Lapsivapaa hotelliviikonloppu miehen kanssa menossa jälleen kerran pilalle
Koska minulla on menkat. Eikä ole ensimäinen kerta kun näin sattuu käymään. Onko seksielämän parantaminen oikeasti mahdotonta lapsiperheelliselle, vai pitäisikö tajuta lakata jo yrittämästä...
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne menkat muka haittaa? Vai onko se joku kuukautiskieltohotelli?
Eivätkö menkat haittaa seksiä mielestäsi yhtään? Kierukan kanssa on myös tulehdusriski. Varmaan luvassa on sitten taas korkeintaan pikapano vessassa, kuten aiemmin kun oli sama tilanne. Pari kolme neljä kertaa vuodessa lapsivapaata hotellissa ollaan järjestetty ja lähes aina mulla on ollut menkat, mikä vie fiilikseni jo etukäteen. Ap
En ymmärrä tätä logiikkaa yhtään. Tulehdusriski, mutta pikapano käy? Suureneeko se riski sitten jos bylsii pidempään? Ja ei, mua ei haittaa menkat yhtään. Ihan samalla tavalla harrastetaan miehen kanssa seksiä, oli menkat tai ei. Okei vähemmän vaihdellaan asentoja jos on ekat päivät menossa jottei valu. Näin myös exien kanssa.
Logiikka on se että mies haluaa hoitaa homman nopeasti alta pois jos minulla on menkat eikä halua sotkea hotellin lakanoita. Ap
Höh. Onpa nihkeä äijä sulla. Pahoitteluni.
Kyllä meillä ainakin harrastetaan seksiä ihan samoilla tavoilla menkkojen aikaan kuin muulloinkin. Mutta toki menkat vaikuttavat fyysisestikin eri tavalla eri naisten vointiin, ja myös psyykkisesti mielialoihin yms. Joiltakin voi varmasti mennä seksihalut tai seksi voi tuntua epämukavalta. Älkää tuomitko kun ette tiedä toisten tilannetta.
Onko lapsivapaa hotelliviikonloppu pelkästään seksiä varten? Menkää syömään ja kahdestaan johonkin iltaa viettämään, nukkukaa pitkään jne. Ei minusta ole pilalla :)
Tuo on ihan yleistä, että lomailun tai muun erikoisemman tilanteen alkaessa iskee kaiken maailman taudit joko stressitason nousemisen tai rentoutumisen vaikutuksesta. Koskaan ei voi voittaa ja sitä se maailmankaikkeus yrittää teillekin nyt syöttää. Jos ei tunnu milloinkaan olevan tähdet ja planeetat oikeissa asennoissa, suosittelisin panostamaan siihen seksielämän ylläpitoon jo kotiolosuhteissa pyöriessä ettei kuivahda kasaan koko liitto.
Valitse semmoinen ajankohta kun menkat on just loppuneet. Kun ei kai ne nyt välittömästi uudelleen ala, tai edes viikon päästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Logiikka on se että mies haluaa hoitaa homman nopeasti alta pois jos minulla on menkat eikä halua sotkea hotellin lakanoita. Ap
Höh. Onpa nihkeä äijä sulla. Pahoitteluni.
Kyseessä provo. Mitä vain ehdotatkin ratkaisuksi, niin apllä on selitys miksei käy. Ehkä vielä miehen lapsi tunkee mukaan, miehen eksä haluaa kanssa reissuun tai anoppi vaatii päästä huoneeseen.
Toisten on vaikea ymmärtää, että kaikki eivät ole samanlaisia kuin he itse. Minulla jopa vauvojen syntymät katsottiin ultralla, koska menkoista ne oli mahdoton arvioida. Esikoisen aika siirtyi kahdella viikolla eteenpäin ja hän sitten syntyikin päivän yli ultralla lasketun ajan ja 16 päivää yli menkoista lasketun ajan, täysiaikaisena ja luonnollisesti. Kuopus syntyi neljä päivää yli ultralla lasketun ajan. Menkkoja ei ollut ollut kahteen kuukauteen, kun tulin raskaaksi. Lasten syntymän jälkeen oli jossain määrin säännöllisempää, niin että saattoi tulla jo n. 12 kertaa vuodessa, mutta välillä väli oli kolme viikkoa ja välillä kuusi viikkoa ja toisinaan jotain siltä väliltä. Ei, en todellakaan osannut ennakoida. Sitten kun täytin 40, ne alkoivat olla kohtalaisen säännölliset ja heittoa oli vain viikon verran sinne sun tänne. Nykyään niitä ei enää ole. Ennen lasten syntymää ne tulivat ihan koska tahansa tai olivat tulematta.
Vaikka ap suhtautuu kielteisesti hormoneihin, niin ei kai kuukautisten siirtäminen muutaman kerran vuodessa ole ihan poissuljettu vaihtoehto? Jos siis on niin tärkeää päästä nimenomaan sitä seksiä harrastamaan. Minusta yhdessä syöminen ja pitkään nukkuminen kuulosti jo mukavalta vaihtelulta arkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osannut ennakoida?
Ennakoida miten? Menkkaki eivät ole niin säännölliset että se olisi mahdollista, melkein viikolla saattaa heittää ja lomat varataan kauan etukäteen eli en osannut ennakoida. Ap
Noinhan se on. Minulla on esim aina jouluna kuukautiset kun siinä on pitkä vapaa. Kuukautiset heittää vuoden mittaan sen verran että ne on aina jouluna. Ja kyllä ärsyttää.
Pukki tulee joka joulu, mutta et koskaan pääse pukille :D
Vierailija kirjoitti:
Mihin te seksiä tarvitsette kun kerran on jo lapsi/lapsia? Homma on jo niinsanotusti hoidettu.
Kiitos, päivi räsänen, tätä vastausta jo odotettiinkin.
No onko ne lomat pakko varata niin paljon aikaisemmin? Entä jos varisit sen hotellin siinä kohden kun menkat alkaa tai loppuu niin tietäisit varmaan 2 viikkoa eteenpäin ajan jolloin ei ole menkkoja. Ja jos loma on niin lyhyt ettei tarvitse pyytää lomapäiviä esim viikonloppu hotellissa.
Meillä meni lapsivapaa ilta pilalle tässä alkuvuonna kun muija päätti sitten riipasta kunnon jurrit. Kisko ravintolassa viiniä kuin sieni ja hotelilla tuli huono olo. Aamiaisellekaan ei päässyt.
Että menkat on lähinnä hidaste tuohon verrattuna.
Ja lohdutuksena meillä lapsivapaita oli noin 1/vuosi ja kerralla 1-2 yötä kerralla lapset yöhoidossa ja näinkin saattaa selvitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla niin epäsäännöllinen kierto, että et tiedä milloin on kuukautiset?
On. Kalenterin mukaan piti alkaa ensi viikon ti mutta alkamassa ovat nyt. Ap
Aika lähelle alkamispäivää varaat lomaviikonlopun, muutaman päivän heittoja sattuu vaikka olisi kuinka säännöllinen kierto.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ap suhtautuu kielteisesti hormoneihin, niin ei kai kuukautisten siirtäminen muutaman kerran vuodessa ole ihan poissuljettu vaihtoehto? Jos siis on niin tärkeää päästä nimenomaan sitä seksiä harrastamaan. Minusta yhdessä syöminen ja pitkään nukkuminen kuulosti jo mukavalta vaihtelulta arkeen.
Luonnottoman hormonit tappavat naisen luonnolliset seksihalut, vaikuttavat mielialaan ja kaikkeen pitkäksi aikaa. En todellakaan ala siirtää menkkoja hormonaalisesti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä meni lapsivapaa ilta pilalle tässä alkuvuonna kun muija päätti sitten riipasta kunnon jurrit. Kisko ravintolassa viiniä kuin sieni ja hotelilla tuli huono olo. Aamiaisellekaan ei päässyt.
Niin saatan minäkin tehdä koska olen niin pettynyt huonoon seksielämään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne menkat muka haittaa? Vai onko se joku kuukautiskieltohotelli?
Eivätkö menkat haittaa seksiä mielestäsi yhtään? Kierukan kanssa on myös tulehdusriski. Varmaan luvassa on sitten taas korkeintaan pikapano vessassa, kuten aiemmin kun oli sama tilanne. Pari kolme neljä kertaa vuodessa lapsivapaata hotellissa ollaan järjestetty ja lähes aina mulla on ollut menkat, mikä vie fiilikseni jo etukäteen. Ap
Omasta mielestäni eivät. Lisäksi olet ymmärtänyt jotain väärin, sillä kierukka ei aiheuta mitään sen suurempaa tulehdusriskiä kuukautisten aikana kuin muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tätä en ole ikinä ymmärtänyt, että pilataan toisen rentoutuminen omalla säätämisellä. Kyse kuitenkin aina parisuhdeajasta, jolloin pitäisi tajuta ottaa se toinenkin huomioon!
Ja joo, menkat on todellakin hidaste, ei este.
Hei, täällä sama! En ymmärrä miten voi mennä niin että aina kun on sovittu että lapset ovat yökylässä, niin on menkat! Vaikka niiden pitäisi alkaa vasta 2 viikon päästä niin kyllä alkavat just silloin! Mies syyttää että MINÄ jotenkin aloitan ne aina?? Mitenköhän se onnistuu.
Ei kaikilla jää menkat pois hormonikierukankaan kanssa, valitettavasti.