Kun naiset usein sanovat että lyhyt tukka nuorentaa..
Niin kenen mielestä ja laittakaa esimerkkejä? Itse en ole huomannut tätä, töissäkin yksi nainen leikkasi lyhyen tukan ja monet kollegat kehuivat että nuorentaa mutta itse katsoin että tulipa tätityyli. Kun kasvatti taas pidemmäksi niin johan nuoreni. Mihin tämä uskomus perustuu?
Kommentit (177)
Mä tykkään Annesta oli hiukset pitkät tai lyhyet. Säätiedot joudun kyllä katsomaan koneelta kun on niin paljon silmänruokaa että enuste menee ohi alvariinsa.
Vierailija kirjoitti:
Polkkahan on tosi trendikäs! Kaya Gerber leikkas vasta tosi lyhyen ysäripolkan 🙌
Vähän urpå vertaus😂Kaya on about 17v;D
Lyhyet hiukset sopivat mielestäni parhaiten naisille, joilla on sirot ja kapeat kasvot.
Itse onnistun kovin lyhyttukkaisena muistuttamaan isääni. Olen valinnnut sen paljon parjatun polkkatukan. Helppo saada muotoonsa föönaamalla eikä nyt haittaa, jos ei ihan parin kuukauden välein käy leikkauttamassa (en värjää).
Makuasioita. Yksi tykkää yhdestä tyylistä ja toinen toisesta. Maailmaan mahtuu.
T: täti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhea paniikki päällä palstalla. Kateus on kamalaa. Nämä lyhythiuksiset, kaljuuntuneet, pinkkihiuksiset ovat kateellisia pitkähiuksisille naisille, joilla paksut hiukset.😊
Samaa mieltä. Suomalaisilla keski-ikäisillä liian usein kynitty, lyhyt ja ohut hiusmalli. Muutama pinkki/räikeän punainen raita, geometrisesti leikatuissa hiuksissa. Tai mustaksi värjätyt, lyhyet hiukset, mustat silmälasit, kasvot kovan ja kireän näköiset.
Joo, suomalaisilla miehilläkin ohuet hiukset, joita kammataan sisäkumin peitoksi sivulta. Geenit nääs.. Niihin kun ei voi vaikuttaa. Ei auta biotiinia, sinkki, proteiinin syönti, savuttomuus ja raittius, Kollageeni, hyvät rasvat... Ohuet on. Vaikkakin hyväkuntoiset muuten. Vaaleat ja lapaluihin saakka.
Mulla on aina ollut pitkät hiukset ja kesällä leikkasin polkkatukan, kun "kaikki" kannustivat. Se oli instant tanttalook. Järkky! Olen kuitenkin aina ollut suht nuoren ja hoikan näköinen.
Olen 46 v ja kasvatan hiuksia takaisin. Nyt jo yli olkapäiden, onneksi.
Näin miehenä sanon että omaa silmää miellyttää nuoret naiset joilla pitkä tukka ja sitten oman ikäiseni naiset ( eli 50v ) joilla taas on lyhyet hiukset. Lyhyet hiukset nuorentaa vanhempaa naista vähän poikamaiseksi joka tuo kasvoihin nuoruutta. Eli lyhyesti, nuori=pitkät hiukset
Vanha = lyhyet hiukset ( ei siis mikään siili vaan sellainen puolipitkä polkka tukka )
Lihaville naisille sopii pitkä tukka , lyhyt vaan pahentaa varsinkin jos paino menee sinne plus 80 kg ja yli, mikä on siis naislle jo ihan aika paljonkin painoa 😲
Ei olla sanottu että liian lyhyt tukka nuorentaa. Vaan hiusten lyhentäminen raikastaa. Pitkät hiukset tekevät kasvot raskaaksi joillakin.
Vierailija kirjoitti:
Saan todella paljon kehuja lyhyttukkaisena. Omasta mielestänikin näytän paljon paremmalta näin.
