Koditon miespuolinen ystäväni soitti
Ja kysyi voiko tulla puoleksi tunniksi lämmittelemään ja kuivattelemaan vaatteittaan.Miehellä on päihdeongelma.Käy kyllä sääliksi :(
Kommentit (32)
Paniko ap siis koditonta kaverimiestään? En nyt oikein jaksa uskoa...
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ei se ainakaan ollut k i l t t i m i e s. Ihan uskottavaa. Oikein Porvoon mitalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ei se ainakaan ollut k i l t t i m i e s. Ihan uskottavaa. Oikein Porvoon mitalla.
Oli oli, tooosi kiltti! Nyt pääsi sitten satiaiset uusille metsästysmaille ja luteet myös, eläköön vapaus!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia ystäviä teillä onkin. Itse en olisi todellakaan päästänyt kotiin yhden yhtä renttua, saati sitten alkanut hoitelemaan tätä miten sitten ikinä hoiteletkin. Taitaa miesrukka saada lämmintä pesääkin vielä.
Muista, että kuka tahansa voi "särkyä". Sinäkin tai läheisesi.
Kaikenlaisia ihmiskohtaloita on olemassa ja moni on voimaton muuttamaan itse tilannettaan. Silloin ystävän apu on tarpeen.
Jeesuskin sanoi, että minkä teette...Kerropas kuinka monta koditonta miestä otit kotiisi silloin kun heitä tänne tuli muutama vuosi sitten? Mites Jeesuksesi siinä asiassa sinua ohjeisti?
Tämä on eri asia, sinä kateellinen ja katkera hyväkäs.
Niinkö Jesse ohjeisti? Käskikö hän solvaamaan muita ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia ystäviä teillä onkin. Itse en olisi todellakaan päästänyt kotiin yhden yhtä renttua, saati sitten alkanut hoitelemaan tätä miten sitten ikinä hoiteletkin. Taitaa miesrukka saada lämmintä pesääkin vielä.
Oletkohan harras kristitty kaverini M? Hänkin meinaan piti asunnottomuutta renttuiluna. Ystävänsä menetettyä asuntonsa ei antanut mitään apua tuosta syystä. Sitä ennen oli ollut passattavana yövieraana lukuisat kerrat tuon ystävänsä luona.
Päihteet pitää jättää, muuten ette voi jatkaa suhdetta, tee se selväksi.
Onko sulla lapsia? Lastensuojelu ei tykkää, mutta voit olla tosi tärkeä oljenkorsi. Kodittomille on kyllä pyykinoedu, lämmittely ja nukkumapaikkoja, esim. Oulussa Kenttätie. Varmaan koditon tietää jo oman kaupunkinsa paikat.
Toivottavasti ottaa lääkkeensä (mun tuntemilla kodittomilla on mt-lääkitys) eikä pössyttele. Osa on ihania, sydämellisiä, välittömiä ihmisiä, osa aika ketkuja. Toivottavasti sun kaveri on mukava. Pidä vähän aikaa, syötä ja anna nukkua. Ja ohjaa olemaan yhteydessä omaan sossuun tai ensisuojan sossuun. Ne varmasti haluaisi järjestää paikan, monesti pössyttely on vaan esteenä.
Jos pesää annat, huolehdi kortsu. Voi olla c-hepatiitti tai muuta mukavaa. Satiaiset, syyhy ja täit toki tarttuu kortsusta huolimatta. Mutta voi olla ettei hänellä ole niitä.
Miksi muuten on koditon ja milloin viimeksi hänellä oli asunto?
Onko koditon ystäväsi tosiuskova J? Tai joku rastafari?
No hyi hitto, kiva panna jotain narkkia kun niillä on kaikilla c-hepatiitti. En uskaltaisi edes kortsulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia ihmiskohtaloita on olemassa ja moni on voimaton muuttamaan itse tilannettaan. Silloin ystävän apu on tarpeen.
Jeesuskin sanoi, että minkä teette...Kerropas kuinka monta koditonta miestä otit kotiisi silloin kun heitä tänne tuli muutama vuosi sitten? Mites Jeesuksesi siinä asiassa sinua ohjeisti?
En kuulu kirkkoon, mutta tuli jostain mieleen tuo Jeesuksen sanoma. Olen tehnyt vapaaehtoistyötä useissa yhdistyksissä ja järjestöissä yli 20 vuotta ja autan siinä missä voin lähimmäisiä.
Viittauksesi tietyn ryhmän auttamiseen ei ole kohdallani oikea osoite. Ensinnäkään heitä ei ole paikkakunnallani ja toiseksi heidän majoitus kuuluu valtiolle. Ei tarvitse kenenkään yksityisen alkaa majoittumaan. Heitäkin lienee ollut ja on muutamia.
Lähimmäisen ja erityisesti tutun henkilön auttamisesta en voisi kieltäytyä jos apuni auttaa.
Ap on hyvä ja esimerkillinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitat vuotta 2015, niin miksi kenenkään olisi pitänyt ottaa nuo nuoret miehet kotiinsa? Heille oli ja on lämpimät asunnot, täysi ylöspito ja jopa taskurahaa valtion puolesta. Lämmintä, ruokaa, vaatehuolto ja peseytymisnahdollisuus on siis koko ajan tarjolla toisin kuin ap:n kertomalla miehellä.
Voisin antaa kodin kodittomalle tuherolle.