Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain potkut. Miten tästä eteenpäin?

Vierailija
28.01.2020 |

Itseinho on todella vahvana tällä hetkellä. Olen itkenyt koko päivän. Vihaan itseäni enkä halua enää koskaan töihin. Pari kuukautta sitten kehityskeskustelussa sanottiin, että olen luotettava, tunnollinen, sopeutuvainen ja joustava työntekijä. Ei ollut mitään sellaista puhetta, mikä olisi viitannut potkuihin. En voi selvitä tästä ikinä.

Kommentit (76)

Vierailija
22/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä, mutta tiedän kyllä ihan satavarmasti, että en selviä tästä ikinä. En saa enää ikinä töitä ja syrjäydyn elämästä lopullisesti. Olen maailman paskin ihminen ja vihaan itseäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy potkuihin oli ehkä se, että olit esimiesten silmissä vahvin henkilö kestämään tragedian. Potkujen antaminen voi olla pelkuriesimiehelle yhtä kova paikka kuin saaminen työntekijälle.

Vierailija
24/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään sellaisia taitoja tai ominaisuuksia, joilla olisi mahdollisuutta perustaa mitään miljoonayritystä. Olen hyödytön ja turha. En osaa mitään.

Vierailija
25/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy potkuihin oli ehkä se, että olit esimiesten silmissä vahvin henkilö kestämään tragedian. Potkujen antaminen voi olla pelkuriesimiehelle yhtä kova paikka kuin saaminen työntekijälle.

Niin, tunnollisena ihmisenä vaivattomin ottamaan tiedon vastaan. Ja pelkuriltahan tuo apn esimies kuulostaakin, kun ei ole voinut antaa kritiikkiä kehityskeskustelussa.

Vierailija
26/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti syy pitäisi purkaa auki, tosiasioiden hyväksyminen, koska muutoin saa jonkinasteisen trauman, oliko edes laillinen peruste? 

Vierailija
27/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään sellaisia taitoja tai ominaisuuksia, joilla olisi mahdollisuutta perustaa mitään miljoonayritystä. Olen hyödytön ja turha. En osaa mitään.

Olisiko siinä sitten syy potkuihin jos olet kerran hyödytön ja turha? En nyt oikein ymmärrä mitä avauksella haet kun et kerran halua potkujen syytä avata. Ihan pienestä syystä ei hyvälle työntekijälle potkuja anneta. Aika heldemätöntä keskustelua syntyy ilman tuota syytä, se kun on avain kaikkeen...

Ja lopeta tuo itsesääli. Todella raivostuttavaa. Tiedän kyllä, että harmittaa, mutta joku roti tuohonkin.

Vierailija
28/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä laillinen irtisanominen? Jos on, niin sitten ei muuta kuin ilmoittaudut työttömäksi, alat nostaa työttömyyskorvausta ja etsiä uutta työpaikkaa.

Vierailija
29/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä välii. Tervetuloa meidän työttömien sankkaan mutta keppisaan joukkoon.

Meidän suomalaisten pitää oppia arvottamaan itsemme jotain muuta kautta kuin työn. Riistäjä on tietoisesti käyttänyt tätä hyväksi kun on voinut polkea meitä. Mutta se on loppu nyt. Nyt olet vapaa kuin yksisarvinen.

Vierailija
30/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en voi mitenkään uskoa, että olisin ollut kenenkään mielestä vahvin kestämään potkut, koska nytkin suunnittelen junan alle hyppäämistä. Olen huonoin työntekijä, joita meillä on ollut koskaan. Hyvä työntekijä ei saa potkuja. Helppo se on muiden jaella potkuja, kun saa itse jatkaa töissä. Minua ei edes muisteta parin viikon päästä.

Vierailija
31/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo alkoholia, mutta on hyvä idea vetää kunnon kännit. Aion käydä tänään Alkossa ensimmäistä kertaa elämässäni. Huomenna sitten krapulassa töihin. Tässä vaiheessa ei ole mitään väliä enää.

Kavalla kassa. Sen jälkeen ainakin tiedät saaneesi potkut aiheesta.

Vierailija
32/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvälle työntekijälle ei anneta kenkää sillä perusteella, että on vahvin ne kestämään. Kyllä firma kuin firma pitää kaikin keinoin parhaista työntekijöistään kiinni. Tai jos ei niin on entinen firma. Esimieheltä on kyllä munatonta kehua kehityskeskustelussa, mutta jättää kertomatta jotain mitä voisi parantaa ja sitten antaa kenkää ilman, että antaa reilua mahdollisuutta parantaa toimintaansa.

Vierailija
33/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä laillinen irtisanominen? Jos on, niin sitten ei muuta kuin ilmoittaudut työttömäksi, alat nostaa työttömyyskorvausta ja etsiä uutta työpaikkaa.

Siis jokatapauksessa tulee ilmoittautua työttömäksi heti ensimmäisenä päivänä, irtisanomisen laillisuuden asteesta riippumatta, työpaikka ei palaudu vaikka olisi laiton.  

Vierailija
34/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en halua syitä kirjoittaa sen tarkemmin. Junan alle varmaan suuntaankin tästä.

Oliko syy sitten sellainen sinusta johtuva, että et voisi parantaa omaa toimintaasi?  Oliko syy jokin sellainen, että et voi sitä mitenkään muuttaa eikä kukaan enää koskaan tule palkkaamaan sellaisella ominaisuudella olevaa ihmistä?

Olen eri, mutta omalla kohdallani persoonan piirteet ovat sellaisia joita ei voi muuttaa, ja näillä ominaisuuksilla minua ei halua kukaan koskaan palkata.

Vierailija
35/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en halua syitä kirjoittaa sen tarkemmin. Junan alle varmaan suuntaankin tästä.EIKÖS JUURIKIN SINULLA  OLLUT POISSA OLOISTA ,NEUVOTTELUT. OLKO NIISTÄ SA-TODISTUS.MASENNUSTA JA ALKULOISUUTTA,UNETTOMUUTTA TYÖSTÄSI JOHTUEN=SIINÄPÄ SYY IRTISANOMISEEN.SAAT ANSIOSIDONNAISTA,ILMOITTAUDU TYLKKÄRIIN.

Vierailija
36/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei kuullosta oikein todelliselta tämä tarina.

Joko provo tai ap on pahasti mieleltään järkkynyt / järkkymässä.

Suosittelen käyntiä päivsytävällä lääkärillä, josta saa ensiavuksi rauhoittavia lääkkeitä.

Vierailija
37/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo alkoholia, mutta on hyvä idea vetää kunnon kännit. Aion käydä tänään Alkossa ensimmäistä kertaa elämässäni. Huomenna sitten krapulassa töihin. Tässä vaiheessa ei ole mitään väliä enää.

Miksi edes menet töihin?

Minä sain aikoinaan lopputilin esimiehen väkivallalla uhkaamisesta.

Vierailija
38/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tsempeistä, mutta tiedän kyllä ihan satavarmasti, että en selviä tästä ikinä. En saa enää ikinä töitä ja syrjäydyn elämästä lopullisesti. Olen maailman paskin ihminen ja vihaan itseäni.

Työpaikka on vaan työpaikka, se ei määritä sinua ihmisenä. Nyt ilmoittaudut työkkäriin, haet työttömyyskorvausta ja alat katselemaan uutta työtä. Todennäköisesti löydät jonkun paljon paremman paikan, joten ota tämä työttömyysaika vaikka lomailuna ja akkujen latauksena.

Vierailija
39/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio ilmoittua työkkäriin. Säästöni riittävät ehkä vuodeksi. Katsotaan sitten uudestaan. Taidan lähteä ulkomaille sapattivuodeksi.

En halua kertoa potkujen syytä tarkemmin. Laillisuudesta en tiedä, mutta en jaksa ottaa liittoon yhteyttä. Ei niitä kiinnosta tällaisen ihmisen kohtalo.

Vierailija
40/76 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en halua syitä kirjoittaa sen tarkemmin. Junan alle varmaan suuntaankin tästä.

Oliko syy sitten sellainen sinusta johtuva, että et voisi parantaa omaa toimintaasi?  Oliko syy jokin sellainen, että et voi sitä mitenkään muuttaa eikä kukaan enää koskaan tule palkkaamaan sellaisella ominaisuudella olevaa ihmistä?

Olisin voinut yrittää, jos siitä olisi saanut palautetta jo vaikka tuossa kehityskeskustelussa. En ymmärrä, miksi siitä ei voitu mainita jo silloin.

Kukaan ei tule koskaan palkkaamaan tällaista ihmistä, joten en hae enää koskaan töitä. Pärjään jonkun aikaa säästöilläni ja sitten alan myymään huonekalujani ja lopulta joudun asunnottomaksi. Minulla ei ole mitään tulevaisuutta.

Suomessa saa jopa yli tonnin tukia? Jos jäisin työttömäksi, lukisin johonkin yliopiston pääsykokeeseen.