Sen kerran kun uskallan ujona naisena treffeille, mies kutsuu minua ”miestennielijäksi”
Anteeksi mitä? Mitä se edes tarkoittaa, voisiko joku avata?
Miten minusta voi saada sellaisen vaikutelman? Olen ujo, en uskalla enkä osaa olla miesten seurassa rento ja mulla menee aikaa, että uskaltaudun juttelemaan. En ole seurustellut vuosiin ja olen muutenkin kovin yksinäinen. Käyn töissä ja suurimman osan vapaa-ajasta olen kotona ja katson elokuvia ja kuuntelen musiikkia. Olen siis kotihiiri.
Olen ymmälläni tuosta kommentista. Aloin miettimään, onko pituudellani jotain merkitystä? Olen 178cm, mutta pukeudun naisellisesti aina hameisiin ja mekkoihin, hiukseni ovat pitkät, mutta en mielestäni näytä pelottavalta tai vaikeasti lähestyttävältä? Ujoudesta huolimatta olen aina ystävällinen ja hymyilen.
Kommentit (52)
ap vaikutti aika kuumakaiselta, panisin. Mies44
Olitko yläasteella pahistyttö ja hengasitko silloin jännien kundien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Olitko yläasteella pahistyttö ja hengasitko silloin jännien kundien kanssa?
En, vaan kiusattu. Siitä tämä aikuisiän ujous ja epävarmuus miesten seurassa. Pahimpia kiusaajiani olivat juuri pojat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä yritti kehua ulkonäköäsi eikä oikein osaa kieltä tarpeeksi monipuolisesti tai möläytti noin jännityksen takia.
Jos on uusi tuttavuus kyseessä, eihän hän edes tiedä, millainen olet.
Ehkäpä miehen kaverit sanoi, että on P*nnut tota naista. Poikien illoissa kuulemma pelataan tinderiä porukalla ja naureskellaan naisten profiileille.
En ole koskaan nähnyt tai kuullut kenenkään tekevän tuollaista. Terv mies
Minä olen Tampereella ravintola Ohranjyvässä seurannut kun viereisessä pöydässä iso poikajoukko selasi Tinderiä ja kommentoi niin kovaan ääneen että koko ravintola kuuli. Ne kommentit olivat tosi törkeitä, kuten onko spuolitauti yms. yms. Mulkoilin pahasti mutta eivät edes huomanneet. Pahinta oli että mukana oli myös yksi nainen joka myös nauroi mukana näille muille naisille!
Onneksi lähdin pois tinderistä. Jos miestä ei löydy normaalissa elämän kanssakäymistilanteissa, niin oon sitten yksin.
Ujo nainen sentään pääsee treffeille. Ujona miehenä meetoo kampanja löi vielä lisää kapuloita rattaisiini.
Vierailija kirjoitti:
Ujo nainen sentään pääsee treffeille. Ujona miehenä meetoo kampanja löi vielä lisää kapuloita rattaisiini.
Älä nyt...
Mä niin toivoisin, että miehet uskaltaisi tulla pyytämään mua ulos/lounaalle/kahville tms jos pitävät minua viehättävänä tai kiinnostavana. :( Itse olen liian ujo tekemään ensimmäistä liikettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein heti, kun latasin tinderin, niin yksi ensimmäisistä keskustelukavereista teki johtopäätöksen, että olen sarjadeittailija. En tiennyt mitä se tarkoitti ja kuulosti oudolta. Olin eronnut joitain kuukausia aiemmin ja viimeksi ollut treffeillä 10 vuotta sitten.
No jopa on jännä :o millainen olet tyyliltäsi?
Tyyliltä? Hyvin tavallinen. Silmälasit. En laittaudu. Kuvissa minä, koiria ja kavereita. Ikää 41.
Tällä miehellä oli jotain pahoja naistraumoja. Oli eronnut neljä vuotta aiemmin ja ollut vain katastrofitreffeillä. Olisi ollut mielenkiintoista tietää millainen kuvatus olisi treffeille tullut. 😂
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla siis ujonakin tapana ahdistella naisia ja kouria heitä tms. Normaali ujokin mies ymmärtää mikä ero on ahdistelulla ja flirtillä.
Olen itsekkin törmännyt treffeillä miehiin joille naisen vuosien varrella keräämät kokemukset miehistä on kuin punainen vaate. Miehillä kyllä saa heidän mielestään olla kokemusta,.mutta jos naisella on ollut monia miehiä niin he ovat heti lumppuja.
Kyllähän jokaisella yli 50v ihmisellä, oli sitten mies tai nainen on jonkinlainen historia takanapäin.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekkin törmännyt treffeillä miehiin joille naisen vuosien varrella keräämät kokemukset miehistä on kuin punainen vaate. Miehillä kyllä saa heidän mielestään olla kokemusta,.mutta jos naisella on ollut monia miehiä niin he ovat heti lumppuja.
Kyllähän jokaisella yli 50v ihmisellä, oli sitten mies tai nainen on jonkinlainen historia takanapäin.
Niinpä. Kuulostaa arveluttavalta, jos tuntee olevansa velvollinen selvittämään uppo-oudolle tyypille menneisyyttään heti kättelystä, miessuhteista ja niiden määrästä puhumattakaan. Tuosta piirteestä voi toisaalta haistaa jotain mehen luonteesta, mahdollisesta huonosta itsetunnosta ja kontrollointitaipumuksesta. Aikuiset ihmiset lähtevät siitä, että toisella on (toivottavasti) ollut seksielämää ja mielellään miellyttävää sellaista, jos nyt lähdetään siitä että seksi on hieno juttu eikä jotain vaarallista ja inhottavaa.
Nämä miestennielijäarvailut ovat myös tökeröitä. Tyyppi ei ole selvästikään valmis treffaamaan naisia, jos ei pääse irti jostain hutsumielikuvista.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen Tampereella ravintola Ohranjyvässä seurannut kun viereisessä pöydässä iso poikajoukko selasi Tinderiä ja kommentoi niin kovaan ääneen että koko ravintola kuuli. Ne kommentit olivat tosi törkeitä, kuten onko spuolitauti yms. yms. Mulkoilin pahasti mutta eivät edes huomanneet. Pahinta oli että mukana oli myös yksi nainen joka myös nauroi mukana näille muille naisille!
Uskotko, että saatttaa löytyä naisporukkakin, joka tehnyt samaa?
Osa ihmisistä tekee 15-60 minuutin treffien pohjalta ihmeanalyysejä toisesta. Itse koitan keskittyä omaan fiilikseeni. Kiinnostunko toisesta ja uskonko meillä olevan madollisuuksia suhteeseen.
Tietysti on mahdollista, että tulee pelkän ulkonäön perusteella leimatuksi tietynlaiseksi. Aloittajan tapauksessa voi hyvinkin olla kyse tästä, jos mies ei häntä vielä kunnolla tunne. Ensimmäiset treffit eivät välttämättä paljoa kerro, mutta nopeasti tutustumisen myötä kyllä huomaa mikä on totuus.
Vastaavanlaisten mielikuvien syntymiseen ei toisaalta aina vaikuta niinkään ulkonäkö vaan käytös. Jos treffikumppani on esimerkiksi todella itsevarman oloinen (jopa röyhkeyteen asti), supliikki ja flirttaileva, pyrkii heti iholle ja jutut ovat kaksimielisiä, en voi välttyä tietynlaisilta mielikuvilta. Kuvauksen kaltainen on esittäytynyt minulle ujona. Lienee sanomattakin selvää että yllätys treffeillä oli melkoinen. Joko ihminen ei itse yhtään hahmota omaa käyttäytymistään tai sitten kyse on tarkoituksellisesta harhaanjohtamisesta. Ujoutta ei yleensä pysty täysin piilottamaan, joten jos siitä ei näy mitään merkkiä päällepäin, ihminen ei mitä todennäköisimmin ole ujo. Ap:n käyttäytyminen tuskin on ihan tuollaista treffeillä ollut, mutta joka tapauksessa ulkopuolinen voi nähdä aivan eri tavalla kuin miten itse näkee.
Aina on toki mahdollista että on kaikesta huolimatta väärässä, mutta täysin tyhjästä mielikuvat eivät yleensä synny.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi lähdin pois tinderistä. Jos miestä ei löydy normaalissa elämän kanssakäymistilanteissa, niin oon sitten yksin.
Baarien ulkopuolella taitaa olla pariutumisen mahdollisuudet aika rajalliset. Kaverin kautta mahdollisuus tai jos työpaikalla jollain ns. haku päällä.
Vierailija kirjoitti:
Mä niin toivoisin, että miehet uskaltaisi tulla pyytämään mua ulos/lounaalle/kahville tms jos pitävät minua viehättävänä tai kiinnostavana. :( Itse olen liian ujo tekemään ensimmäistä liikettä.
Mä jouduin vaihtamaan naapurimaan miehiin just tuosta syystä. Onneksi noita näyttää olevan Suomessakin jolloin ei tarvitse välttämättä matkustaa. Käytöstavat vaikuttaa myöskin enemmistöltä löytyvän. Tinderi vaihtui date24.ee:hen
Minä kyllä uskoisin tuon olleen kehu. Siis että mies tarkoittaa sillä naisen olevan kuuma ja saavan kenet haluaa. Miesten sanallinen ulosanti on aina muutenkin vähän mitä on, enemmän joutuu päättelemään eleistä, ilmeistä ja muusta käytöksestä.
Jännä. Naiselle kyse on siitä, että vain _uskaltautuu_ treffeille. Eli seuraa kyllä riittäisi. Miehelle kyse on siitä, että joskus edes pääsisi treffeille.
Aggressiivinen käytös peittää hauraan egon. Kaveri ei tiedä, että hyvällä, sivistyneellä ja ystävällisellä käytöksellä tekee hyvän vaikutuksen ja voi saada myös jatkotreffit. Hän on kuullut pelimieskaverilta että kun pissisten joukossa tylyttää ja vähättelee niitä, näyttää voittajalta. Pelimieskaveri on myös kertonut että lauman Alpha naista kannattaa yrittää myös imarrella kertomalla kuinka vaikuttava hän on miesten mielestä, mutta reteesti ja hieman karikatyrisoiden. Antaen ymmärtää että tämä nainen voisi olla hänen arvoisensa.
Hän yrittää matkia tätä käytöstä parantaakseen mahdollisuuksiaan naismarkkinoilla, josta hän ei paljon ymmärrä ja jossa hän yrittää pärjätä. Hän ei tiedä saaneensa huonoja neuvoja.
Kokeile seuraavaa:
Sano hänelle että "Tuo on yksinkertaistava ja lokeroiva, aika halventava kuvaus kenestäkään naisesta. Ajatteletko tosiaan minusta näin vai yrititkö tehdä vaikutuksen?"
Huom! Jos kyseessä on pohjimmiltaan hyvä mies joka on saanut huonoja neuvoja, hän huomaa pelin paljastuneen ja on pahoillaan. Kertoo ehkä että pelimieskaveri kertoi että pitää näyttää itsevarmalta, jne. Jos kyseessä on pelimies itse, hän ei myönnä mitään vaan kertoo että se oli kohteliaisuus ja kuvaa sitä kuinka haluttava sinä olet... Huomaat kaavan? Pelimiehille naisen saaminen on peliä ja palkintona on ... piirakkaa.
ok. Tämä oli aika yksinkertaistettu versio, mutta näin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Jännä. Naiselle kyse on siitä, että vain _uskaltautuu_ treffeille. Eli seuraa kyllä riittäisi. Miehelle kyse on siitä, että joskus edes pääsisi treffeille.
Oliko taas peräti eilen kun tuosta oli ollut puhetta? Käyttäisitte hyödyksenne Itä-Euroopassa vallitsevaa Suomi buumia naisten osalta. Corona rajoittaa jonkun verran liikkumista, mutta ei kuitenkaan sitä etteikö voisi jo nyt ottaa ensikontaktia. Valitettavasti työtöntä/varatonta eivät huoli