Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en luovu lihansyönnistä

Vierailija
28.01.2020 |

Kyllä minä kasvisruuista pidän, se ei ole syy. Vaan ne perusteet joilla meitä hommaan ajetaan, ontuvat pahasti. Eettisyys, ilmastohuoli ja terveellisyys, nehän ovat niin hyviä asioita kaikki.
Tänä päivänä tiede on vahvasti politisoitunutta, sitä käytetään oman agendan ajamiseksi ja tutkimuksin saadaan todistettua mitä tahansa, ihan päinvastaisia asioita.
Niukkaenerginen kasvisruokavalio voi olla terveellinen yhdeltä näkökannalta, mutta sitten kyllä löytyy näyttöä puutteellisesta ravinnonsaannista, jopa puutostiloista.
Maailmaa ei kasvissyönnillä pelasteta, ajatuskin on huvittava. Kenties ihmiskunta pelaa itselleen aikaa lisääntyäkseen vielä tolkuttomammin ja sitten onkin tullut pää vetäjän käteen.
Enkä sitä eettisyysnäkemystäkään käsitä. Luonnon järjestelmään kuuluvat myös lihansyöjät mutta miksi juuri ihmisen lihansyönti katsotaankin epäeettiseksi? Esim. suden ei?
Olen jo vanhempaa ikäluokkaa, kasvanut tavallisella kotiruualla, perunalla, makkarakastikkeella, maitorasvoilla ja ties millä myrkyllisellä. Syötiin mitä tarjolla oli. Emme me sen sairaampia ole kuin nuoremmatkaan jotka tekevät kauhean numeron syömisestään.
Sydän on kunnossa, hiukset päässä ja hampaat suussa ja jalka nousee vielä reippaasti. Vaikea uskoa väitettä että olisin ikäni kauhean epäterveellisesti syönyt. En elä syödäkseni, syön elääkseni. Kohtuus kaikessa on ollut se elämänohje, syömisten, juomisten ja liikunnan suhteen. Näin jatketaan toistaiseksi.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koet tarvetta selitellä asiaa, koska?

Vierailija
2/38 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, boomer.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en luovu lihansyönnistä sen takia koska liha on hyvää, pitää kylläisenä, on terveellistä ja kasvattaa lihaksia. Kasvistenpurija ovat aneemisia narisijoita. Syön siis tottakai itsekin kasviksia joka lähtöön, mutta kyllä sitä lihaa kannattaa se 300-500g päivässä nauttia elävistä olennoista.

Vierailija
4/38 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen hampaat ovat sekasyöjän hampaat. Me olemme kehittyneet syömään kaikkea, mitä saamme kiinni, eikä missään elimistömme kohdassa näy evoluutiota pelkän kasvissyönnin suuntaan.

Minä syön lihaa ja maitotuotteita, jos niitä on saatavissa. Tykkään minä kasviksistakin, mutta vegetaristiksi en rupea.

Vierailija
5/38 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii, hommapa on sillee et sudella ei ole vaihtoehtoa, saati kykyä pohtia vaihtoehtojansa. Ihmisellä on. Ja kun vaihtoehtona on elää ja syödä tuntevia, kokevia eläimiä tai elää ja kasveja, jotka ovat vielä ympäristönkin kannalta parempi, niin ihmisen kannattaa valita se parempi vaihtoehto.

Muutenkaan sudet tai leijonat eivät ole muutenkaan kummoisia roolimalleja, emmehän me hyväksy esimerkiksi lapsien tappamista vain koska lapset eivät kanna omia geenejämme, vaikka leijonaurokset surutta tappavat vanhat pennut päästäkseen itse siittämään uudet.

Vierailija
6/38 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

justsaying kirjoitti:

Nii, hommapa on sillee et sudella ei ole vaihtoehtoa, saati kykyä pohtia vaihtoehtojansa. Ihmisellä on. Ja kun vaihtoehtona on elää ja syödä tuntevia, kokevia eläimiä tai elää ja kasveja, jotka ovat vielä ympäristönkin kannalta parempi, niin ihmisen kannattaa valita se parempi vaihtoehto.

Muutenkaan sudet tai leijonat eivät ole muutenkaan kummoisia roolimalleja, emmehän me hyväksy esimerkiksi lapsien tappamista vain koska lapset eivät kanna omia geenejämme, vaikka leijonaurokset surutta tappavat vanhat pennut päästäkseen itse siittämään uudet.

Parempi että me tapetaan ne eläimet humaanisti ampumalla kuin että sudet raatelee ja syö elävältä pala kerrallaan.

Vierailija
7/38 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en luovu lihansyönnistä sen takia koska liha on hyvää, pitää kylläisenä, on terveellistä ja kasvattaa lihaksia. Kasvistenpurija ovat aneemisia narisijoita. Syön siis tottakai itsekin kasviksia joka lähtöön, mutta kyllä sitä lihaa kannattaa se 300-500g päivässä nauttia elävistä olennoista.

Tapa ne nyt edes ensin.

Vierailija
8/38 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkä todella ole kuullut vegaaneista kehonrakentajista?

Vierailija
9/38 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen hampaat ovat sekasyöjän hampaat. Me olemme kehittyneet syömään kaikkea, mitä saamme kiinni, eikä missään elimistömme kohdassa näy evoluutiota pelkän kasvissyönnin suuntaan.

Minä syön lihaa ja maitotuotteita, jos niitä on saatavissa. Tykkään minä kasviksistakin, mutta vegetaristiksi en rupea.

Ihmisen hampaat muistuttavat siis karhun tai sian hampaita? Nyt kuulostaa aika paksulta huuhaalta.

Suurin osa ( eivät toki kaikki) kädellisistä syövät kasvien lisäksi hyönteisiä ja munia, satunnaisesti piennisäkkäitä. Tämä ruokavalio on sekaravintoa, mutta aika helvetin kaukana nykylänsimaalaisen ruokavaliosta, jossa joka aterialla on pakko syödä jotain ruhonosaa.

Lihänsyöjien pissa muuten nykyään kuormittaa vedenpuhdistamoita, just luin hesarista. Lihaa syödään enemmän kuin koskaan, ja se on surullista ilmaston, terveyden ja ennenkaikkea eläinten kannalta.

Vierailija
10/38 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut nk. sipsikaljavegaaneista, joiden keskikeho on rakentunut vallan hyvin. 

Vierailija
11/38 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun tulisi siis luopua viljasta ja maidosta. Sinun tulee muuttaa Afrikkaan ja luopua vaatteista. Älä etsi länsimaalaisesta lääketieteestä enää apua. Poistu internetistä. Älä käytä autoa tai lentokonetta.

Vierailija
12/38 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut nk. sipsikaljavegaaneista, joiden keskikeho on rakentunut vallan hyvin. 

No nyt olet kuullut myös vegaaneista kehonrakentajista. Tynnyrissä kasvaminen ei ole internetin aikakaudella enää kelpo selitys tyhmyydelle.

Vierailija
13/38 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen sitä vanhaa sukupolvea joka söi perunaa ja makkarakastiketta ja joi maitoa päälle. Lihakeittoa ja jauhelihakeittoa syötiin, pääpaino oli kasviksilla ja perunalla, ja lihaa oli mausteeksi. Leikkeleitä syötiin siivu tai puolikas leivän päällä. Samoin juustoa.

Nykyään lihaa vedellään huvikseen joka aterialla. Syödään makkaraa joka on päällystetty pekonilla ja juustolla. Tänään juuri oli uutisissa että ihmisten proteiinin saanti on lisääntynyt eivätkä ihmiset tiedosta liian proteiininsaannin riskejä. Ja liika proteiini tekee ihmisen jätöksistä typpipitoisempia, mikä edelleen saastuttaa vesistöjä.

Puhumattakaan nyt siitä, että karjan rehun viljelyyn käytettyä maata voisi käyttää suoraan kasvinviljelyyn.

Vierailija
14/38 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, boomer.

Ok, läski

Vierailija
15/38 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen hampaat muistuttavat siis karhun tai sian hampaita? Nyt kuulostaa aika paksulta huuhaalta.

Suurin osa ( eivät toki kaikki) kädellisistä syövät kasvien lisäksi hyönteisiä ja munia, satunnaisesti piennisäkkäitä. Tämä ruokavalio on sekaravintoa, mutta aika helvetin kaukana nykylänsimaalaisen ruokavaliosta, jossa joka aterialla on pakko syödä jotain ruhonosaa.

Lihänsyöjien pissa muuten nykyään kuormittaa vedenpuhdistamoita, just luin hesarista. Lihaa syödään enemmän kuin koskaan, ja se on surullista ilmaston, terveyden ja ennenkaikkea eläinten kannalta.

Ihmisen ruuansulatuskanava koostuu yksinkertaisesta lihansyöjän mahasta ja pitkästä kasvinsyöjän suolesta eli sopii hyvin sekaravinnon muokkaamiseen.

https://tieku.fi/teknologia/ruoka-aineet/ihmisen-elimistolle-kelpaa-mon…

Vierailija
16/38 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/38 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, boomer.

Ok, läski

Osaisit vastata korrektisti jos tietäisit edes mitä tuo tarkoittaa.

Vierailija
18/38 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmisen hampaat ovat sekasyöjän hampaat. Me olemme kehittyneet syömään kaikkea."

Näin tämä asia on. Komppaan!

Ihminen on syönyt lihaa tutkimusten mukaan miljoonia vuosia. Siinäkin perustetta kerrakseen.

Vierailija
19/38 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihmisen hampaat ovat sekasyöjän hampaat. Me olemme kehittyneet syömään kaikkea."

Näin tämä asia on. Komppaan!

Ihminen on syönyt lihaa tutkimusten mukaan miljoonia vuosia. Siinäkin perustetta kerrakseen.

Anna karvojen kasvaa vapaasti, älä käytä kemikaaleja tai saippuaa, näytä kaikki eläimelliset himot ja impulsit estoitta. Kuse mihin huvittaa.

Vierailija
20/38 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.aamulehti.fi/a/23776959

Aika aneeminen tääki vegebodari, hui sentään. Nostaa ja kantaa vaivaset 550 kg.

Mikä sun ennätys on ja montako nautaa oot joutunut syömään sen eteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme