Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttava nuoruudessa kun alettiin vetämään röökiä niin laski aina kuinka monet jämät kukin on hänelle velkaa
mun kaveri heitti röökin pois kun oli puolet polttanut siitä ettei tarvinnut jättää jämiä.
Todellinen pihi ihminen olisi ottanut lopun puolikkaan itselleen talteen ja polttanut sen ensi kerralla loppuun. Tuollainen poisheittäminen on vaan k-päisyyttä kavereita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Firman toimari kiertää taukohuoneissa keräämässä tyhjiä tölkkejä ja pulloja.
Ehkä se on tekosyy tulla katsomaan mitä te muut siellä teette ja puhutte.
Eksälle piti maksaa bensarahaa siitä, että käytti noin kymmenen kilsan päässä kaverilla kahvilla. Hänet oli siis myös kutsuttu.
Exäni tienaa yli 8k kuussa. Olimme eron jälkeen ystävän synttäreillä ja baarissa, ex haki myös minulle juoman, jonka jouduin sitten maksamaan hänen tililleen. Kyse oli kuudesta eurosta. En todellakaan suhteemme aikana perinyt häneltä mitään tuollaisia pikkusummia - tai välttämättä edes isompia. Ei kai siinä mitään, pakkohan se oli maksaa.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Siis...mika tuo MYOHEMPI KAYTTO sitten on? :D
Mun mutsin miesystava pollii niita kertakayttoannospusseja suolaa ja pippuria pikaruokapaikoista ja kayttaa ne ruuanlaitossa. Vahanko oli mutsilla pokka pettaa kun ekan kerran laittoi sen luona ruokaa ja sai rasiallisen noita kertakayttopusseja, kun kysyi missa tyyppi pitaa suolaa ja pippuria.
Sama mies vei aitini jonnekin Pohjois-Afrikkaan (en muista oliko Tunisia vai Egypti) lomalle aikoinaan, mutsi jo fiilisteli ihania ruokapaikkoja ja uusia makuelamyksia (ja siellahan ruoka on viela tosi halpaa), miehen kasitys illallisesta oli hotellihuoneessa nautittu paivan vanha leipa ja sardiinipurkki puoliksi. (Paivan vanha viela, koska sen sai puolta halvemmalla. Tuore leipa olisi maksanut ehka 10 senttia.)
En varasta, enkä syö hampparirafloissa, mutta sillon kun tilaan mukaani, niin pyydän laittamaan kunnolla ketsuppipusseja mukaan. Kotona sitten käytän normiketsuppia, ja pussimalliset säästän siihen kun menemme taas laavulle tai muualle makkaranpaistoon, niin ei tarvitse kantaa raskasta ketsuppipulloa mukana.
Minä teen samaa niiden suola/pippuripussien kanssa, otan ne mitä ei oo tullut käytettyä mukaani ja käytän sit esim töissä jos ostetussa valmissalaatissa ei ole tarpeeksi mausteita..
Vierailija kirjoitti:
Joku sukulaismies kertoi aikoinaan pitävänsä tyhjää pulloa vessanpöntön vesisäiliössä, niin kuluu vettä vähemmän vedettäessä. Hurja säästö tämäkin...
Hyva homma, luonto kiittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumana kesänä vauvalle vaihdettiin 4-5 vaippaa vuorokaudessa. Vaippa-alue kirkuva punainen ja sitä nihkeästi rasvattiin. "Turha" vaipanvaihto kiellettiin myös ilmaiselta lapsenvahdilta. Myöhemmin selvisi, että vauvan vanhempien kuukausiansiot olivat yli 7000e. Arvostelivat myös muiden vanhempien vaipanvaihtotiheyttä.
Syy on kyllä muualla kuin vaipassa. Nykyajan vaipat ovat niin imukykyisiä, että 4-5 vaippaa vuorokaudessa on ihan hyvä määrä, vähemmälläkin pärjää. Rasvaa ei myöskään tarvita, vauvan iho kyllä hoitaa itsensä. Olisiko rasvassa itse asiassa syy hautumiseen.
Tuo riippuu ihan vaippamerkistä, ei kaikki ole yhtä imukykyisiä. ihan hirveää kiusata vauvaa noin, on ollut todella tuskallista.
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko käyttää autoa tanktessaan autoansa jokaisella pistoolilla, jos vaikka olisi "jämiä" jäänyt siihen letkuun.
Tää oli ihan kätevää mopo-iässä. Sai puoli tankkia ilmaiseksi 5litran tankista. Kun rahat oli vähissä.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Lapset lähtivät koronakaranteeniin isänsä kanssa ulkomaille, ex.n työpaikan ”mökille”.
Tulevat juhannukseksi kotiin.
Esikoisen ystäväpiirissä on koronaa, niin pahaa, että sairaalaan on jouduttu.Työnantajan määräyksestä olen kotitöissä ja olen kehittänyt tähän sivuun lisäansiota .
Viimeksi eilen minua pyydettiin lastenhoitajaksi, kun olen kotona.
Vanhemmat ovat ottaneet pois lapset hoidosta ja yrittävät tyrkyttää heitä kaikille. Itse ei voi, koska ovat töissä.
Olen tähän mennessä kieltäytynyt kauniisti sanomalla olen töissä, mutta lapset olisivat hiljaa vieressä. Jos ovat hiljaa vieressä, miksi eivät voi olla kotona ?
Siis mitä helvet*iä tässä yritetään sanoa ja miten liittyy piheys-ketjuun???
Vähän miesnäkökulmaa. Minulla on vaatehuoneessa 2 t-paitapinkkaa. Toisessa pinkassa on parempikuntoisia t-paitoja, joita käytän ainoastaan kesällä. Kun paita alkaa omaan silmään näyttämään siltä, ettei sitä oikein enää ihmisten ilmoilla haluaisi pitää, se kokee arvonalennuksen ja joutuu siihen toiseen pinkkaan.
Toisen pinkan t-paitoja käytän muina vuodenaikoina, jolloin ne jäävät piiloon muiden vaatteiden alle, eli vähän kehnompikin välttää. Tällä systeemillä ne parempikuntoiset paidat myös pysyvät parempikuntoisina pitempään.
Vierailija kirjoitti:
Itse otan myös ruuat mukaan laivalle.
Käyn Viking Linellä Tukholmassa . Matka ei montaa euroa maksa, kun ostan matkalla tax freestä kollegoille heidän tilaamia tuotteita ja saan niistä 1-3 lahjakorttia.Yhdellä varaan seuraavan matkan ja loput myyn.
Mukana on vedenkeitin, nuudelipusseja, puuropusseja, ruisleipää, hedelmiä jne.
Tukholmassa kävelen keskustaan ja tulen takaisin laivalle.
Torstaisin on eniten kokousmatkustajia. Joskus minut on kutsuttu buffaan syömään, kun joku on myöhästynyt laivalta.
Yleensä on kivaa, joskus tosi kivaa.
Saan ylimääräisistä tax free korteista sen verran rahaa, jään aina plussalle . Ja olen saanut paljon Viking linen veneitä, vaikka ei niistä juuri mitään apua ole ollut.
Ihan varmasti joku pitää tätäkin nuukailuna. Muuhun minulla ei ole varaa.
Jos ei ole varaa, niin ei ole nuukailua.
Työkaveri joka ei koskaan tarjoa mitään mutta mussuttaa kyllä muiden tarjoamia herkkuja alvariinsa.
Tämä sama nainen itkee ja vaatii että hän saa kaikkein rahakkaammat työvuorot (pyhä ja viikonloppuvuorot) ja järjestää joka kerta kohtauksen jos ei saa haluamaansa.
Ajelee kyllä upouudella maasturilla, matkustelee ym. mutta kokee että muilla on aina enemmän ja on kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Tarjosin etelässä apeille ruuat kiinalaisravintolassa, olimme käymässä heidän kakkos kodissaan. Laitoin sitten vielä tipin siihen päälle. Anoppi nappasi tippirahani siintä kasasta, laittoi omaan lompakkoonsa. Tosin laittoi kylläkin omasta kukkarostaan pari senttiä siihen kasaan. Hävetti.
Asun ulkomailla ja Suomesta oli kaveri kaymassa. Ajeltiin taksilla ja oli kaverin vuoro maksaa kun mina olin maksanut edellisen taksimatkan (sama matka, sama hinta). Sanoin et vahintaan 10% tippi pitaa antaa. Sit myohemmin han sano ettei jattany tippia kun "ei ne sita tartte". Pikkasen nolotti kun oli tuttu taksikuski..jatin tuplatipin seuraavalla kerralla ja sanoin et sori edellisesta, mut Suomessa ei oo tapana jattaa tippia taksille....
#1456 jatkaa: unohtui sanoa etta tuo tippi olis ollu alle euron....
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se maksaa kun se varaaja lämmittää veden sähköllä. Oikean pihtarin pitää hankkia saunaan pata joka lämmittää veden saunoessa puilla. Tosin tämähän on oikeastikin järkevää.
Vanhempien mokilla oli ennen just tuollainen kiuas joka lammitti veden samalla. Remontin yhteydessa se poistettiin kun laitettiin suihku ja sisavessa. Itse jain kaipaamaan tuota "patavetta" - kun se oli sita kunnon mokki-elamaa et silla pestiin - vatiin vain lantrattiin kylman hanaveden kanssa.. Viela enemman kaipaan isovanhempien entista saunaa joka oli savusaunan vanhoista hirsista rakennettu, siella ei edes ollut juoksevaa vetta, vaan kaivosta kannettiin kylma vesi...mut suku sit repi tuon saunan maan tasalle.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen superpihi. Kuljen kirpparirytkyissä joita ostan parilla eurolla, yli vitosta en raski maksaa edes kengistä. Käsilaukku sukulaisen kuolinpesästä ja kampaajalla viimeksi 2010.
Maksan silti mielelläni lapsen kaveritkin kerran vuodessa linnanmäelle ja vien lapsia kavereineen ulos syömään. Miehelle ostin 4000e kellon ja lasten harrastuksiin menee yli 500e kuukaudessa. Lapselleni ostan mielelläni 60e hajuveden ja itse vetelen kainaloihin Lidlin 0.99euron cien:iä. En tiedä mikä mussa on vikana kun musta tuntuu että itseensä ei voi panostaa ja koskaan IKINÄ mitään kivaa itselle. Se olisi tuhlausta. Mä en ansaitse. Tulen kyllä eniten iloiseksi kun lapset ja mies iloitsee :) Vuositulot 70 000e minulla ja sijoitan kyllä myös kaiken liikenevän.
Aika opetella et itsellekin vois joskus ostaa jotain uutta. Mut itse saastan kans joissain asioissa ja sit "tuhlaan" toisissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuisi vähän pahalta. Mulla on myös köyhän identiteetti, vaikea selittää. Mutta siis en ikinä pystyisi pukeutumaan tyyliin guessiin tai ganttiin puhumattakaan että olisi joku luiska kädessä. Jotenkin salaa naureskelen ihmisille joilla isot logot näkyvästi esillä. Pidän sellaista tyhmänä. Jos mies on ostanut kalliin korun niin melkein suutun ja syytän rahantuhlauksesta. Joku mielisairaus tämäkin :( iloitsen eniten kun esim. Asuntolaina on saatu maksettua---tyylisistä jutuista. Ja siitä että lapsilla alkaa kalliit ratsastusleirit kesäkuussa jne.
Isoja logoja nayttelee ihmiset joilla ei oikeasti ole rahaa, useasti ostettu lainarahalla. Ns. oikeat rikkaat ostaa kalliita vaatteita ilman nayttavia logoja - vaatteiden laadun nakee paalta ja ne kestaa vuosikaupalla ja ovat ajattomia.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni perheessä on aina pihistelty. Valitettavasti mieheni on alkanut vuosi vuodelta enemmän muuttua vanhempiensa kaltaiseksi.
-laittaa esim saunan kiinni kesken löylyjen
-rajoittaa lapsien syömistä. Jos lapset syö liikaa, keittää heille vesipuuroa ja käskee täyttää mahan sillä
-ei halua ostaa mitään muuta kuin ruokaa. Joudun ostamaan salaa sen mitä haluan.
-laittaa valoja kiinni sitä mukaan kun minä laitan päälle
-haluaa tehdä vain ilmaisia juttuja
Sitten sauna lanhoaa kun ei ole kuivanut kunnolla...
Vierailija kirjoitti:
Eksä, jolla on satojen tonnien omaisuus, kävi eron jälkeen lapsemme ollessa hänellä (harvoin suostui) tämän kanssa uimarannalla, jossa myös sauna. Saunasta piti maksaa 3 e naama. Lapsi saunoi sitten ilman isäänsä.
En halua kettuilla tai olla ilkeä ja se 3€ ei tosiaankaan ole paha hinta saunasta. Mutta se että ihmisellä on satojen tuhansien omaisuus ei oikeastaan vaikuta suurestikkaan jokapäiväiseen elämään.
Minulla on sijoitusasunto Helsingissä, jonka vuokrasta jää tosi pieni summa käteen kuukaudessa. Ja myös muutama hullu osake, joista saan todella pienen summan osinkoja vuodessa. Rahastoista ei rule latin latia tilille ennen myyntiä.
Paperilla omaisuuden arvo voi helposti näyttää hyvältä mutta sen vaikutus tämän hetken elämään on melkeinpä mitätön.
Eksä, jolla on satojen tonnien omaisuus, kävi eron jälkeen lapsemme ollessa hänellä (harvoin suostui) tämän kanssa uimarannalla, jossa myös sauna. Saunasta piti maksaa 3 e naama. Lapsi saunoi sitten ilman isäänsä.