mekko kuin alkuperäinen. Lisäksi en halua hihatonta enkä kukkakuosillista mekkoa. En ylipäätään ole etsimässä mekkoa häihin.
Olen jo ostanut ko. mekon ja tykkään siitä todella paljon. En ostanut sitä häihin, mutta käyttäisin sitä mielelläni siellä, koska se sopii minulle hyvin ja tunnen oloni hyväksi se päällä. Kuten sanoin, minulla on myös sovinnaisempj vaihtoehto, mutta musta mekko miellyttää itseäni tällä hetkellä enemmän. Jos hääpäivän aamuna muutenkin mieleni, se on ihan ok.
Aika moni on täällä sanonut, että menossa ei ole mitään seksikästä. Sehän on oikein hyvä, koska sitä pelkäsin. Mielestäni se on oikein tyylikäs arvokkaaseen kun juhlaan, kangas on himmeän kiiltävä ja hyvälaatuinen ja pikkumusta sopii kaikkialle paitsi juhliin, joissa pitää olla pitkä puku.
Ap
Sovinnaisempi vaihtoehto? Anteeksi vaan ap, häät eivät ole sinun kohauttelua varten. Pukeudu provosoivadti omissa juhlissasi. Käytöstapoja vähänkään omaava ihminen ei laita tuollaista asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittajalla? Tekstissä sanottiin sarkastisesti, että nuo tunnetaan lähinnä suomessa. Anna kun arvaan, sulla on varmaan sitten iänikuista Kalevalaa? :-D
En osaa käyttää koruja. Glitter on edelleen hämärä käsite.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joskus häissä päällä musta 50-l vintagemekko, kehuja sain eli ei se musta väri ole mikään rikos.
Vintagemekosta ja ap:n pölyrätistä ei voi edes puhua samana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ois 30 euroa
Kiitos avusta, ihan nätti on mekko, mutta ei todellakaan sopisi minulle. Näyttäisin ihan hirveältä tuo päällä, olen liian lyhyt ja liian rintava tuohon. Minusta tuo on myös aika synkkä kesään. Musta on toki vieläkin synkempi, mutta ainakin siinä on klassista tyyliä.
Aika tylyjä kommentteja kyllä tullut :)
Joku sanoi, että mekko on 2007 tyylinen, itseni täytyy myöntää, että olen lakannut seuraamasta muotia ihan kokonaan enkä yhtään tiedä, miten nykyään on tyylikästä pukeutua. Olen yli 40-vuotias ja tykkään ajattomista jutuista, joiden kanssa voi kikkailla pienillä yksityiskohdilla.
Ihan oikeasti minua tuon mekon kanssa jännittää eniten se, että vaikutan liian seksikkäältä ja tyrkyltä, koska se on aika ihonmyötäinen. Sen lisäksi joitakin häiritsee musta väri. Toisaalta mekko on peittävä, mikä on ihan hyvä. Tyylikysymykset muuten eivät varsinaisesti kiinnosta minua tässä.
Ap
Eli vaatteesi on liian pieni, jos se on mielestäsi liian seksikäs. Kuvan naisella näyttää tylsältä työvaatteelta.
Olen itsekin ollut kaksissa häissä mustalla mekolla, toisissa isolla värikkäällä silkkihuivilla ja toisissa sifonkihihoilla ja isolla kasmirhuivilla, vaalean sininen. Häät olivat loka- ja marraskuussa, ei kesällä. Tuo vaate voi olla ajaton, mutta talvivaate eikä juhlavaate.
Itepä kysyit.Minusta mekko näyttää tuon mallin yllä myös todella seksikkäältä.
Oli muuten pakko kokeilla ja pukea mekko päälle. Hyvältä näyttää. Töihin en missään tapauksessa menisi tämän kanssa. Ei ole liian pieni, ei purista mistään ja vetoketju menee vaivatta kiinni.
Saa nähdä kuka bongaa minut häistä alkukesästä tämä mekko päällä ;)Ap
Häissä ei ole tarkoitus näyttää seksikkäältä. Meinaatko iskeä sulhasen rätilläsi 😂?
https://stealherstyle.net/wp-content/uploads/2017/11/bella-hadid-makeup…
Tästä keskustelusta kyllä huomaa hyvin, miten huonosti suomalainen nainen ymmärtää mitään muodin päälle :)