Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12v käy koulusta tullessaan herkkuostoksilla. Miten puuttua?

Vierailija
28.01.2020 |

Lapsi on aina ollut vähän pyöreä. Tämä tilanne karkaa kohta käsistä. Jotenkin pitäisi puuttua, mutta miten teet sen niin, ettei painosta tehdä isoa numeroa?

Hän ostaa omilla rahoillaan herkkuja, jotka syö salaa omassa huoneessaan.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole paino-ongelmia ja salaisuus on siinä, että minä katson että koululaiset syö sekä ilta- että aamupalalla terveellisesti eikä syö esim. pelkkää valkoista leipää ja juustoa vaan joka aterialla on jotain kasviksia ja ruuassa on tarpeeksi kuituja.

Välipalan mietin myös ja joskus laitan valmiiksi. Lapset siis tietää koulusta tullessaan, mitä välipalaksi on tarkoitus ottaa.

Meillä ei ole ylipainoa, koska syöminen on neutraali asia. Kukaan ei vahdi mitä toinen syö. Tarjolla on monipuolisesti ruokaa, syödään ruoka-aikana. Paitsi jokainen päättää itse mitä jääkaapusta ottaa välipalaksi ja iltapalaksi.

Meillä sama, neljä lasta, aikuisilla ja kolmella lapsella pysyy homma hanskassa ja olemme normaalipainoisia. 8-vuotias syö, syö ja syö. Hän santsaa pääruokaa ensimmäisen, toisen ja kolmannen lautasellisen. Voitelee leivän 1 cm kerroksella rasvaa. Hän ahmii, ja nälkä on tunnin päästä uudelleen. Varastelee ruokaa, herkkuja ei ole niin varastaa hedelmiä ja ahmii. Hän kertoo rakastavansa syömistä, ja olisi ihanaa kun saisi vain syödä aamusta iltaan. Herkkuina lapsilla irtokarkit, joita saa ostaa kerran viikossa 10 kpl. Lapsi on ylipainoinen, iso maha, pulleat raajat ja kasvot.

Miten neuvoisit, jos rajoittaa ei saa, eikä vahtia mitä lapsi syö? Vahtimisella olemme saaneet pysymään hänet edes ylipainon puolella, niin ettei ole vielä lihava. Otan vinkkejä vastaan. Hän on täysin erilainen syömisissään kuin muut lapset. Itse olin lapsena lihava, tunnistan saman tarpeen syödä kuin lapsikin, mutta itsekurin avulla pudotin muutama vuosi sitten 30 kg. Normaalipainossa pysyminen on itselleni jatkuvaa kamppailua ja hyvin vaikeaa. Ilmeisesti tässä on myös geeniasioita taustalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän