Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme siinä on niin vaikeaa pitää ne penskat kurissa kaupoissa?

Vierailija
31.01.2020 |

Ja julkisissa paikoissa ylipäätänsä? Olin sovituskopissa sovittamassa rintaliivejä, kun joku lapsi tuli kurkkimaan sovituskopin verhon takaa. Käskin lopettaa ja vedin verhon kiinni. Hetken päästä sama pentu tuli vetämään sovituskopistani verhon auki. Riuhtaisin verhon takaisin kiinni niin kovalla voimalla, että tuo lapsi jotenkin siinä rytäkässä lensi naama edellä lattiaan, kun piteli kiinni verhosta. Ja eiköhän sieltä heti laukkaa penskan äiti paikalle räyhäämään minulle. Kun minun vikahan se on ettei hän katso lapsensa perään. Haloo nyt.

Kommentit (175)

Vierailija
81/175 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatusta 2020 kirjoitti:

Lapset on vähän hankalia kun niillä on oma tahto :)

T: Naapurin iskä

Otan osaa. Se on hankalaa. Oikeastaan pirun hankalaa jos lapset on älykkäitä.

Ja ruumiillinen kuritus ja uhkailu on laitonta.

Yritä siinä sitten neuvotella ja ostaa viiden euron setelillä tyttäreltä hiljaisuutta. Seteleitä saa olla melkoinen tukko, kun on niin älykäs ja haastaa jatkuvasti vanhempia.

Älykkäillä lapsilla käy aika pitkäksi.

Meillä auttoi kun annan aina joka ostoksesta vitosen.

Hae maitoa jne.

Samalla oppii markkinatalouden lain.

Vierailija
82/175 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaltaistesi kasvattajien ansiosta lapsiviha Suomessa lisääntyy päivittäin.

Mutta miten sinä sitten kasvattaisit lapsia toimimaan kuin robotit?

Jos perustelut ja esimerkillinen käytös ei vaan imeydy sinne pääkoppaan?

Lelujen takavarikointi ei auta, kotiaresti ei auta.

Eli mikä auttaisi siihen että lapset tottelisivat?

Ihmisillähän on luontaisesti oma tahto ja kyseenalaistava mieli. Jos joku sääntö on huono, niin eihän sitä tarvitse noudattaa.

Minä kasvatan lapsista menestyjiä. En sellaisia jotka tottelee ja mielistelee muita. Tai että olisivat helposti hyväksikäytettävissä.

Kasvatan heidät miettimään ja päättelemään asioita. Tämä on kuitenkin heidän elämänsä.

No, veikkaan että saatte nauttia kasvatuksenne tuloksista sitten, kun teini-ikä alkaa...

Omatoimisia nuoria, jotka ei jää laakereilleen makaamaan vaan menee eikä meinaa?

Miksi haluat että ihmiset toimivat kuin robotit?

Ymmärrän jos kasvattaa työntekijöitä eikä yrittäjiä.

Sääntöjä on hyvä noudattaa joo, mutta se rajaa paljon mahdollisuuksia elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/175 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Jos minulla olis rääkyviä ja riehuvia lapsia niin teippaisin ne jeesusteipillä tai nippusiteillä kärryihin kiinni.

Vierailija
84/175 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillähän on luontaisesti oma tahto ja kyseenalaistava mieli. Jos joku sääntö on huono, niin eihän sitä tarvitse noudattaa.

Minä kasvatan lapsista menestyjiä. En sellaisia jotka tottelee ja mielistelee muita. Tai että olisivat helposti hyväksikäytettävissä.

Kasvatan heidät miettimään ja päättelemään asioita. Tämä on kuitenkin heidän elämänsä.

No, veikkaan että saatte nauttia kasvatuksenne tuloksista sitten, kun teini-ikä alkaa...

Omatoimisia nuoria, jotka ei jää laakereilleen makaamaan vaan menee eikä meinaa?

Miksi haluat että ihmiset toimivat kuin robotit?

Ymmärrän jos kasvattaa työntekijöitä eikä yrittäjiä.

Sääntöjä on hyvä noudattaa joo, mutta se rajaa paljon mahdollisuuksia elämästä.

