Kun naiset usein sanovat että lyhyt tukka nuorentaa..
Niin kenen mielestä ja laittakaa esimerkkejä? Itse en ole huomannut tätä, töissäkin yksi nainen leikkasi lyhyen tukan ja monet kollegat kehuivat että nuorentaa mutta itse katsoin että tulipa tätityyli. Kun kasvatti taas pidemmäksi niin johan nuoreni. Mihin tämä uskomus perustuu?
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"minä ihailen heitä koska he uskaltavat tehdä niin! Maailma tuntuu edelleen olevan täynnä ihmisiä joiden mielestä naisen tärkein tehtävä on näyttää hyvältä"
Eli myönnät lyhyiden tekevän huonommat näköiseksi, ja siksi hiusten leikkaaminen on rohkeaa. Kun uskaltaa olla ei-hyvännäköinen. Mot.
Kannattaa lukea se lause loppuun. Ehkä jopa koko viestikin. Toki jos tahdot tahallaan ymmärtää väärin ei sille kai mitään voi.
Miksi sinulla on pakkomielle toisten hiusten pituudesta?
Itsepa sanoit että rohkeus tulee siitä, ettei ole hyvännäköinen. Onhan näitä kaiken maailman alakulttuureja joissa rumistaudutaan, samalla lailla rohkeaa mutta rumaa on vaikka käyttää valkeita piilolinssejä.
Mulle on ihan sama kuinka rumia ihmiset on, mun pakkomielle on osoittaa ihmisten epäloogisuudet. Kuten se että ensin väitetään lyhyiden hiusten olevan hyvännäköiset, ja seuraavaksi itsekin myönnetään etteivät ne ole. Tällainen tyhmyys ärsyttää.
Minua taas ärsyttää että ei haluta ymmärtää lukemaansa, tyhmyyden laji siis sekin. Ihan selvästi tuossa on sanottu että kyse on ulkoapäin tulevasta, (vieläpä pienen vähemmistön määrittelemästä) standardista, ei kirjoittajan omasta mielipiteestä.
Oletan että ymmärrät että kaikki eivät ole samaa mieltä siitä mikä näyttää hyvältä. Minusta pillihousut ovat susirumat kaikilla mutta ymmärrän että moni muu ei näin ajattele kun katsoo ihmisiä tuolla kadulla. Sama koskee mitä vaan, hiusten pituutta, paidan väriä, silmälasien muotoa tai kulmakarvojen paksuutta.
Jos se olisi vain pienen vähemmistön kauneusstandardi, miksi siitä poikkeaminen olisi rohkeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"minä ihailen heitä koska he uskaltavat tehdä niin! Maailma tuntuu edelleen olevan täynnä ihmisiä joiden mielestä naisen tärkein tehtävä on näyttää hyvältä"
Eli myönnät lyhyiden tekevän huonommat näköiseksi, ja siksi hiusten leikkaaminen on rohkeaa. Kun uskaltaa olla ei-hyvännäköinen. Mot.
Kannattaa lukea se lause loppuun. Ehkä jopa koko viestikin. Toki jos tahdot tahallaan ymmärtää väärin ei sille kai mitään voi.
Itsepa sanoit että rohkeus tulee siitä, ettei ole hyvännäköinen. Onhan näitä kaiken maailman alakulttuureja joissa rumistaudutaan, samalla lailla rohkeaa mutta rumaa on vaikka käyttää valkeita piilolinssejä.
Mulle on ihan sama kuinka rumia ihmiset on, mun pakkomielle on osoittaa ihmisten epäloogisuudet. Kuten se että ensin väitetään lyhyiden hiusten olevan hyvännäköiset, ja seuraavaksi itsekin myönnetään etteivät ne ole. Tällainen tyhmyys ärsyttää.
Minua taas ärsyttää että ei haluta ymmärtää lukemaansa, tyhmyyden laji siis sekin. Ihan selvästi tuossa on sanottu että kyse on ulkoapäin tulevasta, (vieläpä pienen vähemmistön määrittelemästä) standardista, ei kirjoittajan omasta mielipiteestä.
Oletan että ymmärrät että kaikki eivät ole samaa mieltä siitä mikä näyttää hyvältä. Minusta pillihousut ovat susirumat kaikilla mutta ymmärrän että moni muu ei näin ajattele kun katsoo ihmisiä tuolla kadulla. Sama koskee mitä vaan, hiusten pituutta, paidan väriä, silmälasien muotoa tai kulmakarvojen paksuutta.
Jos se olisi vain pienen vähemmistön kauneusstandardi, miksi siitä poikkeaminen olisi rohkeaa?
Voi hyvänen aika! Pienen vähemmistön _määrittelemä_. Ihan samoin kuten muotikin on pienen ihmisryhmän sanelemaa. Ei kai koko kansa ykskaks keksi tyhjästä vetää päälleen niitä pillihousuja, kyllä se nuijitaan meille päähän kauppojen sisäänostajien ja median taholta. Kauneusihanne kuuluu samaan kategoriaan, se nyt vaan muuttuu hitaammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole alkup. kirjoittaja tai tuo kommentoija, mutta sen tulin sanomaan, että siinä olet oikeassa, ettei kyseessä ole pienen vähemmistön kauneusstandardi. Päinvastoin, hyvin monissa kulttuureissa se on edelleen kyseenalaistamaton perinne ja "totuus" että naisten hiusten tulee olla pitkät. Meilläkin on sellaisia sanontoja, kuten pitkät hiukset ovat naisen kruunu jne.
Lyhyet hiukset naisilla ovat historiallisesti katsoen hyvin tuore ilmiö.
Naisten itse harrastaman painostuksen kanssasisariaan kohtaan perinteen ylläpitämiseksi, mitä tässäkin ketjussa on havaittavissa, myös miehet monesti suosivat pitkähiuksisia naisia. Luin kerran myös yhden raiskaajan kertovan, että hän käy mielellään pitkähiuksisten naisten kimppuun, koska pitkistä hiuksista saa hyvän otteen ja naisen fyysinen päihittäminen helpottuu. Toki suurin osa miehistä ei varmastikaan ajattele näin (ainakaan tiedostaen :P), mutta otin sen vain esimerkiksi, kuinka ihmeellisissä asioissa ihmiset voivat pitää tärkeänä, että naisella on pitkät hiukset. Kun taas miesten hiustyyleille ei paljon aikaa ja energiaa uhrata, kunhan ne vain ovat lyhyet.
Noniin, saatte minun puolesta väitellä tuosta kauneuden käsitteestä niin paljon kuin jaksatte. Mutta miksi ihmeessä se on niin kamalan tärkeää että nainen on ja pyrkii olemaan mahdollisimman kaunis? Minusta elämässä on niin monia tärkeämpiäkin asioita. Monesti käytännöllisyys, vaikka sitten tukassa, on kauneutta tärkeämpää ihan jos jokapäiväistä elämää ajattelee...
Vierailija kirjoitti:
Noniin, saatte minun puolesta väitellä tuosta kauneuden käsitteestä niin paljon kuin jaksatte. Mutta miksi ihmeessä se on niin kamalan tärkeää että nainen on ja pyrkii olemaan mahdollisimman kaunis? Minusta elämässä on niin monia tärkeämpiäkin asioita. Monesti käytännöllisyys, vaikka sitten tukassa, on kauneutta tärkeämpää ihan jos jokapäiväistä elämää ajattelee...
Samaa mieltä.
Mutta naisia kannustetaan keskittymään omaan kauneuteensa, koska
a) kauneusteollisuus saa isot rahat
b) naisilla ei ole aikaa ja energiaa ihmetellä niin paljon muuta menoa, joten miehet voivat sitten keskittyä järjestämään asiat itselleen mahdollisimman suotuisiksi
Vierailija kirjoitti:
Ainakin antaa enemmän ikäisensä vaikutelman. Esim. kun Tanja Karpelalla oli vielä pitkät hiukset, saattoi takaapäin katsoa, että tossa menee joku parikymppinen pimu, ja sitten näytti kääntyessään paljon päälle 50 v. Hän on vielä sen alle.
Onko se siis jotenkin hyvä juttu, jos takaapäin luullaan parikymppiseksi pimuksi? Kenelle? Miksi? Miten hän siitä hyötyy, mitä saa, miten elämänlaatu paranee?
Itselläni pitkä tukka saa naamankin näyttämään entistä enemmän valuvalta, vaikutelma on surullinen vihikoira. Pidäkin aina ponnaria ja kerään rohkeutta leikkauttaa polkan.
Joo pitkä mustaksi värjätty tukka ja vahva meikki, ollaan niin nuorekkaita .. not! Se tyyli ei sovi kuin parikymppisille gooteille, vanhemmat naiset tekee vain pellen näköisiksi vaikka uskovat olevansa nuorekkaita rokkimimmejä,
Vierailija kirjoitti:
Siihen sitten räväkkä väriraita, on tyylikästä.
Näiden lisäksi myös sellaiset "persoonalliset" silmälasit, niin avot! Johan on nuorekas leidi.
Vierailija kirjoitti:
Polkkahan on tosi trendikäs! Kaya Gerber leikkas vasta tosi lyhyen ysäripolkan 🙌
Tämä Kaia Gerber onkin 18-vuotias.
Kasvoihin sopivaan hiusmalliin.
Vierailija kirjoitti:
Kateuteen😉
Kateuskortti vedetty heti ekassa viestissä. Taitaa olla ap itse 😂
Pitkät hiukset eivät valitettavasti kaunista suomalaisia naisia niin automaattisesti kuin he luulevat. Monelle sopisi huomattavasti paremmin lyhyempi malli, ihan iästä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko nähneet yhtään lyhyt hiuksista romaninaista? , kuuluu varmaan kulttuuriin pitkät hiukset iästä riippumatta.
Ei kysytä että käykö vai ei tämä hiusmalli.
En, mutta toisaalta, yhtä ainoaa kaunista tai edes viehättävää romaninaista en myöskään milloinkaan ole nähnyt. Ei se hiusten pituus olisi auttanut suuntaan tai toiseen, eikä edes kansallispukujen vaihto. Susirumia.😣
Älä puhu pas*aa. Aikoinaan naapurissani asui erittäin kaunis romaninainen ja olen nähnyt muitakin hyvännäköisiä romaninaisia ja kieltämättä heillä on ollut upeat pitkät hiukset. Ja olen ihan valkolaismies mielipiteineni, tosin minullakin on aika pitkät hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Kauhea paniikki päällä palstalla. Kateus on kamalaa. Nämä lyhythiuksiset, kaljuuntuneet, pinkkihiuksiset ovat kateellisia pitkähiuksisille naisille, joilla paksut hiukset.😊
Mitä sä oikein horiset?
Vierailija kirjoitti:
Olen 45v mies. Mielestäni lyhyt tukka ei sovi naisille. se tekee monesti varsinkin iäkkäämmistä naisista miehen näköisiä . Hiukset pitää olla vähintään olkapäille asti . Hiukset vaikuttaa muutenkin naisen viähättävyyten tosi paljon mitä pidemmät sen parempi.
Saattaisin ottaa vanhemmankin naisen jos hiukset pitkät.
Tää on naiset oikeesti tosi tärkeä juttu miehille. Varsinkin yli 40 vuotiaan naiset kasvattakaa pitkät hiukset saatte varmasti enemmän huomiota varsinkin treffi sivustoilla.
Ihan sama juttu se on miehillä. Yhtäkään miestä ei kaunista takaraivolle asti vetäytynyt hiusraja. Tuuheat hiukset ovat miesten kruunu, kiinnostuneita naisia riittää ihan eri tavalla mitä kaljuuntuneilla miehillä.
Vierailija kirjoitti:
En lukenut ketjua, eli sori, jos toistan aikaisempaa, mutta:
Kasvot valahtavat iän myötä. Siksi hiusten painopisteen pitää nousta päälaelle päin. Toimii samalla tavalla kuin kulmakarvat, jotka nostetaan nyppimisellä ja väreillä korkeammalle.
Ja kun molemmat vielä värjätään hiilenmustiksi...? Ei.
Olen 45 ja minulla paksut ja pitkät hiukset. Olen kokenut joskus yleisillä paikoilla suoranaista hiusvihas ( nuoremmilta naisilta). Eli ei se kateuskortti ihan keksitty juttu ole. Varsinkin jos miehet selvästi osoittavat kiinnostusta pitkähiuksisiin naisiin. Toki olen ihan mukiinmenevän näköinen ja minua pidetään huomattavadti nuorempana joten sekin aiheuttaa kateutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se tekee yleensä vaan päinvastoin vanhan näköiseksi.
Jopa Monica Bellucci alkoi näyttää tätimäiseltä mummelilta, kun leikkasi hiuksensa lyhyeksi.Tässä Monica pitkillä hiuksilla:
https://images.app.goo.gl/umNhyjYvMChnVwbp9https://images.app.goo.gl/3QMdA1s3XbvDNBg56
Ja lyhyillä:
https://images.app.goo.gl/sEGZ6FF6VxCJrheg9https://images.app.goo.gl/yGCUjzLFz3WG4UEV7
Aivan järkyttävä ero, ja kaikki noi kuvat on siis viime vuodelta (2019) eli vanhentuminen on tullut vain (tukka)tyylin myötä.
Zorppa, sinä et vain ymmärrä, kuinka Google toimii. Kaikki, mitä haet tietyllä tekstillä kuvahaussa, ei lle sitä mitä sanotaan. Jos jokin kuva on lisätty pinterestiin 2020, se ei ole välttämättä vuodelta 2020. Bellucci näyttää upealta sekä nuoruuden kuvissaan että tuoreemmissa.
Tämä kuva on kylläkin juurikin vuodelta 2019, vaikka sen myöntäminen ilmeisesti sattuukin:
https://images.app.goo.gl/37mgCAJCiwuY9nfv9
Enkä ihmettele että sattuu, kun loppuvuodesta tuli toi tantta-look ja syy siihen ainoastaan hiukset...
Mua ei oikeastaan kiinnosta, nuorentaako lyhyet hiukset vai ei. En usko. Sen sijaan mulle sopii lyhyt hiustyyli erinomaisesti ja se on chic. Tyylikkyys ja estetiikka ei ole yhtä kuin nuoruus.
Olen muuten itse hiukan sitä mieltä, että ilman mitään meikkiä saatan näyttää vähän "poikamaiselta", mutta kun meikkaan nätisti (en harrasta överiä meikkiä, eikä tukassanikaan ole mitään värjäystä) niin näytän kyllä ihan naiselliselta lyhyine hiuksinenikin. N48