Kun naiset usein sanovat että lyhyt tukka nuorentaa..
Niin kenen mielestä ja laittakaa esimerkkejä? Itse en ole huomannut tätä, töissäkin yksi nainen leikkasi lyhyen tukan ja monet kollegat kehuivat että nuorentaa mutta itse katsoin että tulipa tätityyli. Kun kasvatti taas pidemmäksi niin johan nuoreni. Mihin tämä uskomus perustuu?
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun näen lyhythiuksisen naisen, tulee wau-efekti. Eli uskon, että ovat yleisestikin etulyöntiasemassa parisuhdemarkkinoilla. Ne jotka tavoittelevat parasta, kiinnittävät huomionsa tavanomaisuudesta poikkeavaan. Myöskin älykäs mies yleisestiottaen halveksii muodin perässä juoksijoita.
Mies napataan pitkillä hiuksilla ja avioliitossa muututaan kananpyllyiksi.
Näin ainakin näyttää olevan.
Eli epätoivoisilla naisilla pitkät hiukset, tyytyväisillä lyhyet?
(Olettaen, että kyseiset naiset haluavat avioitua ja ovat onnellisia kun saavat vakiintuneen parisuhteen)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun näen lyhythiuksisen naisen, tulee wau-efekti. Eli uskon, että ovat yleisestikin etulyöntiasemassa parisuhdemarkkinoilla. Ne jotka tavoittelevat parasta, kiinnittävät huomionsa tavanomaisuudesta poikkeavaan. Myöskin älykäs mies yleisestiottaen halveksii muodin perässä juoksijoita.
(Olettaen, että kyseiset naiset haluavat avioitua ja ovat onnellisia kun saavat vakiintuneen parisuhteen)
Ainakin parin kananpyllyksi muuttuneen miehet käy vieraissa.
Itselläni on ollut pitkät tai puolipitkät suhdestatuksesta huolimatta, ikää pian 40v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on ollut pitkät tai puolipitkät suhdestatuksesta huolimatta, ikää pian 40v.
Eli omalla kohdallasi et näe, että hiusten pituudella olisi mitään merkitystä parisuhdetilanteeseen, mutta naapurin Jenni voi syyttää lyhyttä hiusmalliaan siitä että puoliso pettää?
Minun eräs kaveri näyttää paljon ikäistään vanhemmalta ja kyllä tuo pitää paikkansa että lyhyt tukka nuorentaa. Muistan kun tapasin neidin, oltiin yliopistolla ja luulin ensin aikuisopiskelijaksi joka tullut takaisin työelämästä opiskelemaan, olikin 21v vanha... Olin lähes varma että olisi yli 30v jolla tyyliin jo lapsia :D
Silloin oli pitkä tukka ja nyt leikannut lyhyeksi, ihan varmasti näyttääkseen nuoremmalta. Ja nyt näyttää kyllä paljon nuoremmalta. Ajattelee jotenkin helpommin 25 vuotiaaksi kuin 35 vuotiaaksi kun nuorekas lyhyt tukka.
Ainakin näin miehen näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkähiuksisia huippumallejakin petetään, että silleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä suhdestatuksesi nyt on? Alat olemaan nimittäin aika vanha... Kohta et enää kelpaa miehille ja vaikka kelpaisit, on miehellä oikeus pettää sinua nuorempien naisten kanssa.
Tällaista se on kun haluaa pelata miesten säännöillä.
Impulsiivinensonni kirjoitti:
No tässä 48v miehen mielipide:
Kyllä pitkät hiukset nuorentavat. Ja jos eivät nuorenna, tekevät seksuaalisesti haluttavammaksi.
Joo-o. Kyllä se Tommi Läntinenkin on siis niin pantavan näköinen, kun ne pitkät harvat ja kaksihaaraiset hiukset roikkuu vanhaan malliin:DD
Olen 45v mies. Mielestäni lyhyt tukka ei sovi naisille. se tekee monesti varsinkin iäkkäämmistä naisista miehen näköisiä . Hiukset pitää olla vähintään olkapäille asti . Hiukset vaikuttaa muutenkin naisen viähättävyyten tosi paljon mitä pidemmät sen parempi.
Saattaisin ottaa vanhemmankin naisen jos hiukset pitkät.
Tää on naiset oikeesti tosi tärkeä juttu miehille. Varsinkin yli 40 vuotiaan naiset kasvattakaa pitkät hiukset saatte varmasti enemmän huomiota varsinkin treffi sivustoilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen 45v mies. Mielestäni lyhyt tukka ei sovi naisille. se tekee monesti varsinkin iäkkäämmistä naisista miehen näköisiä . Hiukset pitää olla vähintään olkapäille asti . Hiukset vaikuttaa muutenkin naisen viähättävyyten tosi paljon mitä pidemmät sen parempi.
Saattaisin ottaa vanhemmankin naisen jos hiukset pitkät.
Tää on naiset oikeesti tosi tärkeä juttu miehille. Varsinkin yli 40 vuotiaan naiset kasvattakaa pitkät hiukset saatte varmasti enemmän huomiota varsinkin treffi sivustoilla.
Olen törmännyt pariin, jolle hiusten pituus oli lähestulkoon deal breaker. Naisella oli tavatessa lyhyt tukka, mies toivoi kovasti pitkää tukkaa. Kasvattaminen haluttuun pituuteen olisi vienyt vähintään pari vuotta. Nainen (joka oli aiemmin ollut hyvin tyytyväinen lyhyeen malliin), oikeasti oli jo miltei kampaajan tuolissa laitattamassa hiuslisäkkeitä, jotta miellyttäisi miestä. Ilmeisesti hinta tuli esteeksi, sillä todella lyhyeen tukkaan tuollainen operaatio olisi kustantanut kohtuullisen summan. Ilmeisesti lopputuloksestakaan eimollut annettavissa takeita.
Kyllä se tukka on jollekin tärkeä asia. No heille tuli ero (yllätys) ja mies etsi seuraavaksi pitkätukkaisen naisen.
Onneksi en ole omassa elämässäni törmännyt näihin kateellisiin tai omasta mielestään kaikkien kadehtimiin ihmisiin.
Minä kehun lyhyen tukan leikanneita naisia siksi että 1) se nyt vaan monesti on näyttänyt paremmalta kuin edellinen malli 2) minä ihailen heitä koska he uskaltavat tehdä niin! Maailma tuntuu edelleen olevan täynnä ihmisiä joiden mielestä naisen tärkein tehtävä on näyttää hyvältä ja se tarkoittaa yhteen ahtaaseen standardiin änkeytymistä. Jos painoindeksi ei ole 19-22, pituus 165-175 cm ja tukka pitkä saa kaikenmaailman tuntemattomilta ääliöiltä kuulla yhtenään miten onkaan niin vastenmielinen ja miksi ei tee sille mitään. Koska lammasmaisesti pelkään erottua joukosta pidän sitä pitkää tukkaa, mutta jo vuosikaudet olen kerännyt rohkeutta leikata tämä onneton luiru lyhyeksi. Kyllä minä ihailen niitä paksuja hiuksiakin, mutta se on syntymälahja, uskallus olla mitä haluaa on hankittu ja minunkin mahdollista ehkä joskus saavuttaa. Kateuden kanssa asialla ei ole mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Halle Berry näytti aikanaan mielettömältä lyhyessä tukassa. Nykyään hänellä on pitkät hiukset ja kylläpäs ne vanhentaa.
Jos sulla on Hallen luusto ja yhtä kauniit kasvot, leikkaa toki lyhyt tukka. Harvoilla vaan on.
"minä ihailen heitä koska he uskaltavat tehdä niin! Maailma tuntuu edelleen olevan täynnä ihmisiä joiden mielestä naisen tärkein tehtävä on näyttää hyvältä"
Eli myönnät lyhyiden tekevän huonommat näköiseksi, ja siksi hiusten leikkaaminen on rohkeaa. Kun uskaltaa olla ei-hyvännäköinen. Mot.
Harvalla on niin paksu tukka että sitä kannattaa pitää pitkänä.
Littana hiirenhäntä ei pue ketään.
Se herättää myötähäpeää.
Miehiltähän tunnetusti saa asiantuntevia
neuvoja hiusten, kengänkorkojen ja pukeutumisen suhteen🙄
Kannattaa toki muistaa että palstalla ei
olekaan miehiä, vaan uleja.
Tuo Pia Gronning on kyllä upea. Upea luusto ja hiukset. Toivon että olisin yhtä upea hänen iässään.
Vierailija kirjoitti:
"minä ihailen heitä koska he uskaltavat tehdä niin! Maailma tuntuu edelleen olevan täynnä ihmisiä joiden mielestä naisen tärkein tehtävä on näyttää hyvältä"
Eli myönnät lyhyiden tekevän huonommat näköiseksi, ja siksi hiusten leikkaaminen on rohkeaa. Kun uskaltaa olla ei-hyvännäköinen. Mot.
Kannattaa lukea se lause loppuun. Ehkä jopa koko viestikin. Toki jos tahdot tahallaan ymmärtää väärin ei sille kai mitään voi.
Miksi sinulla on pakkomielle toisten hiusten pituudesta?
Vierailija kirjoitti:
Minulla pitkä tukka vanhentaa, jos annan sen valua suorana - tekee kasvoistakin alaspäin valuvat ja pitkulaiset. Riippuu varmaan ihmisestä.
Huomasin anopilla saman efektin. Hänellä on muutenkin hiukan ”roikkuva” naama, joten kaikki roikkui. Kun hän lyhensi hiuksiaan, eikä edes leikannut todella lyhyeksi, vaan polkaksi, kasvoilta hävisi monta vuotta! Uusi tyyli sopii todella hyvin!
Sitten täytyy myös sanoa, että hiusten kuntokin vaikuttaa paljon. Jos vain kasvattaa pitkiä hiuksia eikä pidä niistä sen enempää huolta (esm. ajoittainen latvojen pätkäseminen) ja värjää jatkuvasti itselleen oikeasti sopimattomalla värillä, niin kyllä se vanhentaa.
Äitipuolellani on myös pitkät hiukset, mutta hänellä on myös varaa kuukausittain käydä kampaajalla, joten hiukset kiiltävät ja pitkät hiukset eivät häntä vanhenna.
Itse olen jostain välimaastosta. Olen 30v kolmen lapsen äiti ja ei todellakaan ole varaa käydä usein kampaajalla. Itse olen ratkaissut tilanteen pitämällä pitkää polkkatukkaa. Ei pitkä eikä lyhyt ja hiukset saa töissä sille pakolliselle ponnarille, hoitsu kun olen.
Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Lyhyet hiusmallit, vaikka tyylikkäitä olisivatkin, saavat kantajansa näyttämään yleensä vanhemmalta, eivät nuoremmalta. Lyhyt tukka on toki parempi silloin, jos ei viitsi tai osaa hoitaa ja laittaa pitkiä hiuksia tai jos hiukset ovat hyvin ohuet.
Olen itse nyt 38-vuotias ja pitänyt oikeastaan aina suurin piirtein lapaluihin ulottuvaa tukkaa. Hiukseni ovat yleensä kiinni. Osaan tehdä monenlaisia kampauksia, sekä näyttäviä että arkisia, eikä minulla mene kuin viitisen minuuttia aamuisin hiustenlaittoon. Vaikka hiukseni ovat kauniit ja hyväkuntoiset, on yksittäisiä tuttuja, jotka aina ehdottavat hiusten leikkaamista. He itse suosivat lyhyttä tätimallia. Näytän varmasti paremmalta näin, ja sitäpaitsi erotun massasta sillä, että suosin erilaisia kampauksia päivittäin.
Suomessa ei oikein ole sellaista perinnettä, että opeteltaisiin kampausten tekemistä. Ei ole saanut koreilla. Moni keski-ikäinen nainen, jolla on ikänsä ollut pitkät hiukset, ei osaa tehdä edes nutturaa, ja hiukset vain roikkuvat surkeina. Minulta kysytään usein, kuinka olen opetellut laittamaan hiuksiani ja kuinka kauan siihen menee päivittäin aikaa. Eihän siihen mene, kun opettelee rutiinit. Pippa Laukka on idolini hiusten suhteen. Hänellä on upeat hiukset ikäisekseen naiseksi ja kekseliäitä, persoonallisia ja naisellisia kampauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea se lause loppuun. Ehkä jopa koko viestikin. Toki jos tahdot tahallaan ymmärtää väärin ei sille kai mitään voi.
Miksi sinulla on pakkomielle toisten hiusten pituudesta?
Itsepa sanoit että rohkeus tulee siitä, ettei ole hyvännäköinen. Onhan näitä kaiken maailman alakulttuureja joissa rumistaudutaan, samalla lailla rohkeaa mutta rumaa on vaikka käyttää valkeita piilolinssejä.
Mulle on ihan sama kuinka rumia ihmiset on, mun pakkomielle on osoittaa ihmisten epäloogisuudet. Kuten se että ensin väitetään lyhyiden hiusten olevan hyvännäköiset, ja seuraavaksi itsekin myönnetään etteivät ne ole. Tällainen tyhmyys ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kauhea paniikki päällä palstalla. Kateus on kamalaa. Nämä lyhythiuksiset, kaljuuntuneet, pinkkihiuksiset ovat kateellisia pitkähiuksisille naisille, joilla paksut hiukset.😊
Hohhoijaa... Minulla on aina ollut hyvä tukka, paksu ja kiiltävä luonnonkihara. Lapsesta asti välillä lyhyt, välillä pitkä, omalla värillä. Edelleen tukkani on tosi nätti, lähes 60 cm pitkä, mutta ei se vain sovi kulahtaneeseen naamaani. Pidän sitä auki vain kotona. Leikkautan vähintään puolet pois, kunhan taas jaksan raahautua kampaajalle. Ja olen aina ollut sitä mieltä, että keski-ikäistä naista pukee paremmin lyhyet/lyhyehköt hiusmallit kuin pitkät. Näin myös minulla!
Halle Berry näytti aikanaan mielettömältä lyhyessä tukassa. Nykyään hänellä on pitkät hiukset ja kylläpäs ne vanhentaa.