Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tuhlaa vaikka ei olisi varaa

Vierailija
30.01.2020 |

Ostelee siis veikkauksia ja lehtien irtonumeroita monta kertaa viikossa. Pienillä tuloilla elämme ja olen useaan kertaan maininnut ja jopa joutunut kehottamaan ettei tuhlaile koska ei ole varaa. Hetken toimii mutta sitten taas sama alusta. En toedä mitä tekisin.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkos se ap tuo sitä rahaa talouteen? Voitko vastata? 

Ei varmasti juuri mitään ja nyt harmittaa, kun mies käyttää itse tienaamiaan rahoja miten huvittaa. Saa korjata, jos olen väärässä.

Vierailija
42/44 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa, sinusta siis pitäisi säästää.

Meillä on vähän sama ongelma, vaikka emme ole pienituloisia. Minä olen sitä mieltä, että ylimääräinen pitää säästää. Miehen mielestä kuluttaa. Hän on sitä mieltä, että jos jokin hajoaa, niin sitten ostetaan luotolla.

Sepä se tässä onkin, kun tarvitaan erilaisia kuluttajia. Mitä siitä tulisi, jos kaikki vain säästäisi? Mistä esim. veikkaus saisi varoja siihen työhön mikä auttaa monia heikompi osaisia?

Toivoisin, että rikkailta veroina, eikä muilta huono-osaisilta (kuten nyt usein tapahtuu)

Kyseinen verolaji (ansiotulojen verotus) on kuutisen prosenttia kaikista Suomessa kerättävistä veroista ja suurimmat verokertymät Suomessa ovat arvonlisävero ja kuntien tulovero, joten eiköhän ne rikkaat kuitenkin maksa enemmän veroina kuin huono-osaiset.

Veroja varmasti, mutta moni huono-osainen kurjistaa omaa tilannettaan lihottamalla Veikkausta. Se on se Veikkauksen hyväntekemisen kääntöpuoli. Toki jokainen, myös ne huono-osaiset, on vastuussa omasta tekemisestään, mutta tämä on hyvä muistaa, jos rahapelejä puolustetaan moraalisilla syillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti juuri mitään ja nyt harmittaa, kun mies käyttää itse tienaamiaan rahoja miten huvittaa. Saa korjata, jos olen väärässä.

Kyllä sitä yleensä aika nopeasti puolustaudutaan, jos asia olisi toisin. Ja kun tälläiseen jätetään vastaamaatta se vastaus harvoin on omaksi eduksi.

Vierailija
44/44 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä yleensä aika nopeasti puolustaudutaan, jos asia olisi toisin. Ja kun tälläiseen jätetään vastaamaatta se vastaus harvoin on omaksi eduksi.

Johan se oli tuolla alkupuolella, että ap pienipalkkaisissa töissä ja mies työtön. Hyvin tavallinen kuvio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan