Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
1401/3893 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa kuoli veli ihan muutama kuukausi sitten. Huumekuolema kotonaan.

Äitini ja isäni löysi hänet sieltä kuolleena.

Ensimmäisenä äidillä mielessäni oli että olisi halunnut kerätä lattioilla lojuvat olutpullot ja palauttaa kauppaan että saisi panttirahat. Tuli itsellekin sellainen fiilis ettei me lapset ole ikinä merkitty hänelle yhtään mitään. 

Hänkään en tosin merkitse minulle mitään - enkä olekaan pitänyt häneen yhteyttä vuosi kymmeneen. 

Ei tarvii ihmetellä miksi tämä lapsi ajautui huumekierteeseen......

vuoden äitipalkinto jaetaan..... tälle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1404/3893 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, huh, mikä ketju. Sinulle joka kirjoitit  käyttäväsi samaa pikkuhousunsuojaa monta päivää, niin suosittelen kestopikkuhousunsuojia ja kuukautiskuppia. Maksaahan ne, mutta säästää pitkässä juoksussa. 

Vierailija
1405/3893 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä kommentista henkilö kyllä tunnistaa itsensä, mutta kerron silti. Tuttavani tykkää tarjota saunaoluen. Satuin kerran näkemään, miten hän sen tekee: laittaa ensin lasiin kylmää vettä ja kaataa siihen päälle puoli pulloa olutta. Näin näyttää siltä, että hän tarjoaa tuopillisen olutta, vaikka siinä on puolet vettä.

Jos se tekee kotityylillä shandya? Englannissa asuessani totuin siihen, että erityisesti naiset suosi shandya, joka oli siis oluen ja soodaveden sekoitus. Tosi outo juoma, jossa olut maistuu vetiseltä ja kuplat oluelta. Jotkut tilasi shandya lemonilla, johon tuli hanaolutta ja sitruunasoodaa sekö viipale sitruunaa. Aivan kamalan makuista litkua.

Vierailija
1406/3893 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, huh, mikä ketju. Sinulle joka kirjoitit  käyttäväsi samaa pikkuhousunsuojaa monta päivää, niin suosittelen kestopikkuhousunsuojia ja kuukautiskuppia. Maksaahan ne, mutta säästää pitkässä juoksussa. 

Oliko pitkässä juoksussa tahallinen vai "pun intended"? :D

Vierailija
1407/3893 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhädän jälkeen pyyhin sifonetilla ja huuhtaisen sen siinä kun pesen kätenikin, kuivuu nopeasti. Yksi liinanpuolikas kestää n puoli vuotta ennen kuin alkaa reikiintyä ja repeillä.

Täällä tästä tavasta joku vihjasi jotain vuosi sitten ja rupesin käyttämään sitä. Olen säästänyt rullatolkulla vessapaperia kun sitä kuluu vain kakkoshädän pyyhkimiseen.

Vierailija
1408/3893 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se Juhani voittaa tämän sarjan. Mainostaa itseään tunnollinen ja luotettava . Putkimies joka ainoastaan muistelee hanaa.

Vierailija
1409/3893 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko pitkässä juoksussa tahallinen vai "pun intended"? :D

Ja kuinka pitkästä juoksusta on kyse? 5 000m, 10 000m, vai vallan maratoni?

Vierailija
1410/3893 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkuhädän jälkeen pyyhin sifonetilla ja huuhtaisen sen siinä kun pesen kätenikin, kuivuu nopeasti. Yksi liinanpuolikas kestää n puoli vuotta ennen kuin alkaa reikiintyä ja repeillä.

Täällä tästä tavasta joku vihjasi jotain vuosi sitten ja rupesin käyttämään sitä. Olen säästänyt rullatolkulla vessapaperia kun sitä kuluu vain kakkoshädän pyyhkimiseen.

Muistan jonkun keskustelun, henkilön iho ärtyi vessapaperista ja hän käytti trikoopaloja, jotka pesi valkopyykissä.  Tapasi ei ole hygieeninen.

Vierailija
1411/3893 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan jonkun keskustelun, henkilön iho ärtyi vessapaperista ja hän käytti trikoopaloja, jotka pesi valkopyykissä.  Tapasi ei ole hygieeninen.

Mitä kuvittet ihmisten käyttäneen ennen kuin saatavilla oli vessapaperia?

