Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välipäivinä jonotin Prisman pullonpalautusautomaatille. Edellä oleva vanhempi mies syötti pussista tölkit/pullot, ja sen jälkeen taitteli tahmaisen pussin taskuunsa ja jatkoi ostoksille.
Mistä tiedät että se oli tahmainen?
Minäkin käytän sitä yhtä ja samaa pussia pullojen ja tölkkien säilytykseen niin kauan kuin se menee rikki.
Olenpa ollut tyhmä. Olen aina harmitellen heittänyt pullokassit roskiin, mutta voihan ne käyttää pullokasseina uudestaan. Lähinnä on harmittanut se luonnonvarojen tuhlaaminen kerrakäyttökasseilla. En vain ole keksinyt niille uusiokäyttöön, koska itselläni ne usein sotkeentuu pulloista. Kiitti vinkistä ja näin yksinkertainen voi normaaliälyinen ja ajatteleva ihminen olla.
Mä käytän tuohon Fiskarsin kokoon menevää puutarha/lehtipussia. Tyhjänä menee kasaan ja voi pestä, kun menee tahmaiseksi. Tämä ei ole pihistely vinkki vaan käytännölliseksi keksitty.
Oma vaarini on sitä ikäluokkaa, että kaikki käytettävä säästetään. En paheksu häntä, mutta välillä on huvittavaa kun hän tuo jotai muovipussissa, jonka kyljessä olevan mainosteksti liike/kauppa on mennyt nurin tai vaihtanut nimeä vuosikymmen tai useampi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välipäivinä jonotin Prisman pullonpalautusautomaatille. Edellä oleva vanhempi mies syötti pussista tölkit/pullot, ja sen jälkeen taitteli tahmaisen pussin taskuunsa ja jatkoi ostoksille.
Minäkin käytän sitä yhtä ja samaa pussia pullojen ja tölkkien säilytykseen niin kauan kuin se menee rikki.
Olenpa ollut tyhmä. Olen aina harmitellen heittänyt pullokassit roskiin, mutta voihan ne käyttää pullokasseina uudestaan. Lähinnä on harmittanut se luonnonvarojen tuhlaaminen kerrakäyttökasseilla. En vain ole keksinyt niille uusiokäyttöön, koska itselläni ne usein sotkeentuu pulloista. Kiitti vinkistä ja näin yksinkertainen voi normaaliälyinen ja ajatteleva ihminen olla.
Täällä ruotsissa maksaa nykyään kaupan muovikassit 6 kruunua. Olisko euroissa 0,6?
No, pikku tahrat ei enää haittaa. Kulutetaan puhki.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaalalääkäri ja käytän työvaatteita kotonakin. Putkisukat, t-paidat ja kalsarit pesetän töissä, sairaalapesulassa. Suuri syy on sähkö ja pesuaine. Säästän asuntoon.
Miten kehtaa lääkäri toimia näin. Veronmaksajien rahoilla pesetät pskakalsarisi ja loisit sairaalalta vaatteita ilmaiseksi.
Jos et lääkärinkään palkalla tule toimeen niin että saisit rahaa "riittävästi" säästöön, varmasti löytyy isompiakin säästökohteita kuin pyykinpesu. Hartaasti toivon, että tuo oli provo, vaikka olen valitettavasti aivan valmis uskomaan, että tällaisia lekureita on olemassa.
Kiitos vinkistä :) Otankin itse seuraavan kerran kanssa mukaan niin ei tarvi jonottaa kaikenmaailman ihmisten kanssa
Suurin osa näistä piheys tapauksista menee pahasti tyhmyyden puolella. Voi luoja sentään!
Ajoi 92 oktaanisella bensalla, kun auton ohjekirjassa oli 95/96.
Hintaeroa taisi olla n. 10 penniä/litra.
Seurauksena moottorin pakoventtiilit meni rikki ja teki itse kansiremontin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostetaan 1 kuppi kahvia ja istutaan huoltoasemalla 2 tuntia.
Sähköauton lataajat tekevät näin ja varaavat asiakaspaikkoja muilta enemmän ostavilta.
En tiennyt että siellä on joku raja kuinka pitkään saa istua. Monet papat menee aamuisin lukee huoltsikalle lehden, viipyen lounasaikaan.. koska seuraakin on.
Yksi tuttu ei ole vieläkään ostanut itselleen uutta talvitakkia vaikka vetoketju ollut rikki jo monta vuotta. Hänellä tilillään on oletettavasti tuhansia euroja ylimääräistä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Asuu omakotitalossa ja vie roskapussit työpaikan roskikseen. Näin säästää perheen jätemaksuissa.
Terv. Pussishowta tarkkaillut kollega
Ei asu Vaasassa, ottavat saman maksun sekä tyhjennyksestä että siitä kun käyvät katsomassa että tyhjä oli! Usein on tyhjä kun yksin elelen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaalalääkäri ja käytän työvaatteita kotonakin. Putkisukat, t-paidat ja kalsarit pesetän töissä, sairaalapesulassa. Suuri syy on sähkö ja pesuaine. Säästän asuntoon.
Miten kehtaa lääkäri toimia näin. Veronmaksajien rahoilla pesetät pskakalsarisi ja loisit sairaalalta vaatteita ilmaiseksi.
Jos et lääkärinkään palkalla tule toimeen niin että saisit rahaa "riittävästi" säästöön, varmasti löytyy isompiakin säästökohteita kuin pyykinpesu. Hartaasti toivon, että tuo oli provo, vaikka olen valitettavasti aivan valmis uskomaan, että tällaisia lekureita on olemassa.
Eräs verohallinnossa ei käy kotona juuri paskalla, vaan käyttää viraston työaikaa tähän, koska saa siitäkin palkan.
Jotkut ottavat sieltäkin wc paperia kotio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostetaan 1 kuppi kahvia ja istutaan huoltoasemalla 2 tuntia.
Tuosta tulee mieleen kun nykyään lounaspaikoissa ihmiset jäävät tunniksi jauhamaan jaskaa tai räpläämään puhelintaan kun kaikki on jo syöty. Välillä näkee että kun tulen lounaalle, niin pöydässä joku räplää luuriaan jo syötyään. Kun olen syönyt, sama tyyppi räplää luuriaan yhä ja jää pöytään kun lähden.
Periaatteessa ei haittaa muita, kun ei häiritse muita, eikä vie maksavilta asiakaspaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaapa appi sujauttaa pari hedelmää lisää punnituksen jälkeen...
Meillä sujauttaa vävy.
Ymmärtääkseni pihiys ei ole synonyymi varastamiselle.
Voi joku tehdä piheyttään sitäkin. Eräs työkaveri tosiaan ( olen varmaan kertonut tästäkin) vie vessapaperit työpaikalta, vie vettä kotiinsa pulloissa (säästö varmaan olematon), ei tuo koskaan mitään tarjolle, mutta vie iltapäivästä tarjottavia kotiinsa jne. ruokatunnilla syö koko rahan edestä hartaasti, paljon ja pitkään, ei kuulu kahviporukkaan, mutta juo pannun loput, kun muut eivät huomaa. Kahvikassanhoitaja kertoi kahvia menevän huomattavasti vähemmän, kun alkoi säilyttää paketteja huoneessaan lukkojen takana ja tuoda kahvia taukotilan vain sen verran, kun kuluu. Jos tällainen varastaminen ei johdu piheydestä, niin mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs verohallinnossa ei käy kotona juuri paskalla, vaan käyttää viraston työaikaa tähän, koska saa siitäkin palkan.
Jotkut ottavat sieltäkin wc paperia kotio.
Sama yhdessä virastossa. Äijä latasi aina oman kännynsä ja läppärinsä töissä. Kantoi ne siis töihin. Kertoi ylpeänä miten paskoo töissä, ku saa siitä palkkaa ja ei tartte ostaa paperia. Paperia ottavan työsuhde-etuna kotio, jos siellä hätä yllättää. Ei osallistunut kahvirinkiin määrätyllä Juhla Mokalla vaan jollain Lidlin halvimmalla ym.
Nuori pomo oli sen kääkän kanssa ihmeissään, mutta homma ratkesi ku jäi eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän tuohon Fiskarsin kokoon menevää puutarha/lehtipussia. Tyhjänä menee kasaan ja voi pestä, kun menee tahmaiseksi. Tämä ei ole pihistely vinkki vaan käytännölliseksi keksitty.
Oma vaarini on sitä ikäluokkaa, että kaikki käytettävä säästetään. En paheksu häntä, mutta välillä on huvittavaa kun hän tuo jotai muovipussissa, jonka kyljessä olevan mainosteksti liike/kauppa on mennyt nurin tai vaihtanut nimeä vuosikymmen tai useampi sitten.
Nykynuoret kovasti puhuu ekologisuuden puolesta mutta sitten kuitenkin se vaari uskaltaa ja osaa elää hurjan paljon ekologisemmin kuin nuoriso koskaan. Nuorilla sitten kuitenkin se imago ja sen ylläpitäminen menee todellisen ekologisen elämän edelle. Kuten kirjoitit: huvittavaa (ehkä noloakin?) käyttää muovikassia jossa lopettaneen yrityksen logo. Se on ekologista. Ei ole ekologista ostaa viherpesty kangaskassi jossa Marimekko logo jos kotoa löytyy vanha muovikassi jossa väärä logo. Nuoret kehuu elävänsä ekologisesti mutta lahjoituksena saadut lastentarvikkeet eivät kelpaa, menevät kuitenkin kiertoon muille ja kaikki pieneksi jääneet lastenvaatteet lähtee heti myös kiertoon, vaikka suunnitelmissa on lisää lapsia. Vanha ihminen ei ymmärrä tätä uutta "ekologista" ajattelua 😊.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun käy lomamatkalla, matkaopasta ei voi ostaa vaan se pitää lainata kirjastosta.
IHAN JÄRKEVÄÄ! Jos käy siellä kohteessa vain yhden kerran, miksi ostaa kallis opus sitä varten, kun sen voi lainata kirjastosta?
Tosin nykyään kaikki löytyy netistä, joten voi olla ettei kirjoja enää käytetäkään.
Olen ollut kirjastossa töissä ja kyllä ne Berlitzit kiersi ympäri maailmaa, niihin oli ihmiset tehneet omia merkintöjäänkin seuraavia matkailijoita varten.
Järkevää ja käytännöllistä.
Minäkin ihmettelen, miksi tuolle on ilkuttu. Tuohan on nerokasta! Me ei koskaan hoksattu, että kirjastossa voisi edes matkaoppaita olla. Kaikkiin matkakohteisiin ostettiin aina vähintään kaksi eri opasta ja nehän on tietenkin sellaisia, mitkä sitten jää kirjahyllyyn, kun niitä ei mukamas raaski laittaa kiertoon o_O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalalääkärit on ihan alipalkattuja, joten en pysty paheksumaan. Ja eikös nuo vaatteet menisi normaalisti työvuoron jälkeen pesuun kuitenkin? Hänhän vain pitää niitä pidempään päällä, ennen kuin ne pestään.
Eikö niitä asuntorahoja saisi helpommin tienattua heittämällä vähän keikkaa yksityisellä puolella? Monilla lääkäreillä on nykyisin etävastaanottoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan oli ihan tavanomaista, että sairaalaan/mielisairaalan henkilökunnan pyykit pestiin sairaalan pesulassa. Siis koko perheen pyykit, miehen kotona oli vielä kaikki lakanat ja pyyhkeet nimikoitu pesulaa varten. Muita vaatteita pesettivät vähemmän, mutta heillä ei siis ollut 70-luvun alussa vielä omaa pesukonetta! Kaupunkilaisperhe sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintatalon kassissa on talous vatupassissa :)
Minunkin mummi oli tätä sodan kokenutta ikäluokkaa. Voi mikä siivous oli maatalossa kuolemansa jälkeen (hän asui 89-vuotiaaksi saakka kotonaan ja pari viimeistä vuotta kirkolla palvelutalossa). Jollain lailla jopa liikuttavaa, siellä oli isomummoni kutomia pitsejä, kuminauhoja, nappeja, neppareita, vintit täynnä tavaraa, kenkiin kiinnitettäviä luistinteriä 20-luvulta, kaikki silti siistissä järjestyksessä, varsinainen museo....Tavallaan sitä kunnioitankin, sillä he ei tuottaneet turhaa roskaa maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JätkäLahest kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka ei maksa sitä omaa kahvikuppiansakaan ensitreffeillä.
Mies, joka ei tarjoudu maksamaan kahvikuppia ensitreffeillä. Varsinkaan, jos on itse pyytänyt naisen ulos.
En pysty ymmärtämään miksi ehdotus kahville menosta velvoittaa miehen maksamaan naisen kahvin.
Ihan sama kuka maksaa, mutta jos kahvikupin hinta ahdistaa niin mistä kun naista. Niin kutsuisin pihiksi ihmiseksi.
Samaan aikaan tuulipuvut ostavat prismojen kahviloista kanta-asiakas bonuksilla kroisantin ja kahvikupin ale-hintaan 4,90€ (Norm 5,90€) minkä jälkeen kiroavat rahojen katoavan aina jonnekin.
Joku pihi toinen taas laskee kuinka kalliiksi kahvit tulevat.
En ymmärrä, keitä nämä tuulipuvut ovat, mutta minusta ei ole mitenkään hillitöntä törsäystä käydä kauppareissulla Prisman kahvilassa. Enemmän minua säälittää ne, jotka eivät ikinä raski käydä kahvilassa vaikka mieli tekisi.
Mitäs pari sataa kahvilakäyntiä maksaa vuodessa?
Kuka käy pari sataa kertaa vuodessa Prismassa?
Olin kaverini luona käymässä ja vatsa oli ihan sekaisin. Kysyin kaveriltani, että josko hänellä olisi maitohappobakteeritabletteja. Ja kyllähän häneltä niitä löytyi, mutta avaamaton purkki, jota hän ei raaskinut avata. Jäi tabletit saamatta.