Oletteko huomanneet että joillain bloggareilla noussut julkisuus päähän?
Määrätynlainen omahyväisyys paistaa toisilla ihmisillä kasvoista, varsinkin kännykä selfieissä. Bloggari saattaa muuten olla ystävällinen, mutta muuttunut bloginsa varrella ilmeiltään niin että lähin kuvaava sana on omahyväinen ilme. En vaan pääse yli että lovingwhitestyle näyttää vähän joka kuvassa ja videossa edellä mainitulta. Kuvat toisintoja olohuone-makuuhuone akselilta ,ja samasta ilmeestä. Jutut olleet ennen rikkaampia vaihtelevampia. Taitaa olla työttömyys syy että pyörii himassa.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Ettei kukaan muu saa yhteistöitä. Kaikki mulle asenne. Ja nitö tarvitsevat kotiinsa, niin pummivat ne yhteistöinä. Kun lapsella 4v synttärit niin kakku pyydetään ilmaiseksi, ilmapallot, mekko, äidin vaatetus. Sirten kuvataan synttäreitä päivänä jolloin ne eivät edes ole. Mennyt todella yli tämä ahnehteminen. Näissä ei ole kyse palkasta vaan että saadaan taas julkaistuja kuvia missä herutetaan että saatiin ilmaiseksi. Pääsääntöisesti ei kerrota alussa että tämä on yhteistyö. Vaan loppuun kirjoittavat, tuotteet saatu lahjaksi. Yhteistyöt kuuluu lain mukaan kertoa selkeästi jo alussa ja tehdä selväksi.
Näitä vartenhan on olemassa mainonnan eettinen neuvosto josta voi pyytää lausuntoa mainosten/yhteistyön lainmukaisuudesta. Sieltä voi myös lukea aiempia päätöksiä. Somevaikuttajat kiertävät härskisti sääntöjä ja heittäytyvät menin päätösten perusteella hyvin usein täysin tietämättömiksi mainonnan säännöistä.
Vierailija kirjoitti:
Bloggarit ovat parempia tiedostavia ihmisiä, jotka jakavat meille muille viisautta. Kysymys on olemmeko me riittävän älykkäitä omaksumaan bloggarin sanoman.
mies51v
No, valitettavasti osa meistä on sen verran narrattavia, että omaksuvat bloggarin sanoman.
Bloggarit on kovimpia muiden arvostelijoita. Kuinkahan moni täälläkin parjaa kanssasiskoaan? Kuulisittepa millaista tekstiä ja naurua se on kun arvostellaan esimerkiksi uusia bloggareita tai instaajia. Ilmeisesti kateus toisia kohtaan on isointa juurikin bloggaripiireissä. Kyynerpäät edellä halutaan parhaat yhteistyöt ja jos joku vähemmän tunnettu saakin sen niin ihan törkeää loanheittoa selän takana. Mulle mulle mulle!! Sananvapaus!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on tökeröä aikuisilta haukkua toisten ulkonäköä. Oletteko itse työttömiä?
Tehkääpä ajankuluksi mielipide-blogi niin me arvostellaan.
Esimerkiksi lovingwhitestyle on työtön! Miksi hän on työtön? Tuolla aiemmin ketjussa luki että jakoi muille työhaastatteluun vinkkejä eikä saa itse kuitenkaan töitä. Öhöm!
Juuri yksi bloggari tässä ketjussa paljasti itsensä! Hän haukkuu työttömiä blogissaankin. Inhon aihe työttömät. Umppuu!!!
Sen voin uskoa että bloggarit ja muut microvaikuttajat kilvoittelevat yhteistyö kuvioista. Suomi on niin pieni maa tälläiselle touhulle. Ilmiöhän on se että firmat haluavat taviksia mieluummin esittelemään tuotteitaan. Uskon että kasvaa vaan tämä tavisten käyttö markkinoinnissa. Moni on kyllästynyt kun samat tyypit mainostaa laidasta laitaan tuotteita. Esimerkiksi lastenvaatefirmat haluavat useampi lapsisia perheitä mainostamaan tuotteitaan sen sijaan että olisi vaikka1 lapsi. Tämä nyt vain yksi esimerkki. Minusta ig:ssä onkin aivan ihastuttavia tilejä jotka markkinoi jotain aihealuetta. Sellainen ahneus taas näkyy heti jos tehdään yhteistyössä vähän kaikkea kunhan vaan saadaan kaikkea mahdollisimman paljon. Se on luotaantyöntävää.
Vierailija kirjoitti:
Taso tippunut Marjutilla. Näkee että ei ole töissä missään. Eikö se julkaissut videoita missä kertoi vinkkejä työhaastatteluun? Miten puhua ja olla sekä pukeutua. Eikä sitten saa töitä. Kaikemaailman pikku kekkereissä juoksee saamassa ilmaista tavaraa kun yhteistyö kumppanit järjestää. Sen edellisestä työstä joutui lähtee koeajan 4kk puitteissa. Ehkei somen hoito ollutkaan sitä firmaa hyödyttävää ja Marjut teki siitä firman tilistä saman näköistä kuin omassa kodissaan. Osaako vain yhden tyylistä luoda?
Niin näkee! Homehtuu kotona. Eikö kukaan firma halua tätä ihmistä töihin vai eikö tämä henkilö hae töitä?
Nämä bloggaajat on usein kotiäitejä tai työttömiä.
Marjutille kasvanut upeat hiukset syövän jälkeen.mutta ei se tuota miesnenän kauheutta poista
Vierailija kirjoitti:
Bloggarit on kovimpia muiden arvostelijoita. Kuinkahan moni täälläkin parjaa kanssasiskoaan? Kuulisittepa millaista tekstiä ja naurua se on kun arvostellaan esimerkiksi uusia bloggareita tai instaajia. Ilmeisesti kateus toisia kohtaan on isointa juurikin bloggaripiireissä. Kyynerpäät edellä halutaan parhaat yhteistyöt ja jos joku vähemmän tunnettu saakin sen niin ihan törkeää loanheittoa selän takana. Mulle mulle mulle!! Sananvapaus!
Samat bloggarit käyttävät somekanavissaan mielellään myös tämän kaltaisia puheenvuoroja ;)
Onks täs ketjussa taas joku kaks henkilöä kilvan haukkumassa bloggaajia ja erityisesti Lovingwhitestyle bloggaajaa?
Vierailija kirjoitti:
Marjutille kasvanut upeat hiukset syövän jälkeen.mutta ei se tuota miesnenän kauheutta poista
Ja valtavaa roikkuluomea otsassa.
Hankkisivat elämän. Tässä kuva ilman meikkiä ja meikin kanssa. Katsokaa kun olen omasta mielestäni niiiiin kauuuunis. Yööök! Aikuiset ihmiset, ketä kiinnostaa pärstänne. Siivellä eläjiä sanon minä! Nämä elävät kelan tuilla ja julkaisevat cozy this cozy that. Jos ei työllisty, olisiko aika päivittää se osaaminen. Tyltä kyllä löytyy mutta kotoilu ja hyggeily voittaa. Ketuttaa katsoa näitä pelleilijöitä. Teen vuorotyötä ja samalla väikkäriä. Nämä tuilla elävät odottavat että kaikki tulee ilmaiseksi heille.
En lue blogeja. Mutta mitä ilmeisimmin instassa nämä on niitä tyrkyimpiä. Heidän kuvia näet ensimmäisenä kaikkialla. Kaikilla samat huonekalut ja värit. Tusinakoteja. Samat tuoksukynttilät kaikilla ja tuotemerkit. Saa hakea että löytyy mm suomalaisissa jotain erilaista. Arvontoja, yhteistöitä. Koskaan nähnyt että kukaan niistä mitään voittaa. Instassa kiinnostaa DIY projektit koska me rakennetaan taloa. Kerskakulutusta en voi sietää. Sitähän nuo bloggarit pääsääntöisesti edustaa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri yksi bloggari tässä ketjussa paljasti itsensä! Hän haukkuu työttömiä blogissaankin. Inhon aihe työttömät. Umppuu!!!
Tästä nimenomaisesta tapauksesta en tiedä enkä lähde arvailemaan, mutta aika usein, kun syystä taitoisesta on paljastunut kirjoittajien todelliset identiteetit bloggaajia haukkuvien kommenttien takaa, niin usein ovat kollegat olleet asialla.
Tässä ketjussa pistää silmään, että monet ulkonäköä arvostelevat kommentit vaikuttavat olevan samalta kirjoittajalta, kuka lieneekään.
Yksi tuttu päivittää Facebookiaan kuin viimeistä päivää ja luulee olevansa jonkin sortin "julkkis" vaikkei peukutuksia ole kuin nimeksi.
Minusta täällä kirjoittelee 3 eri ihmistä kilvan. 1 haukkuu ulkonäköä, toinen työttömyyttä, kolmas bloggareita yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu päivittää Facebookiaan kuin viimeistä päivää ja luulee olevansa jonkin sortin "julkkis" vaikkei peukutuksia ole kuin nimeksi.
Ovat hieman samanlaisia vouhottajia kuin verkostomarkkinoijatkin on, jotka tosin kuvittelevat olevansa suuriakin liikemiehiä. Mutta itse harhakuva on sinänsä sama.
En seuraa lifestyle-blogeja. Videoita tulee katsottua. Vlogaajissa joskus näkee, että vähän "pissa noussut päähän" tai henkilö vaikuttaa itseriitoiselta ja itsekorostavalta esim. puhumalla epäluonnollisesti. Mutta mistä tiedän, etten vain kuvittele sitä? Ja miksi tuollainen haittaa ja ärsyttää? (Minua ehkä enemmänkin huvittaa, mutta monia vaikuttaisi vihastuttavan.)
Mitä ihmiselle tapahtuu, kun tulee tunnetummaksi ja suositummaksi ja muut alkavat kohdella eri tavalla? Ei varmaan ole enää helppo olla entisenlainen nöyrä ja vaatimaton, jos tuntuu siltä, että muut nostavat jalustalle. Siinä voi itsevarmuus kasvaa. Mistä erottaa kasvaneen itseluottamuksen ylimielisyydestä?
Voiko joskus ylimielisyys olla myös kuviteltua? Tunnetuilla ihmisillä ei ole aikaa kuunnella ja huomioida kaikkia samalla tavalla kuin meillä taviksilla.
Kyllä on tökeröä aikuisilta haukkua toisten ulkonäköä. Oletteko itse työttömiä?
Tehkääpä ajankuluksi mielipide-blogi niin me arvostellaan.