Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*LOKAMASUJEN TORSTAITURINAT*

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö rötköttää poikittain tuossa sängyllä ja ukko täyttää loput makuutilasta... Itse nousin jo tunti sitten, kun alko tympäsemään tuossa hikisenä pyöriminen.

Koko talosta ei löydy yhtään viileää paikkaa! Pitänee ostaa tänään jonkunlainen tuuletin, ei tästä muuten tuu mitään.

Klo 8.00 ois se neuvola. Pelottaa ekaksiki se vaakalukema ja toisaalta ei ois ihme, vaikka ois paineetki koholla, kun en oo tosiaan nukkunu kovinkaan häävisti moneen yöhön. Noh, onneksi on ymmärtäväinen terkkari. Täällä muuten on neuvolalääkärit vkolla 12, 28 ja 37 eli vielä en oo saanu sitä toista aikaa, menee varmaan heinä-elokuulle.

Tässä yön aikana on taas ollu pari kipeetä supistusta, sekin vielä! Muutoin epeli liikkuu vilkkaasti.

T. Syksyä jo odottava Mianni 22+5

Vierailija
2/17 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Mianni, toivottavasti sait vielä yöllä nukuttua! Arvaa vaan rupesko tekee pitsaa mieli, kun luin eilen illalla sun kirjoitusta!!! Kaivelin sitten jääkaappia ja jouduin tyytymään jugurttiin, kun ei muutakaan ollut... Me kylläkin käytiin eilen Subwayssa, että pitsa samana päivänä olisi kyllä ollut ihan liikaa.

PAINOSTA: Mulla näytti tänä aamuna vaaka 67 eli nyt olisi tullut 9 kiloa lisää, apua! Esikoisesta tähän mennessä oli tullut vasta joku 5 kg ja yhteensä sitä tuli 14-15 kiloa, joten taitaa tällä kertaa tulla se 20 kiloa täyteen. Toivottavasti ei kuitenkaan! Jääsydän silti kirjoitti ihanasti eilen siitä, että ei kannattaisi stressata syömisistä kun on koko ajan muutenkin kaikennäköisiä raskausvaivoja. Mulla tosin liika syöminen&lihominen aiheuttaa sitten lievää masista, joten ei sekään ihan vaan hyväksi ole.

KUMMEISTA: Tää aiheuttaa harmaita hiuksia. Meillä ei ole oikein sellaisia ystäviä joita haluttais pyytää, koska joko asuvat sen verran kaukana tai sitten heillä on jo niin monta kummilasta, ettei viitsi pyytää. Vaihtoehdot jäisi siis meidän sisaruksiin. Mun puolelta on itse asiassa pyydetty mun toista siskoa (toinen on jo ekan kummi), joka kylläkin on nyt raskaana ja saa ekansa joulukuun alussa. Asiasta ei ole puhuttu sen jälkeen kun hän tuli raskaaksi, että haluaako hän yhä kummiksi ja pystyyköhän hän ylipäätään tulemaan edes ristiäisiin, kun ne varmaankin pidetään juuri hänen LA:n aikoihin ja välimatkaa on kumminkin 150 km. sanokaa nyt, haluisitteko itse kummiksi jos teille olisi juuri tulossa esikoinen ja tilanne olisi tämä? Sitten pitäisi vielä toinen kummi/pariskunta keksiä miehen sisaruksista, joita on kyllä paljon, mutta kun lapsiakin on paljon, niin kaikilla on jo monta kummilasta. Ei oikein tiedä, ketä pyytäisi.

MASUASUKIN VILKKAUDESTA: Mäkin luulin, että esikoisesta tulisi joku adhd-tapaus, kun potki niin vimmatusti mahassa. Ihan normaalin vilkas lapsi hän on, jaksaa kyllä rauhassa keskittyä asioihin, mutta toisaalta kyllä menoakin löytyy! En siis usko, että raskausajan vilkkaudella niin hirveästi on tekemistä sitten jatkossa.

Alisalle vielä tsempitykset lääkäriin, toivotaan, että kaikki on kunnossa! Ja tulethan sitten kertomaan tänne lääkärikuulumiset!

Nyt jätetään tilaa muillekin...

S-I ja Lumikukka 25+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin kuulumisi pitkästä aikaa!

Hermot menee tähän kuumuuteen, onnex pääsee mökille, niin ei ole niin tunkkasta, kuin täällä kaupungissa. Ja pääsee järveen tarvittaessa.

Siis juhannukseksi mökille, maanantaina lähden serkun ja sen kuusivuotiaan ja omien teinien ja vauvan kaa Tallinnaan, ihan kiva!

Tiistaina onkin sitten neuvola, pitkästä aikaa! Keskiviikkona olisi sitten tarkoitus mennä töihin hoitamaan nää virkavapauasiat kuntoon... Särkänniemeen pitäisi ehtiä.

Masussakin alkaa tuntumaan pienenpienet liikkeet. Mullahan on istukka edessä, niin en ole liikkeitä juurikaan tuntenut. Ihanaa, kun elämä alkaa!!!!

Hankinnoista; meillähän on kaikki tuon 10 kk:n ikäisen jäljiltä, ainut vaan, että ne tuplat pitää hankkia. Minähän aion satsata, ja ostetaan ne I' coonin sisarrattaat, vaikka ovat sikakalliit!!!! Mutta kun liikun paljon junalla, ja vielä on niin paljon niitä vanhoja vaunuja liikenteessä, niin pakko ottaa varman päälle. Ja niillä on pidempi käyttöikä, kun toisen istuimen saa sitten aikanaan pois! Mutta hinta HIRVITTÄÄ!!!!

Ihanaa juhannusta kaikille lokamasuille, minä odotan myös sitä syksyä!!!!

Tunde ja Onni II 21+5

Vierailija
4/17 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa millaista dödöä käytätte. Ostin eilen vahingossa uutta Rexonaa, jossa on alkoholia. Aiemmat dödöt ovat olleet holittomia. En ole ehtinyt käyttää ollenkaan tuota uutta, mutta onko siitä vaaraa? En taida uskaltaa käyttää, kyllähän se siitä lähtee imeytymään. Vai olenko nyt liian vauhko?

Patovahti 24+4

Vierailija
5/17 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin otsikko sanoo, täällä tulee vettä taivaan täydeltä...Yölläkin heräsin siihen kun ikkuna oli auki ja kamala sateen pauhu kuului sisälle. Kurkkasin sitten ikkunasta ja piha oikein lainehti vedestä =(

No, kasvit ja luonto tykkää mutta meikä ei sitten yhtään :/

Kamalan painostava ilma nytkin, on ukkosta siis ilmassa...

Eilisessä pinossa oli puhetta maha vilkkaus/mahan ulkopuolinen vilkkaus..Mulla ainakin esikoinen oli ihan mahdottoman vilkas heti niistä päivistä asti kun liikkeitä alkoi tuntumaan ja kuten olen varmaan usein maininnut, on meidän esikoispoika ollut ihan mahdottoman vilkas tapaus myös oikeasti. Nyt sitten taas tämä " Touhu" on hirmuisen rauhallinen ja verkkainen liikkeissään joten näin näppituntumalla veikkaisin että tämä tapaus on sitten " luonnossakin" hiljaisempi...Mutta sen näkee sitten lapsen synnyttyä...:)

KUMMIASIAA: Meillä pikkuruinen ongelman poikanen siinä asiassa, kun haluan pyytää kaksi kaveriani kummeiksi, mutta ongelman siitä tekee se että toisen hyvän kaverini poikakaveria en ole kuin kerran tavannut ja en ole varma haluanko hänet kummiksi. On kummiskin ihna pitkäaikainen kumppani mutta jotenkin ei olla vaan tavattu koskaan...Miehen veljeä myös saatetaan pyytää..

Sanokaas te mielipiteenne, että olisko hullua pyytää vain tuo kaverini, vaikka avoliitossa asuukin? Vaikka toisaalta minulle se ei ole mikään ongelma että sen miehenkin pyytäisin, mutta mitenköhän se mies suhtautuu kummipyyntöön, hankalaa ;)

Esikoisen kummitäti on kirkkoon kuulumaton, oli kuitenkin sylikummina kun muistelin joskus olleen puhetta noista kirkkoon kuulumattomistakin " kummeista" ..

Voe voe, taitaa tulla sisäpäivä, jos vaikka alkais kaappien siivoukseen. Ihme siivousvimma mulla ollut, täytyy käyttää hyväksi kun sellainen kerrankin on ;)

Mukavaa torstaipäivää !!

Terkuin,

Camelot tasan 23

Vierailija
6/17 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa vettä oikein urakalla, mutta ei haittaa ainakaan mua! Olen ollut töissä ulkona lasten kanssa viime päivinä niiiiiin paljon että kuumuus alkoi ottaa jo kunnon päälle. Sadepvä tekee terää, kunhan ei sada liian montaa pvää peräkkäin:)

Juhannus. Käydään mun äiteen luona grillaamaassa, he asuvat maalla joten pääsen hetkeksi pois täältä kaupungin pölystä. Muuten aion vaan oleilla ja nauttia vapaapäivistä, ensi viikko on vielä puserrettava töitä ennen työsuhteen päättymistä. Lapset ovat niin väsyneitä ja loman tarpeessa että päivät ovat väkätystä, itkua ja riitelyä. (Siis lapset meidän päiväkodissa). Mutta kyllähän sen ymmärtää, onhan heillä pitkä vuosi takana ihan niin kuin meillä aikuisillakin.

Mutta juu. Pakko kertoa vähän masuasiaa...

Oltiin eilen Brunolla 4D:ssä ja vähäks oli jänskää!!!! Meijän pieni poika oli niin mahdottoman ujo että oleskeli koko ajan sivuttain, joten näimme hänet vain sivuprofiilista, mutta ei haittaa julmetun kauniilta ja ihanalta hän näytti joka tapauksessa. Mulla on ollu isot ja pyöreet posket pienenä, ja Brunoa rupes naurattaa kun se näki meidän vauvan komeat posket. Äidin poika;)

Oli aivan liikkistä kun hokattiin että vauva avasi toisen silmänsä ja ihan kun olisi katsonut meihin.

Poika on isohkon kokonen, Bruno sanoi että jos tätä vauhtia kasvaa, on syntymäpaino yli 4kg:( Kehotti tarkastuttamaan sokerit siitäkin huolimatta että kaikki mun suvun vauvat ovat olleet syntyessään 3,8 kg tai enemmän. (Suurin on ollut yli 5 kg).

Saatiin paljon kuvia ja se dvd, joka katottiin heti kun tultiin kotiin. Ihana muisto, varmaan tulee tutkailtua sitä vielä monet kerrat ennen vauvan syntymää!!!!!

Voi pirskatti, mä myöhästyn kohta töistä!!!! Mukavaa juhannusta kaikille, Tuusula hiljenee...

vimati ja Vötkäle 23+6

Vierailija
7/17 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ennen kauppoihin lähtöä.

Elikäs kaikki ok. Hb 127 (kuulemma hyvä näillä viikoilla, ei tarvi rautaa aloittaa vieläkään), rr 120/74 ja painoa tullut 500g/vko (taas tyhjää olin paniikissa, th sano että ihan soppeli painon nousu). Nyt siis tullut painoa tammikuusta 6kg.

Vauva potki kovasti, sykettä piti etsiä. Oli hyvä 130-150. Fundus oli 22 ja melkeen yläkäyrälle meni.

Ja sitten, ne huonot uutiset: Mulla pitää sittenki mennä siihen sokerirasitukseen, VOIHAN PASKA!! Se on elokuun alussa näillä näkymin.

Mutta, myös hyviä uutisia; Täällä on ultrien määrää nostettu kahdesta kolmeen ja pääsen vielä rv 32 ultraan. JEE! Siinä katsotaan mm. vauvan kokoa, lapsiveden määrää ja kohdunsuun tilannetta.

Jeps, mutta nyt sinne kauppaan..

Vierailija
8/17 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ennen kuin unohdan...

PAINOSTA: Eilen oli tullut 8 kg. Oli terkkariltakin vähän kaksineuvoinen suuntautuminen (ei ollut oma terkkari), kun sanoi että " ohhoh onpas tullut paljon" ! Sitten kun sanoin että esikoisestakin näillä viikoilla tuli paljon ja yhteensä se 20kg, niin sanoi että " juu ei kannata stressata, joillekin tulee" . Ja seuraavaan hengenvetoon rupesi puhumaan että tuon painonnousun takia kyllä pitää sokerirasitukseen... joopa joo, varsinaista kannustamista sille stressaamattomuudelle. Esikoisessa tuli siis ihan samaa tahtia eikä mistään sokerirasituksesta ollut puhetta, kun olin normaalipainoinen raskauden alkaessa, vauvan kokoarviot olivat normaalit eikä pissassa ollut sokeri plussalla.

Mua _inhottaa_ kun joku muu tarkkailee painoani. Musta se ei vaan kuulu kenellekään muulle tehtäväksi kuin itselleni. Ja kun hitto on 25 astetta lämmintä päivittäin niin eiköhän tuossa ole jo ihan senkin puolesta turvotusta. Onneksi ensi kerralla on taas oma terkkari niin juttelen sitten hänen kanssaan että pitääkö mennä siihen testiin.

SIGNORINA-IIRIS - Mä oon ajatellut samantapaisesti kuin jääsydän, että en stressaa tästä asiasta kun on niin paljon muutakin mistä huolehtia. Sullakin on gradu pahimmassa tiivistysvaiheessa niin heitä nurkkaan huolet tästä. Kaikkeen ei vaan pysty repeämään! Ja ainakin itse tiedän että kun syön järkevästi niin painoa tulee tai ei, tärkeintä on että itse oon tyytyväinen syömisiini. Järkevään syömiseen kuuluu Subwaykin silloin tällöin :)

KUMMEISTA: Meillä on ollut kolme tasaväkistä ehdokasta kummeiksi, kaikki on meidän molempien yhteisiä ystäviä. Esikoisella on kaksi kummia ja kaksi haluaisin tälle toisellekin sitten. En usko että mietiskellään tätä vielä vähään aikaan kovin tarkasti.

On muuten mainittava, että yksi hyvä ystäväni sai tänään aamulla toisen lapsen, iso poika tuli :) Tuli mukava fiilis kun tekstaria luin, eilen laittoi päivällä että on kolmesta asti supistellut ja lähdössä sairaalaan. Tosaalta kyllä toi mieleen jo kauhistuttavana ajatuksena sen, että ei siihen niin kauaa ole kun itsekin lähtee laitokselle :o Synnytys ei mua niinkään pelota, vaan se että sitten meillä on kaksi lasta, voi kääk! Mitä mä teen niiden kanssa?!

Eipä tässä sitten vissiin muuta... tuntuu että jotain nyt unohtui mutta unohtukoon.

Hyvää jussia kaikille! Moni lähtee varmaan matkoihinsa, me ollaan täällä kotona ja odotetaan vesirokon etenemistä. Vieläkin vähän epäilyttää että onko toi sitä, tyttö on kyllä pilkullinen rinnasta ja mahasta mutta pilkku on siis sellaista pisaman näköistä... luin että toi olisi alkuoiretta ennen kuin tulee vesikelloja, mutta tiedä häntä.

Mutta nauttikaa te joka tapauksessa juhannussäistä :)

Coe rv 22+4

Vierailija
9/17 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökille lähtö häämöttää muutaman tunnin päässä, ihanaa! En oo saanut oikein koko viikolla mitään aikaseks, kun oon vaan oottanu mökille menoa. Eilen kyllä repäisin ja lähdin kangaskauppaan, ja ompelin vauvalle yöhaalarin! Äidin luona katselin käsityö-lehdessä ohjetta, ja niin vain siitä haalari tuli, uskomatonta! Oon aika avuton yleensä ompelemisessa mutta nyt jäin kyllä selvästi koukkuun. Heti ensi viikolla pitää mennä kirjastoon katseleen lisää kaavoja...

Eilen oli minullakin neuvola ja hyvältähän taas kaikki näytti. Hg oli laskenu 120:een mutta eihän se kesäsijainen mistään rautakuureista mitään puhunut, taidan soittaa ens viikolla vielä omalle terkalle kun tulee lomalta ja kysyn asiaa.

Mullakin oli paino taas noussut, nyt painan 66,5 kg kun lähtöpaino 57. Mulla on ainakin turvotusta aika paljon, mutta kyllä on ruokakin maistunut. Nyt vielä juhannus tulossa... Täytyy sit sen jälkeen ottaa vähän kevyemmin. Sf-mitta katottiin nyt ekaa kertaa ja se oli 16 cm eli aivan käyrän alarajalla, joten ei toi syömiseni ole ainakaan siihen vaikuttanut.

Nyt pakkaamaan mökkikamoja! Hyvää juhannusta kaikille.

Minea rv 22+3

Vierailija
10/17 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi pahemmat helteet mennä....kunnes palaavat jälleen ;) Sade taitaa tänne tänään tulla, illalla jo ripsauttelikin vettä.

RAUDASTA: mulla tosiaan hb 120 ja terkkari sanoi, että yleensä lisärautaa suositellaan, kun hemppa 115 ja käskikin mun ottaa vähän " epäsäännöllisen säännöllisesti" , kerran päiväs olen ottanut ja ainakaan vielä en oo huomannu mitään sivuvaikutuksia.

KELAN papereitten kans kävin eilen Kelassa ja se 6kk:n tulojen laskeminen meneekin niin, että tulot katotaan äippäloman alkamista edeltävään päivään eli mun tapauksessani 3.2-3.8. Se on kyllä siinä ja siinä ovatko 20 prossaa isommat tulot kuin vuonna -04. Meinaan viedä nuo paperit mahdollisimman pian, jotta saan sitte sen pakkauksen kuiteski ajoissa:) Toimitan vaan sen palkkatodistuksen sitte perässä...

Ei mitään uutta masuun, samaa vauhtia siellä mennään kuin ennenkin, tosin nyt jo potkut ja kuperkeikat tuntuvat suhteellisen ylhäälläkin eikä vaan tuolla alhaalla :)

Työt kutsuvat jokusen tunnin päästä, sunnuntaina seuraava vapaapäivä. Huoh! Mulla on muuten enää 10 työpäivää ja sitten alkaa kesäloma ja siitä suoraan äippäloma, jeeee !!! :)

Meillä mies vielä nukkuu....en tajuu mikä sitä nyt noin väsyttää....herää aina tosi aikasin :( Tarvii varmaan mennä potkimaan se ylös sängystä!

[b][color=blue]OIKEIN IHANAA JUHANNUSTA KAIKILLE, VIETTÄKÄÄ OIKEIN RENTOUTTAVA VIIKONLOPPU JA NAUTTIKAA GRILLIHERKUISTA ![/b][/color]

Toivottelee: Je_Ni & Pikku-Isäntä 25+4

11/17 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi tosiaan olla hiljainen vkl täällä palstalla kun ihmiset menevät mökeille yms. Mutta ens vkolla sitte kirjotellaan senki edestä ;) kun kaikki kertovat miten juhannus meni yms. Itekään en vkl pääse kirjottelemaan.

Kummeista on paljon puhuttu, mutta me ei olla niitäkään vielä mietitty sen kummemmin. Päätetään sitte ku vauva syntyy. Ei vielä mitään kiirettä :) Vaihtoehtoja kyllä on paljon.

Minua ei tämä juhannus kiinnosta yhtään..ärsyttää jotenki ihmisten hössöttäminen ja vouhkaaminen- anteeksi nyt, elkää kukaan ottako henkilökohtasesti :) Mutta jotenki, vähän niinku vappu ja uusvuosiki, niin niistä tehdään liian suuret numerot. Ihmiset ryysää kauppoihin hamstraamaan makkaroita ja olutta niinku eivät ois ennen ruokaa nähny..argh! onneksi ei ite tarvi kauppaan enää mennä ennen maanantaita. ja IHANAA, että on luvattu sadetta! Niitä juhannuksen jälkeisiä alennuksia ootan kyllä innolla ;)

Ens ti oliski sitte lääkärintarkastus kun on supistellu sen verran tiheeseen että on hyvä käydä kattomassa tuo kohdunsuun tilanne. Toivottavasti siellä on paikat kiinni ja lukossa ettei vauva synny liian aikasi. Olipa taas mukava illalla kun vauva potkutteli tuonne alaspäin- sai istua suurinpiirtei vessanpöntöllä koko illan ettei pisut liraha housuun ku niin mojovasti aina jysäytti. No, pientähän se on:) Hyvä että liikkuu.

Supistelee edelleen, ja välillä on niitä menkkamaisia kipujaki, joiden pelkään tekevän pahoja. On liitoskipuja, närästystä ja selkäki kipeytyy kun tarpeeksi kauan seisoo tai kumartelee. Että vaivoja kyllä löytyy, mies on ihan kyllästyny jo kuuntelemaan valitusta mutta kelles muulle minä niitä valittasin jos en miehelle?

No, oikein mukavaa vkl kaikille ja olkaahan juhannus iisisti. Jospa se aurinkoki silti välillä kurkkailis.

Jääsydän rv 21+2

Vierailija
12/17 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina tultiin junalla kotiin turkuun oulusta. Kyllä oli tuskanen matka; tultiin sellasella vanhalla junalla mis on kunnon lastenvaunu ja se oli ihan täynä, kaikki paikat varattu. Onneks mulla ja tytöllä oli omat paikat kun siellä oli paljon sellasia äitejä joilla oli 3 lasta mukana ja vaan 2 varattua paikkaa, eli 4 ihmistä istu kahden paikalla. Huhhuh, oli todella hikinen matka.

Vähän kyllä jänskättää miten sitä pystyy istumaan autossa ton Turku-Oulu matkan vielä elokuussa, molempiin suuntiin.

Eilen oli ultra. Pikkusella oli kaikki kunnossa. Siellä hän potkutteli kun täti paineli masua. Meille on kaks kertaa aiemmin jo sanottu et poika ja niin sanottiin myös eilen, vaikka napanuora oli jalkojen välissä. Istukka on tosiaan etuseinämässä. Tämä pikkunen kasvaa varmaan yhtä isoks mitä siskonsa oli; paino jo lähes kilon. Mutta oli vaan viikon isompi mitä mun viikot on. Ja siskonsa paino saman verran näihin aikoihin ja synty siis rv36+ ja paino tasan 4kg. Vaikka mulla on diabetes tosi hyvässä tasapainossa kasvaa se pikkunen silti isoks.

Eilen varmistu samalla et synnytys on sektio ja punktio tehdään noin rv34.

Tuli jännä tunne sen jälkeen kun ultraaja sano et minkä verran on pikkusella painoa. Mietin et jos hän jo syntyis ni selviytymismahdollisuudet ois jo aikas hyvät :)

Verenpaine oli ok. Painoa oli nyt tullu vähän liikaa, mut tiedän et se johtuu siitä kun en oo oikein jaksanu liikkua ja olen kuitenkin syöny samalla tavalla.

Äippäpakkaus oli tullu tiistaina ja mies oli sen hakenu mulle valmiiks postista. On se kyllä ihana. Ei yhtään kaduta et otin. Vaatteet on mun mielestä tosi söpöjä ja kauniita.

Jussia vietetään vähän siellä sun täällä; käydään miehen vanhemmilla ja mun mummia kattomassa mökillä. Paljon ulkona oleilua ja grillausta luvassa :)

Hauskaa juhannusta kaikille!!!

Sasku ja Onni rv25+5

Vierailija
13/17 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan tule kirjoiteltua viikonloppuna kun on niin paljon tekemistä!

Alisa: Neuvolan kautta pääsee terapiaan! Pyydät vaan niin pääset. Luulen kyllä että pitää perustella, tuskin ne huvikseen sinua sinne työntää. Mutta kun sanoo että tarvitsee keskustelutukea tässä, tuossa ja siinä asiassa niin siinä on jo tarpeeksi syytä.

Olisin muutenkin pyytänyt terapiaa jos tämä pelkojuttu ei olisi tullut tähän sopivasti, että kyllä sinne pääsee!

Mietin jo yksityiselle menoa mutta HUH niitä hintoja!!! Ja samat lääkärit tekee näköjään julkisella puolella töitä päivät ja illat sitten omalla vastaanotolla, joten miksi maksaisin itse samasta " tuotteesta" :)

Mulla oli hirveästi asiaa mutta kaikki unohtui taas matkan varrelle. Olen täällä pessyt ikkunoita että jäisi siisti kämppä sille joka tämän ostaa! Ja haaveillut miten sisustan seuraavaa asuntoa...

Ja kiitos taas kaikille jotka on toivotelleet jaksamista!

-lupicaia 26+4

Vierailija
14/17 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lääkärissä ja katsoi kohdunsuu ja kohdunkaulan, ihan ok olivat, onneksi!!!! Sydänäänet kuului taas samaan tasaiseen 150 tahtiin. Hyvä niin. Määräsi lepoa vaan sitten eli ens viikkokin menee lepäillessä ja sitten alkaakin kesäloma. Lääkäri sanoi, että jos noi menkkamaiset aaltoilevat säryt kestää vielä viikonkin lisää, niin soittelen sitten neuvolaan ja laittavat sitten lähetteen Taysiin ultraan ja gynelle. toivottavasti ei tarvis lähtee, että noi säryt lakkais!!!! Pidetään peukkuja. Tänäänkin alkoi särkeä jo aamusta ja vieläkin särkee vähän. Vetää jotenkin muutenkin ihan veteläks olon noi särkemiset... Tarvii vaan hommata tarpeeksi lukemista.

Monet puhuu tosta sokerirasituksesta ja painosta yms. Näin varovasti sanoisin, että ei sitä kannata varmaan kauhean henkilökohtaisesti ottaa. Neuvolassa täytyy varmaan vaan huomioida tollaset asiat vauvankin takia ja siksi, että voi sitten vaikka itse yrittää vaikuttaa mahdollisesti asiaan. Kai se on niiiin yksilöllistä kenellä paino nousee ja kenellä ei. Mä joudun tohon sokerirasitukseen isän diabeteksen takia. Ei se mua niin haittaa, pari tuntiahan se vaan on ja aika pieni juttu, siinähän saa sitten tietoa vähän tulevaisuuteenkin, että " altistuuko" helpommin muutenkin diabetekselle jos sitä ylipainoa kertyisi iän mittaan.

Vauvan takia olen kyllä valmis aika moneen tutkimukseen ja jos jostain tutkimuksesta on apua lisätiedon saamiseksi niin menen kyllä. Mutta, tämä on vain minun mielipiteeni, kaikilla toki oikeus omiinsa. Ja ymmärrän tietysti mielipahaa aiheuttavat " töksäytykset" mitä joskus kuulee. Asiattomuudet onkin sitten asia erikseen.

Kiitos terapiatiedoista. En usko että nyt tarvitsen vielä mitään keskusteluapua mutta ihan tulevaisuutta ajatellen on hyvä tietää olisiko tuollaista palvelua saatavilla ja kuinka. Ja eipä sitä koskaan tiedä mitä eteen tulee, koska sitä apua tarvitsee.

Me lähdetään tästä mökkeilemään joko tänään tai huomenna aamulla. Oikein kivaa juhannusta kaikille!!! Nautitaan hyvistä juhannusruuista hyvällä omallatunnolla! Mies toi äsken kalaa laatikollisen, erilaisia kaloja savustettuna yms. Namia!

terkuin Alisa ja vauva 24+3

Vierailija
15/17 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi,tämä menee nyt hieman ohi keskustelun,mutta huomasin tuossa toisessa ketjussa että olit miettinyt quinnyn tandemien tilaamista.jokos olet päätöksen tehnyt?samat kärryt meillä harkinnassa,jotenkin vaan tuntuu riskiltä kun ei ole niitä luonnossa nähnyt,samoin takuuasiat yms,mutta ilmeisen hyviä kokemuksia muilla.meillä ikäeroksi tulossa 1,5vee ja mietin sitäkin kun sitä " etupenkin" selkänojaa ei saa laskettua,että olisko kuitenkin tarpeen.onko se lisäistuin myös sininen vai musta niinkun olin jostain lukevinani??aattelin tilata noi jo hyvissä ajoin ja käyttää yksösrattaina kunnes vauva syntyy.sais noi vanhat yhdistelmät myytyä nurkista pois.tai no vanhat ja vanhat,huippukuntoiset nätit teutoniat ajettu 05/05 alkaen" vinkvink" =)

omaan masuun kuuluu hyvää,kovasti illoin ja aamuisin myllätään.potkut on jo kovasti jämäköitynyt.helle vaan ahdistaa,tuntuu että mitkään vaatteet ei tunnu hyviltä.mutta pientähän tämä vaan..ois tosiaan jo se syksy...mahakasta juhannusta kaikille!!

lilanda ja ipana 21+5-

Vierailija
16/17 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi,tämä menee nyt hieman ohi keskustelun,mutta huomasin tuossa toisessa ketjussa että olit miettinyt quinnyn tandemien tilaamista.jokos olet päätöksen tehnyt?samat kärryt meillä harkinnassa,jotenkin vaan tuntuu riskiltä kun ei ole niitä luonnossa nähnyt,samoin takuuasiat yms,mutta ilmeisen hyviä kokemuksia muilla.meillä ikäeroksi tulossa 1,5vee ja mietin sitäkin kun sitä " etupenkin" selkänojaa ei saa laskettua,että olisko kuitenkin tarpeen.onko se lisäistuin myös sininen vai musta niinkun olin jostain lukevinani??aattelin tilata noi jo hyvissä ajoin ja käyttää yksösrattaina kunnes vauva syntyy.sais noi vanhat yhdistelmät myytyä nurkista pois.tai no vanhat ja vanhat,huippukuntoiset nätit teutoniat ajettu 05/05 alkaen" vinkvink" =)

omaan masuun kuuluu hyvää,kovasti illoin ja aamuisin myllätään.potkut on jo kovasti jämäköitynyt.helle vaan ahdistaa,tuntuu että mitkään vaatteet ei tunnu hyviltä.mutta pientähän tämä vaan..ois tosiaan jo se syksy...mahakasta juhannusta kaikille!!

lilanda ja ipana 21+5-

Vierailija
17/17 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän tuo tullut yhdelläkin kertaa sanottua=)