Sama
Vanhat ä m m ä t leikkaa joukolla tukkansa lyhyeksi ja kilpaa kehuvat kuinka nuorekasta on. No ei ole!
Miten lyhyt tukka nuorentaa kun nuorilla naisilla on pitkät hiukset ja melkein vain vanhoilla lyhyet? :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina ollut pitkät hiukset ja kesällä leikkasin polkkatukan, kun "kaikki" kannustivat. Se oli instant tanttalook. Järkky! Olen kuitenkin aina ollut suht nuoren ja hoikan näköinen.
Olen 46 v ja kasvatan hiuksia takaisin. Nyt jo yli olkapäiden, onneksi.
Mikä hiton POLKKAtukka.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä näissä ketjuissa aina kuvitellaan, että pitkät hiukset tarkoittaa takapuoleen roikkuvaa, suoraa ja laittamatonta tukkaa... Sellainen nyt ei pue juuri ketään. Pitkät hiukset voi olla esim. vähän solisluiden alle, ei aina tarvitse ottaa vertailukohdaksi jotain Cousin It -reuhkaa.
Lyhyet hiukset tuovat esiin kaikki mahdolliset virheet ja iän tuomat muutokset kasvoilta ja kaulan seudulta: rypyt, juonteet, kaulamakkarat, niskakyhmyn, kasvoläskit ja pulleat posket, luomet ja pigmenttiläiskät. Harvaa se malli varsinaisesti imartelee.
Sinä ilmeisesti vastaavasti kuvittelet, että lyhyt tukka on se parisenttiseksi kynitty. Nimenomaan pitkä tukka (jota yleensä pidetään kiinni), tuo esille nuo mainitsemasi. Sopivan lyhyt ja oikein leikattu tukka sen sijaan peittää sen mitä halutaan ja kehystää kasvoja huomattavasti paremmin
Vierailija kirjoitti:
Minulla pitkä tukka vanhentaa, jos annan sen valua suorana - tekee kasvoistakin alaspäin valuvat ja pitkulaiset. Riippuu varmaan ihmisestä.
Ei tuossakaan pidä paikkaansa, että se pitkä tukka vanhentaa vaan pikemminkin se on huono leikkaus joka vanhentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa.
Miehillä muutos hiustyylissä ei vaikuta mihinkään. He näyttävät aina ikäisiään vanhemmilta.
Vaihdevuosien vaikutukset kehossa
Keski-iässä jokaisen kehossa alkaa tapahtua muutoksia. Osa liittyy ikään, osa hormonaalisiin muutoksiin eli estrogeenitasojen laskuun.
Paino
Lihavuus yleistyy iän mukana. Keski-ikäisillä painonnousu voi keskimäärin olla yli puoli kiloa vuodessa, mutta yksilölliset erot ovat suuria. Epidemiologisissa tutkimuksissa ei ole todettu mitään hyppäystä lihavuuden yleisyydessä menopaussi-ikäisillä. Tutkimusten mukaan munasarjojen hormonitoiminnan hiipuminen menopaussissa ei merkittävästi vaikuta painoon. Sen sijaan vaihdevuosi-ikään liittyvillä elämäntapojen muutoksilla, etenkin liikunnan vähäisyydellä, näyttää olevan selvä yhteys painon muutoksiin. Hormonaaliset muutokset näyttävät vaikuttavan rasvan jakaantumiseen elimistössä. Vatsaontelon sisään kertyvä rasvakudos on haitallista; se ilmenee vyötärölihavuutena. Ennen menopaussi-ikää naisilla on vähemmän vyötärölihavuutta kuin miehillä, mutta menopaussin jälkeen ero tasoittuu. Vatsaontelon sisälle, sisäelimien ympärille kertyvän rasvan määrä suurenee vaihdevuosien jälkeen.
Rinnat
Estrogeenin vähenemisen seurauksena rinnat pienenevät ja veltostuvat. Rasvakudoksen osuus rinnasta kasvaa ja rauhaskudoksen osuus vastaavasti vähenee. Mitä suuremmat rinnat ovat, sitä suurempi myös muutos yleensä on.
Iho, limakalvot ja hiukset
Estrogeenin väheneminen nopeuttaa myös ihon vanhenemista. Iho menettää kimmoisuuttaan ja ohenee. Iho myös palaa auringossa aiempaa helpommin. Talirauhasten toiminnan heikkeneminen puolestaan lisää ihon kuivuutta ja hilseilyä. Kaikki nämä ihon muutokset kuuluvat luonnolliseen ikääntymiseen, eikä niitä voi kokonaan estää. Joillakin estrogeenin vähenemiseen liittyy karvoituksen lisääntyminen kasvojen alueella. Hiusten rakenne muuttuu, ne ohenevat ja menettävät jäntevyyttään. Hiustenlähtö voi pahentua.
Limakalvot ohenevat ja esimerkiksi kuivasilmäisyys, nenän tukkoisuus ja kuivan suun oireilu lisääntyy. Nämä oireet eivät kuitenkaan näytä liittyvän estrogeenin puutteeseen, eikä estrogeenihoidosta ole hyötyä (toisin kuin emättimen limakalvojen kuivuuden hoidossa).
Virtsa- ja sukuelimet
Emättimen ja virtsaputken limakalvo kuivuu ja ohenee aiheuttaen erilaisia vaivoja. Myös toistuvat emätintulehdukset tai virtsarakon tulehdukset ovat mahdollisia, sillä emättimen bakteerikanta muuttuu, eikä se enää suojaa yhtä hyvin tulehduksilta kuin ennen.
Luusto ja lihakset
Estrogeenin väheneminen heikentää luustoa ja altistaa osteoporoosille. Luuntiheys alenee 13 % ainakin viitenä ensimmäisenä vuotena menopaussin jälkeen. Aivan yhtä varmasti ei tiedetä, miten selvästi estrogeenivajaus liittyy muihin tukielinoireisiin. Vaihdevuosien aikana saattaa esiintyä myös tuki- ja liikuntaelimistön oireita, nivelkipuja ja nivelten arkuutta. Sekä reuman että fibromyalgian oireet voivat pahentua.
Sydän- ja verisuonielimistö
Sydän- ja verisuonisairaudet ovat yleisin suomalaisen sairastuvuuden ja kuolleisuuden syy. Hedelmällisessä iässä naisen vaara sairastua sepelvaltimotautiin on noin viidesosa vastaavan ikäisen miehen riskistä. Kymmenen vuotta menopaussin jälkeen naisten ja miesten sairastuvuus on samanlainen. Useat tutkimukset osoittavat estrogeenin suojaavan naisen valtimoita ja tämä suojavaikutus häviää vaihdevuosien myötä. Munasarjojen toiminnan ennenaikainen loppuminen johtaa sepelvaltimotaudin vaaran suurenemiseen ja taudin varhaisempaan ilmaantuvuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko nähneet yhtään lyhyt hiuksista romaninaista? , kuuluu varmaan kulttuuriin pitkät hiukset iästä riippumatta.
Ei kysytä että käykö vai ei tämä hiusmalli.
Minä ihailen romaninaisten hiuksia. Todella pitkät ja paksut hiukset, usein kiharalla. Upeat :)
Mutta kovin kiillottomat ovat heidän hiuksensa. Mielestäni romaninaisten hiukset ei ole erityisen upeat.
Nuorena minua puki lyhyt tukka. Vanhenin ja sairastuin, lyhyt tukka kamala kun kasvot eivät enää nätit. Nyt pitkät hiukset omalla värillä, aika usein kiinni mutta hoidan niitä hyvin kun ovat paksut ja taipuisat. Naamalle en voi enää mitään.