Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 3 pulloa viiniä viikossa tosiaan valtava määrä??

Vierailija
30.01.2020 |

Tämä laihdutus ohjelmassa käytetty "Valtava määrä viiniä" ei ole kyllä mielestäni edes mitenkään iso määrä. Itse kuittaan herkuttelun usein litran purkilla valkoviiniä. Pullossa on 0.75 litraa. Itse käytän noin 5 litran pönikkää viikossa, enkä tunne sitä paljoksi. En humallu määrästä, mutta juon sen ennemmin, kun napostelen sipsejä tai karkkia. Samalla selailen sähköposteja tai katson televisiota. Ylipainoa minulla ei ole. Olen 173/61-63.

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on paljon, jos pitää jo itse ihmetellä sitä juomaansa määrää. Varsinkin kun lähes kaikki vähättelevät juomaansa määrää, se voikin olla puolta enemmän, kuin esim. lääkärille sanotaan.

Kannattaa jo 3 pulloin kulutuksella käydä maksakokeessa.

Vierailija
62/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos tipaton tammikuu ei aiheuta mitenkään terveempää oloa. Tajusin tätä lukiessa, että juon liian vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen itseään naiseksi tituleeraava joka sanoo juovansa niin ja niin paljon alkoholia joka viikko saa aina karvat pystyyn, kun tiedetään että se yksikin lasillinen voi aiheuttaa alkionkehityksen häiriöitä, eikä ihminen yleensä muutamaan viikkoon tiedä olevansa raskaana...

Koska kaikki maailman naiset n*ssii jatkuvasti, tietenkin ilman ehkäisyä ja haaveilee vauvasta.

Ristus. Rupes ärsyttämään noin typerä ajattelumaailma niin lujaa, että taidan huomenna vetää kännit. Viinistä tietenkin.

Mä vedän jo tänään! Ja kyllä, tiedän ettei ole vauvaa mahassa. Sen syntymiseen kun tarvittaisi mies ja toistaiseksi en ole sellaista elämääni halunnut. Viini sen sijaan maistuu jo tunnin päästä :).

Vierailija
64/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo 3 pulloa viikossa totta? Jospa totuus onkin enemmän, mutta ei ole kehdannut sitä ääneen sanoa?

Vierailija
65/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä join vähemmän kuin ap ja olen alkoholisti.

Vierailija
66/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos KAIKKI ihmiset joisivat sen sallitun 24 annosta viikossa, olisi verokertymä puhtaammalla pohjalla. Absolutisteille lisävero olisi paikallaan.

Vierailija
67/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä nyt niin väliä, jos joku haluaa ryypätä maksansa kuolioon, suokoot se heille, jokaisen omia valintoja sekin asia

Vierailija
68/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuo 3 pulloa viikossa totta? Jospa totuus onkin enemmän, mutta ei ole kehdannut sitä ääneen sanoa?

Ihmisillä on tapana vähätellä tuollaisia paheita/nautintoja. Paljon mahdollista että määrä on oikeasti vähintään kaksinkertainen.

Vierailija
69/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastotekoja, kun juomalla lyhennämme aikaamme täällä, vaikka sitten juomalla

Vierailija
70/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti ei ollut totta, näkeehän sen hänen kuvistaan. Tuossa on ehkä ne, jotka hän on juonut kotonaan, ulkona juomiset on sitten erikseen.

Minä olen (masennukseeni) juonut jo monta vuotta perjantaisin 0,75 pullon viiniä, viikolla kuusi pientä olutta, joskus enemmän.

Maha on vähän kasvanut, paino noussut, naama on joskus la aamuna ollut pöhössä. Mutta käytän vaatteissa kokoa 40, joissakin 42, eikä kukaan varmasti pidä minua valaana, muut kuin minä itse. Nyt olen ollut tipattomalla tammikuun, jatkan vielä helmikuun.

Viini ja sen tuoma hetkellinen (kyseenalainen) ilo on yksinäiselle ihmiselle ainut henkireikä, mutta olen päättänyt (yrittää) pysyä tästä eteenpäin pullo viikossa ja joka vuosi kaksi kuukautta tipatonta.

Saapas nähdä kuinka onnistun.

Minä olen niitä ihmisiä, jotka haluavat humaltua, pieni hiprakka tuo keveyttä elämään, edes hetkeksi.

Jaa, sen vielä sanon, että masennus vei liikuntahalun, eli innokkaasta (vaikka viiniä käytinkin) lenkkeilijästä tuli sohvaperuna. Painonnousu johtuu osin myös liikkumattomuudesta. Nyt kun olen taas liikkunut painoa on karissut vauhdilla.

Vierailija
71/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen itseään naiseksi tituleeraava joka sanoo juovansa niin ja niin paljon alkoholia joka viikko saa aina karvat pystyyn, kun tiedetään että se yksikin lasillinen voi aiheuttaa alkionkehityksen häiriöitä, eikä ihminen yleensä muutamaan viikkoon tiedä olevansa raskaana...

Joo ja minä join perseet kun sain tietää olevani raskaana. Eikä edes kaduta. Hehheh.

Vierailija
72/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin moni vähättelee juomisiaan..ei muka olla humalassa jos juo yhden viinipullon :D Kotona joka viikko tissuttelijoista tulee varmemmin alkoholisteja kuin niistä jotka kerran kuussa tai kahdessa vetävät kännit. Ja moni jo onkin mutta ajattelevat että alkoholisti on vain sellainen spurgu joka asuu veneen alla.

Vierailija
73/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti ei ollut totta, näkeehän sen hänen kuvistaan. Tuossa on ehkä ne, jotka hän on juonut kotonaan, ulkona juomiset on sitten erikseen.

Minä olen (masennukseeni) juonut jo monta vuotta perjantaisin 0,75 pullon viiniä, viikolla kuusi pientä olutta, joskus enemmän.

Maha on vähän kasvanut, paino noussut, naama on joskus la aamuna ollut pöhössä. Mutta käytän vaatteissa kokoa 40, joissakin 42, eikä kukaan varmasti pidä minua valaana, muut kuin minä itse. Nyt olen ollut tipattomalla tammikuun, jatkan vielä helmikuun.

Viini ja sen tuoma hetkellinen (kyseenalainen) ilo on yksinäiselle ihmiselle ainut henkireikä, mutta olen päättänyt (yrittää) pysyä tästä eteenpäin pullo viikossa ja joka vuosi kaksi kuukautta tipatonta.

Minä olen niitä ihmisiä, jotka haluavat humaltua, pieni hiprakka tuo keveyttä elämään, edes hetkeksi.

Jaa, sen vielä sanon, että masennus vei liikuntahalun, eli innokkaasta (vaikka viiniä käytinkin) lenkkeilijästä tuli sohvaperuna. Painonnousu johtuu osin myös liikkumattomuudesta. Nyt kun olen taas liikkunut painoa on karissut vauhdilla.

Tsemppiä!

Olen ollut 20 vuotta kokonaan ilman alkoholia enkä edes suurin piirtein muista sen olemassaoloa. Enää en haluaisi laittaa sitä suustani alas sen enempää kuin aiemmin mainittuja energiajuomiakaan. Minusta on paljon ihanampaa kävellä raittiissa ilmassa tai lukea hyvää kirjaa kuin hakea olotiloja erilaisista aineista. 

Vierailija
74/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihmetellyt aina tipattomia. Mulla menee pullo kuukaudessa ja sitäkään en juo yksin.

Vierailija
75/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullista.

Vierailija
76/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä nyt niin väliä, jos joku haluaa ryypätä maksansa kuolioon, suokoot se heille, jokaisen omia valintoja sekin asia

Pakko valita alkoholi kun se on ainoa laillinen päihde. Joskus aikaisemmin valitsin toisin ja join 5-6 kertaa vuodessa. Yleensä 12-16 kaljaa kerralla. Kukan kun jätti pois niin tulee juotua niin paljon että elämä varmasti lyhenee. Onneksi se on pois sieltä loppupäästä jolloin nautinnot on muutenkin vähissä.

Näin se menee kun alkaa oikein lakia joskin typerää lakia noudattavaksi. Pitäisi oikeastaan alkaa tehdä kotiviiniä. Siinä säästäisi rahaakin. Maksalla kuten muullakaan terveydellä ei ole väliä. Näinhän sitä halutaan että päihdytään niin okei teen sitten niin.

Vierailija
77/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kuulostaa alkoholistilta.

Itse olen todellakin humalassa 0,75l pullollisesta 10-12% viiniä.

Jo yksi lasillinen tuo kivan pienen hetken hiprakan.

Vierailija
78/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Olen ollut 20 vuotta kokonaan ilman alkoholia enkä edes suurin piirtein muista sen olemassaoloa. Enää en haluaisi laittaa sitä suustani alas sen enempää kuin aiemmin mainittuja energiajuomiakaan. Minusta on paljon ihanampaa kävellä raittiissa ilmassa tai lukea hyvää kirjaa kuin hakea olotiloja erilaisista aineista. 

Kiitokset ja hienoa, että saat iloa lenkkeilystä ja kirjoista.

Minä tunnen itseni (olen 64 v) ja ymmärrän, etteivät lenkit, kirjat ja elokuvat minulle yksistään riitä, mutta jos saan pysyttyä noissa raameissa, mitkä mainitsin, olen tyytyväinen.

Liikkuminen ennen kaikkea, painoni pysyy kurissa, olen nimittäin liikkumisessakin hiukan fanaattinen, sitten kun menen, menen lujaa, rankasti ja kauan.

Hyvää kevättä!

Vierailija
79/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo riskitaso määritellään naiselle? Eikö ole vähÄn eri asia, onko juoja 50 kg vai 80 kg?

Vierailija
80/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 18 annosta viikossa. Naisella tuo määrä ylittää korkean riskitason kulutuksen. Miehellä jää ton rajan alle.

Ei nyt valtavasti, mutta ei vähänkään.

Joo polje ja alista vaan naisia täällä. Naiset saa juoda ihan yhtäpaljon kuin miehetkin. Henkilökohtaiset erot geeneissä ja paino merkitsevät myös paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi