En ihastu enää oikein kehenkään...? Vai onko vaan vääriä tyyppejä? Miten exän haikailusta pääsee eroon?
Toki erosta on vasta reilu 3kk. Oli hyvin vaikea suhde, mutta siinä oli myös ainakin minun puolelta paljon vetovoiman tunnetta ko. miestä kohtaan. Hän kuitenkin kohteli minua henkisesti huonosti yms. sairasta, joten onneksi loputin sen lopulta, vaikka olenkin kaivannut.
Uusillä treffeillä jotenkin kaikki vaan tuntuvat oudolta, alitajunta vertaa häneen. Kukaan muu ei "sytytä" mua samalla tavoin.
Yksi ihan kiva oli josta olisi voinut kehittyä, mutta hän sitten ilmeisesti ei välittänyt mua tavata enää parin kerran jälkeen.
Pelottaa että loppuelämäni vaan nyt muistelen tätä yhtä tulista rakkautta ...
Mitenköhän tästä pääsisi eroon.
Pelkään että jos olen kokonaan käymättä treffeillä, niin mielessä vaan pyörii tämä tyyppi ja ei tule muuta kokemuspintaa tähän väliin.
Tuntuu että paras "lääke" (vaikka ehkä kyseenalainen), olisi kuitenkin uusi suhde. Edes joku laastari. Pelkkää panosuhdetta en kuitenkaan halua, kun siinä ei ole oikeaa "rakastelua", jota juurikin kaipaan.
Treffeillä käydessä taas tulee fiilis että en vaan ihastu kehenkään. Tai etten löydä ketään normaalipainoista tai joka ei olisi kalju tai olisi sosiaalisesti normaalin oloinen tai haluaisi muutakin kuin panotapailua tai jotain ylihitaasti etenevää kaveritapailua, tai sitten niin että minä kelpaisin hänelle.
Tavallaan näissä treffeissä tulee saatua kuitenkin vähän taas "puskuria" tuon vanhan eron väliin ja nähtyä muitakin ihmisiä, etten pyöri ainoastaan työ ja koti/lapset ympyröissä, ja sentään todettua että ylipäänsä esim. jotenkin pystyn harrastamaan seksiä vielä muiden kanssa ja jotenkin siitä ehkä nauttimaan (vaikken tunnekaan samaa).
Toisaalta tulee myös olo että on turhaa ja ajan hukkaa. Ja pelkään onko musta tullut ihan tunteeton?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
niin siinä käy kun on jännisten kynnettävänä.
sorry vaan kun tää ei edes vaikuttanut sellaiselta (eikä ollut), vaan hyvin kunnolliselta ja perinteisten arvojen ihmiseltä.
Oli vaan sitten niin psykopaattisen kunnollinen....
ap
Siis minkä ikäinen sä oikein olet? Koska teksti kuulostaa joltain levottoman 22-vuotiaan tunnenarkkarin kirjoittamalta. Mulla on kestänyt vakavista suhteista toipuminen about vuoden ennenkuin olen voinut tuntea mitään oikeaa kiinnostusta uusia ihmisiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis minkä ikäinen sä oikein olet? Koska teksti kuulostaa joltain levottoman 22-vuotiaan tunnenarkkarin kirjoittamalta. Mulla on kestänyt vakavista suhteista toipuminen about vuoden ennenkuin olen voinut tuntea mitään oikeaa kiinnostusta uusia ihmisiä kohtaan.
Ok :D olen kyllä jo keski-ikäinen.
Eli kiitos tästä, voin siis olettaa että "aika hoitaa", jos esimerkkinä sulla tapahtui kuitenkin toipuminen n. vuodessa.
(Mulla ei ole kokemusta kun oli vain yksi pitkä avioliitto ennen tätä suhdetta, ja siitä erotessa olin kyllä jo surutyöni aikanaan vuosien varrella tehnyt eikä jäänyt mitään "henkistä" estettä edettä uuteen suhteeseen.)
ap
Termille on nimitys alffaleski tai alphawidow.
Vierailija kirjoitti:
Termille on nimitys alffaleski tai alphawidow.
En täysin allekirjoita tätä teoriaa tässä tapauksessa (vaikka saatankin kärsiä ehkä samasta syndroomasta).
Ko. mies ei ollut niin kovin "alfa", ja lisäksi hän kyllä jossain kohtaa halusi minut ja meillä oli ihan vakava uusperhe ja sitouduttu.
Lopetin sen mm. henkisen väkivallan vuoksi.
Ja olin itse kumppanivalintana aluki myös ehkä "alfa female" hänen kategoriassaan, ehkä hän ei sitä kestänyt myöskään.
ap
Olet vasta eronnut vaikeasta suhteesta, joten olisikohan hyvä keskittyä vähän aikaa ihan vain itseensä. Katsele nyt vaikka yksi vuosi elämää ihan vain omasta näkövinkkelistäsi. Jos vastaan tulee oikeasti kiinnostava tyyppi, ei tietenkään tarvitse asiaa vastustaa. Mutta jos pakkomielteisesti etsit kumppania rinnallesi, on suuri riski, että päädyt taas suhteeseen väkivaltaisen tai muuten vain hankalan tyypin kanssa.
Sinulla on lapsia? Jospa nyt olet rauhassa sen vuoden pari ennen kuin hyppäät uuteen suhteeseen. Ei ole lapsillekkaan hyväksi tuollainen.
niin siinä käy kun on jännisten kynnettävänä.