Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain potkut. Miten tästä eteenpäin?

Vierailija
28.01.2020 |

Itseinho on todella vahvana tällä hetkellä. Olen itkenyt koko päivän. Vihaan itseäni enkä halua enää koskaan töihin. Pari kuukautta sitten kehityskeskustelussa sanottiin, että olen luotettava, tunnollinen, sopeutuvainen ja joustava työntekijä. Ei ollut mitään sellaista puhetta, mikä olisi viitannut potkuihin. En voi selvitä tästä ikinä.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua työkkäriin, koska ensimmäisenä paukahtaa kuitenkin karenssi tai kutsu kurssille ja sitten vituttaa entistäkin enemmän. Työkkärikin haluaa rankaista minua jostain kuten koko maailma. 

Ystävä hyvä, ei koko maailma sinua halua rankaista. Joku hölmö pomo ei vain ymmärtänyt arvostaa sinua, mikä on sitten heidän menetyksensä. Älä suotta ruoski itse itseäsi vielä kaiken lisäksi. Olet arvokas ja hyvä sellaisena kuin olet ja tulet pääsemään hyvään paikkaan, jossa sinua arvostetaan. Ei se TE sinua laita kursseille pitkään aikaan. Kun sinut on irtisanottu et saa karenssia. Elä hyvä ihminen maksa omasta pussistasi työttömyyttäsi. Haet nyt tukea, johon olet oikeutettu ja jota olet itsekin ollut rahoittamassa. Nyt häntä pystyyn! Tilanne tuntuu nyt surkealta, mutta pian tuntuu paremmalta. Tämä on uusi mahtava alku!

Kyllä työnantajan irtisanomisesta voi tulla karenssi jos syy on työntekijässä, kuten tässä luultavasti on. Ap olisi muuten kertonut jos kyseessä olisi tuta-syyt. Henkilöperusteinen irtisanominen on niin kovaa settiä, että mikään normaali työnantaja ei siihen lähde ilman oikeita perusteita. Tyyliin siis kavaltanut rahaa, bussikuski ajanut kännissä linja-autoa, ollut väkivaltainen tms. Jos tuollaisesta syystä saa potkut tulee myös karenssi.

Vierailija
62/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työkkäri määrää sinulle karenssin, niin se alkaa kulumaan siitä hetkestä kun olet ilmoittautunut työttömäksi. Kannattaa siis kärsiä se mahdollinen karenssi vielä kun säästöjä on jäljellä.

Ei ala, älä levitä väärää tietoa. Jos ilmoittautuu vasta kun työsuhteen päättymisestä on kolme kuukautta ei asiaa edes selvitetä koska mahdollinen karenssi olisi jo kulunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kertoa potkujen syytä, mutta voin vakuuttaa, ettei kyse ole mistään väkivallasta, kavalluksesta, rikoksesta, juopottelusta tms. Ihan kamalaa, että edes epäilette tuollaista. No voin sitten kertoa tuotannollis-taloudelliset syyt. Mitä te tällä tiedolla teette?? Yhtä paska olen joka tapauksessa.

Vierailija
64/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa unta. Itken koko ajan ja kaikki vaan vihaavat minua. En toivu tästä koskaan. En saa töitä enää ikinä. Kukaan ei palkkaa sellaista, joka on saanut potkut.

Vierailija
65/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysymyksessä tuotannollis-taloudelliset syyt, eli x-määrä työntekijöitä pitää vähentää kulujen pienentämiseksi, eli jonkun on väistämättä lähdettävä, on välijohtoporras pakotettu heittämään arpaa valittaessa lopputilin saajaa ja tällaisessa tapauksessa oletettavasti vähiten kärsivä valikoituu uhriksi.

Vierailija
66/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tämän ketjun perusteella ihmettele miksi se kengän kuva on persiiseen tullut. Mikset kirjoita päiväkirjaan itsesäälistä vuodatustasi, kun et kerran mitään keskustelua tai neuvoja edes halua?

Vierailija
67/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainoa, joka lähtee. Kyllä siihen on taustalla jotain henkilökohtaisia syitä.

Vierailija
68/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt vaan osaa olla kauhean iloinen ja positiivinen, jos olen saanut potkut. Riemustako tässä pitäisi hyppiä.

Vierailija
69/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua kertoa potkujen syytä, mutta voin vakuuttaa, ettei kyse ole mistään väkivallasta, kavalluksesta, rikoksesta, juopottelusta tms. Ihan kamalaa, että edes epäilette tuollaista. No voin sitten kertoa tuotannollis-taloudelliset syyt. Mitä te tällä tiedolla teette?? Yhtä paska olen joka tapauksessa.

Kyllä saa töitä, mäkin sain, samasta syystä siis potkittiin edellisestä paikasta pois. 4kk olin työttömänä.

Vierailija
70/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiinkö yt:t? Tiedän, että sillä ei tunnut nyt sinulle olevan merkitystä, mutta tärkeä tieto se on, jos vain sinut irtisanottiin. Äläkä huoli, et ole ainoa. Olen saanut potkut kahdesti. Ekat potkut 13 työvuoden jälkeen, toiset potkut 15 vuoden jälkeen. Siitä selviää aivan varmasti!

Vierailija
71/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se helppoa ole irtisanojallekaan, jos siis yt:t päällä. Hirveä paikka joutua valitsemaan se/ne, ketkä saavat kenkää. Voihan olla, että ap on viimeisenä taloon tullut ja joutuu siksi ensimmäisenä ulos. Tai joistain muista "järkisyistä". Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti sitä.

Vierailija
72/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko joku ihan oikeesti ettei häntä irtisanota koskaan?

Vierailija
73/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en halua syitä kirjoittaa sen tarkemmin. Junan alle varmaan suuntaankin tästä.

Oliko syy sitten sellainen sinusta johtuva, että et voisi parantaa omaa toimintaasi?  Oliko syy jokin sellainen, että et voi sitä mitenkään muuttaa eikä kukaan enää koskaan tule palkkaamaan sellaisella ominaisuudella olevaa ihmistä?

Olisin voinut yrittää, jos siitä olisi saanut palautetta jo vaikka tuossa kehityskeskustelussa. En ymmärrä, miksi siitä ei voitu mainita jo silloin.

Kukaan ei tule koskaan palkkaamaan tällaista ihmistä, joten en hae enää koskaan töitä. Pärjään jonkun aikaa säästöilläni ja sitten alan myymään huonekalujani ja lopulta joudun asunnottomaksi. Minulla ei ole mitään tulevaisuutta.

Ei voi irtisanoa ilman syytä. Mitä sanottiin kun potkut annettiin. Joka tapauksessa et ole yksin tuossa tilanteessa. Aina voi myös vaihtaa alaa. Tärkeää on nyt vaatia irtisanomisen syy ja käydä se läpi. Sitten eteenpäin vaan

Vierailija
74/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Wintour, Voguen päätoimittaja ja merkittävä muotivaikuttaja (josta elokuva Paholainen pukeutuu Pradaan kertoo) sanoo, että jokaisen täytyy elämässään saada potkut. Hänkin sai.

Vierailija
75/76 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt sairaslomalla, joten eipähän tarvi mennä sinne enää ikinä.

Ei ollut yt:t. Sanottiin vaan, että minua ei tarvita enää. Jäin ihan yksin tilanteessa. Olin töissä yli 10 vuotta. En pääse tästä ikinä yli. Olen todella vihainen ja katkera, että kasvotusten sanotaan niin mukavia, mutta selän takana annetaan potkut.

Vierailija
76/76 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voida tuta-syillä irtisanoa ilman yt-menettelyä.