Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kämppis levitti luteet asuntoon, voi v...!!!

Vierailija
28.01.2020 |

Pahoittelut kielenkäytöstä, mutta luoja että olen hiilenä tällä hetkellä!! Kämppis meni hankkimaan yhteisiin tiloihin jotain käytettyjä huonekaluja (nekin omin päinsä kysymättä muilta) ja nyt luteet levinneet kämppään niin, että itsekin joudun heittämään huonekalujani tunkiolle. Sellaisia huonekaluja, jotka ovat vieläpä arvokkaita ja joilla on tunnearvoa. Raivostuttaa, pitääkö niitä käytettyjä ludepesiä raahata soluasuntoihin pilaamaan toistenkin huonekalut????

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllähän noiden kanssa kykenee kyllä elämään kunhan tottuu niihin."

Et voi olla tosissasi...!

Ketjun avaajalle: Onhan se varmaa, että kämppis tunnustaa syyllisyytensä tähän ongelmaan? Niin kovin herkästi aletaan kieltää selvääkin asiaa ja totuutta, kun se maksaa maltaita.

Vierailija
22/87 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös vaihtaa vaatteet heti kun tulee kotiin, ja pitää siis kotona eri vaatteita. Vaatteita kannattaa myös pitää suljetuissa muovipusseissa ja yrittää näin välttää leviämistä. Lisäksi pesuun vietäessä samalla tavoin suljetuissa muovipusseissa. Kaikki tosiaan pesuun 60 asteessa. Minä pesen vieläkin kaikki 60 asteessa. Yllättävän vähän vaatteita olen näin tuhonnut, vaikka vaatteessa lukisikin 40 asteen pesu. Tosin omien kokemuksien perusteella farkut, muut vastaavat housut ja hupparit eivät 60 asteen pesua oikein kestä.

Viime vuoden aikana kävin yksityiskodissakin vasta joulukuussa. Kyse oli todellakin varatoimenpiteestä. Julkisilla paikoilla liikuin kyllä aika normaalisti. Julkisilla paikoillahan on muutenkin varmasti kaikkia mahdollisia pöpöjä. Sen sijaan en olisi koskaan antanut itselleni anteeksi, jos olsin levittänyt tuholaisia yksityiskotiin. Minullakaan ei  vieraita käynyt. Lähinnä paikalla kävi tuholaistorjuja ja yksi tilanteesta täysin tietoinen sukulainen, asunnon toinen omistaja ja tilanteen hoidossa mukana ollut pari kertaa tarkastamassa tilannetta.

T. Se, jonka kotoa löytyi tuholaisia, eikä tietoa, mistä kotiini ilmestyivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuriin muutti pari viikkoa sitten joku intialaisen näköinen pariskunta, huonekalut niille kärräsi kierrätyskeskuksen auto. Toivottavasti ei tule ylläreitä..

Vierailija
24/87 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli taannoin luteita. Myrkytys suoritettiin 3 kertaa, eivät hävinneet kuin pariksi viikoksi kerrallaan ja sen jälkeen tulivat aina takaisin. Nykymyrkyt ovat täysin tehottomia. Lämpötorjunta saattaa olla tehokkaampaa, ei ole kokemusta. Ensitoimenpiteet. Vedä sänky irti seinästä, sängynjalkoihin teippiä pirusti, kaikki petivaatteet pyykkiin sekä tärkein: patjan sekä petarin, jos mahdollista koko sängyn, muovitus. Luteet ovat 90 prosenttisesti sängyssä. Meillä hel vetti kesti vuoden, mutta eroon päästiin.

Myrkytettiinkö yhteensä siis vain 3 kertaa ? Se minulla ollut tuholaistorjuja sanoi tuon olevan ehdoton minimi, joka riittää äärimmäisen harvoin.  Kuvauksen perusteella olisi pitänyt myrkyttää enemmän. Minun tapauksessa myrkytyksiä oli paljon enemmän kun 3 kuukautta kestikin. Välillä oli parin viikon seuranta, mutta kun tilanne ei parantunut tuli uusia myrkytyksiä. Vain kerran jouduin ottamaan itse yhteyttä yritykseen, muuten soittivat itse ja ilmoittivat, milloin tulevat myrkyttämään.

T. Se, jonka kotoa löytyi tuholaisia, eikä tietoa, mistä kotiini ilmestyivät

Juu, yhteensä vain 3 kertaa. Tästä meidän ludehommasta on nyt aikaa parisen vuotta, joten tietämys silloin ei ehkä ollut samalla tasolla kuin nyt. Suurin merkitys oli lopulta omilla toimilla, eli jatkuva saunotus, pyykinpesu, teipit listoihin jne. Eroon päästiin lopulta, mutta todellakaan siis ei vakuutus korvannut mitään.

Vierailija
25/87 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se, jonka kotoa löytyi tuholaisia, eikä tietoa, mistä kotiini ilmestyivät."

Mitä "tietä" itse epäilet niiden tulleen asuntoosi? Useinhan ne tulevat ulkomaanmatkoilta tuliaisina, huomaamatta. Ja ennen pitkää koko taloyhtiö saa ne riesakseen.

Vierailija
26/87 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni koko kerrostalo pilalle sattumoisin samaan aikaan kun tähän muutti ulkomaaneläviä. Tuholaistorjunta ei auta kun tulevat aina takaisin ilmeisesti sieltä muuttaneiden luota. Nämä taas eivät tee mitään eivätkä mistään välitä. Isännöitsijä levittelee käsiään. Kai se on kämppä laitettava myyntiin.

Vierailija
27/87 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista myrkyistä vielä, niin ne tosiaan karkottaa luteet pariksi viikoksi, sitten tulevat takaisin. Lude selviää ilman ravintoa jopa reilun vuoden, joten myrkytyksiä tarvitaan todella monta. Olisikin vielä kunnon Täystuhoa eli ddt:tä.. . Nykymyrkyt ovat tehottomia. T. Luteet kokenut

Vierailija
28/87 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pahoillani, minulla oli sama tilanne lähes 15 vuotta sitten. Kämppis toi HOAS:n asuntoon luteita. Sinne meni perintökirjoituspöytä, sänky ja kaikki. Joka ikisen tavaran kävin läpi ja puhdistin, laitoin jätesäkkiin jonka myrkytin ulkopuolelta. Tuholaistorjuja kävi, tilaa heti hänet. Mulla on tästä edelleen hirvittävät traumat. Matkalaukku aina ylhäälle hotellihuoneessa, kengätkin jopa tuolille. Laukku ulkopuolelta myrkytetty aina ennen matkaa.

Vierailija
29/87 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpötorjunta on myrkytystä parempi tapa tuhota luteet. Se tappaa ne kaikki kerralla, eikä huonekaluja tarvitse myöskään heittää pois.

Vierailija
30/87 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se, jonka kotoa löytyi tuholaisia, eikä tietoa, mistä kotiini ilmestyivät."

Mitä "tietä" itse epäilet niiden tulleen asuntoosi? Useinhan ne tulevat ulkomaanmatkoilta tuliaisina, huomaamatta. Ja ennen pitkää koko taloyhtiö saa ne riesakseen.

Kuten jo sanoin, minulla ei ole mitään käsitystä asiasta.  Ullkomailla en ollut käynyt, enkä vanhaa tavaraa kotiini tuonut. Sehän tässä pahinta yhä edelleen onkin. Toki syyllinen olen voinut olla minä, mutta kun olen yrittänyt muistella, missä ennen ensimmäisiä havaintoja kävin, en  muista, että missään erikoisessa paikassa olisin käynyt. Tok esim.i kirjastosta, Prismasta tai muusta julkisesta paikasta ovat voineet mukaani tarttua, mutta jotenkin epäilen kuitenkin tätä. Samassa rapussa asuu monenlaista porukkaa, joten onhan joku näistäkin voinut syyllinen olla. Yhdelle naapurille  uskalsin kertoa, sillä tiedän tämän nähneen kaikenlaista, eikä vähästä hätkähdä. Tämä naapuri suhtautui asiallisesti. Muut tuskin olisivat.

Vierailija
31/87 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa asumisen ihanuuksia. Kuteet lisääntyvät pk seudulla

Vierailija
32/87 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla ei ollut varaa mihinkään torjujiin. Siksi ostinkin asioita kirpparilta.

Vähän harmi kun kaikki sivullisetkin saa sitten kärsiä. luteet liikkuu ilmastoinnin kautta naapureihin ja nyt ilmeisesti ongelmaa on kaikilla.

Tätä se on kun työntekijän heikko ostovoima tekee tekemättömäksi.

Ei vaan ole varaa mihinkään. Kyllähän noiden kanssa kykenee kyllä elämään kunhan tottuu niihin.

Sama on koiperhoset ja muut tuholaiset jotka on myös minun riesana.

Eipä vaan työpäivän jälkeen jaksa tapella ötököitä vastaan :(

Tuholaiset on aina olleet köyhien ongelma ja sitä kautta sitten myös parempituloisten ongelma jos ei haluta maksaa. Rahasta se on kiinni. Jos palkat olisi paremmat niin voisi ehkäistä ongelman ennenkuin se leviää parempituloisten luokse.

Taudeissa ihan sama asia.  Ei tuholaiset tai taudit katso tulotasoa. Aluksi ne iskee pahiten sinne missä ei ole varaa torjuntaan ja ehkäisyyn. Tämä on se ongelma ja heikoin lenkki.

Vierailija
33/87 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei taida olla tuholaistorjujaa. Olisi mielenkiintoista lukea tuholaistorjujan käsityksiä tuholaisongelmasta ja siitä, millaista tämä työ on. Itsestäni ei olisi tuholaistorjujaksi. Saisin aikaan vain enemmän vahinkoa. 

Vierailija
34/87 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli täiden kanssa suuri ongelma kun ei ollut varaa käytännössä kokoajan ostaa torjunta-aineita ja shampoita. Piti sitten monta kuukautta kärsiä ongelman kanssa. Työssäkäyvinä vanhempina ei jaksanut illalla enää tapella täiden kanssa kun oli kaikki muut arjen askareet hoidettavina.

Pahin oli kihomadot jotka tiedettävästi levisi todella monelle perheelle. Saimme kihomadot vähävaraiselta perheeltä joilla oli tiedossa ja olivat varottaneet ongelmasta mutta budjetti ei riittänyt häätöön.

Oikeastaan ihan ymmärrettävää, kun mekin keskituloisina jouduimme laittamaan kädet ristiin täiden takia. Shampoot olivat niin kalliita neljän käsittelyn jälkeen että totesimme että nyt annetaan vain olla ja kerätään voimia kuukauden päästä uudestaan. Mieheltä loppui silloin pätkätyöt niin sai siivottua parin viikon aikana täit helvettiin.

Kaikki saunotettiin ja pestiin. Myös täikampa oli tehokas väline. Ei sitä työssäkäyvänä olisi jaksanut tuollaista rumbaa käydä läpi. Siksi me luovutettiinkin ja odotettiin että miehen pätkätyöt loppuu.

Monesti pitää ylitöissä olla niin pitkään että ainoa mitä jaksaa enää tehdä illalla on lapsille ruoka ja nukkumaan.

Todennäköisesti pitäisi odottaa toukokuuhun asti jos luteet hyökkäisi meille. Silloin minulta päättyy työsuhde. Siihen asti luteet leviäisi ympäri kerrostaloa. Ei oikein voi mitään.

Vierailija
35/87 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni jostain, että jonkun tuholaistorjujan omasta kodista löytyi tuholaisia, jotain harvinaisempia tosin. 

Vierailija
36/87 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei taida olla tuholaistorjujaa. Olisi mielenkiintoista lukea tuholaistorjujan käsityksiä tuholaisongelmasta ja siitä, millaista tämä työ on. Itsestäni ei olisi tuholaistorjujaksi. Saisin aikaan vain enemmän vahinkoa. 

Keittiössähän noita aineita ei saa käyttää. Tuholaiset alkavat olla hyvin tolenrantteja myrkkyjen suhteen. DDT:ään ei toimi enää ötököihin.

Vierailija
37/87 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaisista rakennusohjelmista on tullut pantua merkille se, että jos talosta löytyy tuholaisia, niin torjunnan sanotaan olevan sen jälkeen tarpeellista tehdä säännöllisesti, joka vuosi.

Täällä tuntuu olevan vallalla käsitys, että lutikoista voisi päästä eroon ilman tällaista jatkuvaa torjuntaa...

Mikähän lienee totuus tässä asiassa?

Vierailija
38/87 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai on kotivakuutus, korvaa huonekalut?

Niillä oli tunnearvoa.

Vierailija
39/87 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan samankaltainen juttu, yövieraan jäljiltä (tai muusta syystä?) tuli luteita sohvaan, onneksi huomattiin heti. Sohva peräkärryyn ja vanhempien isoon saunaan. Vuorokausi kunnon ison puusaunan lämpöä ja sitten aittaan tuulettumaan. Hyvä tuli, luteet kuoli.

Vierailija
40/87 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun avaajan asennetta ihmettelen. Ihan ensiksi olisi pitänyt kutsua ne torjujat paikalle. Vasta sitten miettiä, mitä niille kaluille tehdään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme