Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tällaisesta perheestä

Vierailija
30.01.2020 |

Mitä olette mieltä tällaisessa perheestä?
aviopari ja viisi lasta, joista yksi vastasyntynyt
perheessä koira jolle ei ole kertakaikkiaan aikaa, ei pääse kuin lyhyille lenkeille (käy kuitenkin ulkona), lapset eivät voi koiraa ison koon vuoksi ulkoiluttaa ollenkaan. Koiralle ei mietitä uutta kotia vaikka kaikki "kertoimet" ovat asian toimivuutta vastaan.
Mies käy töissä, äiti luonnollisesti vastasyntyneen kanssa kotona
Nainen tekee kaikki, siis kaikki kodinhommat, pesee pyykit, siivoaa, tekee pääasiassa ruuat, hoitaa kaikki aikataulut ym. Nukkuu jossain välissä, yleensä ei siis ollenkaan. Omaa aikaa ei ole, ei pääse edes yksin kävelylle.
Mies ei liiton aikana ole joutunut tekemään yhtään kotityötä, ja vaikka välillä on sovittu että jaetaan uudella tavalla, muutosta ei tule, nainen hoitaa kaiken.
Mies hoitaa kauppareisssut ja maksaa lähes kaiken (ruuat asumiset vakuutukset)
Onko tää jotain 50-luvun meininkiä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI KUULU SINULLE.

Vierailija
2/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen 50-lukulainen, mutta minusta tuo on ihan normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo kuuluu sinulle tai meille?

Perheet elävät just niin, kuin heille itselleen sopii.

Vierailija
4/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheen aikuiset ovat tyytyväisiä työnjakoon ei siinä ole mitään vikaa.

Vierailija
5/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun painajaiselta... t. perheenäiti, 2 lasta isolla ikäerolla (enempää ei tule) ja osallistuva mies, ei lemmikkejä.

Vierailija
6/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on kotona ja mies raataa töissä ja maksaa kaiken niin ei kai sen miehen mitään kotitöitä enää tarvitse jaksaa tehdä? Itse olen vanhanaikainen ja sitä mieltä. Eri asia jos molemmat käyvät töissä niin sitten jaetaan. 

Vierailija
7/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä kysyin siksi kun kyse minun perheestäni, ja tänä aikana kun kaikki on tasavertaista ja tuntuu että meidän naisten tulee edistää omaa asemaa, niin mulle tulee olo että olenko jotenkin liian alistuva/vanhanaikainen jne kun mun mies ei tiskaa, siivoa tai pyykkää.... Aina kuulee muiden juttuja että miten mies auttaa, mutta ei meillä kun me ollaan jaettu näin... :D 

-ap-

Vierailija
8/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on kotona ja mies raataa töissä ja maksaa kaiken niin ei kai sen miehen mitään kotitöitä enää tarvitse jaksaa tehdä? Itse olen vanhanaikainen ja sitä mieltä. Eri asia jos molemmat käyvät töissä niin sitten jaetaan. 

Sama työnjako oli silloinkin kun oltiin töissä samaan aikaan kolmen lapsen kanssa, molemmat teki vuorotyötä...

silloin tuntui täydeltä painajaiselta...

-ap-

Vierailija
9/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Tuossa se suurin riski on se että nainen tippuu yhteiskunnan ulkopuolelle ilman rahaa.

Äidilleni kävi niin ja sen jälkeen seurasi vuosikymmenet kurjuutta meille lapsille. Takertuva lapsen tasolle vajunut aikuislapsiäiti niskassa, aina vailla aikaa ja rahaa ja sekaantumassa kaikkeen.

Vierailija
10/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa tuossa siis oli muuten kuin että koira ei saa ehkä ihan tarpeeksi liikuntaa?

Mielestäni jako oli ihan ok. Äidillä on siellä varmasti asiat hyvin hallinnassa ja niin myös kotityöt, joita nyt vain pitää päivän aikana tehdä. Ei hän voi odottaa miestä illalla kotiin laittamaan pyykkiä koneeseen, vaan se menee siinä vaikka vauva käsivarrella. Sama aika monessa muussa jutussa kuten esimerkiksi ruuan laitossa, eli lapset ruokitaan ilman että siinä on mies päivystämässä vierellä.

Mies on päivät töissä ja hoitaa kaupassa käymiset ja ainakin minä lasken sen isoksi kotityöksi.

Ja mistä ihmeestä sinä tiedät mitä kaikkea mies tekeekään?

Juu, olen ollut kolmen lapsen kanssa kotona kahdeksan vuotta ja pärjäsimme oikein hyvin päivät. Mies teki silloin myös ainakin kerran kuukaudessa matkatöitä useamman päivän kerrallaan, joten ei hän voinut auttaa meitä arkisissa asioissa. En myöskään ole mikään avuton ihminen, joten meillä oli oikein mukavaa lasten kanssa. Olin juuri se pullantuoksuinen äiti, jolla oli nauru ja laulu herkässä, kun lasten kanssa niitä pullia leivoimme. Nyt lapset ovat jo isoja teinejä ja perheellämme menee vieläkin tosi hyvin.

Vierailija
11/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mies siivoa tai tiskaa ellet käske. Jos olet päästänyt tilanteen siihen, ettei mies tee mitään niin ei se sit teekkään mitään oma-alotteisesti. Eli suu auki jos tilanne jurppii.

Vierailija
12/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä kysyin siksi kun kyse minun perheestäni, ja tänä aikana kun kaikki on tasavertaista ja tuntuu että meidän naisten tulee edistää omaa asemaa, niin mulle tulee olo että olenko jotenkin liian alistuva/vanhanaikainen jne kun mun mies ei tiskaa, siivoa tai pyykkää.... Aina kuulee muiden juttuja että miten mies auttaa, mutta ei meillä kun me ollaan jaettu näin... :D 

-ap-

Tsiisus... Olet outo. Tarvitsetko apua muka siihen, että laitat pyykkiä koneeseen tai tiskaat kattilan ja laitat muut astiat tiskikoneeseen? Tai vauvan vaipan vaihtamiseen? Ehkäisy on muuten keksitty.

Vierailija
13/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että ei kiinnosta eikä kuulu minulle.

Vierailija
14/14 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kun on kyse sinun perheestäsi, täytyy kertoa sinulle että olet suunnattoman tyhmä. Viisi penikkaa tuommoiseen surkeuteen olet tehnyt. Et ehkäisystä ole kuullut koskaan?

Tyhmästä päästä kärsii koko ihminen, näin se vaan on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi