Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vaiheessa suhteen pitäisi syventyä niin, että kumppani kokee....

Vierailija
30.01.2020 |

.... haluavansa tukeutua kumppaniinsa avun hetkellä, esimerkiksi sairastuessaan. Mikäli muutamassa vuodessakin on edelleen viimesijainen vaihtoehto niin onkohan siitä mahdollista edes rakentaa tervettä parisuhdetta jossa ollaan toisiaan tukeva yksikkö.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi sellaisen tunteen rakentuvan viimeistään vuodessa. Siinä kerkeää toisesta nähdä jo aika paljon.

Vierailija
2/42 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ajatus saada toiselta tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa olisi jos minun antama tuki ilahduttaisi tai edes kelpaisi. Todella inhottavaa olla viimesijainen vaihtoehto jolle ei edes kerrota ajantasaisesti mitään vaan ehkä jossain vaiheessa sukulaisilta kuulee kumppanin tilasta ja muutoksista. En tiedä mitä pitäisi ajatella. Onko suhde edes tärkeä toiselle vai vaan minulle, haluaako varmistaa, että minä en tukeudu häneen jos jotain joskus tarvitsen vai mikä voi olla taustalla? Tunnen itseni ilkeäksi, hän on ollut kipeä ja minä mietin nyt lähinnä kannattaako suhdetta jatkaa vai rikonko itseni turhaan.

Ap

Vierailija
4/42 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla, että hän ei halua huolestuttaa sinua?

Vierailija
5/42 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, puhu asiasta, että se loukkaa sinua.

Sittenpä selviää.

Ei noista mielessään kannata uumoilla ja arvailla, jos haluat läheisen suhteen, niin ole avoin.

Jos ette lähenee, niin sitten ette. Mitään et menetä olemalla avoin.

Minusta se on oikeastaan ainoa tie. Tule näkyväksi. Tulkaa toisillenne näkyviksi.

Sen toisen on ehkä vaikea luottaa?

Puhukaa.

Vierailija
6/42 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla, että hän ei halua huolestuttaa sinua?

Siitä ei varmaan kyse koska kertoo kuitenkin asioista, kun kysyn. Muille ilmoittaa itse ja minä olen pihalla asioista. Tunnen itseni idiootiksi, kun viitsin vaivautua tapaamaan edes, mennessä voi olla yllätyksenä vaikka paikan vaihtuminen ja kuin stalkkeri ilman viimeisimpiä päivityksiä menen väärään paikkaan.

Ap

Vierailija
7/42 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, puhu asiasta, että se loukkaa sinua.

Sittenpä selviää.

Ei noista mielessään kannata uumoilla ja arvailla, jos haluat läheisen suhteen, niin ole avoin.

Jos ette lähenee, niin sitten ette. Mitään et menetä olemalla avoin.

Minusta se on oikeastaan ainoa tie. Tule näkyväksi. Tulkaa toisillenne näkyviksi.

Sen toisen on ehkä vaikea luottaa?

Puhukaa.

Väkisin möläytin asiasta pari kertaa. Tarkoitukseni oli niellä harmini ja olla hiljaa kunnes tilanne ohi, mutta alkoi jo heijastua kaikkeen muuhun ja yleinen mieliala huono.

Hän ei anna oikein mitään selitystä, mukamas vähemmän vaivaa minulle esimerkiksi kyytien suhteen tai minulle ei mukamas voi ilmoittaa mitään asioista, kun olen töissä yms. Ihan potaskaa. Puhelimeenkin pystyn vastata melkein aina. Kyytiä olen tarjonnut monesti ja kuitenkin kyselee muilta sitä.

Ap

Vierailija
8/42 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, mitä tukeminen tarkoittaa? Apteekissa käymistäkö?

Vierailija
9/42 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta silloin kun asutaan yhdessä, se asuinkumppani on aina myös ensisijainen tukeva henkilö.

Vierailija
10/42 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, mitä tukeminen tarkoittaa? Apteekissa käymistäkö?

Esimerkiksi tai kuskaamista, tarvittavien asioiden viemistä ja pakollisten asioiden hoitamista/tiedottamista.

Ap

Vierailija
11/42 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta silloin kun asutaan yhdessä, se asuinkumppani on aina myös ensisijainen tukeva henkilö.

Itsekin ajattelen näin ja koska niin ei ole tilanne horjuttaa uskoani koko suhteeseen. Mikä minä muka olen, en mikään, kämppäkaveri korkeintaan.

Ap

Vierailija
12/42 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko keskustelleet suhteenne vakavuudesta. Ehkä suhde on toiselle kevyt ja sinulle vakavampi? Se selittäisi tuon kaiken.

Vierailija
13/42 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos toinen vain ei halua vaivata?

Vierailija
14/42 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa olisi jos minun antama tuki ilahduttaisi tai edes kelpaisi. Todella inhottavaa olla viimesijainen vaihtoehto jolle ei edes kerrota ajantasaisesti mitään vaan ehkä jossain vaiheessa sukulaisilta kuulee kumppanin tilasta ja muutoksista. En tiedä mitä pitäisi ajatella. Onko suhde edes tärkeä toiselle vai vaan minulle, haluaako varmistaa, että minä en tukeudu häneen jos jotain joskus tarvitsen vai mikä voi olla taustalla? Tunnen itseni ilkeäksi, hän on ollut kipeä ja minä mietin nyt lähinnä kannattaako suhdetta jatkaa vai rikonko itseni turhaan.

Ap

En tiedä mikä sairaus kyseessä mutta voi myös olla ettei hän tahdo että alkaisit nähdä hänet jotenkin eri tavalla, heikkona tai säälittävänä. Yrittää siksi esittää sinulle että pärjää ilman apua eikä tahdo tukeutua liikaa. Häpeää omaa tarvitsevuuttaan ja ehkä sairaus pelottaa ja siksikin tahtoo esittää normaalia. Monet miehet on kasvatettu niin ettei heikkouksia saa näyttää.

Vierailija
15/42 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos toinen vain ei halua vaivata?

Ei kai sitä vaivaamiseksi voi kutsua jos itse tarjoutuu mihin vain. Kuskaaminenkaan olisi sen kummempi juttu, kun kuitenkin ajelee sinne. Jotenkin nyt takki tyhjä, aivan ääliö tunne, minä hölmö olen ajanut hänen luokseen päivittäin, kuitenkin selkeästi ilahtui muista vieraista ja muuttui surulliseksi heidän lähtiessä.

Ap

Vierailija
16/42 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko keskustelleet suhteenne vakavuudesta. Ehkä suhde on toiselle kevyt ja sinulle vakavampi? Se selittäisi tuon kaiken.

Väittää olevansa vakavissaan ja joskus nostanut esille jopa ajatuksen siitä, että jonain päivänä vie minut vihille. Ehkä sanahelinää koska tällä hetkellä minun olisi ainakin pakko vastata kieltävästi.

Ap

Vierailija
17/42 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tiedä mikä sairaus kyseessä mutta voi myös olla ettei hän tahdo että alkaisit nähdä hänet jotenkin eri tavalla, heikkona tai säälittävänä. Yrittää siksi esittää sinulle että pärjää ilman apua eikä tahdo tukeutua liikaa. Häpeää omaa tarvitsevuuttaan ja ehkä sairaus pelottaa ja siksikin tahtoo esittää normaalia. Monet miehet on kasvatettu niin ettei heikkouksia saa näyttää.

Silti olisi ok olla heikko vanhempien ja sisarusten edessä, koska heille tiedottanut ajantasaisesti tilanteestaan ja heiltä kaikki kelpaa.

Ap

Vierailija
18/42 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suonet anteeksi, mutta minulle tulee mieleen, että olet mielensäpahoittaja.

Siis miehen toiminnassa on vähän outoja piirteitä, mutta miten loukkaannut siitä näin...?

Otan asian kovemmin koska erinäisiä asioita on ollut aiemminkin. Mm pyydetty jättäytymään sivuun jotta jollekin toiselle ei tule pahamieli.

Ap

Vierailija
19/42 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miehen toiminnassa on vähän outoja piirteitä, mutta miten loukkaannut siitä näin...?

Etkö itse loukkaantuisi jos kumppani vähät välittäisi sinulle kertoa asioista ja kymmenen minuuttia kyytitarjouksesi jälkeen kyselee mahdollisuutta saada kyyti toiselta paikalle tulleelta henkilöltä, itse olet edelleen samassa seurassa.

Ap

Vierailija
20/42 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö itse loukkaantuisi jos kumppani vähät välittäisi sinulle kertoa asioista ja kymmenen minuuttia kyytitarjouksesi jälkeen kyselee mahdollisuutta saada kyyti toiselta paikalle tulleelta henkilöltä, itse olet edelleen samassa seurassa.

Ap

Onhan tuo omituista, mutta eikö sille voi olla toisia selityksiä? Hän näkee jonkun pitkästä aikaa, sinua enemmän, ja sitten yhdistää kaksi asiaa: Tuon ihmisen tapaamisen ja kuljetuksen.

Minä alkuun loukkaannuin, kun mieheni ei kertonut minulle asioista. Nykyään tiedän, ettei hänelle vain tule mieleen. Mitä sitä loukkaantumaan, jos toinen ei ilkeyttään ole tuollainen.

Ehkä teidän kuviossa on vähän muutakin taakkaa.