Ylä-asteikäiset hylkäsivät Suomi-tubettajat - menikö tubettaminen jo pois muodista?
"Sontaa ja liikaa maksettua sisältöä", "ei oo enää fressiä" tai "ei niitä enää kukaan katso".
Jotensakin näin sanoo meidän yläaste- ja lukioikäiset kavereineen. Mites teilläpäin?
Kommentit (66)
En ole vuosiin nähnyt meidän lapsien katsovan perinteisiä tv-ohjelmia.
Katsoivat viimeksi jotain Summeria ja Galaxia joskus 10-vuotiaina.
Niilo22 on oikeasti hyvä ja eiköhän 70k tilaajan joukossa ole paljon muitakin kuin jonneja.
Tuo Pinkkukin suunnitteli jäävänsä lukion jälkeen kokopäiväisesti tubettajaksi. Ehkä kannattaisi miettiä kahdesti, parikymppisiä tubettajia on jo tosi paljon ja pitää olla joku erityinen juttu että pystyy erottumaan ja varsinkin elättämään itsensä tulevaisuudessakin. Mieluiten pitäisi vaihtaa kielikin. Ei niitä tuote-esittelyjäkään seuraajat kauan jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan videoiden seuraajiin mahtuu setämiehiä. Viittaan siis tuohon pinskun tapaukseen. Suomalaiset sedät sentään tyytyvät koneelta niitä katsomaan /kommentoimaan.
Menkääpäs joskus oulun valkeaan niin näätte kuin uussuomalaiset miehet keskustelevat ja kävelevät ihan avoimesti todella nuorien kantistyttöjen kanssa. Onko se parempi?
Kannattaa käydä myös Helsingin Kampissa tai Triplassa jossa keski-ikäiset suomalaisherrat kävelee kotimaisten ja ulkomaisten teinityttöjen kaa. Rakkautta voi ostaa monella tapaa.
Tarkoitat varmaan, että pappa betalar, teini on isin kanssa ostoksilla? Itse kun en ole silminnähden muutakaan nähnyt, mutta katsotaan kun menen tänään Triplaan. Tietysti on niitä, jotka antavat tupakkaa / päihteitä palveluksista, mutta ei tietääkseni ole mikään trendi viettää julkisesti aikaa niiden setien kanssa. Eri.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan videoiden seuraajiin mahtuu setämiehiä. Viittaan siis tuohon pinskun tapaukseen. Suomalaiset sedät sentään tyytyvät koneelta niitä katsomaan /kommentoimaan.
Menkääpäs joskus oulun valkeaan niin näätte kuin uussuomalaiset miehet keskustelevat ja kävelevät ihan avoimesti todella nuorien kantistyttöjen kanssa. Onko se parempi?
Miksi ihmeessä se olisi parempi? Miksi näitä edes tarvitsisi verrata? Onko tämä mielestäsi joku valintakysymys että jompaa kumpaa pitää löytyä? Kuka tässä mitään voi valita kun molempia tunkee jo ovista ja ikkunoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Roni Bäck teki juuri puolenmiljoonan tilaajan speciaalinsa, joten eiköhän se vielä kuitenkin teinejä kiinnosta. Ronin sisältö on kuitenkin juuri teini-ikäisten suosimaa.
Olen myös huomannut, että monella seuraamallani aikuistubettajan kanavalla (sellaisten joilla on lapsia) on paljon nuoria seuraajia. Usein kai hakevat kanavan kautta fiksua ja turvallista aikuista ( nuo ainakin keitä seuraan, ovat juuri sellaisia)
Tilaajamäärät ei kerro tubettaja oikeasta suosiosta koska tilaajia voi ostaa. Esim 20000 tilaajaa maksaa vähän yli 700 euroa. Moni huijaa tilaajamäärissä siis..
http://www.boostfansonline.work/buy-youtube-subscribers/?utm_campaign=&…
Näin kyllä myös on. Mutta jaksaisiko Bäck ehkä kuitenkaan tehdä lähes päivittäin videoita ostetuille seuraajille?
Ja eikös noista kuitenkin saa selvitettyä sen ketkä seuraavat, niiden perusteellahan esim. yhteistyökumppanit valitsevat kenen kanssa tekevät mainontansa?
Minä seurasin ennen paljonkin, mutta nykyään katson vain silloin tällöin jotain. Suurin syy on juuri mainokset. Ei siis se, että niitä on, vaan se, että kaikki videot on melkein automaattisesti yli 10min pituisia sen yhden ylimääräisen mainoksen saamiseksi. Tämä sitten johtaa siihen, että jaaritellaan jonninjoutavaa ja varsinaista asiaa on se minuutti-pari.
Päällimmäisenä on mielessä yksi video, jonka otsikko oli tasoa "Meistä tehtiin LASU!". 14 minuuttia lörpötettiin jonninjoutavia, asiaan löyhästi liittyviä tarinoita, ja sitten päästiin itse aiheeseen: heistä oli tehty turha lasu. Sitä puitiin ehkä minuutti. Ainoa video minkä heiltä olen katsonut ja tulee olemaankin.
Niin, en tajua että jopa joku 6-vuotiaskin tungetaan naamallaan ja nimellään tubettajaksi kun äippä haluaa kuuluisuutta lapsensa kustannuksella. Eihän tuonikäinen millään ymmärrä että samalla myydään hänen yksityisyytenö, eikä sitä enää saa takaisin.
Kaikki tunnetuimmat tubettajat ovat päälle parikymppisiä. Vaikka yrittäisivätkin suunnata videonsa nuorille niin ovat kumminkin jo "vanhanaikaisia" sen suhteen, koska eivät ole itse enää nuoria. Siksi aiheet eivät välttämättä ole yläasteelaisia kiinnostavia.
Vierailija kirjoitti:
Onks nyt se joku TikTok? Siis älkää minulta kysykö, mutta ehkä nuorten keskittymiskyky ei riitä enää edes Tubeen.
Hei, ei teinit käytä myöskään FB: tä, eli heti kun yli 30-vuotiaat "löytää" jonkun, niin nuoriso siirtyy muualle -ihan normaalia minusta
Seuraajissa on paljon alle 12-vuotiaita ja sitten näitä setämiehiä. Eli niitä joilla kielitaito ei riitä kansainvälisten tubettajien seuraamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Seuraajissa on paljon alle 12-vuotiaita ja sitten näitä setämiehiä. Eli niitä joilla kielitaito ei riitä kansainvälisten tubettajien seuraamiseen.
Millaista sisältöä kansainväliset tubettajat tarjoavat? puuttuuko niistä kaupallisuus? Millä tavoin sisällöt eroavat suomalaisesta. Ainakin ne todella suositut mitä olen vilkaissut uteliaisuudesta, ovat kyllä selvästi esimerkkeinä suomitunbettajille maneereiden perusteella.
vai onko se vain hienompaa katsoa englanninkielistä?
Meidän 14v poika ei ole katsonut suomalaisia tubettajia pariin vuoteen.
Niin ne ajat muuttuu :)
Suomalaiset tubettajat nyt vaan ovat paskoja: kiroillaan kun todellista sisältöä ei ole, samaa kulunutta settiä ja roolinvetoa vuodesta toiseen, unohdetaan se todellinen kohdeyleisö. Hyvä esimerkki on tästä mielestäni esim. Lakko, jonka juttujen perusteella en antaisi nuoremman katsoa, mutta niin vaan hänkin on naapurin ekaluokkalaisen suosikkitubettaja. :D
Oma ekaluokkalaiseni ei katso suomalaisia, koska ei välitä heistä. Seuraa mm. Zach Scott Gamesia, koska vaikka ei vielä juurikaan ymmärrä englantia, pitää tätä jo nyt hauskempana kuin kotimaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista sisältöä kansainväliset tubettajat tarjoavat? puuttuuko niistä kaupallisuus? Millä tavoin sisällöt eroavat suomalaisesta. Ainakin ne todella suositut mitä olen vilkaissut uteliaisuudesta, ovat kyllä selvästi esimerkkeinä suomitunbettajille maneereiden perusteella.
no yleensä seurataan jotain tiettyyn peliin keskittyvää tubettajaa tai harrastukseen liittyvää, sellaisia joille ei ole vastinetta suomitubettajissa. Tämä on kuitenkin pieni kielialue ja valinnanvaraa vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no yleensä seurataan jotain tiettyyn peliin keskittyvää tubettajaa tai harrastukseen liittyvää, sellaisia joille ei ole vastinetta suomitubettajissa. Tämä on kuitenkin pieni kielialue ja valinnanvaraa vähän.
Tämä on varmasti totta.
Ja nykyään nuoret puhuvat kyllä niin huonoa suomenkieltä, että varmaan sekään ei inspiroi seuraamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ymmärtänyt että tubettaminen on ollut jo pitkään lasten juttu, teinejä ja murrosikäisiä ei enää ole kiinnostanut pariin vuoteen. Alle 12-vuotiaat taas tykkäävät. Ilmeisesti juuri tuo uutuudenviehätyksen haihtuminen ja etenkin kaupallistuminen on syönyt mielenkiintoa merkittävästi, harva tubettaja on kasvanut vanhemmaksi yleisönsä mukana ja pysynyt tuoreena. Tiktok taitaa olla tämän hetken suosituin alusta teinien keskuudessa, siinä on sitä kotikutoisen "vanhan youtuben" tunnelmaa.
Pikemminkin Suomen tubettajat ovat liian kotikutoisia ja epäkaupallisia. Amerikan miljonääritubettajat keräävät suomalaistenkin katselukerrat. Esimerkiksi kauneustubettajat perustavat maailmalla kilpaa omia tuotemerkkejään.
Ovat siirtyneet instagram "tähdiksi" ja "vaikuttajiksi"
Mun 13-vuotias ei ole katsonut enää pariin vuoteen suomalaisia tubettajia, 10-vuotias taas ei muita katsokaan. Tällä pienellä otoksella päättelen, että suomalaiset tubettajat ovat alakoululaisten juttu, ja yläkoulusta eteenpäin kansainvälinen sisältö kiinnostaa.
Kannattaa käydä myös Helsingin Kampissa tai Triplassa jossa keski-ikäiset suomalaisherrat kävelee kotimaisten ja ulkomaisten teinityttöjen kaa. Rakkautta voi ostaa monella tapaa.