Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
3301/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin hetken miestä joka varasti töistänteet ja vessapaperit. Mut tän lisäksi säästi aamu ja iltapalassa syömällä muronsa tässä varastetussa teessä. Sai teehen vähän makeutta ja ikäänkuin kaks kärpästä yhdellä iskulla. Yäk

Vierailija
3302/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri laskettelee autolla alamäet vapaalla kun kuvittelee säästävänsä bensaa.

Jos on kaasariauto, niin säästää.

Ai 30v. vanha auto?

Joillakin on. Esmes mulla. Halpa korjata kun silke vielä pystyyki tekemää jotai itsekin. Ja tuskimpa kuule nykyteslalla ajellaan 30 v päästä. Se tuotteen elinkaari.. ja akkumateriaalien louhimisen aiheuttamat ympäristötuhot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3303/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen kavereilla, pihistän suodatinkahvia minigrip-pussiin, samalla otan muutaman palasokerin ja tarvittaessa mausteita. Vessapaperia lähtee myös. En olekaan ostanut näitä ainakaan puoleen vuoteen. Asun yksin, rahat ei vaan riitä kaikkeen.

Vierailija
3304/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksattaa yhteisellä mökkilomalla toisilla ruuat, kahvit yms. Ei tuo koskaan esim kahvipakettia mukanaan. En taida enää lähteä mukaan kun ärsyttää tämä muita hyväksikäyttävä ihminen.

Tämä on tuttua. Aiemmin lomailtiin meidän mökillä näin yhden tutun pariskunnan kanssa ja kun hyö tulivat meidän mökille niin harvoin jos silloinkaan toivat kahvipaketin että saivat itse kahvinsa juotua me kun itse olemme teen juojia. Kolme - neljä päivää riitti sitten sanoin että pitää käydä kaupassa kun pakastinta jo olin ruoista tyhjentynyt ja maito, leipä jne tarvittiin. Hyö siihen että odottavat sen aikaa mökillä kun käymme kaupassa ( mie varuksi jäin mökille) ja isäntä kävi kaupassa niin hyö vaan lekotteli laiturilla ja kyselivät kauanko menee. Me oltiin muutama vuosi liian kilttejä ja tarjottiin mökki loma ruokineen, mutta sitten riitti. Mikä me ollaan maksamaan toisten lomat kun oma loma meni siten passaamiseen ja töihin takaisin kaupunkiin. Sitten kun se loppui niin ollaan sanottu aina ketkä tulee vierailulle että olisi saunan lämmitystä, ruokakaupassa pitää käydä ja halkoja olisi pino pinottava varastoon talven varaksi ei tämä mikään lepokoti ole yhdessä pittää tehdä ja yhdessä ostaa/ auttaa ruokapuoli ym. Ei pienituloisten eläkeläisten rahapussissa ole varaa elättää monta ihmistä viikoksi vaikka kuinka on mukavaa tuttavia sukulaisia nähdä kohtuus se pitää olla. Kaikki maksaa tänä päivänä ja kallistuu. Tämä samainen pariskunta on perinyt lapsettomia sukulaisiaan rahaa on millä mällätä, mutta pihiys on todella pihiys ja muita käyttää hyväksi. Meillä se loppui ja hyvän päivän tuttuja ollaan kerran vuodessa kun soittavat pika puhelun tai kortin laittaa johon on liimattu muualta postimerkki ja paperi ei ostettu kaupasta kunhan jotenki väsätty mihin ei rahaa mene. No tämmöisiä on matkan varrella nähty 😵💫eli mitä enemmän rahaa sitä pihimpi 😏

Meillä vierailua ei tarvitse maksaa työnteolla meidän kotonamme, eikä tietenkään myöskään mökillä. Mökki ei eroa mitenkään siitä että vieraat tulisivat kotiimme  visiitille. Ketään ei tietenkään tarvitse syöttää ja juottaa jos ei halua, joten ihan oikein teitte kun etten enää mökille päästäneet. 

No, harvemmin nämä lokkeilijat osaa edes olla kiitollisia, pitävät vaan tyhminä niitä jotka omilla rahoillaan toisia syöttävät ja juottavat. Ja näkeehän sen siitä, että jos ei enää syötetä ja juoteta, niin ei näitä lokkeja kiinnosta nähdä enää ollenkaan. Jos ei ole minkäänlaista vastavuoroisuutta, niin ei se ole mitään ystävyyttä, se on hyväksikäyttöä. Nämä lokkeilijat siirtyvät sitten seuraavaan uhriin, ja käyttävät hyväkseen niin kauan kuin se toinen osapuoli sen sallii.

Vierailija
3305/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tapaamani mies ei ostanut vessapaperia säästösyistä.

Vaan mistä syistä? Pehvanpyyhkimissyistä?

Vierailija
3306/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miyä vikaa pimeydessä jos se ei ole suunnatonta ja kohdistu lähimmäiseen. Nämä on tuskin niitä 5000 e kk ssa ja kaikki menee...

Vierailija
3307/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tyypin, joka kesähelteillä käyttää auton ilmastointilaitetta ainoastaan pari minuuttia liikkeellelähdöstä alkaen ja sinnittelee loppumatkan. Tulisi muuten hänen mielestään liian kalliiksi.

https://www.apu.fi/artikkelit/ilmastointilaitteen-vaikutus-kulutukseen

Vierailija
3308/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs miespuolinen tuttava otti ulkomaanmatkalle omat eväät. Me muut nautimme auringon laskiessa paikallisia ihanuuksia ja hän meni sivummalle syömään ruispaloja ja puoli mätiä banaaneja. Ja vaikka seuraavana päivänä maksoimme hänelle ruuan, valitsi kaikkein halvinta mitä listalta löytyi. Rahasta hänellä ei ole puutetta.

Huomaavainen kaveri, kun säästää toistenkin rahoja. Kai hänellä oli vain säästäminen elämäntapana. Toista kun ne lokkeilijat, jotka juuri päinvastoin silmät kiiluen hyökyvät valitsemaan kaikkein kalleinta mahdollista, jos joku toinen maksaa. En ymmärrä miten joku kehtaa, mutta tällaisia on.

Vierailija
3309/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteismökki veljen kanssa. Veli ostaa esim. puutarhaletkun auton pesua varten. Se letku on vain veljen käytössä ja joka sunnuntai letku pakataan veljen autoon takaisin kotiin vietäväksi, että minä en vain pääse sitä käyttämään. Taannoin oli suola loppu mökiltä, niin veli toi sinne viikonlopuksi suolapurkin ja vei sunnuntaina sen kotiinsa. Olen tähän asti ostanut mökille tarvetavaroita yhteiseen käyttöön, myös siis veljenkin käytettäväksi, mutta taidan tästä lähtien ostaa tavarat vain omaan käyttöön. 

Vierailija
3310/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen lähettänyt niitä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä28807 kirjoitti:

1.Sain yhdeltä saidalta kollegaltaltamme joulukortin. Töissä oli puhetta tästä erikoisesta teosta. Sitten lisäsin, että kortti oli ns maksuttomia taidetta ilman käsiä - kortteja ja sitä paitsi lähetetty ilman postimerkkiä. Ja se oli onnistunut!

2. Toinen kollega lähti aina ruokatunnilla keskustan kaupoille. Tuli kertoen, mitä maistajaisia oli sinä päivänä 2 ruokakaupassa. Mainitsi, että viikon makkarat oli tullut syödyiksi.

Tämä sama kollega käräytettiin joulun alla leikkaamasta työpaikalle tulleista suklaarasia-, kortti- tai kukkatervehdyksistä ns puhtaat osat. Sanoi käyttävänsä niitä perheen joulupaketteihin.

Molemmat harrastivat osakesijoittamista.

Itse asiassa korttien tarkoitus oli saada lahjoituksia, joten useimman kohdalla ne "maksuttomat" kortit oli niitä kalliimpia, mutta eihän niitä kehdannut lähettää, koska kaikki ajattelivat niiden olevan ilmaisia.

Itsellänikin on pinot näitä kortteja kaapissa. Olen maksanut niistä mutten siltikään kehtaa niitä lähettää. Mitä niille pitäisi tehdä?

Lähetä vaan, hyvään tarkoitukseen menee hinta. Voihan halutessaan vähän koristella niitä, kulmat voi pyöristää ja panna vaikka nauha kortin selkämykseen ja printata tietokoneesta nätti teksti omalle paperille jonka liimaa kortin sisälle. Nättejä tarroja voi panna pari ja jos kuori vaikuttaa tylsältä, niin siihenkin joku tarra vaikka Punaiselta ristiltä.

Monet niiden käsivammaisten taiteilijoiden työt on todella kauniiita ja ilahduttavia, ei niiden lähettämistä tarvitse hävetä.

Ei ole tullut mieleenikään, etten käyttäisi Taidetta ilman käsiä (suulla tai jaloilla maalaavat) kortteja, koska maksan ne aina! Mielestäni on kunnioitettavaa, että taiteilijat toteuttavat kutsumustaan ja saavat tuloja! Kortit ovat kivoja ja kun niitä tulee kahdesti vuodessa aina on kortteja kotona kun tarvitsee. Kerran vuodessa sieltä tulee kalenteri; sen olen hyödyntänyt tekemällä kuvista pakettikortteja.

Näitä kortteja ei oo tullut enää vuosiin. Sulle varmaan tulee, kun oot heidän listallaan maksavana asiakkaana.

Vierailija
3311/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kimppakyyti-tuppautuja. Ärsyttävä loistyyppi.

Mankumassa kyytiä ja kauppareissut pitäis tehä samalla. "ja voidaanhan me se mukula ottaa tuosta samalla päiväkodista" ja ohoh vippaatkos kun lompakko jäi kotiin. Ikinä näiltä ei saa vastapalvelusta kun se auto romu on aina rikki tai bensa loppu. Alan jo väsyä tähän kuskaamuseen. Puolisokin jo hermostunut kun joka päivä menee se 1-2h ylimääräistä nilviäinen kuskaamiseen.

Mutta en vaan kehtaa kieltäytyäkään....

Kaikki alapeukut ehkä johtuu siitä että et kieltäydy, vaikka kaava on tullut selväksi.

Vierailija
3312/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enoni tunsi aikanaan miehen, joka oli niin nuuka, että pierikin sisäänpäin. Ei raaskinut päästellä ilmoja ulos!

Minun enoni tunsi aikanaan miehen, joka ei osannut pierrä sisäänpäin. Niimpä hän pieraisi purkkiin, lisäsi vettä, ravisti ja joi.

Vierailija
3313/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi säästää kaikki saamansa lahjat. Kirjoittaa, minkä on saanut keneltäkin ja kierrättää eteenpäin seuraavalle. Vaatehuoneessa on oikein hylly, josta voi valita lahjan tilanteeseen kuin tilanteeseen.

Tämä on oikeasti loistoidea! Mitä vanhemmaksi elää, sitä vähemmän tarvitsee uusia tavaroita. Kuitenkin on mukavaa ja hyvien tapojen mukaista antaa ja vastaanottaa lahjoja. Miksi ei voisi antaa eteenpäin priimaa tavaraa?

Minullakin on hylly pienille lahjatavaroille ja onnittelukorteille, mutta ne ovat omia ostoksiani. Ostan kun näen jotain hauskaa, ja sitten kun ollaan lähdössä vaikka kylään ja tarvitsen tuliaisen/lahjan, paketoin hyllyltä jotain pientä kivaa. Mutta ei ole käynyt mielessäkään laittaa sinne saatuja lahjoja

3314/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri laskettelee autolla alamäet vapaalla kun kuvittelee säästävänsä bensaa.

Jos on kaasariauto, niin säästää.

Ai 30v. vanha auto?

Joillakin on. Esmes mulla. Halpa korjata kun silke vielä pystyyki tekemää jotai itsekin. Ja tuskimpa kuule nykyteslalla ajellaan 30 v päästä. Se tuotteen elinkaari.. ja akkumateriaalien louhimisen aiheuttamat ympäristötuhot.

Esmes?

moi

3315/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen lähettänyt niitä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä28807 kirjoitti:

1.Sain yhdeltä saidalta kollegaltaltamme joulukortin. Töissä oli puhetta tästä erikoisesta teosta. Sitten lisäsin, että kortti oli ns maksuttomia taidetta ilman käsiä - kortteja ja sitä paitsi lähetetty ilman postimerkkiä. Ja se oli onnistunut!

2. Toinen kollega lähti aina ruokatunnilla keskustan kaupoille. Tuli kertoen, mitä maistajaisia oli sinä päivänä 2 ruokakaupassa. Mainitsi, että viikon makkarat oli tullut syödyiksi.

Tämä sama kollega käräytettiin joulun alla leikkaamasta työpaikalle tulleista suklaarasia-, kortti- tai kukkatervehdyksistä ns puhtaat osat. Sanoi käyttävänsä niitä perheen joulupaketteihin.

Molemmat harrastivat osakesijoittamista.

Itse asiassa korttien tarkoitus oli saada lahjoituksia, joten useimman kohdalla ne "maksuttomat" kortit oli niitä kalliimpia, mutta eihän niitä kehdannut lähettää, koska kaikki ajattelivat niiden olevan ilmaisia.

Itsellänikin on pinot näitä kortteja kaapissa. Olen maksanut niistä mutten siltikään kehtaa niitä lähettää. Mitä niille pitäisi tehdä?

Lähetä vaan, hyvään tarkoitukseen menee hinta. Voihan halutessaan vähän koristella niitä, kulmat voi pyöristää ja panna vaikka nauha kortin selkämykseen ja printata tietokoneesta nätti teksti omalle paperille jonka liimaa kortin sisälle. Nättejä tarroja voi panna pari ja jos kuori vaikuttaa tylsältä, niin siihenkin joku tarra vaikka Punaiselta ristiltä.

Monet niiden käsivammaisten taiteilijoiden työt on todella kauniiita ja ilahduttavia, ei niiden lähettämistä tarvitse hävetä.

Ei ole tullut mieleenikään, etten käyttäisi Taidetta ilman käsiä (suulla tai jaloilla maalaavat) kortteja, koska maksan ne aina! Mielestäni on kunnioitettavaa, että taiteilijat toteuttavat kutsumustaan ja saavat tuloja! Kortit ovat kivoja ja kun niitä tulee kahdesti vuodessa aina on kortteja kotona kun tarvitsee. Kerran vuodessa sieltä tulee kalenteri; sen olen hyödyntänyt tekemällä kuvista pakettikortteja.

Näitä kortteja ei oo tullut enää vuosiin. Sulle varmaan tulee, kun oot heidän listallaan maksavana asiakkaana.

Periaatteessa en maksa korteista, joita en ole tilannut. Joskus aikoinaan niistä joitakin lähetin, mutta en enää viime vuosina. Nyt olen tehnyt päätöksen, että lopetan vähitellen kaikkien korttien lähettämisen. Viime vuonnakin meni monta kymppiä kortteihin ja postimaksuihin.

moi

3316/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen pintaa pilluaan. Ei sitä saa, vaikka oli semmoiset puheet.

Miksi sitä pitää pinnata?  Onko pinta kulunut? Katso peiliin, ehkä siellä vastaus. 

moi

Vierailija
3317/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksattaa yhteisellä mökkilomalla toisilla ruuat, kahvit yms. Ei tuo koskaan esim kahvipakettia mukanaan. En taida enää lähteä mukaan kun ärsyttää tämä muita hyväksikäyttävä ihminen.

Tämä on tuttua. Aiemmin lomailtiin meidän mökillä näin yhden tutun pariskunnan kanssa ja kun hyö tulivat meidän mökille niin harvoin jos silloinkaan toivat kahvipaketin että saivat itse kahvinsa juotua me kun itse olemme teen juojia. Kolme - neljä päivää riitti sitten sanoin että pitää käydä kaupassa kun pakastinta jo olin ruoista tyhjentynyt ja maito, leipä jne tarvittiin. Hyö siihen että odottavat sen aikaa mökillä kun käymme kaupassa ( mie varuksi jäin mökille) ja isäntä kävi kaupassa niin hyö vaan lekotteli laiturilla ja kyselivät kauanko menee. Me oltiin muutama vuosi liian kilttejä ja tarjottiin mökki loma ruokineen, mutta sitten riitti. Mikä me ollaan maksamaan toisten lomat kun oma loma meni siten passaamiseen ja töihin takaisin kaupunkiin. Sitten kun se loppui niin ollaan sanottu aina ketkä tulee vierailulle että olisi saunan lämmitystä, ruokakaupassa pitää käydä ja halkoja olisi pino pinottava varastoon talven varaksi ei tämä mikään lepokoti ole yhdessä pittää tehdä ja yhdessä ostaa/ auttaa ruokapuoli ym. Ei pienituloisten eläkeläisten rahapussissa ole varaa elättää monta ihmistä viikoksi vaikka kuinka on mukavaa tuttavia sukulaisia nähdä kohtuus se pitää olla. Kaikki maksaa tänä päivänä ja kallistuu. Tämä samainen pariskunta on perinyt lapsettomia sukulaisiaan rahaa on millä mällätä, mutta pihiys on todella pihiys ja muita käyttää hyväksi. Meillä se loppui ja hyvän päivän tuttuja ollaan kerran vuodessa kun soittavat pika puhelun tai kortin laittaa johon on liimattu muualta postimerkki ja paperi ei ostettu kaupasta kunhan jotenki väsätty mihin ei rahaa mene. No tämmöisiä on matkan varrella nähty 😵💫eli mitä enemmän rahaa sitä pihimpi 😏

Meillä vierailua ei tarvitse maksaa työnteolla meidän kotonamme, eikä tietenkään myöskään mökillä. Mökki ei eroa mitenkään siitä että vieraat tulisivat kotiimme  visiitille. Ketään ei tietenkään tarvitse syöttää ja juottaa jos ei halua, joten ihan oikein teitte kun etten enää mökille päästäneet. 

No, harvemmin nämä lokkeilijat osaa edes olla kiitollisia, pitävät vaan tyhminä niitä jotka omilla rahoillaan toisia syöttävät ja juottavat. Ja näkeehän sen siitä, että jos ei enää syötetä ja juoteta, niin ei näitä lokkeja kiinnosta nähdä enää ollenkaan. Jos ei ole minkäänlaista vastavuoroisuutta, niin ei se ole mitään ystävyyttä, se on hyväksikäyttöä. Nämä lokkeilijat siirtyvät sitten seuraavaan uhriin, ja käyttävät hyväkseen niin kauan kuin se toinen osapuoli sen sallii.

Eihän tuossa ole mitään järkeä kutsua kotiinsa tai mökille hyväksikäyttäjiä jotka eivät edes ole ystäviäsi. En kutsu läheisiä rakkaita ihmisiä kotiini siksi että näkisin heidän kiitollisuuden, enkä mitään sellaista porukkaa joita nimitän lokeiksi. Miksi ihmeessä kukaan tekisi niin?

Vierailija
3318/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen mieheni mielestä muovipussit tavaroille kaupoissa olivat liian kalliit joten jos ei muistettu ottaa kotoa käyttejyä pusseja mukaan niin sitten saatiin kantaa tavarat käsissä kaupasta koska ne pussit oli 'liian kalliita'. Jotenkin hauska ero tähän oli tietenkin että kun itselleen osti kauluspaitoja tai muuta niin mikään niistä ei ollut halvempi kuin 50-60 euroa..

Vierailija
3319/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri otti tyttöystävänsä mukaan Pattayalle.

Tämä oli ketjun paras. XD XD XD

Vierailija
3320/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteismökki veljen kanssa. Veli ostaa esim. puutarhaletkun auton pesua varten. Se letku on vain veljen käytössä ja joka sunnuntai letku pakataan veljen autoon takaisin kotiin vietäväksi, että minä en vain pääse sitä käyttämään. Taannoin oli suola loppu mökiltä, niin veli toi sinne viikonlopuksi suolapurkin ja vei sunnuntaina sen kotiinsa. Olen tähän asti ostanut mökille tarvetavaroita yhteiseen käyttöön, myös siis veljenkin käytettäväksi, mutta taidan tästä lähtien ostaa tavarat vain omaan käyttöön. 

Suosittelen toimimaan noin. Käymme vanhempieni mökillä, jossa käy myös sisarukseni, ja tietenkin vanhempamme. Aina sieltä jotain puuttuu, leivinpaperia sun muuta, joita ostamme aina tarvittaessa sinne mennessä. Soitan aina äidilleni ja kysyn mitä sinne tarvii viedä, ja hän sitten kertoo mitä puuttuu. Sisarukseni ei todellakaan ptimi näin,  vaan käyttää muiden ostamia olmaiseksi, eikä edes kerro jos jokin loppui hänen visiittinsä jälkeen. Mökiltä on 35km lähimpään kauppaan, joten ei sitä huvita ajaa 60km lenkkiä sisaruksen tollouden takia. 

Tuli puheeksi vanhempieni kanssa jo vuosia sitten että omat lakanat ja muut petivaatteet voisi olttaa mukaan kun  mökillä ei ole pesukonetta. Tämähän on ihan selvä ja tottakai näin toimitaa. Me tosin aloimme ottamaan sängystämme mukaan aina myös tyynyt ja peitot, eli emme käyttäneet lainkaan mökin tyynyjä ja peittoja. 

Äitini sitten pyysi että jos voitaisiin jompi kumpi, minä tai sisarus käyttää peitot ja tyynyt (joita on useita) lähikaupungin pesulassa, kun hän ei niitä jaksa roudata sinne enää, ja sisarus soittikin minulel että jos minä vien puolet ja hän sitten loput kun tulee. Sanoin etten ole käyttänytr tyynyjä enkä peittoja vuosikausiin, joten en vie niitä pesuunkaan. 

Tästäpä sisarus suuttui niin että ei ole sen jälkeen minulle puhunut :D Äidiltäni kuulin että sisarus oli käynyt pesettämässä kaikki kymmenen tyynyä ja 5 täkkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi