Mitä tarkoittaa teinien käyttämä mmm-lyhenne?
Kommentit (38)
Se tarkoittaa, että "mmmhhh" tai "mmmmnmmnmnnnmmhhhh" eli siis ähkimistä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä-Missä-Milloin? Kuvaa kirjoittajan tietämystä.
Kuinka niin? Se on ihan tunnettu lyhenne ja jopa teinit tietävät sen, ainakin meidän.
En minäkään tiedä mitä tuollaiset muminat tarkoittaa enkä sitä hhh vai mikä Lie lyhennettä. Lopetan vain viestimisen siihen aina kun näen tuollaista solkotusta. Opetekoon puhumaan suomea. Sen verran pitää toista arvostaa että kommunikoi sanoilla.
Minä mulkutan mömmöreikää.
.
.
Tiedän totuuden, sillä olen neliovisen Bemarin omistavan homoseksuellin Niko Petterin äiti.
Ei teinien älytöntä kielenkäyttöä pidäkään yrittää ymmärtää. Ilmaiskoot itseään selvemmin.
Vierailija kirjoitti:
mmm on siitä huono kun se tarkoittaa myös että "nam, nam" jostain seksikkäästä asiasta, siksi outoa kun teini kirjoittaa noin omalle äidilleen :D
No eihän. Mmm on tympeää mutinaa.
Munaa mammoille minulta... yleinen esim Tinderissä.
Ihan turha täällä on ketään ääliöksi vinkua, lyhenne MMM voi merkitä monia eri asioita, joista kukaan meistä ei osaa niistä kaikkia.
Teinien mmm. onkin tuossa jo hyvin selvitetty "riittävästä samaa mieltä..."
Tässä niille hieman uutta, jotka eivät kaikkea vielä tiedä 🤔
MMM tarkoittaa mm. Million Marihuana March, suomeksi hamppumarssi.
Vierailija kirjoitti:
Mummoa muun muassa.
Miten tätä käytetään? Panisin mmm?
Minä olen aina tulkinnut sellaiseksi hyväksyväksi hyminäksi. Kiva tietää, että on voinut tarkoittaa ihan mitä muuta tahansa...
Vierailija kirjoitti:
Ääliö.
MMM lyhenne ei tarkoita ääliötä, senkin tollo. 😂
Kuka tässä ääliö on?
En ole koskaan nähnyt missään tuollaista lyhennettä. Tosin en ole Facebookissa enkä missään nettikirppiksillä. Jos olisi pakko sanoa jotain tuohon liittyvää, tulisi mieleen Mitä, missä milloin -kirjasarja.