Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 3 pulloa viiniä viikossa tosiaan valtava määrä??

Vierailija
30.01.2020 |

Tämä laihdutus ohjelmassa käytetty "Valtava määrä viiniä" ei ole kyllä mielestäni edes mitenkään iso määrä. Itse kuittaan herkuttelun usein litran purkilla valkoviiniä. Pullossa on 0.75 litraa. Itse käytän noin 5 litran pönikkää viikossa, enkä tunne sitä paljoksi. En humallu määrästä, mutta juon sen ennemmin, kun napostelen sipsejä tai karkkia. Samalla selailen sähköposteja tai katson televisiota. Ylipainoa minulla ei ole. Olen 173/61-63.

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytä säännöllisesti kolme viinipulloa viikossa juova nainen, jolla on vyötärö kunnossa ja heleä iho eikä pöhöttyneet kasvot.

keski-eurooppa on täynnä tuommoisia ladyja, Eikun katselemaan vaan.

Vierailija
42/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo määrä on aivan hirveästi, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Ihminen voi itse vähän miettiä, jos ei litran viinipönttö saa päätä juntturaan, on toleranssi jo aikamoinen.

Kyllä ketjun vastaukset kielivät siitä, joka terveydenhuollossakin tiedetään, että suurkuluttajat eivät itse tiedosta olevansa suurkuluttajia. Alkoholia on käytetty jo pitkään niin runsaasti, ettei suurestakaan määrästä humallu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä ole kyse siitä, että oltaisiin kieltämässä ap:ltä alkoholin käyttöä, mutta on se aikalailla pään pensaaseen työntämistä, jollei voi myöntää, että tuollainen määrä on jo yli riskirajan. Jos on halukas ottamaan sen riskin, niin siitä vaan. Mutta ei se ole "vähän alkoholia", vaan aika paljon. Itsekin käytän liikaa alkoholia, mutta kyllä minä sen voin myöntää. Ei pitäisi, mutta silti juon liian usein ja määrällisesti enemmän kuin minulle olisi hyväksi. 

Vierailija
44/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkapa kukaan juoppo tunnustaisi, että alkoholin juominen aiheuttaa ongelmia?

Vierailija
45/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon alkoholisti voi varmasti juoda viiniä vaikka pullon päivässä, mutta jos ei maksaansa halua vaurioittaa, niin kolme pulloa viikossa on yksiselitteisesti liikaa.

Holistille pullo viiniä päivässä ei riitä. Ja alkoholi on ainoa vaihtoehto jos meinaat laillisesti päihteillä. Vähemmän haitallinen josta maksakaan ei vinkuisi on laitonta. Se ei jostain käsittämättömästä syystä käy että saisi päihtyä kukalla josta ei ole niin suuria haittoja kuin alkoholista.

Vierailija
46/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tissuttelu on ihan yhtä haitallista kuin että vetäisi kerralla isomman satsin. 3 pulloa tai ap:n 5 litraa on todella paljon ja maksassa näkyy jo varmasti.

Ton verran viikossa olen juonut jo pari kymmentä vuotta. Ei näy mitenkään verikokeen maksa-arvoissa, arvot ovat täysin normaalit. Ei näy myöskään kuvissa. Kuvat otettiin onnettomuuden vuoksi. Rattijuoppo törmäsi autooni 😐

Nitä maksa-arvoja tarkoitat? Mulla GT-arvo yli 100 (pitäisi olla alle 40) kun juon saman verran kuin sinä. Muut maksa-arvot normaaleja. Tuon arvon saisi puolittumaan parissa kolmessa viikossa normaaliksi jos olisi juomatta.

Vierailija
47/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen itseään naiseksi tituleeraava joka sanoo juovansa niin ja niin paljon alkoholia joka viikko saa aina karvat pystyyn, kun tiedetään että se yksikin lasillinen voi aiheuttaa alkionkehityksen häiriöitä, eikä ihminen yleensä muutamaan viikkoon tiedä olevansa raskaana...

Koska kaikki maailman naiset n*ssii jatkuvasti, tietenkin ilman ehkäisyä ja haaveilee vauvasta.

Ristus. Rupes ärsyttämään noin typerä ajattelumaailma niin lujaa, että taidan huomenna vetää kännit. Viinistä tietenkin.

Vierailija
48/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joku vuosi sitten brittiläisen tutkimuksen, jossa identtiset kaksoset (lääkäreitä molemmat) joivat tietyn ajan alkoholia sen verran, mikä on sikäläisten terveysviranomaisten määrittämä kohtuukäytön yläraja. Toinen joi sitä tasaisesti joka päivä pieniä määriä, ja toinen joi kerran viikossa koko satsin. Viikkokulutus oli molemmilla sama. Ennen kokeilua he olivat kumpikin jonkin aikaa kokonaan juomatta, ja molemmilta otettiin samat verikokeet, joiden arvoihin tiedetään runsaalla alkoholinkäytöllä olevan  vaikutusta. Kokeilun loputtua samat verikokeet otettiin uudestaan. Yllätys yllätys, veljesten veriarvoissa oli tapahtunut jokseenkin yhtä paljon huolestuttavia muutoksia.

Eli terveyden kannalta ei ole suurta merkitystä sillä, jaatko sen viikoittaisen alkoholimäärän tasaisesti joka päivälle vai vedätkö koko lastin yhtenä päivänä.

Vierailija
49/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin määrää melko suurena. Olen toki itse juonut paljon suurempia määriä.

Vierailija
50/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako annosta on litrassa viiniä?

Normi 2 dl lasi niin viisi annosta. Puolen litran tuoppi niin kaksi annosta.

Vierailija
51/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytä säännöllisesti kolme viinipulloa viikossa juova nainen, jolla on vyötärö kunnossa ja heleä iho eikä pöhöttyneet kasvot.

Kuule, kyllä se alkoholi vaikuttaa myös keskieurooppalaisten naisten ulkonäköön. Ladyt eivät syö kuin hevoset tai juo kuin merimiehet. 

Vierailija
52/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja on ihan geeneissä kenen maksa kestää paremmin alkoa, joku voi juoda huoletta vanhuuteen saakka, toiset sairastuu ennemmin, toki ylipaino ja roskaruoan syöminen nopeuttaa sitä prosessia.

Totta. Minä olin rankan linjan suurkuluttaja vuosikausia, koskaan en saanut mitään fyysisiä vaivoja. En saanut itse asiassa edes kunnon krapulaa. Ajattelin olevani harvinaisen viinankestävää tyyppiä ja jatkoin hilpeästi samaa rataa. En vain osannut odottaa, että alko alkaisikin pistää mielenterveyttäni palasiksi. Nyt korkki on kiinni.

Vierailija
53/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 pulloa on noin 9 lasia. Viikonloppuisin ruuan kanssa pari (4 lasia) muutamana iltana lasillinen ja pe tai la iltana lasi pari. ei paljoa!

On kuin oluella kävisi työn päälle. Eri asia on, jos ne kolme pulloa joisi kerralla.

Yhtä haitallista se on juoda ne tissuttelemalla. Vai meinaatko että on terveellisempää syödä ensin puolikas munkki ja tunnin päästä se toinen puolikas sen sijaan että syöt sen kokonaan kerralla?

Eihän alkoholia voi verrata tuommoiseen munkin syöntiin.

Jos juot viinipullollisen 12 tuntiin, sehän ei nouse päähän ei pe rseeseen. Maksa kerkee polttaa alkoholin rauhaksiin.

Sitten taas jos vedät tunnissa alas, niin kyllähän se on paaaljon haitallisempaa silloin. Siinä joutuu kroppa paljon kovemmalle vedolle polttaessaan sitä määrää kuin 12 tunnin aikana tullutta. Lisäksi nopeasti juotuna tulee känni ja kropan hallinta heikkenee huomattavasti. Onnettomuuksien riskit lisääntyy huomattavasti.

Maksa polttaa alkoholia vakionopeudella, joten sillä menee sama määrä käsittelyyn nautintanopeudesta riippumatta. 

Maksaa ei ole luotu ihmiselle siksi, että ihminen saisi käsiteltyä alkoholin pois elimistöstään vaan se on tärkeä sisäelin:

1 – tuottaa ja erittää useita plasman proteiineja

2 – varastoi ja jakelee verenkierron ravinteita ja vitamiineja

3 – hajottaa toksiineja ja lääkeaineita

4 – tuottaa sappea

5 – sisäeritysrauhasten toimintoja muistuttavia tehtäviä

Jos pidät sen varattuna alkoholin polttamiseen, sen muut tehtävät odottavat sen aikaa eivätkä välttämättä tule hoidettua tarvittavalla tasolla. 

Vierailija
54/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistille sopiva määrä.

Höpsis. Alkoholistille tuo on alkupala. Mun äiti on alkkis ja voin kertoa, että jos sille antaisi maanantaina kolme pulloa viiniä viikoksi, ne olis tiistaina päivällä loppu ja odotettavissa raivarit ja tärinät.

Vierailija
55/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin joku vuosi sitten brittiläisen tutkimuksen, jossa identtiset kaksoset (lääkäreitä molemmat) joivat tietyn ajan alkoholia sen verran, mikä on sikäläisten terveysviranomaisten määrittämä kohtuukäytön yläraja. Toinen joi sitä tasaisesti joka päivä pieniä määriä, ja toinen joi kerran viikossa koko satsin. Viikkokulutus oli molemmilla sama. Ennen kokeilua he olivat kumpikin jonkin aikaa kokonaan juomatta, ja molemmilta otettiin samat verikokeet, joiden arvoihin tiedetään runsaalla alkoholinkäytöllä olevan  vaikutusta. Kokeilun loputtua samat verikokeet otettiin uudestaan. Yllätys yllätys, veljesten veriarvoissa oli tapahtunut jokseenkin yhtä paljon huolestuttavia muutoksia.

Eli terveyden kannalta ei ole suurta merkitystä sillä, jaatko sen viikoittaisen alkoholimäärän tasaisesti joka päivälle vai vedätkö koko lastin yhtenä päivänä.

Juu tämä tuli TV:stäkin ja molemmat taisivat juoda 22 pulloa olutta viikossa, toinen joi kerralla ja toinen jakoi joka päivälle. Ja tosiaan samat arvot tuli molemmille juomisesta. En tiedä, mikä arvo se oli, oli joku yli 6 molemmilla ja kertoi jostain maksan "kovuudesta". Eli kohonnut oli vähän .

Vierailija
56/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskemalla selviää, että 0,75 l on 1,07 dl/pv, 3×1,07=3,21 dl, siis se on päiväannos.

Mun sidukkapullon kyljessä lukee 0,43 l eli 4,3 dl. Siihen verraten viinin määrä ei ole minusta paljon, mutta viinin alkoholipitoisuus vaihtelee, ja lienee aina enemmän kuin sidukan, ohjelmassa ei sanottu sitä.

Mun sidukka on 4,7%.

Uskon kuitenkin lääkäriä, että tuo viinimäärä on paljon. Minulla tuo sidukkapullo riittää viikonlopuksi.

Vierailija
57/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noot!

Vierailija
58/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä juovat sen lasillisen ruuan kanssa illalla, ei edes tarvitse laskea pulloilla kulutusmäärää.

Vierailija
59/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lars kirjoitti:

Mitä te ihmiset oikein höpötätte?? Kolme pulloa viiniä on sama määrä alkoholia kuin 12 a-oluessa tai lonkerossa. Jos se jaetaan viikon ajalle, niin en tuosta nyt oikein alkoholiongelmaa saa millään aikaiseksi.

Eihän ollut puhe siitä, että nuo kolme pulloa tyhjennetään kerralla! Se voisi olla jo aika hurjaa menoa.

Yhdessä viinipullossa on seitsemän annosta. Yhteensä annoksia on siis viikossa 21, ei 12 kuten väität. Kyllä siinä jo lisääntyy vatsa- ja suolistosyöpä, maksakirroosi jne.

Kyllä se riippuu ihan viinin alkoholiprosentista. Jos se on vaikka 10-prosenttista, kolmessa pullossa ei ole enempää kuin 12 annosta.  Sen voi jokainen laskea. Opettele miettimään itse äläkä sovella jotain valmiita taulukoita tilanteeseen, johon ne eivät sovi.

Vierailija
60/117 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 pulloa on noin 9 lasia. Viikonloppuisin ruuan kanssa pari (4 lasia) muutamana iltana lasillinen ja pe tai la iltana lasi pari. ei paljoa!

On kuin oluella kävisi työn päälle. Eri asia on, jos ne kolme pulloa joisi kerralla.

Yhtä haitallista se on juoda ne tissuttelemalla. Vai meinaatko että on terveellisempää syödä ensin puolikas munkki ja tunnin päästä se toinen puolikas sen sijaan että syöt sen kokonaan kerralla?

Lähinnä tarkoitan humalahakuisuutta. En näe missään nimessä alkoholin (tässä tapauksessa viinin) nauttimisessa ongelmaa, jos se ei tähtää humalahakuisuuteen. Jos perseet kerran viikossa on tavoite, niin silloin näen ongelman. Eiköhä tässä maailmassa ole vaikka mitä muuta yhtä epäterveellistä, tai paljon epäterveellisempää, kun lasi-pari viiniä. Mieluummin lipittelisin sitä kun esim. Energiajuomia, joita myös aikuiset naiset säännöllisesti nauttii.

Toiset vetää suklaalevyjä iltaisin, toiset nauttii viiniä lasin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme