Huusin kiukkuisesti ihmiselle, joka kolautti oman autonsa oven parkkihallissa omaa autoani vasten
Olin lukemassa pimeässä autossa tekstiviestiä kun auton kyljen suunnalta kuului kova kopsahdus.
Käynnistin välittömästi auton ja avasin naapurin puoleisen ikkunan. Kiinalaiselta näyttänyt (sekin vielä näin virusepidemiaa ajatellen) mies oli kuin ei mitään ja huusin hänelle kovaan äänen sitä, että voisi yrittää kolhia romuaan paikoissa, joissa muiden omaisuus ei ole vaarassa vahingoittua. Jäi harmittamaan se, etten noussut ulos autosta haastamaan tilanteessa enemmänkin. Lähinnä olisin halunnut perustelut sille, miksei tömäyksestä päätellen edes yrittänyt varoa.
Mikä tekee ihmisestä muiden omaisuutta kohtaan noin piittaamattoman?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
En minä toisten omaisuutta tuhoa, en paukuttelee kenenkään auton oviin kolhuja.
Ex oli juuri tuollainen, auton piti maksaa vähintään 80.000 euroa jotta oli kunnon auto.
kauhea stressi kaikkeen autoon liittyen mm autoa pestiin ja puunattiin viikoittain.
kevyempi pesu päivittäin.
autoon ei saanut mennä istumaan farkuissa (niistä irtosi väriä nahkapenkkeihin)
ovet piti sulkea tietyllä tapaa, ilmastointia ei voinut kesäkuumalla käyttää koko matkan ajan (kuormitti jotain järjestelmää)Joten ei heru myötätuntoa kallisiin autoihin, tuo on peleilyä.
Asun kantakaupungissa ja omistan ikivanhan pyörän, ei tarvitse pelätä sen varastamista eikä kolhuja. Pääsen töihin, kotiin ja kauppaan.
Minäkin asun kantakaupungissa. Minäkin pääsen pyörällä joka paikkaan. Silti autoni asuu hallissa enkä suvaitse sitä, että joku idootti katsoo oikeudekseen kolhia omaisuuttani.
Sinä et sopinut yhteen exäsi kanssa. Etsi joku fillarilla sotkeva viherpeippo. Niitä löytyy eniten Kallion suunnalta, näin vinkkinä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisessa tilanteessa ei aleta huutaa, vaan otetaan vastapuolen tiedot ylös ja tehdään vakuutusyhtiöön vahinkoilmoitus vaurion korjaamista varten. Mikäli syyllinen aikoo paeta paikalta, ilmoitetaan poliisille.
Hohhoijaa... Olipa valtavat vahingot. Ap on hyvä ja ei mene tuollaisiin ahtaisiin paikkoihin rakkaansa kanssa. Välillä sitä voi sattua ja tapahtua,on aivan varmasti ap:llekin tapahtunut ja tulee tapahtumaankin.
Just tolla asenteella olevien ihmisten takia tiedot ylös, ja ilmoitus vakuutusyhtiöön aina. Se pikkukolhun korjaaminenkin maksaa monta sataa.
Ehkä oppii varovaisemmaksi, kun muutaman kerran vakuutusyhtiö makselee korjauksia, ja nostaa kolhijan vakuutusmaksuja.
Usein on edullisempaa maksaa pienet kolhut suoraan omasta lompsasta kuin vakuutusyhtiön kautta.
Varmasti edullisempaa mutta itse olisin valmis maksamaan pienestäkin kiusasta, joka aiheutuu omaisuuttani kolhineelle taholle.
Kyse ei ole siitä, aiheuttiko joku nyt kolhua vaan siitä, että jonkun mielestä toisen omaisuutta ei tarvitse millään tavoin varoa. Joidenkin mielestä tuntuu jopa olevan sallittua tieten tahtoen kolhia toisen autoa.
On ihanaa hieman yllyttää täällä, porukka on heti karvat pystyssä ja takajaloillaan. Olen täällä muutaman kohdan kirjoittanut ja minut on haukuttu pataluhaksi niiden takia, mutta ehkä joku tajusi mitä ajan takaa? Tai sitten ei, ihan sama.
Ja kyllä, olen aina niin varovainen kuin voin olla. Vältän ahtaita paikkoja parkkihalleissa ja muilla parkkipaikoilla ja sotken mielummin vaatteeni kuin osun autoni ovella viereiseen autoon. Minulla on myös tapana ahtaissa paikoissa laittaa sormeni niin, että ne osuvat viereiseen autoon, ei oman autoni ovi. Lapseni taas eivät edes avaa auton ovea ennen kuin olen siinä itse välissä katsomassa, että kolhuja ei tule tai sitten päästän heidät pois jo ennen parkkiruutuun ajamista.
En ole ikinä kolhinut mielestäni kenenkään muun autoa ja en ole aikonut tehdä niin vastaisuudessakaan. Oma autoni ei ole minulle kuitenkaan mikään niin maailman tärkein asia, että jaksaisin kovin närkästyä esimerkiksi sen oveen tulleista kolmesta kolhusta. Kolhut ovat siinä ja en edes muista niitä kun ajelen. On siinä jotain muitakin jälkiä, mutta eivät ne haittaa ajamista ja turvallisuutta mitenkään. Näin ajattelee onneksi suurin osa ihmisistä. Pelti on peltiä. Sen huomasin muutama vuosi sitten, kun jouduin toisen auton jyräämäksi ja autoni meni lunastukseen. Syyllisyys meni kokonaan sille jyrääjälle, mutta me molemmat olimme helpottuneita, kun ihmisille ei tapahtunut mitään. Niin sen pitää mennä.
Ootsää tyhymä? Pelti on peltiä jos henki säilyy kolarissa mutta ei kenenkään autoa mopoa pyörää lastenvaunuja kissaa koiraa marsuja lapsia puolisoa kolhita huolimattomuuttaan tai välinpitämättömyyttään tosta vaan. Jos näin toimii on tyhymä ja sietää sipaista turpaan.
Kirjoitin juuri, että en kolhi, mutta sinä uhkailet silti?
Mä vastasin sun kommentin kohtaan ” Oma autoni ei ole minulle kuitenkaan mikään niin maailman tärkein asia, että jaksaisin kovin närkästyä esimerkiksi sen oveen tulleista kolmesta kolhusta. Kolhut ovat siinä ja en edes muista niitä kun ajelen. On siinä jotain muitakin jälkiä, mutta eivät ne haittaa ajamista ja turvallisuutta mitenkään. Näin ajattelee onneksi suurin osa ihmisistä. Pelti on peltiä. ”
Mulle ei ole auto maailman tärkein asia mutta silti vituttaa ihmiset, jotka kolhii toisen autoja välinpitämättömyyttään tai huolimattomuuttaan. Piste. Jaksan närkästyä tällaisille ihmisille. Ja kyllä, olet tyhymä kun lähdet vertailemaan välinpitämätöntä, ylimielistä ja huolimatonta ovien paukuttelijaa kolariin ”pelti on peltiä” - haista paska.
Potut pottuina. Nappaan kuvan parkkipaikalla viereisistä autoista, rekkaria myöten ja autossa on kamerat päällä vaikka auto on parkissa. Vetelen surutta avaimella kylkeen jos näkyy omassa autossa jäljet. Sen verran ärsyttää, että jäljitän sen auton. Kiva avautua enivei.
Mä en ymmärrä tätä, että auto on ihmiselle niin tärkeä, että menee ihan järki raiteiltaan jos jotain pientä sattuu autolle. Eikö sen vakuutus korvaa? Ja juu, en jaksanut lukea kommentteja, en pysty tätä ihmeelllistä autorakkautta ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Potut pottuina. Nappaan kuvan parkkipaikalla viereisistä autoista, rekkaria myöten ja autossa on kamerat päällä vaikka auto on parkissa. Vetelen surutta avaimella kylkeen jos näkyy omassa autossa jäljet. Sen verran ärsyttää, että jäljitän sen auton. Kiva avautua enivei.
Kiitos ja läpsy, kaveri! Ihanaa ajatella, etten sentään ole yksin,
Jatkossa varmaan rupean jäljittämään rekkarit ja tämän päivän kiinalaisen auton yhdestä renkaasta voisin käydä vaikkapa vain päästämässä ilmat pihalle. Silkasta lapsellisesta ilosta. Ketä pikkumaista ihmistä nyt harmittaisi viidesosaan tuottaa iloa toiselle? Rengas on helppo täyttää.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex oli juuri tuollainen, auton piti maksaa vähintään 80.000 euroa jotta oli kunnon auto.
kauhea stressi kaikkeen autoon liittyen mm autoa pestiin ja puunattiin viikoittain.
ovet piti sulkea tietyllä tapaa, ilmastointia ei voinut kesäkuumalla käyttää koko matkan ajan (kuormitti jotain järjestelmää)Joten ei heru myötätuntoa kallisiin autoihin, tuo on peleilyä.
Asun kantakaupungissa ja omistan ikivanhan pyörän, ei tarvitse pelätä sen varastamista eikä kolhuja. Pääsen töihin, kotiin ja kauppaan.
Minäkin asun kantakaupungissa. Minäkin pääsen pyörällä joka paikkaan. Silti autoni asuu hallissa enkä suvaitse sitä, että joku idootti katsoo oikeudekseen kolhia omaisuuttani.
Sinä et sopinut yhteen exäsi kanssa. Etsi joku fillarilla sotkeva viherpeippo. Niitä löytyy eniten Kallion suunnalta, näin vinkkinä.
-ap
"Auto asuu hallissa". Voi hyvää päivää. Varmaan puhuttelet autoasi "hän"-pronominilla?
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä, että auto on ihmiselle niin tärkeä, että menee ihan järki raiteiltaan jos jotain pientä sattuu autolle. Eikö sen vakuutus korvaa? Ja juu, en jaksanut lukea kommentteja, en pysty tätä ihmeelllistä autorakkautta ymmärtää.
Jatka sillä alepafillarillarillasi sotkemasta tai lähijunien aikataulujen mukaan matkustamista. Tuskin teet työksesi mitään kovin tärkeää ellet ymmärrä sitä, että toisille auto on edellytys esimerkiksi työn hoitamisesta hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
"Auto asuu hallissa". Voi hyvää päivää. Varmaan puhuttelet autoasi "hän"-pronominilla?
En suvaitse myöskään sitä, että joku köyhälistöön kuuluva ihminen ansaitsisi oikeudekseen vaatia ”hän” -pronominin käyttöä kun mielestäni ”se” olisi oikeampi termi.
Vierailija kirjoitti:
Älä sinäkään turhaan vakuutuksesta rahoja pyytele takaisin kun naapurisi päättää grillatessaan polttaa vahingossa uudenkarhean terassisi. Pääasia, että ihmisvahingoilta vältyttiin!
Vähän sama tilanne. Nauratti kun vajaan sadan tonnin citymaasturin omistaja vain nenänvarttaan pitkin katseli tuota parin tonnin rohjoani että eipä tuossa isoa vahinkoa syntynyt. Saman rahan (tässä tapauksessa about tonnin) se oikominen ja maalaus maksaa oli auton arvo tonnin tai sata. Urpon vakuutusyhtiö maksoi minulle sen 800e sopudiilillä käteen, oman autonsa vauriot joutui maksamaan itse. Halpa kauppareissu minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta oletteko te aloittajaa mollaavat ihan tosissanne? Onko on, mikäli joku anarkisti tulee vastaavasti sabotoimaan teidän omaisuuttanne?
Oikeasti rikkaat eivät yleensä ajele kovin kummoisilla autoilla ja he eivät muutenkaan elvistele rahoillaan, mutta "rikkaat" ovat eri sorttia ja heidän rahansa haisee, näkyy ja kuuluu kauas. Joskus hekin joutuvat nöyrtymään todellisuuden edessä, nyt se todellisuus tuli kolhun muodossa. Jaxuhalit!
Luuletko, että olisin jättänyt asiani huutamisen asteelle mikäli autooni olisi tullut kolhu? Huutonaurua sinulle jos näin luulit. Autooni tuskin tuli kolhua (en tosin tarkastanut, kolhu ei ollut se ykkösasia eikä talouteni kolhun korjaamiseen kaadu) mutten hyväksy tapaa, jolla ihmiset ovat valmiita kohtelemaan toisen omaisuutta. Jos se oli herra kiinalaiselle vierasta, eipä ole enää.
Kyllä sinä olet tässä ollut se huonosti käyttäytyvä ja idiootti. Et voi tietää että autoasi kolhaistiin tai hipaistiin tahallaan. Vahinkoja sattuu, ja normaalit ihmiset osaavat selvittää asiat puhumalla. Sen sijaan sinä olet huutanut ja pauhannut aivan syyttä suotta. Joku vihanhallintakurssi olisi paikallaan, tuo ei ole missään nimessä normaalia.
Kirjoitin juuri, että en kolhi, mutta sinä uhkailet silti?