Onko 3 pulloa viiniä viikossa tosiaan valtava määrä??
Tämä laihdutus ohjelmassa käytetty "Valtava määrä viiniä" ei ole kyllä mielestäni edes mitenkään iso määrä. Itse kuittaan herkuttelun usein litran purkilla valkoviiniä. Pullossa on 0.75 litraa. Itse käytän noin 5 litran pönikkää viikossa, enkä tunne sitä paljoksi. En humallu määrästä, mutta juon sen ennemmin, kun napostelen sipsejä tai karkkia. Samalla selailen sähköposteja tai katson televisiota. Ylipainoa minulla ei ole. Olen 173/61-63.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo riskitaso määritellään naiselle? Eikö ole vähÄn eri asia, onko juoja 50 kg vai 80 kg?
Ei sillä oikeasti ole merkitystä koska ylipaino tuo omat haittansa. Alkoholi ei muutenkaan ole naisille reilu. Kun mies lopettaa juomisen sen maksa alkaa palautua heti. Kun nainen lopettaa juomisen menee noin 2 viikkoa että sen maksa alkaa palautua. Sitä en tiedä mistä tuo ero johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo riskitaso määritellään naiselle? Eikö ole vähÄn eri asia, onko juoja 50 kg vai 80 kg?
Ei sillä oikeasti ole merkitystä koska ylipaino tuo omat haittansa. Alkoholi ei muutenkaan ole naisille reilu. Kun mies lopettaa juomisen sen maksa alkaa palautua heti. Kun nainen lopettaa juomisen menee noin 2 viikkoa että sen maksa alkaa palautua. Sitä en tiedä mistä tuo ero johtuu.
En ajatellut ylipainoa, vaan 150 senttistä vs. 180 cm. Siis yleistä kokoeroa.
Tai 165 senttistä miestä vs. 195 senttistä.
Lapsillekin lääkkeet annostellaan painon mukaan. Eikö alkoholin määrä ole eri asia eri ihmisille?
No onhan tuo määrä todella suuri, jos jatkuvasti kuluttaa noin 3 pulloa viiniä viikossa.
Itse pidän vanhempiani alkoholin suurkäyttäjinä, kun he juovat joka ilta saunaoluet ja lisäksi saattaa mennä napsut konjakkia.
Meillä alkoholia käytetään joskus illallisella viinilasin merkeissä, juhlissa tai illanvietoissa. Juhlia ja illanviettoja on ehkä 4 kertaa vuodessa.
Me käytämme keskivertoa vähemmän alkoholia, että en mitenkään sanoisi meidän käyttöä hyväksyttäväksi normaalin rajaksi. Olen kuitenkin sitä mieltä, että Suomessa on hyvin paljon alkoholin liikakäyttöä. Joillakin käyttö on annosmäärissä rajua juhlajuomista ja toinen salakavalampi ryhmä ovat nämä joka illan tissuttelijat, jotka eivät itsekään huomaa todellista alkoholin kulutustaan.
Riippuu juoko yksin vai tarjoaako muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan elämäni aikana kaikki juomani viini mahtuisi kolmeen pulloon. N55
Mulla mahtuu yhteen pulloon
M49
Ketkä lihoo juomalla runsaasti?
Aina kun itse erehdyn siemailemaan viikonkin verran olutta tai viiniä yli kohtuurajojen laihdun. Ei ole yksinkertaisesti nälkä.
Mielestäni kolme pulloa viiniä viikossa on aika vähäinen määrä verrattuna siihen, mitä itse vetelin aikanaan. Viinipullo tuli juotua pohjiksi ennen baariin menoa.
Nyt en enää moisiin suorituksiin kykene ja hyvä niin. Maksa-arvot on aina olleet kuitenkin kunnossa ja pystyn olemaan juomatta niin pitkään kuin päätään olla juomatta. Tupakanpoltokin lopetin yhdellä päätöksellä ilman mitään nikotiinipurukumeja tms.
Asiaa tulisi ajatella niin, että joisiko saman alkoholimäärän yhden viikonlopun aikana ja olisiko se paljon. Kolme pulloa viiniä on viikonlopuksi jo aika paljon.
Keho ei siitä välitä juoko sen saman määrän viikonloppuna vai viikon mittaan.
Täällä varmaan sama jengi pitää omaa alkoholismiaan ja jatkuvaa ryyppäämistä normaalina ja toisessa ketjussa kauhistelee rokkistarban muutaman gramman kokkelipussia 😂
Onhan se valtava määrä! En ikinä pystyisi juomaan niin paljoa. En saisi edes yhtä viinipullollista juotua viikossa vaikka yrittäisin.
Kuulostaa isolta määrältä, mutta toisaalta joka päivä 2*16cl viinilasillista taas ei kuulosta älyttömältä, lounaalla yksi, toinen illallisella. "turhia" kaloreita kyllä reippaasti.
Vierailija kirjoitti:
Kerta rykäsy, vaikka vaan kerran viikossa, ei ole läheskään niin paha, kuin päivittäinen lipittely, siinä maksa on jokapäiväisessä altistuksessa.
Tästä oli joku dokkari netflixissä. Tekivät kokeen kumpi huononsi enemmän maksa-arvoja, kännit viikonloppuna vai sama määrä tissutettuna pitkin viikkoa. Tissuttelu oli haitallisempaa maksalle.
Viini on ihana nautintoaine ja kolme pulloa viikossa on aika normaalia alkoholin käyttöä, joka ei aiheuta mitään vaurioita aikuiselle naiselle. Cincin!
Joskus oli uutinen että kuningatar Elisabet vetää joka päivä muutaman drinkin eli on siis selvä alkkis mutta melkein satavuotias. Ei kyllä ihme että maistuu märkä kun katsoo mitä sen jälkeläiset puuhaa
Vierailija kirjoitti:
Asiaa tulisi ajatella niin, että joisiko saman alkoholimäärän yhden viikonlopun aikana ja olisiko se paljon. Kolme pulloa viiniä on viikonlopuksi jo aika paljon.
Pakko olla eri mieltä. Juon harvoin, mutta silloin kun otan, menee viinipullo jo pohjiksi. Rauhakseen kolme lasillista (ála 24cl) samalla kun käyn suihkussa, pukeudun, meikkaan, laitan hiukset jne.
Baarissa kolme lasillista lisää. Kaksi pullollista mennyt. Seuraavana päivänä pikku darraan hissukseen lisää, esim. valkkari-sooda on hyvä siinä samalla kun siivoilee, vie koiran laittaa ruokaa jne. Ja kas, kolme pullollista mennyt eikä ole vielä edes lauantai-ilta. Missään vaiheessa en ole ollut lärvit.
Kolme pulloa viiniä viikonlopuksi ei tosiaan ole paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla eri mieltä. Juon harvoin, mutta silloin kun otan, menee viinipullo jo pohjiksi. Rauhakseen kolme lasillista (ála 24cl) samalla kun käyn suihkussa, pukeudun, meikkaan, laitan hiukset jne.
Baarissa kolme lasillista lisää. Kaksi pullollista mennyt. Seuraavana päivänä pikku darraan hissukseen lisää, esim. valkkari-sooda on hyvä siinä samalla kun siivoilee, vie koiran laittaa ruokaa jne. Ja kas, kolme pullollista mennyt eikä ole vielä edes lauantai-ilta. Missään vaiheessa en ole ollut lärvit.
Kolme pulloa viiniä viikonlopuksi ei tosiaan ole paljon.
Minäkin juon harvoin, mutta joskus etelän lomilla tai Suomen kesässä (jos on tarpeeksi lämmintä) intoudun bilettämään.
Muutamaan otteeseen olen juonut juurikin kolmena päivänä peräkkäin kännit, eli joka ilta yhden viinipullon - ja menen siitä aivan p*skaksi.
Kolmannen illan jälkeen on aivan hirveä tappokrapula enkä pysty haistamaankaan viiniä moneen kuukauteen.
Yhtenä iltana silloin tällöin menee toi yks viinipullo, mut kolme päivää peräkkäin viinipullo illassa on aivan järkkyä.
Ja todellakin olen humalassa juotuani pullollisen viiniä. Siihen päälle ei pysty juomaan enää mitään.
Tuohan oli laihdutusohjelma. Tuosta määrästä punaviiniä tulee yli 1600 kcal viikossa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että jos vaihtaa viinin veteen eikä muuta muuten syömisiä eikä elintapoja, laihtuu lähes kilon kuukaudessa.
Alkoholinkäytön turvarajat ovat kyllä tiukentuneet vuosien varrella koomisen tiukoiksi. Ne toisaalta myös vaihtelevat maiden välillä aika paljon. Välillä tuntuu siltä, että ne on tarkoituksella vedetty turhan tiukoiksi, koska ihmisluonto otetaan huomioon, eli jos keskimäärinen tallaaja ajattelee, että "voi turvarajan vähän ylittää", niin parempi justeerata rajaa se huomioon ottaen.
En olisi niinkään kolmesta viinipullosta viikossa huolissani , vaan siitä, että milloin se muuttuukin 4-5 pulloksi ja sitten kuudeksi jne.
Mutta joo, jos on tarkoitus laihduttaa, niin alkoholi ei kyllä kuulostaa fiksulta. Lihottaa jo sinällään ja heikentää itsekontrollia, joten herkkuja voi päätyä suuhun kuin itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ajatellut ylipainoa, vaan 150 senttistä vs. 180 cm. Siis yleistä kokoeroa.
Tai 165 senttistä miestä vs. 195 senttistä.
Lapsillekin lääkkeet annostellaan painon mukaan. Eikö alkoholin määrä ole eri asia eri ihmisille?
En tiedä miksi viestiäsi on alapeukutettu. Totta kai sillä on väliä, meneekö se yksi pullo 195-senttisen ja 95-kiloisen miehen, vai 155 senttisen ja 55kg naisen käyttöön.
Toinen humaltuu totaaliseen änkyräkänniin ja toinen tulee pieneen hiprakkaan siitä 750ml annoksesta. Ei voi verrata. Riippuu myös, onko syöty proteiini/rasvapitoista ruokaa ennen syömistä tai sen aikana, joka hidastaa alkoholin imeytymistä.
Ja minä olen aina ihmetellyt teitä ihmettelijöitä, suu auki tölläätte, kun ette ymmärrä, että maailmassa on monenlaisia ihmisiä, itse asiassa yhtä monta eri tyyppiä kuin on ihmisiäkin. Siihen päälle vielä sivupersoonat, joita joillakin on riesanaan.
Sinunkaltaistasi typerystä en kestäisi edes kännissä, onneksi ei tarvitsekaan.