Onko 3 pulloa viiniä viikossa tosiaan valtava määrä??
Tämä laihdutus ohjelmassa käytetty "Valtava määrä viiniä" ei ole kyllä mielestäni edes mitenkään iso määrä. Itse kuittaan herkuttelun usein litran purkilla valkoviiniä. Pullossa on 0.75 litraa. Itse käytän noin 5 litran pönikkää viikossa, enkä tunne sitä paljoksi. En humallu määrästä, mutta juon sen ennemmin, kun napostelen sipsejä tai karkkia. Samalla selailen sähköposteja tai katson televisiota. Ylipainoa minulla ei ole. Olen 173/61-63.
Kommentit (117)
Päiväannoksena juuri ja juuri riittävä.
Vierailija kirjoitti:
Kakkis kirjoitti:
Kyllä tuo 3 pulloa on kohtuullisen iso määrä.
Kumma, miten Suomessa, vannoutuneiden alkoholistien ja viinallaläträäjien maassa kolme pulloa viiniä onkin yhtäkkiä iso määrä. Täällä ei kai sitten osata juoda sivistyneesti jonka takia alkoholi on monelle mörkö.
Kyllä se ON paljon. Mä yllätyin siitä miten paljon eriäviä mielipiteitä tästä on vaikka asiahan on ihan itsestäänselvä! Jos et usko että se on paljon, niin kysy lääkäriltä.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon alkoholisti voi varmasti juoda viiniä vaikka pullon päivässä, mutta jos ei maksaansa halua vaurioittaa, niin kolme pulloa viikossa on yksiselitteisesti liikaa.
Olen kunnon alkoholisti ja join 12% valkoviiniä 4 isoa pulloa päivässä siihen keskikaljaa monta pulloa ja tuoppia päälle joka päivä.
Haima meni, sököksi.
Raittiina 12 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kakkis kirjoitti:
Kyllä tuo 3 pulloa on kohtuullisen iso määrä.
Kumma, miten Suomessa, vannoutuneiden alkoholistien ja viinallaläträäjien maassa kolme pulloa viiniä onkin yhtäkkiä iso määrä. Täällä ei kai sitten osata juoda sivistyneesti jonka takia alkoholi on monelle mörkö.
90% väestä juo sivistyneesti ja kärsii sen 10%:n ördäyksestä, johon sakkiin sinäkin ilmeisesti kuulut.
Kolme pulloa viikossa on 2-3 annosta päivässä. Oikein hyvä määrä riippuvuuden kehittämiselle. Tuota kun vuoden teet, sulla on paino noussut 15 kg ja siirryt juomaan neljän litran tonkkia viikottain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon alkoholisti voi varmasti juoda viiniä vaikka pullon päivässä, mutta jos ei maksaansa halua vaurioittaa, niin kolme pulloa viikossa on yksiselitteisesti liikaa.
Olen kunnon alkoholisti ja join 12% valkoviiniä 4 isoa pulloa päivässä siihen keskikaljaa monta pulloa ja tuoppia päälle joka päivä.
Haima meni, sököksi.
Raittiina 12 vuotta.
Valaisepa, miten ja mistä sait rahat tuohon? Minulla ei ikinä ole niin iso liksa ollut, että olisi moiseen harrastukseen varaa - ei kyllä haluakaan. Toki nyt omistan 1,5 velatonta asuntoa ja velattoman auton, eikä ikinä ole tt-tukea tai asumistuķea tarvinnut hakea eikä ole maksuhäiriöitä.
Mä juon kohtalaisen paljon omasta mielestäni ja kyllä tuo kolme viinipulloa viikossa kuulostaa silti paljolta. Puolet enemmän kuin itse juon viikottain. Haluaisin vähentää, mutta en kokonaan alkaa absoksi. Jännä kyllä kuulla muiden mielipiteitä noista määristä.
Alkoholistille tuo 3 viinipulloa ei riitä läheskään päiväksi.
N. 32
Alkoholisti
Raittiina 4 vuotta
Vierailija kirjoitti:
3 pulloa on noin 9 lasia. Viikonloppuisin ruuan kanssa pari (4 lasia) muutamana iltana lasillinen ja pe tai la iltana lasi pari. ei paljoa!
On kuin oluella kävisi työn päälle. Eri asia on, jos ne kolme pulloa joisi kerralla.
3 pulloa viiniä on 18,75 alkoholiannosta. Siskollani on kuusi desiä vetävät viinilasit, että voihan sitä sillä tavalla halutessaan selittää juoneensa "vain pari lasia viikonloppuna" tai että "kyllähän yhden lasillisen jälkeen on vielä ajokunnossa".
mulla 3 pullo viiniä tai 24 plo kaljaa oli pitkään ja monta vuotta normaali annos per päivä kun asuin kalliossa, aattoi kyllä olla aina päivä tai 2 väliä joskus, mut oon raitistunut kun muutan Aasiaan
Riittää jos on pakko riittää mutta ajoitus pitää olla tarkka. Muutama promillen kymmenys kun heilahtaa väärälle puolelle niin se on kramppi ja päivystykseen.
"En humallu määrästä, mutta juon sen ennemmin, kun napostelen sipsejä tai karkkia."
Huvittavia tällaiset selittelyt. Miksi noita pitäisi edes verrata keskenään? Siksikö, että sinulla oli ennen sipsi-ja karkkiongelma ja vaihdoit sen viinin juomiseen?
On ihan mahdollista elää ilman sekä sipsejä että viinaa, tai toisaalta niihin kumpaankin voi retkahtaa yhtä aikaa.
Ehkä suosittelet, että lapsillekin aletaan antamaan viinaa, ettei heille tulisi himo sipseihin, joka sinun mielestäsi on pahempi asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 pulloa on noin 9 lasia. Viikonloppuisin ruuan kanssa pari (4 lasia) muutamana iltana lasillinen ja pe tai la iltana lasi pari. ei paljoa!
On kuin oluella kävisi työn päälle. Eri asia on, jos ne kolme pulloa joisi kerralla.3 pulloa viiniä on 18,75 alkoholiannosta. Siskollani on kuusi desiä vetävät viinilasit, että voihan sitä sillä tavalla halutessaan selittää juoneensa "vain pari lasia viikonloppuna" tai että "kyllähän yhden lasillisen jälkeen on vielä ajokunnossa".
Korjaan tähän että riippuu toki viinin vahvuudesta, mutta laskennallisesti se lasi on 12 cl eikä yli 20 cl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haima meni, sököksi.
Raittiina 12 vuotta.
Valaisepa, miten ja mistä sait rahat tuohon? Minulla ei ikinä ole niin iso liksa ollut, että olisi moiseen harrastukseen varaa - ei kyllä haluakaan. Toki nyt omistan 1,5 velatonta asuntoa ja velattoman auton, eikä ikinä ole tt-tukea tai asumistuķea tarvinnut hakea eikä ole maksuhäiriöitä.
Alkoholistille on tärkeintä, että promillet eivät laske koskaan liikaa, sen ylläpito vaatii työtä 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan, kun join rankemmin, niin join joka päivä töiden jälkeen pullollisen (0.7) Gambinaa ja kaljat päälle. Vapaapäivänä ei ollut mikään temppu vetää 0.7 - 1.0 litraa Leijonaa ja laatikko keppanaa siihen sivuun.
M 45
Tuomitsematta, se on kymmenkertainen määrä kuin minunlainen tissuttelija juo ja sekin tissuttelu jakaantuu kahdelle tai kolmelle illalle.
Uusi tutkimus: 12 cl lasillinen viiniä päivittäin vanhentaa aivoja selvästi. Kattava tutkimus vanhusten aivoissa selvitti, että alkoholia tietyn määrä nauttineilla oli vanhemmat aivot. Myös tupakka tekee sitä.
Tekee jotenkin pahaa, kun viinin mittana käytetään ” pönikkää” tai ”purkkia” tai mitäniitäonkaan.