Nyt en enää ihmettele puhetta empatiakyvyttömistä ja jopa narsistisista pomoista. 😐

-ohis-

Vierailija
85/175 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti lapseni eivät ole tahtoni alaisia olentoja. Opettelevat vielä miten pitää käyttäytyä kaupassa ja muualla. 

Mitä ehdotat ap (ja muut lapsenpotkijat) keinoksi? 

Pidät ne lapset kontrollissa, ettei he esim. jouksentele kaupoissa? :D

Tervetuloa oikeaan maailmaan. Vaikka kuinka haluaisi, että lapset ovat "kontrollissa", ne eivät aina ole. Lapsella on oma tahto ja aikuista heikompi impulssikontrolli (heidän neurologinen kehityksensä on vielä kesken), joten he ovat tosiaan impulssiensa vietävissä. Vaikka kuinka juteltais siitä, että kaupassa ei juosta, niin se vaihe, että siellä aina välillä juostaan, kestää tiettyyn ikään asti.

Se ei ole yksinkertaisesti mahdollista, että lapsi olisi täysin vanhempansa kontrollissa. Tai on, mutta yleensä siinä tarvitaan sellaisia keinoja, jotka johtavat syytteeseen.

Mahtavaa, että heikommalla impulssikontrollilla voi perustella ja saada anteeksi kaikki typeryytensä! Minulla on ADHD ja täten normaalia aikuista heikompi impulssikontrolli. Voin siis esimerkiksi haukkua kaikki, jotka minua ärsyttävät. Sehän on vain ymmärrettävää eikä minulle voi suuttua, koska minulla on heikompi impulssikontrolli.

Joku täällä sanoi, että sillä lapsenpotkijalla on joku persoonallisuushäiriö. Onnittelut tälle persoonallisuushäiriöiselle ihmiselle, koska samalla logiikalla sinä saat potkia lapsia ihan vapaasti. Eihän se ole sinun syysi, että sinulla on persoonallisuushäiriö etkä pysty eläytymään toisten tunnetiloihin.

Vierailija
86/175 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn viikottain Prismassa enkä muista törmänneeni häiriköiviin lapsiin. Enemmän on ärsyttäviä aikuisia.

Kirjastossa sen sijaaan on kumpiakin, ja sielläkin täytyy puhua aina huutamalla. Ihan käsittämätöntä, onko ihmisiltä unohtunut että joskus kirjastossa oli tapana kuiskailla. Turun pääkirjaston yläkerrassa on niitä opiskelutiloja, enkä käsitä miten kukaan pystyy tekemään siellä mitään, kun lastenosasto on siinä alapuolella. Kamala mekkala koko ajan ja eniten siellä tosiaan mekastavat ne aikuiset.

Heh, kyllä joo tosiaan. Saman huomannut. Myös omat lapset metelöi sielä yleensä la-aamuisin.

Tuota noin. Kerran uhkasin tytärtäni että vartija tulee ja heittää pois jos puhuu liian kovaa.

Tyttö vain katsoi minua silmiin hymyillen ja totesi että nyt isi juksaa.

"isi ei saa valehdella."

Kyllä minä hellyin tyttöön niin paljon että hävetti kun menin uhkailemaan ja valehtelemaan. Kirjastotkin muuttuu. Minun aikana piti olla hiljaa. Nykyään ei pidä olla nähtävästi.

Kun ei tule sitä vartijaa ja heitä pihalle. Vielä vuonna 78 vartija tosiaan pisti pihalle jos meni porukalla eikä edes lukenut mitään. Hengaili vaan.

Sellaista ei siedetty. Nykyäänhän sielä on murkuille oma tila ja sielä voi hengailla.

Tosi kivaa palvelua Turun kirjastolta mun mielestä. Täydet viis kautta viis.

Vierailija
87/175 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikko sitten pieni noin 5-6v ikäinen poika törmäsi vauhdilla suoraan minun peppuun marketissa, hyvä ettei uponnut naamansa minun kinkkujen väliin! Minulla lyhyt toppatakki päällä ja tiukat treenihousut jalassa kun tulin kuntoilemasta. Sen verran kovaa siis juoksi kassalle minun perääni, hyvä ettei tullut mustelmia. Tais säikähtää kun katsoin vihaisesti mutta isänsä virnuili sen näköisenä itsetyytyväisenä että olisi opettanut pojalle tuommoisia, tai vaihtoehtoisesti olisi itse halunnut työntää päänsä minun peppuun! :o Hyi.

PS. Olen hoikka ja 175cm pitkä, mutta peppuni on luonnostaan isohko ja pyöreä, ja saan paljon jopa ärsyttävää huomiota miehiltä.

Jos se huomio ärsyttää, miksi kuljet tiukoissa alushousuissa ja lyhyessä takissa? :D

Vierailija
88/175 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon töissä vilkkaassa lounasravintolassa ja tällä viikolla on siellä käynyt parina päivänä syömässä perhe, äiti ja isä (oletettavasti) ja kaksi lasta. toinen lapsi on ihan pieni, varmaan juuri oppinut kävelemään. Olen meinannut kaksi kertaa törmätä tähän pieneen taaperoon kun se vaeltaa siellä ravintolasalissa ja mulla on käsisssä joku painava keittoastia tms. 

Eilen huomasin, että tämä taapero seisoi keittiön heiluriovien takana! Onneksi huomasin. Meidän keittiön porukka kulkee siitä tavaraa käsissä niin että potkaisee voimalla sitä ovea, usein joku kuuma pakki täynnä ruokaa siinä kannettavana. No mä menin varovasti siihen ovelle sitä taaperoa siirtämään syrjään ja siihen tulikin sitten isä (?) ja nappasi lapsen syliinsä. Mä sanoin sille miehelle, että tämä on kyllä todella vaarallinen paikka lapsen seisoskella. Mies vain katsoi ja lähti pois, sanomatta sanaakaan. Tämä lapsi hoipertelee siellä ravintolasalissa pitkin ja poikin ja yhtenä päivänä oli menossa ovesta ulos. Tarjoilija otti silloin kiinni ja palautti sinne perheen pöytään. Äiti (?) vain kihersi kun oli olevinaan niin hauskaa. Ja nää lapsen vanhemmat ei ole edes mitään nuoria, yli 30v selvästi. Kun joskus saa lukea, että nuoret vanhemmat ei osaa huolehtia lapsista. 

Näille ei voi sanoa mitään kun seuraavaksi saat lukea somesta, miten perhevihamielinen ravintola mun työpaikka on, ja seuraavaksi iltapäivälehdistä.Tänään eivät käyneet. Mutta mä kerroin ravintolapäällikölle näistä ja hän sanoi tiukasti, että näille vanhemmille sanotaan todellakin, että sitä lasta ei saa päästää vaeltamaan omin päin. Se on vaarallista kaikille osapuolille. 

Kiitos kun sain avautua. 

Vaihtoehtona tuohon on että se pieni huutaa kurkkusuorana, kun on vankeudessa siinä syöttötuolissa :D

Sitten jos antaa älypuhelimen siihen että rauhottuu, niin joku mamma katsoo että siinä sitä kasvatetaan lapsesta aivovammaista.

Kun ei lapsi luontaisesti pysy paikallaan. Minusta on kiva joskus käydä syömässä muualla kuin kotona. Se nyt on vaikea pienten lasten kanssa aina ollut. Muistan itse lapsena kun oltiin laivalla ja piti istua pöydässä. Eihän sitä malttanut vaan lähdettiin serkusten kanssa juoksentelemaan ympäri ravintelia.

Sellaista se on.

Pitää valita kahdesta pahasta. Kurkku suorana huutavaa taaperoa syöttötuolissa tai antaa vaellella ympäri ravintelia. Aina tulee hässäkkää. Siksi on mies mukana ei yksin selviäisi. Syöminen ravintolassa voi olla stressaavaa, mutta joskus on mukava syödä muiden tekemiä ruokia.

Niin juu. Onhan se kivaa joo. Mutta kun se lapsi voi kuolla siihen kun sen päähän potkaistaan se heiluriovi täysillä tai painava ja kuuma keittoastia putoaa sen lapsen päähän ja kiehuva keitto vielä tekee palovammat. Mutta eihän siinä sitten mitään. Kivaa pitää olla, vaaroista ei jakseta välittää. 

Vierailija
89/175 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti lapseni eivät ole tahtoni alaisia olentoja. Opettelevat vielä miten pitää käyttäytyä kaupassa ja muualla. 

Tervetuloa oikeaan maailmaan. Vaikka kuinka haluaisi, että lapset ovat "kontrollissa", ne eivät aina ole. Lapsella on oma tahto ja aikuista heikompi impulssikontrolli (heidän neurologinen kehityksensä on vielä kesken), joten he ovat tosiaan impulssiensa vietävissä. Vaikka kuinka juteltais siitä, että kaupassa ei juosta, niin se vaihe, että siellä aina välillä juostaan, kestää tiettyyn ikään asti.

Se ei ole yksinkertaisesti mahdollista, että lapsi olisi täysin vanhempansa kontrollissa. Tai on, mutta yleensä siinä tarvitaan sellaisia keinoja, jotka johtavat syytteeseen.

Mahtavaa, että heikommalla impulssikontrollilla voi perustella ja saada anteeksi kaikki typeryytensä! Minulla on ADHD ja täten normaalia aikuista heikompi impulssikontrolli. Voin siis esimerkiksi haukkua kaikki, jotka minua ärsyttävät. Sehän on vain ymmärrettävää eikä minulle voi suuttua, koska minulla on heikompi impulssikontrolli.

Joku täällä sanoi, että sillä lapsenpotkijalla on joku persoonallisuushäiriö. Onnittelut tälle persoonallisuushäiriöiselle ihmiselle, koska samalla logiikalla sinä saat potkia lapsia ihan vapaasti. Eihän se ole sinun syysi, että sinulla on persoonallisuushäiriö etkä pysty eläytymään toisten tunnetiloihin.

Älä nyt ole lapsellinen.

Lue uudestaan tuo viestisi. Ei elämä ole noin vakavaa. Miksi et vaan hyväksy ettei asiat mene elämässä kuten halutaan.

Siksi on vakuutukset ja suunnitelma b. Siltikään ei aina osu kymppiin. Ota rennosti.

Vierailija
90/175 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon töissä vilkkaassa lounasravintolassa ja tällä viikolla on siellä käynyt parina päivänä syömässä perhe, äiti ja isä (oletettavasti) ja kaksi lasta. toinen lapsi on ihan pieni, varmaan juuri oppinut kävelemään. Olen meinannut kaksi kertaa törmätä tähän pieneen taaperoon kun se vaeltaa siellä ravintolasalissa ja mulla on käsisssä joku painava keittoastia tms. 

Eilen huomasin, että tämä taapero seisoi keittiön heiluriovien takana! Onneksi huomasin. Meidän keittiön porukka kulkee siitä tavaraa käsissä niin että potkaisee voimalla sitä ovea, usein joku kuuma pakki täynnä ruokaa siinä kannettavana. No mä menin varovasti siihen ovelle sitä taaperoa siirtämään syrjään ja siihen tulikin sitten isä (?) ja nappasi lapsen syliinsä. Mä sanoin sille miehelle, että tämä on kyllä todella vaarallinen paikka lapsen seisoskella. Mies vain katsoi ja lähti pois, sanomatta sanaakaan. Tämä lapsi hoipertelee siellä ravintolasalissa pitkin ja poikin ja yhtenä päivänä oli menossa ovesta ulos. Tarjoilija otti silloin kiinni ja palautti sinne perheen pöytään. Äiti (?) vain kihersi kun oli olevinaan niin hauskaa. Ja nää lapsen vanhemmat ei ole edes mitään nuoria, yli 30v selvästi. Kun joskus saa lukea, että nuoret vanhemmat ei osaa huolehtia lapsista. 

Näille ei voi sanoa mitään kun seuraavaksi saat lukea somesta, miten perhevihamielinen ravintola mun työpaikka on, ja seuraavaksi iltapäivälehdistä.Tänään eivät käyneet. Mutta mä kerroin ravintolapäällikölle näistä ja hän sanoi tiukasti, että näille vanhemmille sanotaan todellakin, että sitä lasta ei saa päästää vaeltamaan omin päin. Se on vaarallista kaikille osapuolille. 

Kiitos kun sain avautua. 

Vaihtoehtona tuohon on että se pieni huutaa kurkkusuorana, kun on vankeudessa siinä syöttötuolissa :D

Sitten jos antaa älypuhelimen siihen että rauhottuu, niin joku mamma katsoo että siinä sitä kasvatetaan lapsesta aivovammaista.

Kun ei lapsi luontaisesti pysy paikallaan. Minusta on kiva joskus käydä syömässä muualla kuin kotona. Se nyt on vaikea pienten lasten kanssa aina ollut. Muistan itse lapsena kun oltiin laivalla ja piti istua pöydässä. Eihän sitä malttanut vaan lähdettiin serkusten kanssa juoksentelemaan ympäri ravintelia.

Sellaista se on.

Pitää valita kahdesta pahasta. Kurkku suorana huutavaa taaperoa syöttötuolissa tai antaa vaellella ympäri ravintelia. Aina tulee hässäkkää. Siksi on mies mukana ei yksin selviäisi. Syöminen ravintolassa voi olla stressaavaa, mutta joskus on mukava syödä muiden tekemiä ruokia.

Niin juu. Onhan se kivaa joo. Mutta kun se lapsi voi kuolla siihen kun sen päähän potkaistaan se heiluriovi täysillä tai painava ja kuuma keittoastia putoaa sen lapsen päähän ja kiehuva keitto vielä tekee palovammat. Mutta eihän siinä sitten mitään. Kivaa pitää olla, vaaroista ei jakseta välittää. 

Ja jos näin käy, niin vanhemmathan on heti ensimmäisenä huutamassa ravintolan henkilökunnalle ja haastamassa oikeuteen, vaikka se on ihan omaa tyhmyyttä, että näin pääsi käymään. Vrt se hyppyrimäessä päänsä menettänyt tyttö.

Vierailija
91/175 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli onko nyt tosiaan niin, että et todellakaan ole tietoinen siitä, että lapset eivät pysty samanlaiseen ajatteluun kuin aikuiset? Oletko siis ihan vakavissasi siinä uskossa, että aikuisen ja lapsen ainoa ero on koossa?

Vierailija
92/175 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikko sitten pieni noin 5-6v ikäinen poika törmäsi vauhdilla suoraan minun peppuun marketissa, hyvä ettei uponnut naamansa minun kinkkujen väliin! Minulla lyhyt toppatakki päällä ja tiukat treenihousut jalassa kun tulin kuntoilemasta. Sen verran kovaa siis juoksi kassalle minun perääni, hyvä ettei tullut mustelmia. Tais säikähtää kun katsoin vihaisesti mutta isänsä virnuili sen näköisenä itsetyytyväisenä että olisi opettanut pojalle tuommoisia, tai vaihtoehtoisesti olisi itse halunnut työntää päänsä minun peppuun! :o Hyi.

PS. Olen hoikka ja 175cm pitkä, mutta peppuni on luonnostaan isohko ja pyöreä, ja saan paljon jopa ärsyttävää huomiota miehiltä.

Opettele suomea. Jösses.

Vierailija
93/175 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun sain avautua. 

Sellaista se on.

Minä olen kanssa tarjoillut. Kokemusta löytyy alalta 14-vuotta. Enennkuin sain dipaninssin paperit ulos.

Tuota noin.

Mun mielestä sun työpaikalla on huono ilmapiiri. Sano sille pomolle että oot vähän stressaantunut työtahdista. Tarvitsette enemmän työntekijöitä ja turha sun on asiakkaille kiukutella. Me kuitenkin tuodaan sulle palkka. Itse toivoisin että tarjoilijoilla olisi vähintään 14e tuntipalkka. Mutta minkäs teet kun pomot on niin ahneita yläjaostolla.

Älä nyt pure sitä kättä joka syöttää sua.

Tiedän sen verran tarjoilemisesta että ei se noin vaikeaa ole varoa lapsia. Mulla on myös taustaa tangotanssista ja liikun edelleen melkein viisikymppisenä setänä sulavasti tarjoilualustojen kanssa.

Huono ilmapiiri ei saa ikinä tulla asiakkaille. Eli nyt otat paljon paremman asenteen lapsia kohtaan. Onko selvä?

Vierailija
94/175 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Jos minulla olis rääkyviä ja riehuvia lapsia niin teippaisin ne jeesusteipillä tai nippusiteillä kärryihin kiinni.

Voi vitsi, täällä on lisää näitä rankkuuden tavoittelijoita. Oi että, miten te uskallattekin kirjoittaa noin siistejä juttuja.

Vakavasti ottaen: tää on just tää taso. Ei mitään realismia missään. "Jos minulla olisi lapsia, niin sitten kaikki maailman säännöt muuttuisivat toisiksi, saisin esim. pahoinpidellä lastani julkisella paikalla kenenkään puuttumatta."

Vierailija
95/175 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et uskaltaisi. tulisi pian lasu

Vierailija
96/175 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli onko nyt tosiaan niin, että et todellakaan ole tietoinen siitä, että lapset eivät pysty samanlaiseen ajatteluun kuin aikuiset? Oletko siis ihan vakavissasi siinä uskossa, että aikuisen ja lapsen ainoa ero on koossa?

En tietenkään, mutta aikuistenkin välillä on eroa. Kaikki aikuistet eivät ajattele yhtä fiksusti, joten saavatko ne rajoitteista kärsivät ihmiset tehdä mitä haluavat. Eiväthän hekään voi mitään rajoitteilleen. Kannattaisi ehkä lukea se teksti, johon vastaat...

Vierailija
97/175 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen oli helppo. Hän totteli ja on aina ollut hiljainen. Ei ongelmia.

Nämä kaksi seuraavaa on kyllä sellaisia jukuripäitä, mutta aiii että on suloosia :)

Toiset on kiltimpiä kuin toiset. Temperamenttieroja heh.

Ihmettelen miten kireellä ruuvit on aikuisilla päässä. Löysentäkää vähän, nyt on perjantai.

Vierailija
98/175 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun sain avautua. 

Sellaista se on.

Minä olen kanssa tarjoillut. Kokemusta löytyy alalta 14-vuotta. Enennkuin sain dipaninssin paperit ulos.

Tuota noin.

Mun mielestä sun työpaikalla on huono ilmapiiri. Sano sille pomolle että oot vähän stressaantunut työtahdista. Tarvitsette enemmän työntekijöitä ja turha sun on asiakkaille kiukutella. Me kuitenkin tuodaan sulle palkka. Itse toivoisin että tarjoilijoilla olisi vähintään 14e tuntipalkka. Mutta minkäs teet kun pomot on niin ahneita yläjaostolla.

Älä nyt pure sitä kättä joka syöttää sua.

Tiedän sen verran tarjoilemisesta että ei se noin vaikeaa ole varoa lapsia. Mulla on myös taustaa tangotanssista ja liikun edelleen melkein viisikymppisenä setänä sulavasti tarjoilualustojen kanssa.

Huono ilmapiiri ei saa ikinä tulla asiakkaille. Eli nyt otat paljon paremman asenteen lapsia kohtaan. Onko selvä?

En minä ole asiakkaille kiukutellut. Sanoin sille lapsen isälle (?), että on vaarallista taaperon seisoa siinä heiluriovien takana. Meillä on hyvä ilmapiiri ja mukava työpaikka. Esimies kehoitti sanomaan vastaisuudessa tiukemmin tällaisille tapauksille, että on vaarallista antaa pienen taaperon vaeltaa yksin ravintolasalissa. Mutta joo, ymmärsin kyllä, että haluat vaan ärsyttää ja siinä et onnistunut. Ärsyynnyin tuon perheen vanhempien käytökseen, koska en halua, että mun työpaikalla joku lapsi kuolee/vammautuu vanhempien typeryyden takia. Tai että joku työkavereista loukkaa pahasti itsensä samasta syystä. 

Älä jaksa provoilla vakavasta asiasta. 

Vierailija
99/175 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä anna lapsen juosta valvomatta ympäriinsä. Pidä hänet lähelläsi. Ohjeista miten toimitaan. Jos ei vielä kykene kuuntelemaan ohjeita, lapsi pysyy kärryissä/rattaissa/kotona.

T: äiti

Vierailija
100/175 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kasvatat" uusia kamalahtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme