Kun naiset usein sanovat että lyhyt tukka nuorentaa..
Niin kenen mielestä ja laittakaa esimerkkejä? Itse en ole huomannut tätä, töissäkin yksi nainen leikkasi lyhyen tukan ja monet kollegat kehuivat että nuorentaa mutta itse katsoin että tulipa tätityyli. Kun kasvatti taas pidemmäksi niin johan nuoreni. Mihin tämä uskomus perustuu?
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaunis niskalinja, joka kannattaa ehdottomasti pitää näkyvissä. Myös otsatukka pukee minua. Polkka vanhentaa.
Leikkasin pitkät vaaleat hiukseni lyhyiksi noin 25-vuotiaana. Ahdistelu julkisissa kulkuvälineissä väheni saman tien. Sen sijaan kohteliaat ikäiseni miehet alkoivat lähestyä.
Pitkät hiukset ovat monella kauniit. Minulla lyhyt on se juttu.
Samoin, olen huomannut että hyvän itsetunnon omaavat miehet kiinostuvat lyhyttukkaisista naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohuthiuksiset, lyhyiksi hiuksensa pakon edessä nyrhineet naiset haukkuvat ikätovereitaan pitkistä ja paksuista hiuksista. Kateus!
Aika rumasti tässä ketjussa haukutaan lyhythiuksisia... katsopa peiliin.
Ja joo, itse jouduin tosiaan leikkauttamaan tukkani lyhyeksi koska se ohentui lyhyessä ajassa terveydellisistä syistä eikä enää näyttänyt mielestäni hyvältä edes polkkapituudessa. Kuitenkin ilokseni totesin että näytän itse asiassa hyvältä lyhyessä tukassa, en kadehdi kenenkään hiuksia eikä minua onneksi kiinnosta random palstamiesten tai -naisten mielipiteet.
Joitain toisia voi kyllä satuttaa, joten miettikää vähän mitä päästelette näppäimistöltänne. N48
Vierailija kirjoitti:
Oletteko nähneet yhtään lyhyt hiuksista romaninaista? , kuuluu varmaan kulttuuriin pitkät hiukset iästä riippumatta.
Ei kysytä että käykö vai ei tämä hiusmalli.
Montako pitkäkasvoista tai ohuttukkaista olet nähnyt? Ei ihme.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut monelle sanottavan näin että lyhyet hiukset nuorentaa. Ei minusta. Mulla on selkään asti pitkät hiukset ja ne ovat nuorekkaat. Olen 46v ja jos leikkaisin lyhyet hiukset näyttäisin varmasti 50v tanttenilta.
Hoho. 46 vuotiashan ON 50 vuotias taneli.
Itse olen 37-38 vuotias mees ja leikkasin pääni kaljuksi pari kuukautta sitten. Joskus mulla on ollut kyllä pitkä hevilettikin. Ja sellaisen ajattelin kasvattaa taas takaisin. Mutta ei se hetkessä kasva. Kestää about 2-3 vuotta. Mutta parissa kuukaudessa on miljuunan alku.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet hiukset ovat helppohoitoiset. Ei tarvi kuitenkaan kyniä ja silti on lyhyt ja kiva
En ole ikinä ymmärtänyt tätä lyhyen tukan helppoutta. Minulla oli aikanaan todella lyhyet hiukset, ja aamuisin kului vähintään puoli tuntia hiustenlaittoon, koska ne piti muotoilla oikeaan asentoonsa. Hetätessäni osa hiuksista sojotti taivasta kohti, osa oli liiskautunut päänahkaan kiinni, ja loput muuten vaan huonosti. Ensin piti kastella hiukset vedellä ja muotoilutuotteilla, ja sen jälkeen föönätä ja muotoilla raudalla. Ei siis ollut puhettakaan että olisin voinut lähteä ulos tuosta noin vaan. Nykyään on hartioille ulottuva puolipitkä polkka, ja se on ihanan helppohoitoinen.
Ehkä kyse onkin asenteesta. Joskus parikin sataa vuotta sitten, jos tyttö leikkasi lyhyen tukan niin haukuttiin tyyliin pojaksi. Ja pidettiin pitkiä hiuksia leteilla.
Ja oikeesti lyhyellä tukala on muitakin hyviä puolia. Esimerkiksi se on helppo hoitaa, ja juurikasvua ei vie niin kauan kasvattaa pois, jos tiuhaan tykkää hiusvärejä vaihdella.
Ja riippuu ihan kasvojen piirteistä miltä se näyttää.
Joillakin se näyttää tosi upealta, joillekkin se ei vaan sovi millään. Mutta mitäpä se niin kauaa haittaa, kun ei ole omasta päästä kiinni?
Ap:n kaltaiset ovat vain varmaan kateellisia ettei lyhyt tukka omiin piirteihin sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin antaa enemmän ikäisensä vaikutelman. Esim. kun Tanja Karpelalla oli vielä pitkät hiukset, saattoi takaapäin katsoa, että tossa menee joku parikymppinen pimu, ja sitten näytti kääntyessään paljon päälle 50 v. Hän on vielä sen alle.
Takaa lyseo, edestä museo!
Raikas, tuore huumori sulla, not.
Riippuu kasvoista! Esim. Tarja Turusella ja Angelina Joliella on kulmikkaat kasvot ja vahva luusto jossa vanheneminen ei näy niin radikaalisti, heille sopii pitkä suora tukka.
Mutta monilla vaan pitkä, naamalla roikkuva tukka korostaa hamsterinposkia ja sitä, miten koko naama alkanut valua.
Mulla on lapaluihin asti ulottuva harmaa järkyttävän paksu laineikas/kihara tukka. Naamani roikkuu ja minulla on hamsterimainen suunympärys. En välitä p*skaakaan näyttäisinkö nuoremmalta esim lyhyemmässä ja/tai värjätyssä tukassa. Miestä en enää jaksa muutenka pitää, on niin työlästä. Tykkään olla matamimimmi.
N52
Oikeasti helpot hiukset on siili. Suosittelen!
Mikä ihme muiden ihmisten hiusten pituudessa jaksaa kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Ainakin se tekee miehen näköiseksi.
Jos on pitkä ja ohut lurutukka, joka vaan roikkuu tai jota pitää pitää kiinni, ne sekö tekee naisellisen ja nuoren näköiseksi?
Jokainen voi pitää semmoista hiusmallit, kuin itse haluaa, pskaako se muille kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet hiukset ovat helppohoitoiset. Ei tarvi kuitenkaan kyniä ja silti on lyhyt ja kiva
Lyhyet hiukset hapsottaa aina johonkin suuntaan, ja joka aamu saa olla laittamassa. Pitkät pysyvät sileinä ja saa tarvittaessa ponnarille.
Hartiapituus käy mielestäni minkä ikäiselle hyvänsä. Sitä pidemmät miellän nuorten, alle 30-vuotiaiden hiuksiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin se tekee miehen näköiseksi.
siihen se nuorentaminen varmaan perustuukin, koska yli 25v nainen on loppuunrupsahtanut, mutta 30v mies on vielä ok
Riippuu varmaan tosi paljon ihmisestä sopiiko lyhyt vai ei. Jos on tanakka vartalo, lyhyt tukka=tätityyli
Mielestäni oma fiiliskin nuorentaa. Jos niskassa roikkuu painava hiusmatto jonka laittaminen vie älyttömästi aikaa ja vaivaa niin kyllä se syö itseltäni (paksutukkaisena) energiaa. Itse leikkaan omaani lyhyemmäksi eri välineillä ja olenkin oppinut jo näppäräksi.
Tulee hyvä fiilis kun tukka on kevyt ja sitä osaa itse lyhentää sellaiseksi kuin haluaa ja ei tarvitse istua kampaajan tuolissa toisen ihmisen kädentaitojen armoilla puhuen small talkia ja peläten samalla koronan leviämistä. Olen myös kehujakin kuullut tukasta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaunis niskalinja, joka kannattaa ehdottomasti pitää näkyvissä. Myös otsatukka pukee minua. Polkka vanhentaa.
Leikkasin pitkät vaaleat hiukseni lyhyiksi noin 25-vuotiaana. Ahdistelu julkisissa kulkuvälineissä väheni saman tien. Sen sijaan kohteliaat ikäiseni miehet alkoivat lähestyä.
Pitkät hiukset ovat monella kauniit. Minulla lyhyt on se juttu.
No mulla taas on melkein koko elämäni ollut pitkät vaaleat hiukset, erittäin hyväkuntoiset ja paksut. Olen ikisinkku eikä yksikään mies ole lähestynyt minua hyvässä tai pahassa mielessä :D. En kuitenkaan aio leikata hiuksiani minkään ikärajan takia, nyt olen 38 ja ainakin vielä pitkät pukevat parhaiten.
Joillekin tottakai sopii, eikä kysymys mielestäni ole niinkään siitä näyttääkö nuoremmalta vai vanhemmalta vaan siitä, että useimmat naiset näyttävät pitkällä tukalla KAUNIIMMALTA kuin lyhyellä.
Tyttömäisemmältä, naisellisemmalta jne.
Kaikkia ei tietenkään edes kiinnosta näyttää siltä.