Vierailija
1412/3893 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen vessapaperia käytettiin mm. vanhoja sanomalehtiä, ei todellakaan mitään samaa rättiä puoli vuotta putkeen

Vierailija
1413/3893 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen vessapaperia käytettiin mm. vanhoja sanomalehtiä, ei todellakaan mitään samaa rättiä puoli vuotta putkeen

Minä olen elänyt sen ajan, kun vessapaperi oli luksustuote. Kun olin lapsi, meillä oli ulkohuussi ja siellä sanomalehteä ja sammalta pyyhkimiseen. Ei se pyyhkiminen millään tavalla haitannut. Ikävää oli talvipakkaset, kun takapuolta paleli siellä reiällä istuessa.

Vierailija
1414/3893 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut aikaisemmin minulla on 10 banaanilaatikon kiintiö. 2 x vuodessa minulta haetaan kotoa kirppistavaraa, ne hinnoitellaan ja myydään ja tilitetään puolet.

Kirppiksellä ei ole mennyt kovin hyvin koko keväänä ja itse ehdotin voisin ostaa saldollani jotain. Tämä taas lisää kassavirtaa ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Nyt minulla on taas kirppispöytä ja omistaja tietää mitä etsin. Ensi sijaisesti saldo käytetään nyt siihen Toikan kuutioon, mutta kyllä esim 500 eurolla ostaa paljon ns tavallista kirppistavaraa .

Kun viime kuussa haettiin uusi erä, sain tilalle jätesäkillisen villapaitoja, muutamat sukat ja muita.

Olen nyt purkanut ne kaikki, pessyt langat ja nyt odottavat vuoroaan. Laskin jos teen yhden parin per viikko, langat kestävät n 10 vuotta.

Sukat menevät joulumyyjäisiin. Mm joulukortteja olen joka vuosi tehnyt 100, jopa 150 kpl. Viime vuonna osa jäi myymättä. Nyt kortteja on 50 kpl ja teen lisää vain jos saan jostain materiaalia.

Sukat menevät aina kaikki kaupaksi.

Arabian tehtaanmyymälät ostamat vanhoja astioita. Ehdotin kirppiksen pitäjälle voisin ostaa muilta näitä. Annoin Arabian linkin ohjeisiin mikä menee kaupaksi.

Sainkin paluupostina villapaitojen lisäksi 3 banaanilaatikollista Arabian astioita.

Tämän lisäksi olen kotona tehnyt jonkin verran vaihtokauppaa ja Arabiaa oli täälläkin tarpeettomana.

Olen astioita vienyt fillarilla, rinkka selässä ja eilen laskin saldon : 270 euroa.

Sain sillä summalla lahjakortteja Arabialle.

Sekä kummipoikani että oma poikani pääsevät ripille ensi kesänä ja poikani ilmoitti haluaa kerätä Sunnuntai sarjaa. Odottelen Arabian alea ja käyn tuhlaamassa lahjakortit.

Nyt viimeksi haettu satsi oli lähes täynnä naapurustolta . Kävin pari kk yhdessä perheessä. Ruokatunnilla vein lapset ulos leikkimään tunniksi lähipuistoon. Sain palkaksi muovikassillisen kirppistavaraa. Kaikki oltiin tyytyväisiä.

Itse olen laittanut näitä myyntiin jo vuosia. Kuvittelin tavara on ihan peruskauraa. Muutamassa viikossa saldo onkin jo yli 400 e, eli minun osuus on 200 euroa.

Olin sanonut omistajalle haluaisin joskus takaisin Toikan vuosikuutioita. Vanhat jouduin rahapulassa myymään.

Eilen omistaja laittoi viestiä, kertoi saldon ja kysyi mikä kiinnostaisi.

Toinen vst myyntiä ja kuutio olisi minun.

Vaihdantatalous on kyllä loistava tapa toteuttaa unelmia.

Hoh hoijaa joo.  

Oma kokemukseni on, että villasukkia on niin hitosti tarjolla joka ikisissä myyjäisissä ja joka ikisellä kirpputorilla, että niitten neulominen myyntiin on täysin turhaa, ei mene kaupaksi.  Ehkä joskus joulun alla myyjäisissä menee,  jos on oikein hienot ja taidolla tehdyt kirjoneuleiset.  Ja ihmettelen kyllä tuota villapaitojen määrää.  Mistä niitä oikein tulee, kun kaupoissa ei oikeastaan edes myydä rehellisiä villapaitoja, ne on sellaisia neuleita, missä on aina jotain muuta villan seassa ja hyvin usein täysin tekokuituisia.  Koneella neulottuja.  Pura niitä nyt sitten ja yritä niistä saada jotain uutta aikaan...?

Purkulangoista tehdyt villasukat ei välttämättä ole kovin kestävät.

Itse yritin myydä ihan nättiä kunnon langasta tehtyjä villasukkia, kauniin värisiä ja mielestäni ihan hyvin tehtyjäkin ja tosi halvalla, myyjäisissä ja kirpputoreilla.  Ehkä yhdet tai kahdet meni, kun myin vitosella pari.  Loput jäi sitten myymättä ja toimitin ne kirkon mukana venäläiseen lastenkotiin.  Niitä oli iso pahvilaatikollinen.  Sinne kelpasi, enkä ole sen jälkeen viitsinyt vaivautua.  Omaksi iloksi jäi vain antamisen ilo ja tietysti se, että tykkään neulomisesta.

Jos on kovasti käsityöintoinen ja on paljon sukua ja ystäviä, niin silloin tietysti on kiva tehdä villasukkia ym. vaikka lahjoiksi.  Mutta kun kaikki on niillä jo moneen kertaan lahjottu, niin se siitäkin sitten.

Nämä villapaidat ovat kirppikseltä. Eli kirpputorin omistaja on ostanut niitä minun saldollani toisista pöydistä. Tämän vuoksi minulle tilitettiin näiden ostosten verran vähemmän rahaa.

Tai siis loppurahoilla ostettiin muista pöydistä halpaa Arabiaa, jonka vein sinne vintage osastolle.

Tässä on tuplakiertätys, se tuskin voi mielestäsi olla huono asia.

Villapaitoja oli monta, jätesäkillinen. Ehkä 5 oli itse neulekoneella tehty, mutta muut oli käsin tehty ja kaikki oli villaa. Jos olet kirppiksellä töissä, kyllä sinne puolessa vuodessa tulee mitä tahansa myyntiin.

Oon käynyt joulumyyjäisissä myymässä yli 10 v.

Kaikki sukat ovat aina menneet kaupaksi.

Viime vuonna jäi ensimmäistä kertaa joulukortteja yli. Teen paljon kransseja, niitä myös jää. Mutta villasukat menee kaupaksi.

Ensimmäisinä vuosina tein myös huovutettuja koristeita. Tein niitä ympäri vuoden ja niin kauan, kun tätä huovutusvillaa oli. Niitä myin myös pari, ehkä jopa 5 vuotta.

Materiaaliini tulee enemmän tai vähemmän kierrätettynä. Mitä saadan, se määrää suunnan.

Esim villasukissa kannattaa panostaa designiin ja tuplakantapäähän.

Vierailija
1415/3893 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset lähtivät koronakaranteeniin isänsä kanssa ulkomaille, ex.n työpaikan ”mökille”.

Tulevat juhannukseksi kotiin.

Esikoisen ystäväpiirissä on koronaa, niin pahaa, että sairaalaan on jouduttu.

Työnantajan määräyksestä olen kotitöissä ja olen kehittänyt tähän sivuun lisäansiota .

Viimeksi eilen minua pyydettiin lastenhoitajaksi, kun olen kotona.

Vanhemmat ovat ottaneet pois lapset hoidosta ja yrittävät tyrkyttää heitä kaikille. Itse ei voi, koska ovat töissä.

Olen tähän mennessä kieltäytynyt kauniisti sanomalla olen töissä, mutta lapset olisivat hiljaa vieressä. Jos ovat hiljaa vieressä, miksi eivät voi olla kotona ?

Vierailija
1416/3893 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs vanhempi poikamies jolla on rahaa että ranteet ratkee kulkee taloonsa keittiön ikkunasta kun ulko-oven lukko on rikki.

Vierailija
1417/3893 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sopimus erään ihokarvoja poistavan liikkeen kanssa.

Haen sieltä ison erän, puhdistan karvat ja teen niistä peruukkeja.

Ainoa ongelma on ettei karvat puhdistu kunnolla niin ötökät jäävät kiinni ja kuolevat nälkään.

Vierailija
1418/3893 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttava vei työpaikalta kanisterilla vettä kotiin, säästi kuulemma vesilaskussa.

Vierailija
1419/3893 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä kukkuu. Tuollaista hygieniahysteriaa ei tarvita, siitä on pelkkää haittaa.

Jos sifonetilla pyyhkiminen olisi vaarallisen epähygieenistä, niin kyllähän me jotka tapaa käytämme olisimme kauan sitten sairastuneet ja kuolleetkin ehkä.

Vierailija
1420/3893 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä kukkuu. Tuollaista hygieniahysteriaa ei tarvita, siitä on pelkkää haittaa.

Jos sifonetilla pyyhkiminen olisi vaarallisen epähygieenistä, niin kyllähän me jotka tapaa käytämme olisimme kauan sitten sairastuneet ja kuolleetkin ehkä.

Siis hetkinen, miten sifonetti liittyy tähän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan