Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöllii duunista vessapaperit, ruokalasta servetit, kahvilasta sokerit, hammastikut jne. Onhan näitä.
Eräs tuttavani näiden lisäksi on pöllinyt ajan mittaan kokonaisen astiaston. Joka päivä kun vie yhden esineen, niin kyllähän siinä kertyy haarukat, lusikat, lautaset, veitset, lasit ja mukit. Kehtasi vielä harmitella että joutui ostamaan leikkuuveitset itse.
Ette ikinä arvaa ammattia.... tadaa, opettaja.
Joskus oon miettinyt että pitäiskö käräyttää. Mutta toisaalta jos toinen ei virallisesti mitään myönnä ja väittää mua valehtelijaksi, saattaisi paska osua vaan omaan tuulettimeen. Toisinaan mietin onkohan muut huomanneet tätä hänen "harrastustaan".Ei hitto! Onko Pohjois - Suomessa tämä? Meidän työpaikalta, koulun opehuoneesta, on hävinnyt mm. Melkein 40 Teema-mukia, lautasia ja ruokailuvälineitä..
Sen takia ne merkataan nykyään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on vajaa 10 v. Töissä meni todella paljon rahaa siihen, että printatut paperit hävitettiin.
Meidän talossa on hyvin matala hierarkia ja aloin talouspäällikölle ehdottamaan voisin tehdä saman paljon halvemmalla.
Tietenkään pimeänä ei voida näin tehdä, mutta aloin sitten luvan kanssa viemään turvapapereita kotiini.Keräsin sadevettä isoon saaviin ja saavista kaadoin vettä vanhaan vannaan.
Yhteen meni hyvin pari muovikassillista. Annoin liota yön yli ja täytin maitopurkin. Maitopurkissa oli paljon reikiä. Maitotölkit sitten laitoin poikittain varastoon kuivumaan ja unohdin sinne. Seinämään mahtui maitotölkkejä satoja. Sitten puolen vuoden päästä pystyi vaan kopauttamaan ns paperihalon pois ja maitotölkin pystyi käyttämään uudestaan
Keväällä taloyhtiön grillissä , siis grilli on ihan tiiltä ja ritilä päällä, kattilassa mm sulatin kynttilänjämiä, värjäsin kasviväreillä jne. Eihän se puuta korvaa, koska palaa nopeasti , mutta kyllä 20 halkoa riitti pitkäksi aikaa.
Talouspäällikkö tajusi tämä on hyvä juttu ja meille tulikin sitten firman pakettiauto parikin kertaa ja täytti vaatehuoneen. Hidasta se oli, mutta ei tarvinnut vahtia lainkaan.
Pari vuotta tätä tehtiin. Talossa oli iso kellari täynnä ikivanhoja papereita ja ne kaikki piti jonain päivänä hävittää. Lisäksi sitä tuli joka vuosi lisää. Vanhimmat paperit oli yli 30 v takaa. Eli muutossa ne oli tuotu kellarista kellariin.Sain kiitokseksi pari krt talon auton lainaan.
Nythän tämä ei tietenkään olisi mahdollista.
Papereita ei juurikaan tule, turvapaperia ei saa viedä talon ulkopuolelle ja ei nyt mikään ympäristöteko ole polttaa paperia saadakseen lämpöä.Talouspäällikkö jäi muutama vuosi sitten eläkkeellekin.
Jos ympäristöä ei ajatella, tässä kumpikin osapuoli säästi rahaa.
Mä en nyt ymmärtänyt yhtään. Siis sulloit ne firman paperit niihin maitotölkkeihin, kuivatit ja poltit "polttopuina" ja sait firman auton pari kertaa tuosta lainaan?
Toivottavasti otit tuosta nyt jotain muutakin.Tämä on kyllä kiehtova tapaus! En tajua edes missä kohtaa tässä on se säästö, kauhea työ ja palkaksi auto lainaan pariksi viikoksi? Eikö olisi ollut järkevämpää käyttää tuohon työhön mennyt aika vaikka opiskeluun ja hankkia paremmin palkattu työ ja ostaa oma auto?
Asun Briteissa. Tuo paperin kastelu ja tiivistys "paperinhaloksi" on tuttua hommaa taalla..
Vierailija kirjoitti:
Appivanhempani eivät maksa jätemaksua kunnalle jossa heillä on kesämökki. Tuovat jätteensä kotiin.
Ihan järkevää. Jos roskia ei tuu paljon, niin miksipä ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä sopiiko tämä tähän - mutta: kun toisen vanhempani kuoltua olin valvonut koko yön epäuskoisessa surussa ja tietenkin siinä tilanteessa tuli mieleen aamulla mennä työterveyslääkäriin saamaan sairauslomaa, en todellakaan tuntenut olevani työkykyinen ja työnantajaa ei saanut tavoitettua kuin seuraavana päivänä. Olin jotenkin jähmettyneessä sokissa enkä osannut siinä tilanteessa ihmetellä kun sain saikkua - yhden päivän verran. Vaikka työnantajan puolelle saikusta tulisikin kuluja, niin ei lääkäri itse niitä maksa.
Vastaavassa tilanteessa olin itse pois 3 päivää, omalla ilmoituksella. Entisessä työpaikassani eräs tyyppi oli 3 viikkoa saikulla äitinsä kuoleman jälkeen ja ihmettelin sitä suuresti että kuinka joku lääkäri kirjoitti niin pitkän sairausloman.
Vanhemmat kuolemasta meilla taalla Briteissa saa varmasti jotain kuukauden saikkuna ihan alkujaan, pitemmasti jos tarttee ei oo ihmeellista.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetystä talokaupoilla kirjoitti:
Ostettiin talo 200k-hinnalla. Entinen omistaja halusi tulla vielä kaupan jälkeen vanhaan asuntoonsa ja kävi poistamassa palovaroittimista vanhat paristot - ilmoitti, etteivät ne kuulu talokauppaan.
Meidän talon edelliset asukkaat veivät myös uuninpellit sekä ikkunalaudat mukanaan. :--D
Mun asunnon entiset omistajat jattivat uunin semmoiseen kuntoon et meni pari viikkoa puhistamiseen. Ja kun oli useampi kerroksellinen talo, niin ullakko oli taynna paskaa. Tyhjia pahvilaatikkoja, vanhoja DVD-boxsetteja, viulu, Drumset for playstation, passit, vanhat pankkikortit, palkkalaput, passikuvat.... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuisi vähän pahalta. Mulla on myös köyhän identiteetti, vaikea selittää. Mutta siis en ikinä pystyisi pukeutumaan tyyliin guessiin tai ganttiin puhumattakaan että olisi joku luiska kädessä. Jotenkin salaa naureskelen ihmisille joilla isot logot näkyvästi esillä. Pidän sellaista tyhmänä. Jos mies on ostanut kalliin korun niin melkein suutun ja syytän rahantuhlauksesta. Joku mielisairaus tämäkin :( iloitsen eniten kun esim. Asuntolaina on saatu maksettua---tyylisistä jutuista. Ja siitä että lapsilla alkaa kalliit ratsastusleirit kesäkuussa jne.
Isoja logoja nayttelee ihmiset joilla ei oikeasti ole rahaa, useasti ostettu lainarahalla. Ns. oikeat rikkaat ostaa kalliita vaatteita ilman nayttavia logoja - vaatteiden laadun nakee paalta ja ne kestaa vuosikaupalla ja ovat ajattomia.
Jus vähän aika sitten tuli se rikkaat ja rahattomat ohjelma. Kyllä sillä rikkaalla miehellä luki paidassa kissan kokoisin kirjaimin Gant...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuisi vähän pahalta. Mulla on myös köyhän identiteetti, vaikea selittää. Mutta siis en ikinä pystyisi pukeutumaan tyyliin guessiin tai ganttiin puhumattakaan että olisi joku luiska kädessä. Jotenkin salaa naureskelen ihmisille joilla isot logot näkyvästi esillä. Pidän sellaista tyhmänä. Jos mies on ostanut kalliin korun niin melkein suutun ja syytän rahantuhlauksesta. Joku mielisairaus tämäkin :( iloitsen eniten kun esim. Asuntolaina on saatu maksettua---tyylisistä jutuista. Ja siitä että lapsilla alkaa kalliit ratsastusleirit kesäkuussa jne.
Isoja logoja nayttelee ihmiset joilla ei oikeasti ole rahaa, useasti ostettu lainarahalla. Ns. oikeat rikkaat ostaa kalliita vaatteita ilman nayttavia logoja - vaatteiden laadun nakee paalta ja ne kestaa vuosikaupalla ja ovat ajattomia.
Jus vähän aika sitten tuli se rikkaat ja rahattomat ohjelma. Kyllä sillä rikkaalla miehellä luki paidassa kissan kokoisin kirjaimin Gant...
”Ohjelma sisältää maksettua sisältöä”?
Mä en tunne pihejä vaan aidosti köyhiä, jotka kulkee kadulla etsimässä tupakantumppeja, joista saa puruja yhteen sätkään tms.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat kuolemasta meilla taalla Briteissa saa varmasti jotain kuukauden saikkuna ihan alkujaan, pitemmasti jos tarttee ei oo ihmeellista.
Semmottiista luuleskelua. Tyypillisin on 2 - 3 päivää asioiden hoitamiseen, pari enemmän jos tulee yllättäen. Viikkoa pidempään yksikään kollega ei ole ollut vanhemman kuoleman vuoksi pois. Taidat asua enemmän unelmissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vähän miesnäkökulmaa. Minulla on vaatehuoneessa 2 t-paitapinkkaa. Toisessa pinkassa on parempikuntoisia t-paitoja, joita käytän ainoastaan kesällä. Kun paita alkaa omaan silmään näyttämään siltä, ettei sitä oikein enää ihmisten ilmoilla haluaisi pitää, se kokee arvonalennuksen ja joutuu siihen toiseen pinkkaan.
Toisen pinkan t-paitoja käytän muina vuodenaikoina, jolloin ne jäävät piiloon muiden vaatteiden alle, eli vähän kehnompikin välttää. Tällä systeemillä ne parempikuntoiset paidat myös pysyvät parempikuntoisina pitempään.
Mukava kuulla että en olekaan ainoa tässä asiassa :) Minulla vielä lisäksi tapana kotiin tullessa vaihtaa rytövaatteet päälle eli voi olla rikkinäistä, kulahtanutta, venynyttä ja vanuttunutta, sellaista vaatetta mitä ei ihmisten ilmoilla kehtaisi käyttää. Kun eivät enää edes kotivaatteeksi/yövaatteeksi kelpaa, niistä tulee siivousrättejä :) Yksin kun asuu, voi sisällä kulkea just sellaisissa vaatteissa kuin haluaa. Ovikellokin soi harvoin ja ystävät ilmoittaa tulostaan hyvissä ajoin. Vuodessa ei tarvitse ostaa kuin muutama uusi vaatekappale.
Mummuni haluaa rakennuttaa talonsa pihanne huussin, ettei tarvitse kesällä (epäilen että talvellakaan) käyttää sisävessaa ja hukata vettä. Toivottavasti mummun pojat (sedät) eivät huussia rakenna. Vielä murtaa lonkkansa, kun talvella puheyttään alkaa käyttämään.
Vanhempieni mielestä 2500 € hääbändistä oli muka liikaa. Olisi pitänyt ottaa joku epämääräinen paikallinen orkesteri soittamaan tonnilla + (viinat!) kun "samanlaisia ne kaikki on". No, en tietenkään suostunut ja hyvä niin. Kyllä laadusta kannatti maksaa, varsinkin kun kyseessä on once-in-a-lifetime-juhlat. Olisi ollut katastrofi jos bändi olisi sählännyt. Nyt saatiin koko paketti - tyylikäs bändi, joka soitti juuri sellaista musiikkia kuin toivoimme, toi hyvät äänentoistolaitteet ja valot.
Sen kerran kun juhlitaan, pitää asiaan panostaa!
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhädän jälkeen pyyhin sifonetilla ja huuhtaisen sen siinä kun pesen kätenikin, kuivuu nopeasti. Yksi liinanpuolikas kestää n puoli vuotta ennen kuin alkaa reikiintyä ja repeillä.
Täällä tästä tavasta joku vihjasi jotain vuosi sitten ja rupesin käyttämään sitä. Olen säästänyt rullatolkulla vessapaperia kun sitä kuluu vain kakkoshädän pyyhkimiseen.
Kun olet säästänyt 10 vessapaperirullaa sifonettia käyttämällä, olet säästänyt 2.80 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhädän jälkeen pyyhin sifonetilla ja huuhtaisen sen siinä kun pesen kätenikin, kuivuu nopeasti. Yksi liinanpuolikas kestää n puoli vuotta ennen kuin alkaa reikiintyä ja repeillä.
Täällä tästä tavasta joku vihjasi jotain vuosi sitten ja rupesin käyttämään sitä. Olen säästänyt rullatolkulla vessapaperia kun sitä kuluu vain kakkoshädän pyyhkimiseen.
Tämä on kyllä ketjun pihein =D, miksi sitä on alapeukutettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan jonkun keskustelun, henkilön iho ärtyi vessapaperista ja hän käytti trikoopaloja, jotka pesi valkopyykissä. Tapasi ei ole hygieeninen.
Höpsistä kukkuu. Tuollaista hygieniahysteriaa ei tarvita, siitä on pelkkää haittaa.
Jos sifonetilla pyyhkiminen olisi vaarallisen epähygieenistä, niin kyllähän me jotka tapaa käytämme olisimme kauan sitten sairastuneet ja kuolleetkin ehkä.Siis hetkinen, miten sifonetti liittyy tähän?
Se on Chifonet.
Sifonetti on sellaista ilmavaa keittiöpyyhettä, usein sitä voi ostaa rullakaupalla.
Todella kätevää pyyhkäistä alapää pikkuhädän jälkeen ja sitten huuhdella se sifonetin palanen samalla kun pesee kädet. Sen voi laittaa vaikka ämpärin reunalle kuivahtamaan. Perheenjäsenillä tietysti omat sifonetit, niitä on erivärisiä joten helppo tunnistaa.Voi sitä olla myynnissä muunkinnimisenä, mutta samanlaista ilmavaa pyyhettä se varmaan silti on. Sanon sifonetti koska se nyt on jäänyt mieleen samoin kuin tietystä sänkylajista käytetään nimitystä heteka.
Vierailija kirjoitti:
kyllä ketjun pihein =D, miksi sitä on alapeukutettu?
Varmaan siksi, kun se on niin ällöttävää eikä siinä oikeasti edes säästä mitään.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä ketjun pihein =D, miksi sitä on alapeukutettu?
Hyi miten törkyistä ja epähygienistä! Kuvottaa jo ajatuskin liotella jotakin kusirättiä ja käyttää yhä uudelleen. Niin sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tunne pihejä vaan aidosti köyhiä, jotka kulkee kadulla etsimässä tupakantumppeja, joista saa puruja yhteen sätkään tms.
Tupakoiminen on ehkä typerintä, mitä (köyhä) voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempieni mielestä 2500 € hääbändistä oli muka liikaa. Olisi pitänyt ottaa joku epämääräinen paikallinen orkesteri soittamaan tonnilla + (viinat!) kun "samanlaisia ne kaikki on". No, en tietenkään suostunut ja hyvä niin. Kyllä laadusta kannatti maksaa, varsinkin kun kyseessä on once-in-a-lifetime-juhlat. Olisi ollut katastrofi jos bändi olisi sählännyt. Nyt saatiin koko paketti - tyylikäs bändi, joka soitti juuri sellaista musiikkia kuin toivoimme, toi hyvät äänentoistolaitteet ja valot.
Sen kerran kun juhlitaan, pitää asiaan panostaa!
Siis oliko kyseessä häät vai konsertti?
Mun exän kaverit keräs meille laitos-Arabian astiaston kihlajaislahjaksi, varmaan puoliksi amikselta ja huoltiksilta "kerätty". :D Nyt kirpparille luovutettu. Ja exä on exä pihiyden takia.